Η Φυλακισμένη στο Θέατρο Εμπρός

Η Φυλακισμένη

Δύο γυναίκες που δε συναντήθηκαν ποτέ. Η μία ζει στην Ιταλία στο σπίτι της με την οικογένειά της. Η άλλη στη Γερμανία σ’ ένα λευκό κελί. Κι οι δύο όμως είναι φυλακισμένες. Κι είναι και συνομήλικες.

Δεκαετία ’70 στην Ευρώπη. Μεταβατική περίοδος για τη γηραιά ήπειρο κι εποχή σημαντικών κοινωνικοπολιτικών γεγονότων. Η Ευρώπη ορθοποδεί μετά από έναν καταστροφικό πόλεμο. Ο κίνδυνος των πυρηνικών είναι προ των πυλών. Ο πόλεμος στο Βιετνάμ μαίνεται.

Η “Φυλακισμένη”, ο πρώτος μονόλογος, είναι μία νοικοκυρά θύμα οικογενειακής βίας. Τι κι αν δεν είναι υπαρκτό πρόσωπο; Η γυναίκα αυτή γίνεται η φωνή πολλών αληθινών γυναικών που έζησαν και ζουν μέσα σε τέτοιες παθολογικές καταστάσεις. Καθημερινά υφίσταται τον εξευτελισμό και την ταπείνωση από τον άντρα της αλλά και τον κουνιάδο της . Μιλά για τη σεξουαλική καταπίεση που υφίστανται οι γυναίκες, για τον έρωτα που γνώρισε πρώτη φορά στα 40 της. Ονειρεύεται μια καλύτερη ζωή. Στο δεύτερο μονόλογο ένα υπαρκτό πρόσωπο ζωντανεύει. Η Ουλρίκε Μάινχοφ κρατείται στις φυλακές υψίστης ασφαλείας στο Στάμχαϊμ. Λόγος φυλάκισης:συμμετοχή στην τρομοκρατική οργάνωση RAF (Φράξια Κόκκινος Στρατός). Ο θάνατός της γίνεται η αφορμή για να γραφτεί από το ιταλικό δίδυμο Φο-Ράμε το “Εγώ η Ουλρίκε Μάινχοφ καταγγέλλω”, ένα δριμύ κατηγορώ απέναντι στην καθεστηκυία τάξη.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Η Φυλακισμένη

 

Δύο γυναίκες φυλακισμένες για διαφορετικούς λόγους που καταλήγουν να γλιτώσουν από τα δεσμά τους με διαφορετικούς τρόπους.

Η ερμηνεία της Τατιάνας Σκανάτοβιτς και στους δύο μονολόγους είναι καθηλωτική. Στο «Μια γυναίκα μόνη» είναι μια γυναίκα απεγνωσμένη, που ψάχνει μέσα από το χιούμορ να πιαστεί στη ζωή. Αξιοποιεί στο έπακρο το σώμα της για να δηλώσει την αμηχανία που νιώθει ως νοικουρούλα, μιλώντας για τον έρωτα. Άλλωστε μιλά σε μιαν άγνωστη για θέματα πολύ προσωπικά. Ως Μάινχοφ, όμως, μεταλλάσσεται σε σπαρακτικά δραματική. Με μοναδικό όπλο το λόγο της καταφέρνει να μεταφέρει στο θεατή τις ταραγμένες μέρες που έζησε η τρομοκράτισσα στο κελί της.

Η παράσταση “Φυλακισμένη” στηρίζεται σε δύο μονολόγους που ανήκουν σε μια συλλογή μονολόγων του Φο και της Ράμε που κυκλοφόρησε το 1977. Αν κι οι δύο μονόλογοι υφολογικά δε μοιάζουν καθόλου, εν τούτοις στον πυρήνα τους μιλούν για ένα ζήτημα που ταλανίζει ακόμη την καθ’ όλα “εξελιγμένη” δυτική κοινωνία. Οι γυναίκες εξακολουθούν και σήμερα να πέφτουν θύματα εκμετάλλευσης. Άλλοτε στον εργασιακό τους χώρο, όπου οι εργοδότες δεν τις αντιμετωπίζουν ως ισάξια μέλη της επιχείρησης κι άλλοτε στις διαπροσωπικές τους σχέσεις. Ως σύντροφοι μπορεί να βιώνουν τον εξευτελισμό, ως κόρες την απόρριψη. Το καθεστηκώς κοινωνικό πρότυπο θέλει τον άντρα να κυριαρχεί και τη γυναίκα να ακολουθεί.

Advertising

Η Φυλακισμένη

Σημείωση: Η παράσταση παίζεται για δύο ακόμη φορές. Η Φυλακισμένη

Η Φυλακισμένη

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Advertising

Σκηνοθεσία – Ερμηνεία: Τατιάνα Σκανάτοβιτς

Σκηνικά: Δημήτρης Νίκας

Φωτισμοί: Βαγγέλης Σαγρής

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ

Advertising

Δευτέρα 5 και Τρίτη 6 Ιουνίου 2017, ώρα έναρξης: 21:15

ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΕΝΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΜΠΡΟΣ

Ρήγα Παλαμήδου 2,Ψυρρή

Τηλέφωνο επικοινωνίας: 210-3238990

Advertising

 

Περισσότερα από τη στήλη: Θέατρο

Θέατρο

Τα διακείμενα κλασικών έργων: Ανασύνθεση

Τα διακείμενα κλασικών έργων Όλοι έχουμε ακουστά κάποια από τα κλασικά θεατρικά αριστουργήματα και τα…

Θέατρο

Αγαμέμνων στο Επίκεντρο: Ο κύκλος του αίματος

Ο Αγαμέμνων στο Επίκεντρο της Πάτρας. Είδαμε την παράσταση της Ραφίκας Σαουίς πάνω σε μία πρωτοπόρα…

Θέατρο

Το κοινωνικό θέατρο: χαρακτηριστικά, εκπρόσωποι και η πρωτοποριακή φιλοσοφία του

Πηγή εικόνας: athinorama.gr Το κοινωνικό θέατρο, ως όρος αρχίζει να χρησιμοποιείται κατά τον 20ο αιώνα.…

Θέατρο

Ο κύκλος των χαμένων ποιητών στο Αριστοτέλειον

“Carpe Diem παιδιά.  Αδράξτε τη μέρα!” Αυτά είναι τα λόγια του καθηγητή Κήτινγκ, που μας…

Θέατρο

Οιδίποδας Τύραννος: Μοίρα ή προσωπική ευθύνη;

Είναι ο άνθρωπος κύριος της μοίρας του ή η πορεία της ζωής του εκπληρώνει ένα…

Θέατρο

Ο ηθοποιός Διονύσης Παπανδρέου θέλει να ζει, όχι απλά να επιβιώνει. Αλλιώς, όλα είναι φακντ-απ!

Από την «Γη της Ελιάς» ως Φίλιππος στην επιβλητική σκηνή του Θεάτρου Άλφα και την…

Θέατρο

Ανδρομέδα – Τέσσερις γυναίκες μιλούν για τις γυναίκες

Η θεατρική ομάδα Ανδρομέδα τολμά να φέρει στη σκηνή θέματα που το μαζικό θέατρο ίσως…