Ίδρυση MindMap School, πολυχώρου εκπαίδευσης

Πηγή:limnosfm100.gr

 Ίδρυση του MindMap School  

Τρεις εκπαιδευτικοί υπήρξαν συνιδρυτές σε κάτι πρωτότυπο και ξεχωριστό. Το δημιούργημά τους αποκαλείται MindMap School και είναι ένας καινοτόμος πολυχώρος εκπαίδευσης. Αποσκοπεί στην διδασκαλία μαθητών, οι οποίοι έχουν μαθησιακές δυσκολίες και μαθησιακές διαφορετικότητες. Αυτές είναι η δυσλεξία, ο αυτισμός και οι συναισθηματικές δυσκολίες. Πρόκειται για κάτι ανεπανάληπτο και πολύ ενδιαφέρον.

Το όραμα       

Το σχολείο αυτό ήταν ένα κοινό όραμα μιας ομάδας εκπαιδευτικών, η οποία επέστρεψε από το εξωτερικό και ένωσε τις δυνάμεις της. Πρόκειται για τις εκπαιδευτικούς: Γιώτα Δρακοπούλου, που είναι ψυχολόγος και ειδική παιδαγωγός στα Ελληνικά, την Ελισάβετ Κεχαγιά, ειδική παιδαγωγό και εκπαιδεύτρια καθηγητών στην Διαφοροποιημένη Διδασκαλία και την Έφη Κουτράκη, καθηγήτρια Αγγλικών, καθώς και ειδική παιδαγωγό. Η κυρία Κεχαγιά και η κυρία Κουτράκη κατάγονται από το νησί της Λήμνου.

MindMap School
Πηγή:limnosfm100.gr

 Στόχοι

Η εκπαιδευτική αυτή ομάδα παρατήρησε ότι η χώρα μας υστερεί ως προς την καλλιέργεια των δεξιοτήτων μελέτης, ὀπως η οργάνωση της μνήμης και η απομνημόνευση πληροφοριών. Παρατήρησαν δηλαδή ότι το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα στοχεύει περισσότερο στην αποστήθιση και στην απομνημόνευση πληροφοριών και λιγότερο στο πως να μαθαίνουν οι μαθητές το κάθε γνωστικό αντικείμενο. Έτσι λοιπόν, δημιουργήθηκε ο πολυχώρος MindMap, όπου το κάθε παιδί αντιμετωπίζεται ως ξεχωριστό. Κάθε παιδί έχει την ευκαιρία να αποκτήσει τον δικό του τρόπο μάθησης.

Advertising

Advertisements
Ad 14

 Η φιλοσοφία

Ο πολυχώρος αυτός έχει ως φιλοσοφία την διαφορετική εκμάθηση και με διάφορους τρόπους. Στην προκειμένη περίπτωση κάθε μαθητής αντιμετωπίζεται διαφορετικά. Υπάρχουν 9 διαφορετικοί τύποι νοημοσύνης. Το εκπαιδευτικό σύστημα όμως, επιμένει να αξιοποιεί μόνο έναν: τον λεκτικό. Αυτός ο τρόπος γενικά είναι χωρίς θετικά αποτελέσματα πόσο μάλλον αν χρησιμοποιείται από άτομα με δυσλεξία ή γενικότερα μαθησιακά προβλήματα. Μέσα από το MindMap School γίνεται διαφορετική προσέγγιση ως προς τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ ή με δυσλεξία με τρεις διαφορετικούς άξονες: την Διαφοροποιημένη Διδασκαλία,τους 9 τύπους νοημοσύνης και την συναισθηματική νοημοσύνη.

 

MindMap School
Πηγή:limnosfm100.gr

 Χώρος εκπαίδευσης                                                                        

Ο χώρος της εκπαίδευσης αποτελεί ένα ιδιαίτερο γνώρισμα του συγκεκριμένου πολυχώρου. Τρισδιάστατες αίθουσες, ειδικό λογισμικό καθώς και ζωντανά βιβλία αποτελούν αποκτήματα που αναβαθμίζουν πολύ την μάθηση. Δίνεται η ευκαιρία λοιπόν σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες να βιώσουν ένα διαφορετικό τρόπο εκμάθησης. Γενικότερα όμως η διαμόρφωση των χώρων αποσκοπούν στην αξιοποίηση όλων των των τύπων νοημοσύνης. Εκτός των άλλων, οι χώροι αυτοί είναι απόλυτα εναρμονισμένοι μεταξύ τους. Το αποτέλεσμα είναι  να εκπέμπουν ένα τελείως αγχολυτικό περιβάλλον.

