Είδαμε την Προδοσία του Πίντερ στο Μικρό Παλλάς

 

ΠροδοσίαΈνα ταξίδι στο χρόνο και τη μνήμη των ηρώων είναι η «Προδοσία». Ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος επιλέγει να σκηνοθετήσει φέτος ένα κλασσικό έργο του Πίντερ. Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στο Μικρό Παλλάς μέσα από εννιά σκηνές γνωρίζουμε την ιστορία των ηρώων.

Η υπόθεση του έργου είναι σχετικά απλή. Η Έμμα είναι παντρεμένη με το Ρόμπερτ, αλλά έχει και παράλληλη σχέση με τον παντρεμένο φίλο του, τον Τζέρι. Όπως, βέβαια, θα αποκαλυφθεί στη συνέχεια κι οι δύο σύζυγοι έχουν εξωσυζυγικές σχέσεις.

Μέσα από μια φαινομενικά απλή ιστορία, ο Πίντερ μιλά για ένα από τα σοβαρότερα ζητήματα, που ταλανίζουν κάθε είδους ανθρώπινη σχέση, πόσω μάλλον τις ερωτικές. Η προδοσία είναι το θέμα. Όχι όμως δοσμένη με θυμό κι οργή, αλλά με έναν ήρεμο, σχεδόν αδιάφορο τρόπο. Προδοσία μεταξύ συντρόφων ή (και)  προδοσία μεταξύ φίλων. Σκληρά και τα δύο, ρεαλιστικά σενάρια και τα δύο. Οι ήρωες την αντιμετωπίζουν στωικά – ο Πίντερ επιλέγει λιτούς διαλόγους, αποκρυσταλλώνοντας έτσι το τι εστί προδοσία.

Αυτή τη συγγραφική λιτότητα εκμεταλλεύεται και σκηνικά ο σκηνοθέτης. Λευκό σκηνικό που ανοιγοκλείνει για να δηλώσει τις χωρικές αλλαγές, όπου εκτυλίσσεται κάθε σκηνή. Τη μονοτονία του λευκού σκηνικού σπάει το κόκκινο χρώμα των σκηνικών μικροαντικειμένων, που χρησιμοποιούνται. Επίσης οι φωτισμοί υπήρξαν λειτουργικοί, καθώς ενέτειναν το ασφυκτικό κλίμα.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Προδοσία

Όσον αφορά στις ερμηνείες των τριών ηθοποιών, ξεχώρισαν οι άνδρες. Ο Γ. Χρυσοστόμου κι ο Π. Δαδακαρίδης αντελήφθησαν την πολυπλοκότητα των ηρώων του Πίντερ. Οι ήρωες του Πίντερ είναι θύτες και θύματα ταυτόχρονα. Με γνώμονα αυτή την παραδοχή, κατάφεραν ν’ αποδώσουν ερμηνευτικά τη διττή ταυτότητα των Τζέρι και Ρόμπερτ, αντίστοιχα. Ειδικά ο Γιώργος Χρυσοστόμου φώτισε και την ευαίσθητη πλευρά του ήρωα, δίνοντας του μια άλλη διάσταση, πολύ ενδιαφέρουσα. Η Έμμα της Κ. Παπαδάκη ήταν πιο αδύναμη, καθώς αποδόθηκε μονοδιάστατα. Μια γυναίκα σκληρή και κυνική, που δεν την ένοιαζαν τα αισθήματα των άλλων. Σίγουρα ενδιαφέρουσα περσόνα, όμως δεν αρκεί.

Μια παράσταση που πραγματεύεται τη ρευστότητα των ανθρώπινων σχέσεων. Όλοι μπορούν να απιστήσουν ή να βιώσουν την απιστία. Όλοι μπορούν να γίνουν θύτες και θύματα. Πρωτίστως θύματα του χρόνου που περνά. Κατά τον Πίντερ τίποτα δε διαρκεί στη μνήμη. Εξ’ ου και το έργο δεν ξεκινά από την αρχή της σχέσης Τζέρι-Έμμας αλλά από το τέλος της. Για να μας θυμίσει πως όλα ξεχνιούνται, όλα αποσοβούνται.

Εν κατακλείδι, πρόκειται για μια παράσταση υψηλής αισθητικής που κερδίζει στα σημεία. Μέσα από το γρήγορο ρυθμό που έχει επιλεγεί, ο θεατής δε βαριέται στο συνεχές πέρα-δώθε στη ροή της ιστορίας της προδοσίας. Κι όταν έρχεται το τέλος, το ξάφνιασμα είναι αναμενόμενο.

Advertising

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Πού: Μικρό Παλλάς, Αμερικής 2 (City Link)
Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Δευτέρα στις 20:00 & Τρίτη στις 21:00

 

Περισσότερα από τη στήλη: Θέατρο

Θέατρο

Τα διακείμενα κλασικών έργων: Ανασύνθεση

Τα διακείμενα κλασικών έργων Όλοι έχουμε ακουστά κάποια από τα κλασικά θεατρικά αριστουργήματα και τα…

Θέατρο

Αγαμέμνων στο Επίκεντρο: Ο κύκλος του αίματος

Ο Αγαμέμνων στο Επίκεντρο της Πάτρας. Είδαμε την παράσταση της Ραφίκας Σαουίς πάνω σε μία πρωτοπόρα…

Θέατρο

Το κοινωνικό θέατρο: χαρακτηριστικά, εκπρόσωποι και η πρωτοποριακή φιλοσοφία του

Πηγή εικόνας: athinorama.gr Το κοινωνικό θέατρο, ως όρος αρχίζει να χρησιμοποιείται κατά τον 20ο αιώνα.…

Θέατρο

Ο κύκλος των χαμένων ποιητών στο Αριστοτέλειον

“Carpe Diem παιδιά.  Αδράξτε τη μέρα!” Αυτά είναι τα λόγια του καθηγητή Κήτινγκ, που μας…

Θέατρο

Οιδίποδας Τύραννος: Μοίρα ή προσωπική ευθύνη;

Είναι ο άνθρωπος κύριος της μοίρας του ή η πορεία της ζωής του εκπληρώνει ένα…

Θέατρο

Ο ηθοποιός Διονύσης Παπανδρέου θέλει να ζει, όχι απλά να επιβιώνει. Αλλιώς, όλα είναι φακντ-απ!

Από την «Γη της Ελιάς» ως Φίλιππος στην επιβλητική σκηνή του Θεάτρου Άλφα και την…

Θέατρο

Ανδρομέδα – Τέσσερις γυναίκες μιλούν για τις γυναίκες

Η θεατρική ομάδα Ανδρομέδα τολμά να φέρει στη σκηνή θέματα που το μαζικό θέατρο ίσως…