Ίδρυση MindMap School, πολυχώρου εκπαίδευσης

Πηγή:limnosfm100.gr

 Ίδρυση του MindMap School  

Τρεις εκπαιδευτικοί υπήρξαν συνιδρυτές σε κάτι πρωτότυπο και ξεχωριστό. Το δημιούργημά τους αποκαλείται MindMap School και είναι ένας καινοτόμος πολυχώρος εκπαίδευσης. Αποσκοπεί στην διδασκαλία μαθητών, οι οποίοι έχουν μαθησιακές δυσκολίες και μαθησιακές διαφορετικότητες. Αυτές είναι η δυσλεξία, ο αυτισμός και οι συναισθηματικές δυσκολίες. Πρόκειται για κάτι ανεπανάληπτο και πολύ ενδιαφέρον.

Το όραμα       

Το σχολείο αυτό ήταν ένα κοινό όραμα μιας ομάδας εκπαιδευτικών, η οποία επέστρεψε από το εξωτερικό και ένωσε τις δυνάμεις της. Πρόκειται για τις εκπαιδευτικούς: Γιώτα Δρακοπούλου, που είναι ψυχολόγος και ειδική παιδαγωγός στα Ελληνικά, την Ελισάβετ Κεχαγιά, ειδική παιδαγωγό και εκπαιδεύτρια καθηγητών στην Διαφοροποιημένη Διδασκαλία και την Έφη Κουτράκη, καθηγήτρια Αγγλικών, καθώς και ειδική παιδαγωγό. Η κυρία Κεχαγιά και η κυρία Κουτράκη κατάγονται από το νησί της Λήμνου.

MindMap School
Πηγή:limnosfm100.gr

 Στόχοι

Η εκπαιδευτική αυτή ομάδα παρατήρησε ότι η χώρα μας υστερεί ως προς την καλλιέργεια των δεξιοτήτων μελέτης, ὀπως η οργάνωση της μνήμης και η απομνημόνευση πληροφοριών. Παρατήρησαν δηλαδή ότι το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα στοχεύει περισσότερο στην αποστήθιση και στην απομνημόνευση πληροφοριών και λιγότερο στο πως να μαθαίνουν οι μαθητές το κάθε γνωστικό αντικείμενο. Έτσι λοιπόν, δημιουργήθηκε ο πολυχώρος MindMap, όπου το κάθε παιδί αντιμετωπίζεται ως ξεχωριστό. Κάθε παιδί έχει την ευκαιρία να αποκτήσει τον δικό του τρόπο μάθησης.

Advertising

Advertisements
Ad 14

 Η φιλοσοφία

Ο πολυχώρος αυτός έχει ως φιλοσοφία την διαφορετική εκμάθηση και με διάφορους τρόπους. Στην προκειμένη περίπτωση κάθε μαθητής αντιμετωπίζεται διαφορετικά. Υπάρχουν 9 διαφορετικοί τύποι νοημοσύνης. Το εκπαιδευτικό σύστημα όμως, επιμένει να αξιοποιεί μόνο έναν: τον λεκτικό. Αυτός ο τρόπος γενικά είναι χωρίς θετικά αποτελέσματα πόσο μάλλον αν χρησιμοποιείται από άτομα με δυσλεξία ή γενικότερα μαθησιακά προβλήματα. Μέσα από το MindMap School γίνεται διαφορετική προσέγγιση ως προς τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ ή με δυσλεξία με τρεις διαφορετικούς άξονες: την Διαφοροποιημένη Διδασκαλία,τους 9 τύπους νοημοσύνης και την συναισθηματική νοημοσύνη.

 

MindMap School
Πηγή:limnosfm100.gr

 Χώρος εκπαίδευσης                                                                        

Ο χώρος της εκπαίδευσης αποτελεί ένα ιδιαίτερο γνώρισμα του συγκεκριμένου πολυχώρου. Τρισδιάστατες αίθουσες, ειδικό λογισμικό καθώς και ζωντανά βιβλία αποτελούν αποκτήματα που αναβαθμίζουν πολύ την μάθηση. Δίνεται η ευκαιρία λοιπόν σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες να βιώσουν ένα διαφορετικό τρόπο εκμάθησης. Γενικότερα όμως η διαμόρφωση των χώρων αποσκοπούν στην αξιοποίηση όλων των των τύπων νοημοσύνης. Εκτός των άλλων, οι χώροι αυτοί είναι απόλυτα εναρμονισμένοι μεταξύ τους. Το αποτέλεσμα είναι  να εκπέμπουν ένα τελείως αγχολυτικό περιβάλλον.

