Το σημερινό μας άρθρο είναι αφιερωμένο σε όλους αυτούς που αγαπούν τον μινιμαλισμό και την φωτογραφία. Γραμμένο από κάποια που μάλλον η αντίθετη έννοια του χαρακτηρίζει γενικότερα τη ζωή της, τι είναι όμως ο μινιμαλισμός; Μιλάμε για ένα καλλιτεχνικό κίνημα που εμφανίστηκε στο χώρο της τέχνης μετά τη λήξη του Β’παγκόσμιου πολέμου. Εγώ θα χρησιμοποιήσω τη φράση «Μια επιτηδευμένη έλλειψη, η τέχνη του ελάχιστου».
Μινιμαλισμός και Concept
Macro Photography
Η μακροφωτογραφία είναι η φωτογράφιση μικρών αντικειμένων σε αναλογίες μεγαλύτερες από 1:1, δηλαδή μεγαλύτερης από το φυσικό τους μέγεθος. Με το συγκεκριμένο είδος φωτογραφίας καταφέρνουμε να βρεθούμε σε εξαιρετικά κοντινή απόσταση, ώστε να γεμίσει το κάδρο μας με ένα αντικείμενο. Ένας macro φακός διαθέτει μικρό βάθος πεδίου, για αυτό δίνουμε περισσότερη προσοχή στην εστίαση του. Με έναν macro φακό ακόμη μπορούμε να φωτογραφίσουμε και σε φυσιολογικές αποστάσεις, καθώς η άριστη απόδοση σου και σε αυτές τις λήψεις μας επιτρέπει να αναδειχτούν όλες οι λεπτομέρειες.
Black and white Photography
Μια φωτογραφία μπορεί να αποκτήσει ένα πιο minimal εφέ με την έλλειψη των χρωμάτων. Το αποτέλεσμα μιας ασπρόμαυρης φωτογραφίας δίνει έμφαση στο κύριο στοιχείο, αντικείμενο της εικόνας χωρίς χρωματικές αποσπάσεις. Αν δεν είστε fan του ασπρόμαυρου, δώστε βάση σε πιο ουδέτερα-nude χρώματα, όπως μπεζ ή γκρι. Αποφύγετε τα έντονα χρώματα (π.χ. φούξια, κόκκινο, πράσινο) καθώς δίνουν ένταση στην εικόνα και όχι το επιθυμητό αποτέλεσμα της απλότητας.
Texture
Μια εικόνα μπορεί να μεταδώσει συναισθήματα και αισθήσεις. Μια από αυτές τις αισθήσεις θα μπορούσε να είναι η μετάδοση της κίνησης μέσω της υφής. Χωρίς να αγγίξουμε την εικόνα, οι σκιές, τα μοτίβα και οι καμπύλες “ζωντανεύουν” τη φωτογραφία, κάνοντας την λιτή και σε καμία περίπτωση “flat”.
Lines
Όπου και να στρέψουμε το βλέμμα μας θα συναντήσουμε γραμμές, και όχι απαραίτητα ευθείες. Ίσως γίνονταν πιο γρήγορα αντιληπτές οι κάθετες ή οι οριζόντιες, όμως αυτές που είναι πιο ελκυστικές στο φακό είναι οι ακανόνιστες γραμμές. Κάθε είδους γραμμή από μόνη της μπορεί να αποτελέσει το κύριο θέμα μιας φωτογραφίας. Εαν επιλέξουμε να συνδυάσουμε τις γραμμές με αλλά στοιχεία στο κάδρο, εύκολα μπορούμε να ξεφύγουμε από την λιτότητα που επιδιώκουμε σε μια μινιμαλιστική φωτογραφία.
Για να πετύχουμε μια minimal φωτογραφική σύνθεση, αφαιρούμε οτιδήποτε δημιουργεί φλυαρία και «θόρυβο» στο κάδρο μας. Κρατάμε ελάχιστα στοιχεία, δίνοντας έμφαση στα πιο σημαντικά. Σε όλα αυτά λοιπόν που έχουμε ακούσει τόσες φορές θα ήθελα να προσθέσω την δύναμη των χρωμάτων στην φωτογραφία. Τα παστέλ χρώματα,η μονοχρωμία και γενικότερα μια απαλή χρωματική σύνθεση, διατηρεί την αρμονία που επιδιώκει μια μινιμαλιστική φωτογραφία. Αυτές οι τεχνικές συμβάλλουν έτσι ώστε ο μινιμαλισμός στη φωτογραφία να ειναι απολαυστικός παρά τη λιτή του φύση.