Η πρόταση της εβδομάδας 18-25/9: “Ο Καπετάν Μιχάλης” στη Θεσ/νίκη & “Ένας σκύλος που τον έλεγαν φρίκη” στην Αθήνα

Αγαπάμε το καλό θέατρο και ξέρουμε ότι το αγαπάτε κι εσείς. Γι αυτό επιλέξαμε τις δύο παραστάσεις της εβδομάδας 18-25/9 που αξίζει να δείτε και σας τις συστήνουμε ανεπιφύλακτα.

Θεσσαλονίκη

“Ο Καπετάν Μιχάλης” του Ν. Καζαντζάκη – Μονή Λαζαριστών

Ο Βασίλης Βασιλακάκης –μετά τις παραστάσεις “Ασκητική” και “Ο Λόγος του Ν. Καζαντζάκη – εν χορῶ και οργάνοις”– μεταφέρει στο θεατρικό σανίδι ένα –ακόμη– δημοφιλές μυθιστόρημα του Νίκου Καζαντζάκη, τον “Καπετάν Μιχάλη”, τιμώντας έτσι τα 60 χρόνια από τον θάνατο του χαρισματικού Έλληνα στοχαστή.

Τη μεταφορά αυτή αναλαμβάνει να παρουσιάσει στο θεατρόφιλο κοινό της Θεσσαλονίκης η θεατρική ομάδα Mist. Για τέσσερις μόνο παραστάσεις ο “Καπετάν Μιχάλης” ανεβαίνει στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών από την Πέμπτη 21/9 έως και την Κυριακή 24/9, κάθε βράδυ στις 21:30.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Λίγα λόγια για την υπόθεση

Ο Ν. Καζαντζάκης στο αριστούργημά του αυτό εξιστορεί ιστορικά γεγονότα από τα χρόνια της επαναστατημένης Κρήτης εμπλουτίζοντάς τα με φανταστικά περιστατικά. Ωστόσο, ο “Καπετάν Μιχάλης” δεν είναι ένα απαρχαιωμένο μυθιστόρημα. Αντιθέτως, είναι τόσο διαχρονικό και τόσο επίκαιρο, όσο λίγα. Στο κέντρο τίθεται ο άνθρωπος, ενώ τα θέματα που πραγματεύεται είναι θέματα που τον απασχολούσαν και τον απασχολούν ακόμα: ο έρωτας, η καθημερινότητα (η οποία παρουσιάζεται βίαιη αλλά ταυτόχρονα και κωμική), οι θεμελιακές αντιθέσεις των προσώπων, οι αλλεπάλληλες εξεγέρσεις και ματαιώσεις, το αγνό πατριωτικό αίσθημα.

Η μεταφορά στο θεατρικό σανίδι θυμίζει αρχαιοελληνική τραγωδία. Επί σκηνής βλέπουμε μάσκες, ακούμε ζωντανή μουσική, πολυφωνικά τραγούδια, μοιρολόγια και παρατηρούμε τον αρχαϊκό χαρακτήρα των προσώπων. Μπροστά στα μάτια μας εμφανίζονται μαριονέτες αποπνέοντας έναν μεταφυσικό κόσμο, ενώ σε όλη τη διάρκεια της παράστασης η σκηνή μεταμορφώνεται συνεχώς, μεταμορφώνοντας παράλληλα πρωταγωνιστές και κοινό.

Συντελεστές
Σκηνοθεσία – Δραματική επεξεργασία: Βασίλης Βασιλάκης
Σκηνικά – Κοστούμια- κατασκευές: Μαίρη Τρακάκη – Βασίλης Βασιλάκης
Μουσική επιμέλεια: Τίνα Τζάθα
Φωτογραφία: Χριστίνα Σαρλάμη
Σχεδιασμός αφίσας: Πέννυ Κτένα
Υπεύθυνη παραγωγής: Μαρία Πιλάτη

Advertising

Παίζουν: Κωνσταντίνα Κουτουλάκη, Νίκη Δουλγεράκη, Ηλίας Τσατσαρώνης, Τίνα Τζάθα, Βασίλης Βασιλάκης

Τιμές εισιτηρίων
Γενική Είσοδος: 12 € / Προπώληση: 8 €
Φοιτητικό: 8 €
Ατέλεια – Ανέργων: 5 €

Προπώληση:
Ταμείο Βασιλικού Θεάτρου Τηλ. 2315 200 200
Μονή Λαζαριστών: Μόνο ημέρες και ώρες παραστάσεων

 

Αθήνα

“Ένας σκύλος που τον έλεγαν φρίκη” – Θέατρο Ιλίσια Βολανάκη

Advertising

Από τις 17/9 η παράσταση “Ένας σκύλος που τον έλεγαν φρίκη” επιστρέφει στο θέατρο Ιλίσια Βολανάκης. Η ερωτική αυτή κωμωδία θα υποδέχεται το κοινό μέχρι και τις 29/10 από Τετάρτη έως και Κυριακή.

Το έργο φέρει την υπογραφή του Δημήτρη Κουρούμπαλη, ο οποίος γράφει, σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί. Στο πλευρό του επί σκηνής βρίσκεται η Μαρία Σολωμού.

