Εργαστήριο υποκριτικής στο Baumstrasse με τη Γεωργία Τσαγκαράκη

Εργαστήριο Υποκριτικής

Εργαστήριο Υποκριτικής

με τη Γεωργία Τσαγκαράκη

στο Baumstrasse

Το  φαινόμενο της σπείρας ως αντανακλαστική αντίδραση στην ομάδα.

Τι το προκαλεί, πως παράγεται οργανικά και τι θεραπευτικές ιδιότητες έχει.

Με όχημα τις βασικές αρχές του χορού της αρχαίας τραγωδίας θα μελετήσουμε τις δυνατότητες της ομαδικής εργασίας καθώς και την ανάδειξη του ατόμου μέσα από το σύνολο.

Πρόκειται για ένα πρακτικό μάθημα σωματικού θεάτρου με ασκήσεις που αποσκοπούν στην ενδυνάμωση της ομάδας και τη συνείδηση του Όλου μέσα από την ατομική αφύπνιση και την προσωπική εξέλιξη. Υλικό του εργαστηρίου αποτελούν τόσο χορικά από την Ηλέκτρα του Σοφοκλή όσο και το ανέκδοτο έργο των Αγγελίτας Τσούγκου και Γεωργίας Τσαγκαράκη Mary and John, μία σύγχρονη τραγωδία βασισμένη στο μύθο της Κλυταιμνήστρας. Μέσα από το βιωματικό χαρακτήρα του εργαστηρίου θα εξερευνήσουμε την έννοια της σπειροειδούς αντίδρασης στο βασικό γεγονός μιας αφήγησης.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Σπείρα είναι μία καμπύλη γραμμή που εκκινεί από ένα σταθερό σημείο και η οποίαγράφει, αποτυπώνει σειρά σημείωνενώ περιστρέφεται και απομακρύνεται προς μία κατεύθυνση. Στη συγκεκριμένη προσέγγιση, ερευνούμε πώς παράγεται η σπείρα, τι πηγάζει από το σώμα του ηθοποιού κατά τη διάρκεια της σπειροειδούς κίνησης και τι ακολούθως εγγράφεται σε αυτό αποτελώντας τη μνήμη και το υλικό της ομαδικής πια αφήγησης.

  • Πώς το συλλογικό ασυνείδητο αντιδράει σεένα καθοριστικό σκηνικό γεγονός;
  • Πώς αντιδράει το σώμα του συνόλου;
  • Πώς λυτρώνεται ένα σύστημα, αλλά και ο πρωταγωνιστής από αυτήν την αποδέσμευση ενέργειας;
  • Ποια είναι η ανάγκη να ξεχωρίσει ένα άτομο από ένα σύνολο και πώς προκύπτει αυτή η ανάγκη;
  • Πόση δεξιοτεχνία χρειάζεται ένας ηθοποιός για να ανήκει σε μια ενεργητική ομάδα και παράλληλα να αποκτάει και τα εργαλεία να ξεχωρίζει από αυτήν;

Ερωτήματα σαν και αυτά τίθενται στη διάρκεια του εργαστηρίου διατηρώντας πάντα στο επίκεντρο την εκπαίδευση των συμμετεχόντων και τη γνωριμία τους με το σωματικό θέατρο που απαιτεί το είδος της τραγωδίας.

Στο τέλος του εργαστηρίου θα γίνει παρουσίαση της όλης δουλειάς υπό τη μορφή παράστασης στο Baumstrasse.

Σε ποιους απευθύνεται:Ηθοποιούς, σπουδαστές δραματικών σχολών, αλλά και ανθρώπους που αγαπούν το θέατρο και επιθυμούν να έρθουν σε επαφή με την υποκριτική μέσα από τις αρχές του χορού της αρχαίας τραγωδίας.

Advertising

Συνολική διάρκεια εργαστηρίου: 3 μήνες

Έναρξη: Σάββατο 3 Φεβρουαρίου 2018

Ημέρα και ώρα διεξαγωγής εργαστηρίου: Κάθε Σάββατο 11:00-15:00

Απαραίτητη η κράτηση θέσεων στο 6983313302 (ώρες 17:30-20:30) ή στο info@dentra.gr

Advertising

Χώρος διεξαγωγής:Baumstrasse(Σερβίων 8, Βοτανικός)

 

