«Γκόλφω»: Η αναβίωση ενός βουκολικού έρωτα από το ΚΘΒΕ

γκόλφω
Πηγή: ntng.g

Έπειτα από 4 μήνες παρακολούθησα ξανά θέατρο τηρώντας όλα τα απαραίτητα και αναγκαία υγειονομικά μέτρα. Καθώς πλησίαζα στην Μονή Λαζαριστών για να παρακολουθήσω την παράσταση «Γκόλφω» του Σπυρίδωνα Περεσιάδη από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος ένιωθα ανυπομονησία και συνάμα χαρά.

Η «Γκόλφω» είναι το δεύτερο χρονικά θεατρικό έργο του Σπυρίδωνα Περεσιάδη. Γράφτηκε το 1893 και είναι ένα δραματικό ειδύλλιο ανάμεσα σε δύο νέους και φτωχούς ανθρώπους, την Γκόλφω και τον Τάσο. Πρωτοπαίχτηκε στην Ακράτα με ντόπιους ερασιτέχνες ηθοποιούς το Μάη του ίδιου έτους. Έκτοτε, συχνά-πυκνά ανέβαινε και συνεχίζει να ανεβαίνει από διάφορα θεατρικά σχήματα. Γεγονός που αποδεικνύει την διαχρονικότητα και την ξεχωριστό χαρακτήρα του έργου. Έννοιες όπως φύση-άστυ, πλούσιος-φτωχός, έρωτας-ψυχρή λογική δοσμένες με εύστοχους δεκαπεντασύλλαβους στίχους συνθέτουν με εξαιρετική δεξιοτεχνία το έργο αυτό.

Όσον αναφορά την παράσταση «Γκόλφω», που ανεβαίνει από το ΚΘΒΕ, βρήκα πολύ έξυπνο που λίγο πριν ξεκινήσει η παράσταση ο Θάνος Φερετζέλης απήγγειλε ως ποίημα τα όσα δεν πρέπει να κάνουμε κατά την διάρκεια της παράστασης. Το ρόλο της Γκόλφω υποδύεται η Χρύσα Τουμανίδου, ενώ ο Χρήστος Παπαδημητρίου, ο οποίος είναι και ο σκηνοθέτης της παράστασης, υποδύεται τον Τάσο. Ο Δημήτρης Μορφακίδης ενσαρκώνει τρεις διαφορετικούς ρόλους (Κίτσος, Θανασούλα, Αγωγιάτης), ενώ η Δάφνη Λαμπρόγιαννη (Αστέρω, Ζήσης, Σταυρούλα,Αγγλίδα περιηγητής, Χορός) και ο Θάνος Φερετζέλης ( Δήμος,Γιάννος, Άγγλος περιηγητής, Γιαννούλα, Χορός) από πέντε ο καθένας.

Την επιμέλεια του σκηνικού και των κοστουμιών ήταν της Μαρίας Καβαλιώτη και η μουσική του Άλκη Κανίδη. Συγκεκριμένα, το όλο σκηνικό αποτελείται από μια ανθισμένη ιτιά. Περιμετρικά της σκηνής λαμπιόνια και στο μπροστινό μέρος αυτής ένας ήλιος-φως. Συγκινητική η στιγμή του χωρισμού της Γκόλφως με τον Τάσο όπου χωρίζεται στα δύο η ιτιά. Τα κοστούμια σχεδόν όλων των ηθοποιών το κυρίαρχο χρώμα ήταν το άσπρο και το μπεζ ίσως για  αυτούς που το φορούν να δείχνει την αγνότητα τους, ενώ στους  άλλους που φορούν διαφορετικό χρώμα κοστουμιού την κακία και την μοχθηρία τους. Ακόμη, η υποβλητική μουσική συμπλήρωνε και έδινε τον απαιτούμενο δραματικό τόνο στην παράσταση.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Εν κατακλείδι, το μόνο σίγουρο είναι ότι κράτησα την «Γκόλφω», σαν φυλακτό μέσα στην καρδιά μου. Αξίζει τον κόπο και το χρόνο σας. Η παράσταση θα παιχτεί στο Θέατρο Δάσους και στην συνέχεια σε επιλεγμένους θεατρικούς χώρους της Βόρειας Ελλάδας.

«Αρχαία Ιτιά μου -αχ εσύ- ποτέ μην ξανανθίσεις, πουλιά να χτίσουνε φωλιά ποτέ μην ξαναφήσεις..»

Γεννήθηκα στις αρχές αυτού του αιώνα..
Από πολύ μικρή μου άρεσε να γράφω για αυτό κρατούσα ημερολόγιο.
Στο maxmag βρήκαν στέγη οι επιθυμίες μου.
Πάρε το εισιτήριο σου και έλα να μάθουμε, να βιώσουμε, να ανακαλύψουμε.
Σε περιμένω...

Περισσότερα από τη στήλη: Θέατρο

Θέατρο

Αγαμέμνων στο Επίκεντρο: Ο κύκλος του αίματος

Ο Αγαμέμνων στο Επίκεντρο της Πάτρας. Είδαμε την παράσταση της Ραφίκας Σαουίς πάνω σε μία πρωτοπόρα…

Θέατρο

Το κοινωνικό θέατρο: χαρακτηριστικά, εκπρόσωποι και η πρωτοποριακή φιλοσοφία του

Πηγή εικόνας: athinorama.gr Το κοινωνικό θέατρο, ως όρος αρχίζει να χρησιμοποιείται κατά τον 20ο αιώνα.…

Θέατρο

Ο κύκλος των χαμένων ποιητών στο Αριστοτέλειον

“Carpe Diem παιδιά.  Αδράξτε τη μέρα!” Αυτά είναι τα λόγια του καθηγητή Κήτινγκ, που μας…

Θέατρο

Οιδίποδας Τύραννος: Μοίρα ή προσωπική ευθύνη;

Είναι ο άνθρωπος κύριος της μοίρας του ή η πορεία της ζωής του εκπληρώνει ένα…

Θέατρο

Ο ηθοποιός Διονύσης Παπανδρέου θέλει να ζει, όχι απλά να επιβιώνει. Αλλιώς, όλα είναι φακντ-απ!

Από την «Γη της Ελιάς» ως Φίλιππος στην επιβλητική σκηνή του Θεάτρου Άλφα και την…

Θέατρο

Ανδρομέδα – Τέσσερις γυναίκες μιλούν για τις γυναίκες

Η θεατρική ομάδα Ανδρομέδα τολμά να φέρει στη σκηνή θέματα που το μαζικό θέατρο ίσως…

Θέατρο

Ο Γιώργος Σκανδάλης κερνάει διπλό ελληνικό στο Τορόντο

Ο συγγραφέας, σκηνοθέτης και θεατρικός παραγωγός Γιώργος Σκανδάλης, ανήκει στους ανθρώπους που εύχεσαι να γνωρίσεις…