Μόλλυ Σουήνη, ένα αριστούργημα στο Θέατρο του Νέου Κόσμου

Στο θέατρο του Νέου Κόσμου παρουσιάζει φέτος η ομάδα ΠΥΡ το έργο «Μόλλυ Σουήνη». Είναι η ιστορία μιας γυναίκας προς την ελευθερία.

Η Μόλλυ Σουήνη είναι μια γυναίκα γύρω στα 40, που ζει σε μια μικρή πόλη της Ιρλανδίας. Είναι όμως τυφλή από τους 10 πρώτους μήνες της ζωή της. Βέβαια η αναπηρία αυτή δε στάθηκε εμπόδιο. Η Μόλλυ είναι δεινή κολυμβήτρια, αγαπά τα λουλούδια, είναι επαγγελματικά ανεξάρτητη. Μια σύγχρονη γυναίκα. Η οποία είναι παντρεμένη με το Φρανκ. Έναν τύπο έξω καρδιά. Που έχει ένα μικρό ελάττωμα- όλο κάτι ψάχνει. Σε μια προσπάθειά του να βοηθήσει την τυφλή σύζυγό του, επισκέπτεται το γιατρό της περιοχής, έναν πάλαι ποτέ σπουδαίο οφθαλμίατρο. Και κάπως έτσι πείθει και τη Μόλλυ να κάνει την επέμβαση που θα της χαρίσει το πολυπόθητο (;) φως της. Η επέμβαση πετυχαίνει. Μόνο που η Μόλλυ δεν είναι έτοιμη να δεχτεί αυτόν τον κόσμο.

Πώς είναι, άραγε, ο κόσμος των τυφλών; Πώς γίνεται ενώ δε βλέπεις, να καταλαβαίνεις τα πάντα; Τι σημαίνει «βλέπω»; Πώς ορίζουμε το ρήμα «καταλαβαίνω»; Η ηρωίδα του Φρίελ αποδεικνύει περίτρανα πως δεν έχει σημασία να έχεις ανοιχτά τα μάτια σου, αλλά την καρδιά και το μυαλό. Και πως κανείς δε μπορεί να αποφασίζει για σένα, ούτε καν ο ίδιος σου ο εαυτός. Στο έργο αποκαλύπτεται η σκοτεινή πλευρά μιας κατά τ’ άλλα επιθυμητής επέμβασης- μια γυναίκα θα ξαναβρεί το φως της. Το έχασε, όμως, ποτέ; Στην τρυφερή ηλικία των 10 μηνών δεν είχε προλάβει να σχηματίσει εικόνες περί του κόσμου. Άρα για ποια απώλεια μιλάμε; Μάλλον για μια στερεοτυπική κοινωνική σύμβαση πως όποιος βλέπει, ξέρει καλύτερα τον κόσμο.

Τρεις άνθρωποι επί σκηνής γίνονται  οι αφηγητές της παράξενης ιστορίας της Μόλλυ. Η ίδια η Μόλλυ, ο σύζυγός της ο Φρανκ κι ο οφθαλμίατρος, ο κύριος Ράις. Καθένας τους αποτελεί μέρος του αφηγηματικού παζλ από την αρχή έως το τέλος του ταξιδιού προς το φως και το σκοτάδι. Η Δέσποινα Κούρτη ερμηνεύει με αμεσότητα και συναίσθημα την τυφλή ηρωίδα. Φαίνεται πως έχει μελετήσει στο έπακρο την ηρωίδα, ξεπερνώντας τα στάδια αυτολύπησης και χαρίζοντάς μας υποκριτικά μια ζωντανή, σχεδόν νεανική φιγούρα. Ο Αργύρης Ξάφης, από την άλλη, ως Φρανκ σκιαγραφεί εκπληκτικά έναν πληθωρικό τύπο. Πηγαίος σε κάθε του στιγμή σε κάνει να απορείς με το εύρος των ερμηνευτικών του δυνατοτήτων. Τέλος ο γιατρός του Δημήτρη Γεωργιάδη αποδίδεται με μέτρο, χωρίς όμως να στερείται της ανθρώπινης διάστασής του.

