Εργαστήρι Υποκριτικής του Θεάτρου Τ

Εργαστήρι Υποκριτικής

Ξεκινά το Εργαστήρι Υποκριτικής του Θεάτρου Τ

Για τέταρτη συνεχή χρονιά, το Εργαστήρι Υποκριτικής του Θεάτρου Τ επιστρέφει τον Οκτώβριο του 2017, ανανεωμένο και δυναμικό, υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του σκηνοθέτη Αλέξανδρου Μιχαήλ.

Το Εργαστήρι είναι διετούς διάρκειας και περιλαμβάνει μαθήματα υποκριτικής, φωνής και κίνησης κλιμακούμενης δυσκολίας. Μέσα από τα μαθήματα, οι συμμετέχοντες γνωρίζουν το σώμα τους και τις δυναμικές του στον χώρο, έρχονται σε επαφή και επικοινωνούν ουσιαστικά με άλλους, συνεργάζονται δημιουργικά μαζί τους, αναπτύσσουν τη φαντασία τους και μαθαίνουν να χτίζουν έναν ρόλο και να δημιουργούν μια θεατρική παράσταση.

Εργαστήρι Υποκριτικής

Ο πρώτος χρόνος

Advertising

Advertisements
Ad 14

Τον πρώτο χρόνο δίνεται έμφαση στο σώμα, τόσο ως γενεσιουργό τόπο, όσο και ως μέσο της θεατρικής πράξης. Οι σπουδαστές/σπουδάστριες διδάσκονται τις βασικές αρχές της σκηνικής λειτουργίας (χώρος, χρόνος, όγκος, ενέργεια, δυναμική, ισορροπία) και, μέσα από αυτοσχεδιασμούς και ασκήσεις, κατανοούν τα βασικά εκφραστικά τους εργαλεία (κιναισθητική αντίληψη, σωματική και συναισθηματική έκφραση, φαντασία, αναπνοή, φωνή, ηχοπαραγωγή) και γνωρίζουν τις τεχνικές απαιτήσεις της σκηνής (δράση, ρυθμός, στόχος, επικοινωνία, δυναμική ομάδας). Στο τέλος του πρώτου χρόνου, οι σπουδαστές/σπουδάστριες συμμετέχουν σε ανοιχτή παρουσίαση.

Το πρόγραμμα του πρώτου χρόνου περιλαμβάνει:

  • Ασκήσεις ομαδικότητας και φαντασίας
  • Ατομικούς και ομαδικούς αυτοσχεδιασμούς
  • Σωματική και συναισθηματική έκφραση
  • Δυναμική σώματος και κιναισθητική αντίληψη
  • Αντίληψη σκηνικού χώρου και χρόνου
  • Επικοινωνία και σύνδεση με τον άλλο
  • Βασικές αρχές φωνητικής
  • Τοποθέτηση φωνής
  • Εκφορά λόγου

Εργαστήρι Υποκριτικής

Ο δεύτερος χρόνος

Advertising

Τον δεύτερο χρόνο δίνεται έμφαση στην κατασκευή του ρόλου, τη συναισθηματική συμμετοχή, τη σκηνική συνεργασία και επικοινωνία, καθώς και τη σωματοποίηση του λόγου, μέσα από συγκεκριμένες τεχνικές μετατροπής ενός γραπτού κειμένου σε ενεργητικό και δραστικό προφορικό λόγο, την οργάνωση των στόχων, αλλά και την επιρροή και αλληλεπίδραση των χαρακτήρων. Στο τέλος του δεύτερου χρόνου, οι σπουδαστές/σπουδάστριες συμμετέχουν σε ανοιχτή παρουσίαση-παράσταση συγκεκριμένου θεατρικού έργου.

Το πρόγραμμα του δεύτερου χρόνου περιλαμβάνει τις παρακάτω θεματικές:

  • Επικοινωνία και επιρροή
  • Προφορικότητα
  • Απεύθυνση
  • Κίνητρα και στόχοι
  • Ρυθμός
  • Φόρμα και στιλ
  • Το σώμα στη σκηνή
  • Το σώμα ως εκφραστικό εργαλείο
  • Ρυθμοί και ποιότητες

 

Εργαστήρι Υποκριτικής

Το Εργαστήρι απευθύνεται σε ενήλικες που είτε ενδιαφέρονται για την υποκριτική ή/και τη σκηνοθεσία, είτε θέλουν να καλλιεργήσουν τη δημιουργικότητα, τη φαντασία και τις επικοινωνιακές τους δυνατότητες, μέσα από ομαδικές δράσεις, σκηνικά παιχνίδια και αυτοσχεδιασμούς. Στον δεύτερο χρόνο μπορούν κατ’ εξαίρεση να ενταχθούν άτομα που δεν έχουν παρακολουθήσει τα μαθήματα του πρώτου έτους, αλλά διαθέτουν εμπειρία από άλλα εργαστήρια.

