Build advanced payment workflows with the Fusebox Elavon Portal and leverage Elavon’s enterprise infrastructure for global payment operations.

Γράμματα σε έναν φίλο Γερμανό

Γράμματα σε έναν φίλο Γερμανό

Γράμματα σε ένα φίλο Γερμανό του Αλμπέρ Καμύ από τη Θεατρική Συντροφιά του Ηρακλείου- Κριτική


  «Μέσα από τα ουρλιαχτά και τη βία, πασχίζαμε να διαφυλάξουμε στην καρδιά μας τη θύμηση της ευτυχισμένης θάλασσας, ενός αξέχαστου για πάντα λόφου, το χαμόγελο ενός αγαπημένου ανθρώπου. Κι αυτό ήταν το καλύτερο όπλο μας, αυτό που δεν θα παραδώσουμε ποτέ. Γιατί, τη μέρα που θα το χάναμε, θα πεθαίναμε κι εμείς, όπως κι εσείς. Απλώς τώρα ξέρουμε ότι, για να σφυρηλατηθούν τα όπλα της ευτυχίας, απαιτούν πολύ χρόνο και ποτάμια αίματος» (απόσπασμα από την ομώνυμη έκδοση ¨Γράμματα σε έναν φίλο Γερμανό¨)

  Η αλήθεια είναι ότι (δυστυχώς) οι μικρές πόλεις δεν προσφέρουν τόσες ευκαιρίες και προτάσεις σε θεατρικές εξορμήσεις και καλλιτεχνικά δρώμενα. Μια τέτοια παραδοχή όμως δεν είναι απόλυτη. Αρκεί μια αφίσα στο δρόμο προς τη Σχολή ή κάποια ανάλογη διαφήμιση σε κάποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με το έργο με το οποίο θα ασχοληθούμε σήμερα.

  ‘’Γράμματα σε ένα φίλο Γερμανό’’ ο τίτλος της και έχει ως δομή της τέσσερις επιστολές με συντάκτη τον Αλμπέρ Καμύ και παραλήπτη έναν φανταστικό φίλο του Γερμανό. Χώρος και χρόνος: ένα κελί φυλακής στη δίνη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Σε αυτή τη μεταφορά του έργου, μια γυναίκα φυλακίζεται για τα πιστεύω της μέσα στο γενικότερο πλαίσιο της έλλειψης λογικής της εποχής. Παρά τις λίγες εναπομείναντες δυνάμεις εσωτερικές και εξωτερικές που της έχουν απομείνει , συνεχίζει να υποστηρίζει με σθένος τις ιδέες της. Ήχοι που θυμίζουν σφαίρες για να σωπάσει αντιτάσσονται σε ήχους κοινούς ταιριαστούς σε γραφομηχανή που συντάσσει έργα σαν και αυτό.


Οι επιστολές αυτές αποτελούν μια ηχηρή δήλωση του συγγραφέα ή όπως παραθέτουν ηθοποιός και σκηνοθέτης, ένα άτυπο μανιφέστο. Ο Καμύ ρίχνει φως στη μάχη της δύναμης του πνεύματος έναντι του ζόφου του πολέμου στην κατασπαραγμένη από τις μάχες Ευρώπη. Αποτελεί την εξαγγελία του για μια αλλαγή που θα έρθει μετά το πέρας του πολέμου, μια αναφορά σε ρημαγμένα από τον πόλεμο ιδανικά και ιδεώδη. Ίσως και αρκετοί παραλληλισμοί με το σήμερα.

  Χωρίς φανταχτερά κουστούμια και όμορφα σκηνικά ή πλούσιο θίασο, προβληματίζει, θέτει ερωτήματα, συμφωνίες, διαφωνίες και πόνο αν αναλογιστεί κανείς την σκληρή και πέτρινη εποχή του πολέμου και αυτή την επιθυμία για να κοπάσει και να επέλθει το φως της ειρήνης.

Συντελεστές:

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σοφία Δερμιτζάκη- Στέλλα Κουφάκη

ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Σοφία Δερμιτζάκη

VIDEO ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ : Nickolay Dorozhkin

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΚΗΝΙΚΟΥ: Γιώργος Μανουσάκης

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ-ΗΧΟΥ: Στέλλα Κουφάκη

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: Φανή Καλαθάκη

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Γιάννα Καραγιώργου-FOTOPROFILE

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΦΙΣΑΣ: Mark Quigley

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: Σοφία Δερμιτζάκη, Στέλλα Κουφάκη

Έχω μια γάτα, αδιάβαστα (πολλά) βιβλία και στα λευκώματα του Δημοτικού σχολίαζα ως όνειρό μου να γίνω συγγραφές και ποιήτρια. Σπουδάζω Αρχαιολογία και Ιστορία της Τέχνης, χορεύω, περπατάω στα στενά και εξερευνώ μουσεία ενώ τα τελευταία χρόνια μοιράζομαι ανάμεσα σε δύο νησιά και μια πόλη, τα οποία ανακαλύπτω όλο και περισσότερο.

Περισσότερα από τη στήλη: Θέατρο

Θέατρο

Μένανδρος – Μολιέρος – Παπαδοπούλου

Εισαγωγή Ο Μένανδρος, ο Μολιέρος και η Δήμητρα Παπαδοπούλου ανήκουν σε διαφορετικές εποχές. Ωστόσο, τους…

Θέατρο

«Νησί των σκλάβων»: Ο Μαριβώ έρχεται στο σήμερα

Αν αναζητείς καινούργιες θεατρικές παραστάσεις, με φρέσκους ανθρώπους και πρωτότυπη ματιά, σου έχω την ιδανική…

Θέατρο

«Ορέστεια» του Τερζόπουλου: Σύγχρονη πολιτική διαμαρτυρία

Η «Ορέστεια» του Τερζόπουλου ως πνευματική και πολιτική εμπειρία Παρακολουθήσαμε την «Ορέστεια» του Τερζόπουλου στο…

Θέατρο

Τα διακείμενα κλασικών έργων: Ανασύνθεση

Τα διακείμενα κλασικών έργων Όλοι έχουμε ακουστά κάποια από τα κλασικά θεατρικά αριστουργήματα και τα…

Θέατρο

Αγαμέμνων στο Επίκεντρο: Ο κύκλος του αίματος

Ο Αγαμέμνων στο Επίκεντρο της Πάτρας. Είδαμε την παράσταση της Ραφίκας Σαουίς πάνω σε μία πρωτοπόρα…

Θέατρο

Το κοινωνικό θέατρο: χαρακτηριστικά, εκπρόσωποι και η πρωτοποριακή φιλοσοφία του

Πηγή εικόνας: athinorama.gr Το κοινωνικό θέατρο, ως όρος αρχίζει να χρησιμοποιείται κατά τον 20ο αιώνα.…

Θέατρο

Ο κύκλος των χαμένων ποιητών στο Αριστοτέλειον

“Carpe Diem παιδιά.  Αδράξτε τη μέρα!” Αυτά είναι τα λόγια του καθηγητή Κήτινγκ, που μας…