Πέραν των ερμηνειών αξιοπρόσεκτη ήταν  κι η ενδυματολογική και σκηνική επιμέλεια. Η Μαγδαληνή Αυγερινού έχει επιλέξει να παίξει με τα (πρωτογενή/βασικά) χρώματα – πολύχρωμες κουρτίνες, χρώμα στα σκαμπό, χρώμα στα κοστούμια, όλα όμως σε τόνους κίτρινου, μπλε και κόκκινου. Τι κι αν ο κόσμος της Μόλλυ δεν στηρίζεται στα όσα έχει δει; Εξακολουθεί να είναι πολύχρωμος και χαρούμενος.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Συνολικά, η παράσταση, λόγω της βαθιάς ποιητικότητας του ίδιου του κειμένου, καταφέρνει να μιλήσει στην καρδιά και το μυαλό του θεατή. Και το χειροκρότημα στο τέλος είναι πολύ λίγο για να επιβραβεύσει το διαμαντάκι που παρουσιάζεται στο Δώμα του Θεάτρου του Νέου Κόσμου.

 

Συντελεστές

Μετάφραση: Αργύρης Ξάφης

Σκηνοθεσία: Ιώ Βουλγαράκη

Σκηνικό – Κοστούμια: Μαγδαληνή Αυγερινού

Advertising

Σχεδιασμός φωτισμών: Αλέκος Αναστασίου

Trailer: Σεμπάστιαν Φραγκόπουλος

Φωτογραφίες: Κική Παπαδοπούλου

Παίζουν: Δέσποινα Κούρτη, Αργύρης Ξάφης, Δημήτρης Γεωργιάδης

Advertising

Διάρκεια παράστασης: 100 λεπτά

 

Από 18 Οκτωβρίου 2017 έως 14 Ιανουαρίου 2018

Πού: Θέατρο του Νέου Κόσμου (Δώμα), Αντισθένους & Θαρύπου

Ημέρες κι ώρες παραστάσεων: Τετάρτη έως Σάββατο στις 21:15, Κυριακή στις 19:00

Advertising

Τιμές εισιτηρίων: από 8€ έως 14€

Προπώληση εισιτηρίων: https://www.viva.gr/tickets/theater/theatrotouneoukosmou/mollusouini/

 

Trailer:

Advertising

Περισσότερα από τη στήλη: Θέατρο

Θέατρο

Τα διακείμενα κλασικών έργων: Ανασύνθεση

Τα διακείμενα κλασικών έργων Όλοι έχουμε ακουστά κάποια από τα κλασικά θεατρικά αριστουργήματα και τα…

Θέατρο

Αγαμέμνων στο Επίκεντρο: Ο κύκλος του αίματος

Ο Αγαμέμνων στο Επίκεντρο της Πάτρας. Είδαμε την παράσταση της Ραφίκας Σαουίς πάνω σε μία πρωτοπόρα…

Θέατρο

Το κοινωνικό θέατρο: χαρακτηριστικά, εκπρόσωποι και η πρωτοποριακή φιλοσοφία του

Πηγή εικόνας: athinorama.gr Το κοινωνικό θέατρο, ως όρος αρχίζει να χρησιμοποιείται κατά τον 20ο αιώνα.…

Θέατρο

Ο κύκλος των χαμένων ποιητών στο Αριστοτέλειον

“Carpe Diem παιδιά.  Αδράξτε τη μέρα!” Αυτά είναι τα λόγια του καθηγητή Κήτινγκ, που μας…

Θέατρο

Οιδίποδας Τύραννος: Μοίρα ή προσωπική ευθύνη;

Είναι ο άνθρωπος κύριος της μοίρας του ή η πορεία της ζωής του εκπληρώνει ένα…

Θέατρο

Ο ηθοποιός Διονύσης Παπανδρέου θέλει να ζει, όχι απλά να επιβιώνει. Αλλιώς, όλα είναι φακντ-απ!

Από την «Γη της Ελιάς» ως Φίλιππος στην επιβλητική σκηνή του Θεάτρου Άλφα και την…

Θέατρο

Ανδρομέδα – Τέσσερις γυναίκες μιλούν για τις γυναίκες

Η θεατρική ομάδα Ανδρομέδα τολμά να φέρει στη σκηνή θέματα που το μαζικό θέατρο ίσως…