Αθήνα: «H Καρφίτσα (ή Απλά Μαθήματα Επιβίωσης)» στο BIOS

 

Η ΚΑΡΦΙΤΣΑ

ή ΑΠΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ

 

της Ελένης Ζιώγα

 

Advertising

Advertisements
Ad 14

*Από 21/12 στην κεντρική σκηνή του BIOS*

 

«H Καρφίτσα (ή Απλά Μαθήματα Επιβίωσης)» είναι ένα κείμενο για τον φυλακισμένο άνθρωπο που νοσταλγεί την ελευθερία του: σ’ αυτή τη μεγάλη φυλακή της ζωής που περιβάλλεται από θάνατο όλοι μας, ελεύθεροι ή φυλακισμένοι, είμαστε δυνητικά το ίδιο έγκλειστοι. Σ’ αυτόν τον  δύσκολο κόσμο που η αγάπη πασχίζει να επικρατήσει, όλοι μας, θύματα ή θύτες είμαστε δυνητικά το ίδιο αθώοι…

Τα τέσσερα πρόσωπα που συναντάμε στο έργο (Κυρία, Ζητιάνα, Ηθοποιός, Δολοφόνος) έχουν γεννηθεί σε μια ζωή-φυλακή, αλλά δεν το ξέρουν. Ωστόσο, ενώ η Κυρία και η Ηθοποιός έχουν νεκρωθεί εσωτερικά, η Ζητιάνα κι ο Δολοφόνος, διατηρούν ακόμα, ο καθένας από αντίθετο δρόμο, ζωντανή την ανάμνηση της ελευθερίας και το πάθος για μια έξοδο που θα τους λυτρώσει. 

Advertising

 

| φυλακή |

μια έννοια γενική και υπαρξιακή για τον κάθε άνθρωπο που γεννιέται στη ζωή μέσα σε συνθήκες διάσπασης, μοναξιάς και αδυναμίας συνύπαρξης με το «όλον» και κυρίως με τον «άλλον»

Πρόκειται για τη συνθήκη μέσα στην οποία παραδέρνουμε όλοι νιώθοντας ξένοι και διαρκώς απειλούμενοι από τους ανθρώπους γύρω μας, χωρίς να καταλαβαίνουμε τι πραγματικά μας φταίει, έχοντας όμως στο βάθος της ύπαρξής μας το αίσθημα της ανάγκης για απόδραση απ’ αυτό το μαρτύριο σαν κινητήρια δύναμη για την επιβίωσή μας.

 

| καρφίτσα |

ένα πολύτιμο κόσμημα που περνάει από χέρι σε χέρι ανάμεσα στους ήρωες μεταφέροντας μαζί της το μικρόβιο της διάσπασης που συμβολίζει η ιδιοκτησία και η εξάρτηση του ανθρώπου από την ύλη

Advertising

Χωρίς να το καταλαβαίνουν οι ήρωες της ιστορίας, άλλοι με πραγματικό και άλλοι με μεταφυσικό τρόπο, αλλοιώνονται από την βασανιστική επίδραση της καρφίτσας και οδηγούνται, μέσα από την κορύφωση του μαρτυρίου τους, στην συνειδητοποίηση της ανάγκης τους για ελευθερία.

 

*Η «Καρφίτσα» πριν ακόμα ανέβει σε θεατρική σκηνή, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον περασμένο Απρίλιο (2017) στο Ψυχιατρείο των Φυλακών Κορυδαλλού, με την ισότιμη συνεργασία της αρχικής ομάδας των επαγγελματιών ηθοποιών και συντελεστών (Υβόννη Μαλτέζου, Λουκία Πιστιόλα, Ελένη Ζιώγα, Άρης Τρουπάκης, Φώτης Λαζάρου, Αντώνης Μοσχούτης) και εκείνης του θεατρικού εργαστηρίου του Ψ.Κ.Κ. του οποίου την ευθύνη είχε η Λουκία Πιστιόλα.

