Υποχρεωτική η χρήση μάσκας και στα σχολεία ειδικής αγωγής – Ποιοι εξαιρούνται;

Δια ζώσης λειτουργούν τα σχολεία ειδικής αγωγής και όχι εξ αποστάσεως, καθώς θεωρήθηκε σωστότερο να μην διαταραχθεί η καθημερινότητα των μαθητών με νέα μέτρα. Η χρήση μάσκας είναι πλέον υποχρεωτική τόσο από τους εκπαιδευτικούς όσο και από τους μαθητές σε όλους τους χώρους.

Η χρήση μάσκας

Σύμφωνα με τις οδηγίες η δια ζώσης εκπαίδευση των σχολικών μοναδικών ειδικής αγωγής θα πραγματοποιηθεί με την υποχρεωτική χρήση μάσκας. Θα είναι υποχρεωτική στους εσωτερικούς χώρους, άλλα και στους εξωτερικούς την ώρα τον διαλειμμάτων. Ωστόσο η χρήση μάσκας δεν είναι υποχρεωτική μονό την ώρα της φυσική αγωγής.

Η εξαίρεση του κανόνα, είναι οι ειδικές περιπτώσεις όπου η χρήση μάσκας δεν είναι συμβατή με το είδος αναπηρίας του παιδιού.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Από την μη υποχρεωτική χρήση μάσκας εξαιρούνται οι ακόλουθες κατηγορίες:

  • Μαθητές με ψυχική ή διαταραχή συμπεριφοράς.
  • Μαθητές με γνωσιακή και αναπτυξιακή διαταραχή.
  • Μαθητές με σοβαρό νευρολογικό ή μυϊκό ή κάποιο άλλο νόσημα που τους είναι δύσκολος ο χειρισμός της μάσκας.

Για να μπορούν να προσέλθουν στην εκπαιδευτική μονάδα και να πάρουν “απαλλαγή”, θα πρέπει οι γονείς και κηδεμόνες να προσκομίσουν τα απαραίτητα έγραφα. Σχετικά με τους μαθητές που προσέρχονται στα κέντρα ΚΕΣΥ συνιστάται η χρήση μάσκας εάν είναι εφικτό σύμφωνα με τον βαθμό ειδικής εκπαιδευτικής ανάγκης.

Οι αντιδράσεις

Υπάρχουν έντονες αντιδράσεις για τα νέα μέτρα από τους εκπαιδευτικούς των ειδικών σχολείων.  Αρκετοί από αυτούς καταγγέλλουν ότι οι μάσκες δεν χρησιμοποιούνται σωστά και σε κάποιες περιπτώσεις καθόλου. Οι πλειοψηφία των μαθητών δεν είναι σε θέση να τη χρησιμοποιήσουν σωστά, ενώ παράλληλα δεν υπάρχουν άλλα μέτρα προστασίας. Αυτό καθιστά τα ειδικά σχολεία επικίνδυνη πηγή μόλυνσης.

Η κίνηση των εκπαιδευτικών ήταν η αποστολή ανοικτής επιστολής προς το υπουργείο παιδείας, μέσω της οποίας ενημερώνουν ότι στα σχολεία που έμειναν ανοιχτά δεν είναι εύκολη η χρήση της μάσκας. Μάλιστα, εξηγούν ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών ανήκουν στις ομάδες που απαλλάσσονται από την χρήση της. Επιπλέον σε κάποιες περιπτώσεις η σωματική επαφή είναι αναπόφευκτη. Αντιληπτό λοιπόν μπορεί να γίνει το γεγονός ότι οι αποστάσεις δεν είναι εύκολο να διατηρηθούν και δημιουργείται συνωστισμός. Και τέλος μεγάλο ποσοστό μαθητών άλλα και εκπαιδευτικών ανήκει στις ευπαθείς ομάδες, γεγονός που προκαλεί φόβο για όλους.

Advertising

Σπουδάζω τουριστικά σε ιδιωτικό ιεκ στα Χανιά, και ενδιαφέρομαι για τον τουρισμό των ΑμεΑ. Ασχολούμαι 10 χρόνια με τους παραδοσιακούς χορούς και το τελευταίο χρονικό διάστημα και με την παραδοσιακή μουσική, και τις τέχνες.

Περισσότερα από τη στήλη: Ειδική Αγωγή

Ειδική Αγωγή

Παρεμβάσεις σε παιδιά που άργησαν να μιλήσουν

Στο παρόν άρθρο θα παρουσιαστούν οι βασικές διαστάσεις που αφορούν τις παρεμβάσεις σε παιδιά που…

Ειδική Αγωγή

Προσληπτικό Λεξιλόγιο Κωφών Παιδιών Προσχολικής Ηλικίας

Το προσληπτικό λεξιλόγιο, δηλαδή το σύνολο των λέξεων τις οποίες κατανοεί ένα παιδί, αποτελεί βασικό…

Ειδική Αγωγή

Διανοητική αναπηρία: Ορισμός, διάγνωση και αιτίες

Η διανοητική αναπηρία αναφέρεται στις νευροαναπτυξιακές καταστάσεις οι οποίες επηρεάζουν τη λειτουργία δύο τομέων: Της…

Ειδική Αγωγή

Η μνήμη εργασίας: Το «κρυφό κλειδί» της μάθησης

Το παρόν άρθρο, με τίτλο Η μνήμη εργασίας: Το «κρυφό κλειδί» της μάθησης, ορίζει τη…

Ειδική Αγωγή

Βιοδείκτες της ΔΕΠΥ

Το παρόν άρθρο, με τίτλο Βιοδείκτες της ΔΕΠΥ, θα παρουσιάσει τους πιθανούς βιοδείκτες για τη…

Ειδική Αγωγή

Υποστήριξη Μαθητών και Μαθητριών στις Τάξεις Ένταξης

Στο παρόν άρθρο αναλύεται ο θεσμός των τάξεων ένταξης, ένας από τους βασικούς μηχανισμούς με…

Ειδική Αγωγή

Υποστήριξη Μαθητών και Μαθητριών: H Παράλληλη Στήριξη

Πηγή εικόνας: Υποστήριξη Μαθητών και Μαθητριών: H Παράλληλη Στήριξη Υποστήριξη Μαθητών και Μαθητριών: H Παράλληλη Στήριξη…