Θετική αντιμετώπιση

Όλο αυτό, μόνο θετικά συναισθήματα έχει προκαλέσει στα παιδιά, καθώς αντιλαμβάνονται ότι υπάρχει μια ευκαιρία για να σκεφτούν θετικά. Μέσα από διάφορα παιχνίδια εναρμονισμένα με τις ανάγκες τους, με εκπαιδευτικά εργαλεία, καθώς και με βάση την κίνηση και το χρώμα. Δημιουργείται ένα αισιόδοξο κλίμα που επιτρέπει σε όλα τα παιδιά να έχουν ίδιες ευκαιρίες στη μάθηση. Μπορεί επομένως να φανταστεί και να αναλογιστεί κανείς πόσο θετικές επιπτώσεις θα υπήρχαν αν υπήρχαν παντού τέτοιου είδους”σχολεία”.

ROOM 6 1 lowres

Advertising

Ο πολυχώρος αυτός θα έπρεπε να αποτελεί πρότυπο και παράδειγμα (αν δεν αποτελεί ήδη). Οι δυνατότητες που προσφέρει είναι μοναδικές και θα μπορούσε να αλλάξει την εκπαίδευση ριζικά. Πόσο ευεργετικό θα ήταν αν υπήρχε όχι αποκλειστικά σαν πολυχώρος αλλά και ως δομή σε σχολικές μονάδες ή περιοχές! Πάρα πολλά παιδιά θα είχαν την ευκαιρία να εξασκήσουν και τους 9 τύπους νοημοσύνης με εκπληκτικά αποτελέσματα!

 

Πηγή: (2020) www.limnosfm100.gr. Ανακτήθηκε από www.limnosfm100.gr (Τελευταία πρόσβαση: 28/09/2020)

 

Περισσότερα από τη στήλη: Ειδική Αγωγή

Ειδική Αγωγή

Η Διάγνωση της Αναπτυξιακής Γλωσσικής Διαταραχής

Το παρόν άρθρο, με τίτλο Η Διάγνωση της Αναπτυξιακής Γλωσσικής Διαταραχής, θα ορίσει την Αναπτυξιακή…

Ειδική Αγωγή

AI: Οφθαλμική Ιχνηλάτηση για τον Εντοπισμό της Δυσλεξίας

AI: Οφθαλμική Ιχνηλάτηση για τον Εντοπισμό της Δυσλεξίας Η δυσλεξία αποτελεί μία από τις πιο…

Ειδική Αγωγή

Η Δυσαριθμησία: Ορισμός και Κύρια Ελλείμματα

Δυσαριθμησία: Ορισμός Η δυσαριθμησία είναι μια ειδική μαθησιακή δυσκολία η οποία σχετίζεται με την κατανόηση…

Ειδική Αγωγή

Βοηθώντας τα Παιδιά με ΑΓΔ να Μάθουν Νέες Λέξεις

Το παρόν άρθρο, με τίτλο Βοηθώντας τα Παιδιά με ΑΓΔ να Μάθουν Νέες Λέξεις, θα…

Ειδική Αγωγή

Συμπεριφορές καμουφλάζ στην Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή

Πηγή εικόνας: Συμπεριφορές καμουφλάζ στην Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή (ΑΓΔ): Ορισμός και κύρια…

Ειδική Αγωγή

Εμπειρίες αυτιστικών εφήβων από το μάθημα Φυσικής Αγωγής

Το παρόν άρθρο, με τίτλο Εμπειρίες αυτιστικών εφήβων από το μάθημα Φυσικής Αγωγής, θα παρουσιάσει…

Ειδική Αγωγή

Μεγαλώνοντας με την Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή

Η φιλανθρωπική οργάνωση Speech and Language UK αναφέρει ότι σχεδόν οι μισοί (45%) νέοι οι…