Γεωργία Τσαγκαράκη – Εισηγήτρια εργαστηρίου

Αριστούχος απόφοιτος της δραματικής σχολής του  Εθνικού θεάτρου. Master’s Degree στην υποκριτική στο Arts Educational London Schools, όπου φοίτησε για ένα χρόνο με υποτροφία από το ίδρυμα Λίλιαν Βουδούρη. Από το 1996 συμμετέχει σε παραστάσεις του Εθνικού και του Ελεύθερου θεάτρου, έχοντας συνεργαστεί με αναγνωρισμένους σκηνοθέτες στην Ελλάδα και το εξωτερικό (AndrewVisnevsky, Λυδία Κονιόρδου, Σωτήρης Χατζάκης, Ianthe Dimos,Iannis Kokkos,Μάρθα Φριντζήλα, Stephen Hutton, Γιώργος Σαχίνης κ.α). Έχει στο ενεργητικό της συμμετοχές σε τηλεοπτικές σειρές(σκερτσάκια, σφηνάκια κ.α) και κινηματογραφικές ταινίες(τελευταία συμμετοχή η γερμανική παραγωγή της Paramount pictures –Highway toHellasκαι “HerJob” σε σκηνοθεσία Νίκου Labot). Σκηνοθετεί και γράφει θεατρικά έργα (Αισθηματικές νουβέλες Δρχ 100, MaryandJohn, Τα 5 λεπτά).Τα τελευταία  χρόνια  προετοιμάζει  υποψήφιους  φοιτητές για εξετάσεις σε δραματικές σχολές και οργανώνει σεμινάρια  με κεντρικό θέμα τον ΧΟΡΟ στην αρχαία ελληνική τραγωδία. Διατηρεί  μόνιμη συνεργασία με την One Year Lease Company που οργανώνει  εκπαιδευτικό σχολείο για Αμερικάνους ηθοποιούς στο Πάπιγκο κατά την περίοδο του καλοκαιριού και έχει έδρα στη Νέα Υόρκη. Επίσης συνεργάζεται με το Αττικό σχολείο και το χώρο τέχνης και εκπαίδευσης Baumstrasse. Τελευταίο της ταξίδι ήταν στην Χιλή,όπου δίδαξε και σκηνοθέτησε μια διασκευή των Βακχών. Κύρια μέριμνα της  ο ρόλος του ΧΟΡΟΥ  στην θεατρική εκπαίδευση και η εξέλιξη μιας τεχνικής προετοιμασίας των νέων ηθοποιών με άξονα την ομαδική εργασία.

 

Facebook event:     

Advertising

https://www.facebook.com/events/1177484072354383/?notif_t=event_calendar_create&notif_id=1516798541579904

Site Baumstrasse

http://www.dentra.gr/gr/workshops-masterclasses/2017-2018/216-tsangaraki(site Βaumstrasse)

 

 

Εργαστήριο Υποκριτικής Εργαστήριο Υποκριτικής Εργαστήριο Υποκριτικής Εργαστήριο Υποκριτικής

Advertising

 

Γεννήθηκα και μένω στην Θεσσαλονίκη. Από την νεαρή μου ηλικία αγάπησα το θέατρο, τον κινηματογράφο και τα βιβλία κάτι που με οδήγησε λίγα χρόνια μετά στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ. Η βαθιά και συστηματική ενασχόληση με το θέατρο αποτελεί πηγή ζωής και τρόπο έκφρασης για μένα. Η δημιουργικότητα και η έμπνευση μου βρίσκουν διέξοδο και στην διακόσμηση.

Περισσότερα από τη στήλη: Θέατρο

Θέατρο

Τα διακείμενα κλασικών έργων: Ανασύνθεση

Τα διακείμενα κλασικών έργων Όλοι έχουμε ακουστά κάποια από τα κλασικά θεατρικά αριστουργήματα και τα…

Θέατρο

Αγαμέμνων στο Επίκεντρο: Ο κύκλος του αίματος

Ο Αγαμέμνων στο Επίκεντρο της Πάτρας. Είδαμε την παράσταση της Ραφίκας Σαουίς πάνω σε μία πρωτοπόρα…

Θέατρο

Το κοινωνικό θέατρο: χαρακτηριστικά, εκπρόσωποι και η πρωτοποριακή φιλοσοφία του

Πηγή εικόνας: athinorama.gr Το κοινωνικό θέατρο, ως όρος αρχίζει να χρησιμοποιείται κατά τον 20ο αιώνα.…

Θέατρο

Ο κύκλος των χαμένων ποιητών στο Αριστοτέλειον

“Carpe Diem παιδιά.  Αδράξτε τη μέρα!” Αυτά είναι τα λόγια του καθηγητή Κήτινγκ, που μας…

Θέατρο

Οιδίποδας Τύραννος: Μοίρα ή προσωπική ευθύνη;

Είναι ο άνθρωπος κύριος της μοίρας του ή η πορεία της ζωής του εκπληρώνει ένα…

Θέατρο

Ο ηθοποιός Διονύσης Παπανδρέου θέλει να ζει, όχι απλά να επιβιώνει. Αλλιώς, όλα είναι φακντ-απ!

Από την «Γη της Ελιάς» ως Φίλιππος στην επιβλητική σκηνή του Θεάτρου Άλφα και την…

Θέατρο

Ανδρομέδα – Τέσσερις γυναίκες μιλούν για τις γυναίκες

Η θεατρική ομάδα Ανδρομέδα τολμά να φέρει στη σκηνή θέματα που το μαζικό θέατρο ίσως…