Advertising

Όλοι/όλες οι σπουδαστές/σπουδάστριες του Εργαστηρίου απολαμβάνουν τα παρακάτω ειδικά προνόμια:

  • Ελεύθερη είσοδο στις θεατρικές παραγωγές του Θεάτρου Τ
  • Μειωμένη είσοδο σε όλες τις παραστάσεις που φιλοξενούνται στο Θέατρο Τ
  • Πρόσβαση στις γενικές δοκιμές όλων των παραστάσεων του Θεάτρου Τ
  • Ειδικές τιμές στα σεμινάρια και τους εργαστηριακούς κύκλους

Εργαστήρι Υποκριτικής

Λίγα λόγια για τον Αλέξανδρο Μιχαήλ, Καλλιτεχνικό Διευθυντή του Εργαστηρίου

Με έδρα τη Θεσσαλονίκη, ο Αλέξανδρος Μιχαήλ παίζει, διδάσκει και σκηνοθετεί στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Σπούδασε Σωματικό Θέατρο και Θέατρο της Επινόησης (DevisedTheatre) με την παιδαγωγική του Lecoq στο London International School of PerformingArts (LISPA) και Σύγχρονη Performance στο BrunelUniversity στο Λονδίνο. Στηδιάρκειατηςκαριέραςτουσυνεργάστηκε με σημαντικούς καλλιτέχνες και φορείς, όπως οιMarinaAbramovic, MarkStoror, PennyWoolcock, StationHouseOpera, AndrewDawson, EnglishNationalOperaκ.ά.

Advertising

Δουλειές του έχουν ανατεθεί και χρηματοδοτηθεί από δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, έχουν φιλοξενηθεί σε μουσεία, θέατρα και φεστιβάλ στην Ελλάδα και το εξωτερικό, όπου και βραβεύτηκαν. Προσκεκλημένος λέκτορας στο GreenwichUniversity του Λονδίνου, έχει διδάξει υποκριτική στην Ανώτερη Δραματική Σχολή «Ανδρέας Βουτσινάς» στη Θεσσαλονίκη και έχει οργανώσει πλήθος σεμιναρίων, πάντα με επίκεντρο το σώμα, σε συνεργασία με ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ., εργαστήρια και ομάδες χορού και θεάτρου στη χώρα.

 

Χρήσιμες πληροφορίες για το Εργαστήρι

Διάρκεια: 2 χρόνια

Έναρξη μαθημάτων: Οκτώβριος 2017

Advertising

Ώρες διδασκαλίας: 20 ώρες/μήνα (5 ώρες/εβδομάδα)

Διδάσκουν οι: Ιορδάνης Αϊβάζογλου, Γλυκερία Καλαϊτζή, Ιωάννα Μήτσικα, Αλέξανδρος Μιχαήλ, Άλκης Σπυρόπουλος

Πληροφορίες: 2310 854 333, theatrotaf@gmail.comκαι στο inbox της επίσημης σελίδας του Θεάτρου Τ στο Facebook (www.facebook.com/theatrot)

Εγγραφές:https://goo.gl/6XBXZo

Advertising

 

Εργαστήρι Υποκριτικής

Γεννήθηκα και μένω στην Θεσσαλονίκη. Από την νεαρή μου ηλικία αγάπησα το θέατρο, τον κινηματογράφο και τα βιβλία κάτι που με οδήγησε λίγα χρόνια μετά στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ. Η βαθιά και συστηματική ενασχόληση με το θέατρο αποτελεί πηγή ζωής και τρόπο έκφρασης για μένα. Η δημιουργικότητα και η έμπνευση μου βρίσκουν διέξοδο και στην διακόσμηση.

Περισσότερα από τη στήλη: Θέατρο

Θέατρο

Τα διακείμενα κλασικών έργων: Ανασύνθεση

Τα διακείμενα κλασικών έργων Όλοι έχουμε ακουστά κάποια από τα κλασικά θεατρικά αριστουργήματα και τα…

Θέατρο

Αγαμέμνων στο Επίκεντρο: Ο κύκλος του αίματος

Ο Αγαμέμνων στο Επίκεντρο της Πάτρας. Είδαμε την παράσταση της Ραφίκας Σαουίς πάνω σε μία πρωτοπόρα…

Θέατρο

Το κοινωνικό θέατρο: χαρακτηριστικά, εκπρόσωποι και η πρωτοποριακή φιλοσοφία του

Πηγή εικόνας: athinorama.gr Το κοινωνικό θέατρο, ως όρος αρχίζει να χρησιμοποιείται κατά τον 20ο αιώνα.…

Θέατρο

Ο κύκλος των χαμένων ποιητών στο Αριστοτέλειον

“Carpe Diem παιδιά.  Αδράξτε τη μέρα!” Αυτά είναι τα λόγια του καθηγητή Κήτινγκ, που μας…

Θέατρο

Οιδίποδας Τύραννος: Μοίρα ή προσωπική ευθύνη;

Είναι ο άνθρωπος κύριος της μοίρας του ή η πορεία της ζωής του εκπληρώνει ένα…

Θέατρο

Ο ηθοποιός Διονύσης Παπανδρέου θέλει να ζει, όχι απλά να επιβιώνει. Αλλιώς, όλα είναι φακντ-απ!

Από την «Γη της Ελιάς» ως Φίλιππος στην επιβλητική σκηνή του Θεάτρου Άλφα και την…

Θέατρο

Ανδρομέδα – Τέσσερις γυναίκες μιλούν για τις γυναίκες

Η θεατρική ομάδα Ανδρομέδα τολμά να φέρει στη σκηνή θέματα που το μαζικό θέατρο ίσως…