Λίγα λόγια για την υπόθεση

Η Μαργαρίτα και ο φίλος της αγαπιούνται πολύ, μα χωρίζουν. Ανάμεσά τους έχει μπει ένα «τρίτο πρόσωπο», ο εγωισμός. Η ηρωίδα αποφασίζει να φύγει, να χειραφετηθεί. Έτσι, βρίσκει δουλειά και μετακομίζει σε ένα διαμέρισμα στο κέντρο. Η τύχη, όμως,  της παίζει ένα περίεργο παιχνίδι. Το διαμέρισμά της χωρίζεται από το διπλανό με έναν πολύ λεπτό τοίχο, χωρίς την παραμικρή μόνωση. Και σαν να μην έφτανε αυτό, ο γείτονάς της είναι ιδιαίτερα εριστικός μαζί της και επιθυμεί διακαώς να την διώξει.

Όπως είναι φυσικό μεταξύ των δύο γειτόνων αναπτύσσεται μια σχέση γεμάτη τσακωμούς, εντάσεις αλλά και εκμυστηρεύσεις. Η σχέση αυτή σταδιακά εξελίσσεται σε ένα ερωτικό ειδύλλιο στα τυφλά. Η Μαργαρίτα δεν γνωρίζει πως ο γείτονάς της είναι ο πρώην σύντροφός της. Και ο πρώην σύντροφός δεν γνωρίζει πως η κοπέλα που ερωτεύτηκε είναι ο πρώην έρωτάς του.

Advertising

«Μια κωμωδία για καινούργια ξεκινήματα, μεγάλες αλλαγές στη ζωή και καρμικούς έρωτες ποτισμένη με αισιοδοξία και αδιαφορία για οποιοδήποτε κοινωνικοοικονομικοπολιτικό πρόβλημα. Μια κωμωδία για ζευγάρια σε κρίση και τις λύσεις που μπορούν να βρουν για να τη γλιτώσουν», λέει ο Δ. Κουρούμπαλης μιλώντας για το έργο αυτό.

Μια αισιόδοξη ματιά στον έρωτα, ο οποίος δεν τελειώνει ποτέ ανάμεσα σε εκείνους που τόλμησαν να αγαπήσουν και να αγαπηθούν πολύ.

Συντελεστές

Advertising

Κείμενο: Δ. Κουρούμπαλης
Σκηνοθεσία: So7 (Φρόσω Κορρού, Δ. Κουρούμπαλης)
Σκηνικά: Άγγελος Μέντης
Μουσική: Κώστας Ξενόπουλος
Κίνηση: Φρόσω Κορρού
Φωτισμοί: Αλέκος Γιάνναρος
Κοστούμια: Δομινίκη Βασιαγέωργη
Παραγωγή Παναγιώτα Παρασκευοπούλου και  Κώστας Ξενόπουλος
Προβολή -Επικοινωνία: BrainCo S.A

Παίζουν: Μαρία Σολωμού, Δημήτρης Κουρούμπαλης

Τιμές εισιτηρίων

16, 15 & 13 ευρώ (μειωμένο)

Advertising

Πληροφορίες

Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης

Παπαδιαμαντοπούλου 4 – Ιλίσια, 210 7223010

Για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων (μέχρι 29 Οκτωβρίου):

Advertising

Τετάρτη: 20:00 /Πέμπτη: 20:00/ Παρασκευή: 21:15/ Σάββατο: 21:15/ Κυριακή 20:00

Διάρκεια: 120’ (με διάλειμμα)

 

Περισσότερα από τη στήλη: Θέατρο

Θέατρο

Τα διακείμενα κλασικών έργων: Ανασύνθεση

Τα διακείμενα κλασικών έργων Όλοι έχουμε ακουστά κάποια από τα κλασικά θεατρικά αριστουργήματα και τα…

Θέατρο

Αγαμέμνων στο Επίκεντρο: Ο κύκλος του αίματος

Ο Αγαμέμνων στο Επίκεντρο της Πάτρας. Είδαμε την παράσταση της Ραφίκας Σαουίς πάνω σε μία πρωτοπόρα…

Θέατρο

Το κοινωνικό θέατρο: χαρακτηριστικά, εκπρόσωποι και η πρωτοποριακή φιλοσοφία του

Πηγή εικόνας: athinorama.gr Το κοινωνικό θέατρο, ως όρος αρχίζει να χρησιμοποιείται κατά τον 20ο αιώνα.…

Θέατρο

Ο κύκλος των χαμένων ποιητών στο Αριστοτέλειον

“Carpe Diem παιδιά.  Αδράξτε τη μέρα!” Αυτά είναι τα λόγια του καθηγητή Κήτινγκ, που μας…

Θέατρο

Οιδίποδας Τύραννος: Μοίρα ή προσωπική ευθύνη;

Είναι ο άνθρωπος κύριος της μοίρας του ή η πορεία της ζωής του εκπληρώνει ένα…

Θέατρο

Ο ηθοποιός Διονύσης Παπανδρέου θέλει να ζει, όχι απλά να επιβιώνει. Αλλιώς, όλα είναι φακντ-απ!

Από την «Γη της Ελιάς» ως Φίλιππος στην επιβλητική σκηνή του Θεάτρου Άλφα και την…

Θέατρο

Ανδρομέδα – Τέσσερις γυναίκες μιλούν για τις γυναίκες

Η θεατρική ομάδα Ανδρομέδα τολμά να φέρει στη σκηνή θέματα που το μαζικό θέατρο ίσως…