Τεχνικές για την φωτογραφία εσωτερικών χώρων

Η φωτογράφιση εσωτερικών χώρων είναι ένα θέμα που έχει απασχολήσει επαγγελματίες και ερασιτέχνες φωτογράφους. Είναι συχνό φαινόμενο ,ειδικά για τις ταξιδιάρες  ψυχές που μας διαβάζουν, να δυσκολεύονται να αποδώσουν σωστά την ομορφιά και τα αρχιτεκτονικά στοιχεία εκκλησιών , μουσείων, κάστρων ή γενικά μεγαλοπρεπών κτηρίων. Πλησιάζοντας ,λοιπόν, στην περίοδο που ο κόσμος ταξιδεύει-το καλοκαίρι– ίσως ήρθε η ώρα να μοιραστούμε μερικές τεχνικές για την αρχιτεκτονική φωτογραφία εσωτερικών χώρων.

Και η βασική απορία που προκύπτει είναι το τι εξοπλισμό χρειαζόμαστε για μια τέτοια φωτογράφιση. Ξέρω ότι για την φωτογραφία εσωτερικών χώρων ενδείκνυται συνήθως ο ευρυγώνιος φακός. Η αλήθεια είναι ότι συνήθως η χρήση ενός τέτοιου φακού μας λύνει τα χέρια καθώς τονίζει καλύτερα την προοπτική του χώρου. Ενδέχεται ωστόσο να μην έχουν όλοι ευρυγώνιο φακό ή να μην τους είναι εύκολο να αλλάζουν φακούς συνεχώς οπότε θα ασχοληθούμε με πιο απλές μεθόδους που θα μπορούν να φανούν χρήσιμες σε όλους.

Σημαντικό ρόλο παίζει η επιλογή εστιακής απόστασης δηλαδή το πόσο μακριά ή κοντά φέρνουμε την κάμερα στο θέμα που θέλουμε να φωτογραφίσουμε. Αν αποφασίσετε το κάδρο μετά μπορείτε να μετακινηθείτε μπρος και πίσω για να αλλάξετε την προοπτική και τις αποστάσεις ανάμεσα στα αντικείμενα. Συχνά το πρόβλημα σε πολλούς χώρους, κυρίως μουσεία είναι η παραμόσφωση αντικειμένων όπως αγάλματα και άλλου τύπου εκθέματα. Για αυτό ακριβώς είναι σημαντικό να πειραματιστείτε μέσα στον χώρο και να δείτε τις δυνατότητες που έχετε ανάλογα με το μέρος στο οποίο βρίσκεστε.

Advertising

Advertisements
Διαβάστε επίσης  Αλεξανδρούπολη: 4 πισίνες ξενοδοχείων προσβάσιμες για κοινό
Ad 14
Πηγή: photocreations.gr

Κάτι ακόμα που είναι σημαντικό να αποφασίσετε είναι η οπτική γωνία. Δηλαδή, αν θέλετε να φωτογραφίσετε το θέμα σας ευθεία στον άξονα ή διαγώνια ας πούμε. Η πιθανότητα της ευθείας δίνει πάντα μία αισθητική συμμετρίας ,ωστόσο, συχνά μοιάζει με καταγραφή του χώρου και δεν έχει προσωπική άποψη. Την προσωπική πινελιά φωτογραφίζοντας ένα μέρος, που πιθανότατα έχει φωτογραφήσει πολλής κόσμος, θα την δώσετε αναζητώντας άλλες οπτικές. Σε διαγώνια θέση ,ας πούμε. σίγουρα θα χαθεί η συμμετρία σε κάποιο βαθμό αλλά θα δοθεί ένας πιο δραματικός τόνος στην εικόνα και μία διαφορετική διάσταση που θα έχει σίγουρα κάτι να πει. Και σε αυτή την περίπτωση θα πρότεινα τον πειραματισμό μέσα στον χώρο ώστε να βρείτε αυτό που σας ταιριάζει και σας εκφράζει καλύτερα.

Τώρα ας τελειώσουμε με ένα πιο εικαστικό ζήτημα όπως αυτό της σύνθεσης. Αντιλαμβάνομαι ότι σε έναν εσωτερικό χώρο οι δυνατότητες της σύνθεσης είναι περιορισμένες γιατί υπάρχει κάτι πολύ συγκεκριμένο που έχουμε να φωτογραφίσουμε. Ωστόσο, σε πιο αρχιτεκτονικά στοιχεία του εξωτερικού ενός κτιρίου μπορείτε να πειραματιστείτε πιο εύκολα και να βγάλετε ένα εντελώς δικό σας αποτέλεσμα επιλέγοντας να τραβήξετε κάτι κατά μέτωπο ή από χαμηλά ή από κάποιο ψηλό σημείο. Σίγουρα , λοιπόν, ο εξωτερικός χώρος έχει περισσότερες προοπτικές να σας αφήσει να δώσετε έναν πιο προσωπικό τόνο σε αυτό που φωτογραφίζετε.

Πηγή: camerartstudio.files.wordpress.com

Αυτές ήταν πάνω κάτω οι ιδέες μου για την τεχνική που χρειάζεστε για την φωτογράφιση αρχιτεκτονικών μνημείων και εσωτερικών χώρων.Εύχομαι να σας φάνηκαν χρήσιμες οι συμβουλές μου και να σας βοηθήσουν αργότερα στις φωτογραφήσεις που ίσως χρειαστεί να κάνετε.

Διαβάστε επίσης  Απόψεις: To Photoshop δεν είναι φωτογραφία
Advertising

Γειάαα σας !!! Με λένε Δάφνη ασχολούμαι ερασιτεχνικά με τη φωτογραφία και το θέατρο. Αγαπώ τα ταξίδια , τις πρωινές βόλτες και τα βιβλία ! Θα τα λέμε εδώ για φωτογραφικά θέματα και άλλα!

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Μύθος λογοτεχνία

Ο μύθος στην τέχνη του λόγου

Ανάμεσα στους πολλούς και ποικίλους δυισμούς που διέπουν και καθορίζουν

Άγιοι Δέκα: το ιστορικό χωριό της Κέρκυρας

Άγιοι Δέκα Οι Άγιοι Δέκα είναι ηπειρωτικός οικισμός της Κεντρικής