Υποχρεωτική η χρήση μάσκας και στα σχολεία ειδικής αγωγής – Ποιοι εξαιρούνται;

Δια ζώσης λειτουργούν τα σχολεία ειδικής αγωγής και όχι εξ αποστάσεως, καθώς θεωρήθηκε σωστότερο να μην διαταραχθεί η καθημερινότητα των μαθητών με νέα μέτρα. Η χρήση μάσκας είναι πλέον υποχρεωτική τόσο από τους εκπαιδευτικούς όσο και από τους μαθητές σε όλους τους χώρους.

Η χρήση μάσκας

Σύμφωνα με τις οδηγίες η δια ζώσης εκπαίδευση των σχολικών μοναδικών ειδικής αγωγής θα πραγματοποιηθεί με την υποχρεωτική χρήση μάσκας. Θα είναι υποχρεωτική στους εσωτερικούς χώρους, άλλα και στους εξωτερικούς την ώρα τον διαλειμμάτων. Ωστόσο η χρήση μάσκας δεν είναι υποχρεωτική μονό την ώρα της φυσική αγωγής.

Η εξαίρεση του κανόνα, είναι οι ειδικές περιπτώσεις όπου η χρήση μάσκας δεν είναι συμβατή με το είδος αναπηρίας του παιδιού.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Από την μη υποχρεωτική χρήση μάσκας εξαιρούνται οι ακόλουθες κατηγορίες:

  • Μαθητές με ψυχική ή διαταραχή συμπεριφοράς.
  • Μαθητές με γνωσιακή και αναπτυξιακή διαταραχή.
  • Μαθητές με σοβαρό νευρολογικό ή μυϊκό ή κάποιο άλλο νόσημα που τους είναι δύσκολος ο χειρισμός της μάσκας.

Για να μπορούν να προσέλθουν στην εκπαιδευτική μονάδα και να πάρουν “απαλλαγή”, θα πρέπει οι γονείς και κηδεμόνες να προσκομίσουν τα απαραίτητα έγραφα. Σχετικά με τους μαθητές που προσέρχονται στα κέντρα ΚΕΣΥ συνιστάται η χρήση μάσκας εάν είναι εφικτό σύμφωνα με τον βαθμό ειδικής εκπαιδευτικής ανάγκης.

Οι αντιδράσεις

Υπάρχουν έντονες αντιδράσεις για τα νέα μέτρα από τους εκπαιδευτικούς των ειδικών σχολείων.  Αρκετοί από αυτούς καταγγέλλουν ότι οι μάσκες δεν χρησιμοποιούνται σωστά και σε κάποιες περιπτώσεις καθόλου. Οι πλειοψηφία των μαθητών δεν είναι σε θέση να τη χρησιμοποιήσουν σωστά, ενώ παράλληλα δεν υπάρχουν άλλα μέτρα προστασίας. Αυτό καθιστά τα ειδικά σχολεία επικίνδυνη πηγή μόλυνσης.

Η κίνηση των εκπαιδευτικών ήταν η αποστολή ανοικτής επιστολής προς το υπουργείο παιδείας, μέσω της οποίας ενημερώνουν ότι στα σχολεία που έμειναν ανοιχτά δεν είναι εύκολη η χρήση της μάσκας. Μάλιστα, εξηγούν ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών ανήκουν στις ομάδες που απαλλάσσονται από την χρήση της. Επιπλέον σε κάποιες περιπτώσεις η σωματική επαφή είναι αναπόφευκτη. Αντιληπτό λοιπόν μπορεί να γίνει το γεγονός ότι οι αποστάσεις δεν είναι εύκολο να διατηρηθούν και δημιουργείται συνωστισμός. Και τέλος μεγάλο ποσοστό μαθητών άλλα και εκπαιδευτικών ανήκει στις ευπαθείς ομάδες, γεγονός που προκαλεί φόβο για όλους.

Advertising

Σπουδάζω τουριστικά σε ιδιωτικό ιεκ στα Χανιά, και ενδιαφέρομαι για τον τουρισμό των ΑμεΑ. Ασχολούμαι 10 χρόνια με τους παραδοσιακούς χορούς και το τελευταίο χρονικό διάστημα και με την παραδοσιακή μουσική, και τις τέχνες.

Περισσότερα από τη στήλη: Ειδική Αγωγή

Ειδική Αγωγή

Τρόποι εκδήλωσης της ΔΕΠΥ στις γυναίκες

Ποιοι είναι οι τρόποι εκδήλωσης της ΔΕΠΥ στις γυναίκες; Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας…

Ειδική Αγωγή

ΔΑΦ: 11 τρόποι για να καλλιεργήσουμε μια θετική αλλαγή

Το παρόν άρθρο, με τίτλο ΔΑΦ: 11 τρόποι για να καλλιεργήσουμε μια θετική αλλαγή, θα…

Ειδική Αγωγή

Γιατί πολλά παιδιά με ΔΕΠΥ λαμβάνουν λανθασμένη διάγνωση;

Το παρόν άρθρο, με τίτλο Γιατί πολλά παιδιά με ΔΕΠΥ λαμβάνουν λανθασμένη διάγνωση; θα παρουσιάσει…

Ειδική Αγωγή

Σχολική Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο και το Λύκειο: Άγχος, Ψυχική Υγεία και Οδηγός Στήριξης για Γονείς και Εκπαιδευτικούς

Η μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο – και αργότερα από το Γυμνάσιο στο Λύκειο…

Ειδική Αγωγή

Αυτισμός και ανθρώπινη νοημοσύνη: Τίμημα ή ευκαιρία;

Σε αυτό το άρθρο, θα ασχοληθούμε με τη σχέση ανάμεσα στον αυτισμό και την ανθρώπινη…

Ειδική Αγωγή

Ιδανικός Αριθμός Μαθητών σε μια Σχολική Τάξη

Πηγή εικόνας: Ιδανικός αριθμός μαθητών σε μια σχολική τάξη Ιδανικός αριθμός μαθητών σε μια σχολική…

Ειδική Αγωγή

Η ένταξη παιδιών με αναπτυξιακές διαταραχές στο γενικό σχολείο

Η εκπαίδευση αποτελεί θεμελιώδες δικαίωμα όλων των παιδιών, ανεξαρτήτως των ικανοτήτων και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών…