Εύρημα Άνθρωπος στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης

Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης παρουσιάζουν μια περιπατητική βιωματική performance  που στόχο έχει να φέρει στο φως το εύρημα άνθρωπος. Η βιωματική δράση, σε σύλληψη και  σκηνοθετική επιμέλεια της ηθοποιού του ΚΘΒΕ, Πολυξένης Σπυροπούλου, θα παρουσιαστεί στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης κάθε Σάββατο του Δεκεμβρίου (2, 9, 16, 23 & 30/12/17, στις 12.00), στις  20:15 


Εύρημα Άνθρωπος


Είμαστε ό,τι νιώθουμε ή ό,τι φτιάχνουμε; Ό,τι βλέπουμε ή ό,τι δε βλέπουμε; Είμαστε ό,τι πιστεύουμε ή ό,τι ονειρευόμαστε; Είμαστε πόνος, έρωτας, γέννηση, γη, νερό, θάνατος, αέρας, φωτιά, πληγή, αγκαλιά, όλα και τίποτα, συνύπαρξη, οργάνωση, χάος, μνήμη ή παρόν; Δεν ξέρουμε τι και πού και πώς. Είμαστε ολόκληροι, μισοί, ίδιοι, μοναδικοί, γυμνοί και φασκιωμένοι. Ψάχνουμε να βρούμε και πάντα ρωτάμε. 
«Εύρημα Άνθρωπος», μια  δράση με όχημα κείμενα ποίησης και πεζού λόγου από τον 7ο αιώνα π.Χ. μέχρι σήμερα. Προσωπικές αφηγήσεις, ηχοτοπία δομημένα και αυτοσχεδιαστικά, σωματικές δυναμικές, δημιουργούν ένα  τελετουργικό ταξίδι σε ανοιχτό διάλογο και διάδραση με τα ευρήματα του Μουσείου και το κοινό.

Εύρημα Άνθρωπος

Advertising

Advertisements
Ad 14

Μέσα στον κατεξοχήν χώρο φύλαξης ανθρώπινου πολιτισμού, το Αρχαιολογικό Μουσείο, τέσσερις performers αναζητούν να συνδεθούν με τα ευρήματα ψυχή τε και σώματι για να συναρμολογήσουν το παζλ της ταυτότητάς τους. Αναζητούν τον άνθρωπο πίσω και μέσα στα αποτυπώματά του. Κινούνται εκτός χρόνου αλλά πάντα στη στιγμή, δρασκελίζουν εποχές, βουτούν σε φάσματα ζωής και όλα εμψυχώνονται, όλα μας μιλούν. Πώς τα αρχαιολογικά ευρήματα πολέμου, λατρείας, κοινωνίας, ταφής, εξουσίας, σχέσεων αντανακλώνται μέσα μας, τι παρορμήσεις και δονήσεις ενεργοποιούν, τι βιώματα ξυπνούν;

Εύρημα Άνθρωπος

«Σώματα που πεθάναν ένα βράδυ κι ακολουθούν αρχαία διαδρομή, είναι γυμνά και γέρνουν στο σκοτάδι κι αφήνουν σπίθες που λάμπουν στο κορμί
Στίχοι: Α. Δαβαράκης, Μουσική: Μ. Χατζιδάκις.

Εύρημα Άνθρωπος

Advertising

Ακούγονται αποσπάσματα από την «Οδύσσεια» του Ομήρου και το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα, αποσπάσματα από τις τραγωδίες του Ευριπίδη «Τρωάδες» και «Βάκχες», ποιήματα των Αρχίλοχου, Σαπφούς, Τ. Λειβαδίτη, Ν. Εγγονόπουλου, Α. Δημητρούκα, Δ. Δημητριάδη, Γ. Αλισάνογλου, E. Mερκενίδου, κ.ά.

«Εύρημα Άνθρωπος» στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης
Σάββατο 2, 9, 16, 23, 30 Δεκεμβρίου, στις 12:00
Διάρκεια: 60’

Σύλληψη-Σκηνοθετική επιμέλεια: Πολυξένη Σπυροπούλου
Ενδυματολογική & Εικαστική επιμέλεια: Μαρία Μυλωνά
Κίνηση: Ευανθία Σωφρονίδου
Μουσική διδασκαλία: Εύη Σαρμή
Συμμετέχουν οι ηθοποιοί του ΚΘΒΕ: Βασίλης Ισσόπουλος, Νίκος Ορτετζάτος, Πολυξένη Σπυροπούλου, Κική ΣτρατάκηΤΙΜΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ
Γενική είσοδος: 5 €
(Η τιμή του εισιτηρίου αφορά τη συμμετοχή στο δρώμενο)
Μέγιστος αριθμός θεατών: 40 άτομα (θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας)
ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Ταμεία ΚΘΒΕ, www.ntng.gr, Ticketmaster, Καταστήματα ΓΕΡΜΑΝΟΣ

ΏΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΑΜΕΙΩΝ ΚΘΒΕ:
Βασιλικό Θέατρο (Πλατεία Λευκού Πύργου):
Δευτέρα: 8.30- 15.30
Τρίτη έως Κυριακή: 8:30 – 21:30

Advertising

Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών (Εθνικής Αμύνης 2):
Τετάρτη έως Κυριακή: 16:30 – 21:30

Μονή Λαζαριστών (Κολοκοτρώνη 25-27, Σταυρούπολη):
Τετάρτη έως Κυριακή: 16:30 – 21:30

Εκδοτήριο ΚΘΒΕ Πλατείας Αριστοτέλους:
Δευτέρα, Τετάρτη & Σάββατο: 10:00 – 15:30
Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 10:00 – 14:00 & 17:30 – 20:00

Πληροφορίες: Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος |Τ. 2315 200 200

Advertising

Έχω μια γάτα, αδιάβαστα (πολλά) βιβλία και στα λευκώματα του Δημοτικού σχολίαζα ως όνειρό μου να γίνω συγγραφές και ποιήτρια. Σπουδάζω Αρχαιολογία και Ιστορία της Τέχνης, χορεύω, περπατάω στα στενά και εξερευνώ μουσεία ενώ τα τελευταία χρόνια μοιράζομαι ανάμεσα σε δύο νησιά και μια πόλη, τα οποία ανακαλύπτω όλο και περισσότερο.

Περισσότερα από τη στήλη: Θέατρο

Θέατρο

Αγαμέμνων στο Επίκεντρο: Ο κύκλος του αίματος

Ο Αγαμέμνων στο Επίκεντρο της Πάτρας. Είδαμε την παράσταση της Ραφίκας Σαουίς πάνω σε μία πρωτοπόρα…

Θέατρο

Το κοινωνικό θέατρο: χαρακτηριστικά, εκπρόσωποι και η πρωτοποριακή φιλοσοφία του

Πηγή εικόνας: athinorama.gr Το κοινωνικό θέατρο, ως όρος αρχίζει να χρησιμοποιείται κατά τον 20ο αιώνα.…

Θέατρο

Ο κύκλος των χαμένων ποιητών στο Αριστοτέλειον

“Carpe Diem παιδιά.  Αδράξτε τη μέρα!” Αυτά είναι τα λόγια του καθηγητή Κήτινγκ, που μας…

Θέατρο

Οιδίποδας Τύραννος: Μοίρα ή προσωπική ευθύνη;

Είναι ο άνθρωπος κύριος της μοίρας του ή η πορεία της ζωής του εκπληρώνει ένα…

Θέατρο

Ο ηθοποιός Διονύσης Παπανδρέου θέλει να ζει, όχι απλά να επιβιώνει. Αλλιώς, όλα είναι φακντ-απ!

Από την «Γη της Ελιάς» ως Φίλιππος στην επιβλητική σκηνή του Θεάτρου Άλφα και την…

Θέατρο

Ανδρομέδα – Τέσσερις γυναίκες μιλούν για τις γυναίκες

Η θεατρική ομάδα Ανδρομέδα τολμά να φέρει στη σκηνή θέματα που το μαζικό θέατρο ίσως…

Θέατρο

Ο Γιώργος Σκανδάλης κερνάει διπλό ελληνικό στο Τορόντο

Ο συγγραφέας, σκηνοθέτης και θεατρικός παραγωγός Γιώργος Σκανδάλης, ανήκει στους ανθρώπους που εύχεσαι να γνωρίσεις…

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

The House with Laughing Windows

«The House with Laughing Windows»: Η πιο νοσηρή ταινία giallo που γυρίστηκε ποτέ

Συχνά συναντά κανείς το magnum opus του Pupi Avati, ενός
Η Ιστορία του Μαυρίσματος: Από την Αρχαιότητα στη Σύγχρονη Εποχή

Η Ιστορία του Μαυρίσματος: Από την Αρχαιότητα στο Σήμερα

Η επιθυμία για ένα χρυσαφί μαύρισμα δεν είναι καινούριο φαινόμενο,