“Ο θρίαμβος του έρωτα” του Πιερ ντε Μαριβώ

Γραμμένη το 1732, η κωμωδία του Marivaux, διαδραματίζεται σε ένα μη συγκεκριμένο χρόνο της αρχαιότητας, στην Ελλάδα. Σε μια ανδροκρατούμενη κοινωνία, μια νεαρή πριγκίπισσα ξεκινάει να κατακτήσει την καρδιά ενός άνδρα με “όπλο” της τον έρωτα, παραδίδοντάς του την καρδιά της και το θρόνο. Στο έργο οι χαρακτήρες ενδύονται και απενδύονται ρόλους, φύλα και συμπεριφορές για να φτάσουν είτε στον στόχο τους, είτε να προστατευτούν από τον εαυτό τους. Κατασκευάζουν προσωπεία και μεταμφιέζονται προκειμένου να είναι κοινωνικά αποδεκτοί. Αλλά πόσο ελεύθεροι είμαστε πίσω από μια μάσκα;
*Ο Πιερ Καρλέ ντε Σαμπλαίν ντε Μαριβώ γεννήθηκε στο Παρίσι στις 4 Φεβρουαρίου 1688. Ακολουθώντας τα ίχνη του πατέρα του άρχισε να σπουδάζει νομική, αλλά στα 20 γράφει ήδη το πρώτο του έργο “Ο δίκαιος και συνετός πατέρας”. Περιστασιακά δημοσίευσε άρθρα στο περιοδικό Nouveau Mercure, ώσπου το 1719 δημιούργησε το δικό του περιοδικό, Spectateur Francais (1720-1724). Η απώλεια της περιουσίας του (1720) και ο θάνατος της γυναίκας του Κολόμπ (1723) τον ώθησαν να ασχοληθεί πιο σοβαρά με τη συγγραφή θεατρικών έργων: Διπλή απιστία (1723), Το νησί των σκλάβων (1725), Το παιχνίδι του έρωτας και της τύχης (1730), Ο θρίαμβος του έρωτα (1732), Η κληρονομιά (1736), Η φιλονικία (1744). Το 1742 έγινε επίσημο μέλος της Γαλλικής Ακαδημίας. Πέθανε στο Παρίσι στις 12 Φεβρουαρίου 1763.
Συντελεστές:
Μετάφραση στα Ελληνικά: Bένια Σταματιάδη
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Μαραβέλιας
Σκηνικά – Κοστούμια: Μάριος Ράμμος
Σχεδιασμός φωτισμών: Ελίζα Αλεξανδροπούλου
Κίνηση: Αγγελική Τρομπούκη
Μουσική: Άννα Παπαϊωάννου
Βοηθός Σκηνοθέτη – Χειρισμός Μουσικής: Κατερίνα Χριστοδουλίδου
Βοηθός Σκηνογράφου: Θάλεια Σακαλή
Φωτογραφίες: Γιαννης Καραμπάτσος, Φάνης Παυλόπουλος
Γραφιστική Eπιμέλεια: Έλλη Σάρρου
Παραγωγή: Liminal
Επικοινωνία: Cultopía
Συντελεστές προσβασιμότητας
Ταυτόχρονη διερμηνεία στην Ε.Ν.Γ.: Ανδρονίκη Ξανθοπούλου – Γιώργος Στάθης (Hands up)
Ακουστική περιγραφή – Υπερτιτλισμός: Κερασία Μιχαλοπούλου
Χειρισμός Υπερτίτλων: Χρίστος Παπαμιχαήλ
Τεχνική υποστήριξη για Α.Π: Μάνος Γεωργακόπουλος, LUDD Makerspace
Παίζουν οι ηθοποιοί (με σειρά εμφάνισης):
Φένια Σχοινά, Αθηνά Σακαλή,Κωνσταντίνος Ρεπάνης, Nίκος Τσιμάρας, Αιμίλιος Αλεξανδρής, Hλιάνα Μπαφέρου, Φάνης Παυλόπουλος
Υπηρεσίες Προσβασιμότητας:
Διερμηνεία στην Ε.Ν.Γ & Ελληνικοί Υπέρτιτλοι (ΤΚΒ) για Κ(κ)ωφούς και βαρήκοους θεατές
Ακουστική Περιγραφή (A.D) για τυφλούς και μερικώς βλέποντες θεατές
Αγγλικοί υπέρτιτλοι για αγγλόφωνους θεατές
Διάρκεια: 100 λεπτά χωρίς διάλειμμα
Το θέατρο είναι προσβάσιμο σε χρήστες/ριες αναπηρικού αμαξιδίου και διαθέτει τουαλέτα ΑμεΑ.
Μια παραγωγή της Liminal.
Σταθμός Θέατρο
Βίκτωρος Ουγκώ 55
2114036322
Παραστάσεις:
Τετάρτη
11 Απριλίου 2018,
21:00
Πέμπτη
12 Απριλίου 2018,
21:00
Τετάρτη
18 Απριλίου 2018,
21:00
Πέμπτη
19 Απριλίου 2018,
21:00
Τετάρτη
25 Απριλίου 2018,
21:00
Πέμπτη
26 Απριλίου 2018,
21:00

Περισσότερα από τη στήλη: Θέατρο

Θέατρο

Τα διακείμενα κλασικών έργων: Ανασύνθεση

Τα διακείμενα κλασικών έργων Όλοι έχουμε ακουστά κάποια από τα κλασικά θεατρικά αριστουργήματα και τα…

Θέατρο

Αγαμέμνων στο Επίκεντρο: Ο κύκλος του αίματος

Ο Αγαμέμνων στο Επίκεντρο της Πάτρας. Είδαμε την παράσταση της Ραφίκας Σαουίς πάνω σε μία πρωτοπόρα…

Θέατρο

Το κοινωνικό θέατρο: χαρακτηριστικά, εκπρόσωποι και η πρωτοποριακή φιλοσοφία του

Πηγή εικόνας: athinorama.gr Το κοινωνικό θέατρο, ως όρος αρχίζει να χρησιμοποιείται κατά τον 20ο αιώνα.…

Θέατρο

Ο κύκλος των χαμένων ποιητών στο Αριστοτέλειον

“Carpe Diem παιδιά.  Αδράξτε τη μέρα!” Αυτά είναι τα λόγια του καθηγητή Κήτινγκ, που μας…

Θέατρο

Οιδίποδας Τύραννος: Μοίρα ή προσωπική ευθύνη;

Είναι ο άνθρωπος κύριος της μοίρας του ή η πορεία της ζωής του εκπληρώνει ένα…

Θέατρο

Ο ηθοποιός Διονύσης Παπανδρέου θέλει να ζει, όχι απλά να επιβιώνει. Αλλιώς, όλα είναι φακντ-απ!

Από την «Γη της Ελιάς» ως Φίλιππος στην επιβλητική σκηνή του Θεάτρου Άλφα και την…

Θέατρο

Ανδρομέδα – Τέσσερις γυναίκες μιλούν για τις γυναίκες

Η θεατρική ομάδα Ανδρομέδα τολμά να φέρει στη σκηνή θέματα που το μαζικό θέατρο ίσως…