«…τώρα παντού πετάνε άγγελοι και οι άνθρωποι είναι όλοι καλοί…»

(Ζητιάνα)

 

Advertising

Συντελεστές

Κείμενο: Ελένη Ζιώγα

Επιμέλεια σκηνοθεσίας και κίνησης: Έφη Καρακώστα

Σκηνικά: Τίνα Τζόκα

Κοστούμια: Μυρτώ Καρέκου

Advertising

Σχεδιασμός φώτων:  Στέλλα Κάλτσου

Sound design: Κώστας Μιχόπουλος

Βοηθός σκηνοθεσίας: Χριστίνα Χριστοδούλου

Βοηθός σκηνοθεσίας και οργάνωση παραγωγής: Κική Σπανούδη

Advertising

Βοηθοί σκηνογράφου: Τζέλλα Χριστοπούλου, Μαίρη Αντωνοπούλου

Video Art: Θανάσης Τότσικας

Επικοινωνία: Βαγγέλης Λιακόγκονας

Φωτογραφίες: Mike Rafail

Advertising

 

Σκηνοθεσία: Ομαδική

 

Παραγωγή: Γιώργος Σύρμας

Advertising

 

Διανομή

ΖΗΤΙΑΝΑ: Υβόννη Μαλτέζου

ΗΘΟΠΟΙΟΣ: Λουκία Πιστιόλα

Advertising

ΚΥΡΙΑ: Ελένη Ζιώγα

ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ: Έκτορας Λιάτσος

 

Facebook Page: Η καρφίτσα

Advertising

 

Πληροφορίες παράστασης

 

Bios – Κεντρική Σκηνή

Advertising

Πειραιώς 84, Αθήνα

τηλ | 2103425335

Παραστάσεις από Πέμπτη 21/12 και κάθε Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή

 

Πληροφορίες για τα ΜΜΕ

Advertising

Βαγγέλης Λιακόγκονας

κιν.: 6942659492

vagliak@gmail.com

Περισσότερα από τη στήλη: Θέατρο

Θέατρο

Τα διακείμενα κλασικών έργων: Ανασύνθεση

Τα διακείμενα κλασικών έργων Όλοι έχουμε ακουστά κάποια από τα κλασικά θεατρικά αριστουργήματα και τα…

Θέατρο

Αγαμέμνων στο Επίκεντρο: Ο κύκλος του αίματος

Ο Αγαμέμνων στο Επίκεντρο της Πάτρας. Είδαμε την παράσταση της Ραφίκας Σαουίς πάνω σε μία πρωτοπόρα…

Θέατρο

Το κοινωνικό θέατρο: χαρακτηριστικά, εκπρόσωποι και η πρωτοποριακή φιλοσοφία του

Πηγή εικόνας: athinorama.gr Το κοινωνικό θέατρο, ως όρος αρχίζει να χρησιμοποιείται κατά τον 20ο αιώνα.…

Θέατρο

Ο κύκλος των χαμένων ποιητών στο Αριστοτέλειον

“Carpe Diem παιδιά.  Αδράξτε τη μέρα!” Αυτά είναι τα λόγια του καθηγητή Κήτινγκ, που μας…

Θέατρο

Οιδίποδας Τύραννος: Μοίρα ή προσωπική ευθύνη;

Είναι ο άνθρωπος κύριος της μοίρας του ή η πορεία της ζωής του εκπληρώνει ένα…

Θέατρο

Ο ηθοποιός Διονύσης Παπανδρέου θέλει να ζει, όχι απλά να επιβιώνει. Αλλιώς, όλα είναι φακντ-απ!

Από την «Γη της Ελιάς» ως Φίλιππος στην επιβλητική σκηνή του Θεάτρου Άλφα και την…

Θέατρο

Ανδρομέδα – Τέσσερις γυναίκες μιλούν για τις γυναίκες

Η θεατρική ομάδα Ανδρομέδα τολμά να φέρει στη σκηνή θέματα που το μαζικό θέατρο ίσως…