Θετική αντιμετώπιση

Όλο αυτό, μόνο θετικά συναισθήματα έχει προκαλέσει στα παιδιά, καθώς αντιλαμβάνονται ότι υπάρχει μια ευκαιρία για να σκεφτούν θετικά. Μέσα από διάφορα παιχνίδια εναρμονισμένα με τις ανάγκες τους, με εκπαιδευτικά εργαλεία, καθώς και με βάση την κίνηση και το χρώμα. Δημιουργείται ένα αισιόδοξο κλίμα που επιτρέπει σε όλα τα παιδιά να έχουν ίδιες ευκαιρίες στη μάθηση. Μπορεί επομένως να φανταστεί και να αναλογιστεί κανείς πόσο θετικές επιπτώσεις θα υπήρχαν αν υπήρχαν παντού τέτοιου είδους”σχολεία”.

ROOM 6 1 lowres

Advertising

Ο πολυχώρος αυτός θα έπρεπε να αποτελεί πρότυπο και παράδειγμα (αν δεν αποτελεί ήδη). Οι δυνατότητες που προσφέρει είναι μοναδικές και θα μπορούσε να αλλάξει την εκπαίδευση ριζικά. Πόσο ευεργετικό θα ήταν αν υπήρχε όχι αποκλειστικά σαν πολυχώρος αλλά και ως δομή σε σχολικές μονάδες ή περιοχές! Πάρα πολλά παιδιά θα είχαν την ευκαιρία να εξασκήσουν και τους 9 τύπους νοημοσύνης με εκπληκτικά αποτελέσματα!

 

Πηγή: (2020) www.limnosfm100.gr. Ανακτήθηκε από www.limnosfm100.gr (Τελευταία πρόσβαση: 28/09/2020)

 

Περισσότερα από τη στήλη: Ειδική Αγωγή

Ειδική Αγωγή

ΔΑΦ: 11 τρόποι για να καλλιεργήσουμε μια θετική αλλαγή

Το παρόν άρθρο, με τίτλο ΔΑΦ: 11 τρόποι για να καλλιεργήσουμε μια θετική αλλαγή, θα…

Ειδική Αγωγή

Γιατί πολλά παιδιά με ΔΕΠΥ λαμβάνουν λανθασμένη διάγνωση;

Το παρόν άρθρο, με τίτλο Γιατί πολλά παιδιά με ΔΕΠΥ λαμβάνουν λανθασμένη διάγνωση; θα παρουσιάσει…

Ειδική Αγωγή

Σχολική Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο και το Λύκειο: Άγχος, Ψυχική Υγεία και Οδηγός Στήριξης για Γονείς και Εκπαιδευτικούς

Η μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο – και αργότερα από το Γυμνάσιο στο Λύκειο…

Ειδική Αγωγή

Αυτισμός και ανθρώπινη νοημοσύνη: Τίμημα ή ευκαιρία;

Σε αυτό το άρθρο, θα ασχοληθούμε με τη σχέση ανάμεσα στον αυτισμό και την ανθρώπινη…

Ειδική Αγωγή

Ιδανικός Αριθμός Μαθητών σε μια Σχολική Τάξη

Πηγή εικόνας: Ιδανικός αριθμός μαθητών σε μια σχολική τάξη Ιδανικός αριθμός μαθητών σε μια σχολική…

Ειδική Αγωγή

Η ένταξη παιδιών με αναπτυξιακές διαταραχές στο γενικό σχολείο

Η εκπαίδευση αποτελεί θεμελιώδες δικαίωμα όλων των παιδιών, ανεξαρτήτως των ικανοτήτων και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών…

Ειδική Αγωγή

Τι είναι ΔΕΠΥ (και τι δεν είναι) στην τάξη

Πολλά παιδιά με ΔΕΠΥ εμφανίζουν ενδείξεις της διαταραχής πριν φτάσουν στη σχολική ηλικία. Αλλά, είναι…