Build advanced payment workflows with the Fusebox Elavon Portal and leverage Elavon’s enterprise infrastructure for global payment operations.

Ο Έλλην Βρυκόλαξ [reloaded] από το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς

Με αφορμή τις πανσελήνους του καλοκαιριού, το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ) παρουσιάζει τη θεατρική παράσταση «Ο Έλλην Βρυκόλαξ [reloaded]», σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ντέλλα, σε τρία Μουσεία του Δικτύου του (Μουσείο Αργυροτεχνίας στα Ιωάννινα, Υπαίθριο Μουσείο Υδροκίνησης, στη Δημητσάνα και Μουσείο Μαρμαροτεχνίας στην Τήνο) καθώς και στο Ιστορικό Αρχείο ΠΙΟΠ στον Ταύρο κατά τις ακόλουθες ημερομηνίες:

  • 9 Ιουνίου (ώρα 21:30) στο Μουσείο Αργυροτεχνίας
  • 7 Ιουλίου (ώρα 21:30) στο Υπαίθριο Μουσείο Υδροκίνησης
  • 6 Αυγούστου (ώρα 21:30) στο Μουσείο Μαρμαροτεχνίας
  • 8-9-10 & 15-16-17 Σεπτεμβρίου (ώρα 22:00) στο Ιστορικό Αρχείο ΠΙΟΠ

Ο Έλλην Βρυκόλαξ

«Πες μου τί στέκεσαι Θανάση ορθός

βουβός σα λείψανο, στα μάτια εμπρός

γιατί Θανάση μου βγαίνεις το βράδυ,

ύπνος για σένανε δεν ειν’ στον Άδη;»

[Θανάσης Βάγιας ή ο Βρυκόλακας, Αριστοτέλη Βαλαωρίτη]

 

Η παράσταση «Ο Έλλην Βρυκόλαξ [reloaded]» στη δεύτερη εκδοχή της, ασχολείται με το, άγνωστο σε πολλούς, κεφάλαιο της ελληνικής λαογραφίας, που αφορά το φαινόμενο των βρυκολάκων, όπως εκδηλώθηκε στην Ελλάδα τους νεώτερους χρόνους. Μέσα από ημερολόγια ξένων περιηγητών στην προεπαναστατική Ελλάδα, άρθρα εφημερίδων, τοπικούς μύθους, προφορικές παραδόσεις, αλλά και λογοτεχνικά κείμενα, ένα μεταφυσικό μπουλούκι διηγείται τα πάθη και τις υστερίες των ανθρώπων μπροστά στον φόβο των βρυκολάκων.

Ο Έλλην Βρυκόλαξ

Με οδηγό τον σωματικό κώδικα και τη μουσικότητα της γλώσσας, η παράσταση κινείται στη λογική του site specific, αναπτύσσεται δηλαδή με αφετηρία τον ίδιο τον χώρο παράστασης σε δημιουργική συνάρτηση με τις ιδιαίτερες εννοιολογικές και χωροταξικές ιδιαιτερότητές του και καλεί τον θεατή όχι απλώς να παρακολουθήσει, αλλά να «εισχωρήσει» σ’ αυτόν τον αλλόκοτο κόσμο.

Η παράσταση «Ο Έλλην Βρυκόλαξ» -στην πρώτη της εκδοχή- έχει παρουσιαστεί σε διάφορους χώρους από το 2013 έως το 2015.

 

Συντελεστές

Σύλληψη-Σκηνοθεσία-Δραματουργία: Κωνσταντίνος Ντέλλας

Καλλιτεχνική επιμέλεια κουστουμιών: Κωνσταντίνα Μαρδίκη

Καλλιτεχνική επιμέλεια και κατασκευή σκηνικών αντικειμένων: Χρήστος Συμεωνίδης

Μουσική σύνθεση και επιμέλεια ήχου: Αλέξανδρος Κτιστάκης

Σχεδιασμός φωτισμών: Παναγιώτης Λαμπής

Σύμβουλος κατασκευής κουστουμιών: Αδαμαντία Νοτάρογλου

Παίζουν: Αντρέας Κυριάκου, Λεμονιά Νταλλαρή, Κωνσταντίνος Ντέλλας, Φανή Παναγιωτίδου, Δέσποινα-Ντορίνα Ρεμεδιάκη

Φωτογραφία και video προώθησης: Χρήστος Συμεωνίδης

Επιμέλεια παραγωγής: Κωνσταντίνος Σακκάς

 

Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.

Μουσείο Αργυροτεχνίας

Ακρόπολη Ιτς Καλέ, Κάστρο Ιωαννίνων 45221 Ιωάννινα

Τ: 26510 64065 | www.piop.gr

 

Υπαίθριο Μουσείο Υδροκίνησης

Κεφαλάρι Αϊ-Γιάννη, 22007 Δημητσάνα

Τ: 27950 31630 | www.piop.gr

 

Μουσείο Μαρμαροτεχνίας

Πύργος, 84201 Πάνορμος Τήνου

Τ: 22830 31290 | www.piop.gr

 

Ιστορικό Αρχείο ΠΙΟΠ

Δωρίδος 2 & Λεωφόρος Ειρήνης 14, 17778 Ταύρος

Τ: 210 3418051 | www.piop.gr

Έχω μια γάτα, αδιάβαστα (πολλά) βιβλία και στα λευκώματα του Δημοτικού σχολίαζα ως όνειρό μου να γίνω συγγραφές και ποιήτρια. Σπουδάζω Αρχαιολογία και Ιστορία της Τέχνης, χορεύω, περπατάω στα στενά και εξερευνώ μουσεία ενώ τα τελευταία χρόνια μοιράζομαι ανάμεσα σε δύο νησιά και μια πόλη, τα οποία ανακαλύπτω όλο και περισσότερο.

Περισσότερα από τη στήλη: Θέατρο

Θέατρο

Μένανδρος – Μολιέρος – Παπαδοπούλου

Εισαγωγή Ο Μένανδρος, ο Μολιέρος και η Δήμητρα Παπαδοπούλου ανήκουν σε διαφορετικές εποχές. Ωστόσο, τους…

Θέατρο

«Νησί των σκλάβων»: Ο Μαριβώ έρχεται στο σήμερα

Αν αναζητείς καινούργιες θεατρικές παραστάσεις, με φρέσκους ανθρώπους και πρωτότυπη ματιά, σου έχω την ιδανική…

Θέατρο

«Ορέστεια» του Τερζόπουλου: Σύγχρονη πολιτική διαμαρτυρία

Η «Ορέστεια» του Τερζόπουλου ως πνευματική και πολιτική εμπειρία Παρακολουθήσαμε την «Ορέστεια» του Τερζόπουλου στο…

Θέατρο

Τα διακείμενα κλασικών έργων: Ανασύνθεση

Τα διακείμενα κλασικών έργων Όλοι έχουμε ακουστά κάποια από τα κλασικά θεατρικά αριστουργήματα και τα…

Θέατρο

Αγαμέμνων στο Επίκεντρο: Ο κύκλος του αίματος

Ο Αγαμέμνων στο Επίκεντρο της Πάτρας. Είδαμε την παράσταση της Ραφίκας Σαουίς πάνω σε μία πρωτοπόρα…

Θέατρο

Το κοινωνικό θέατρο: χαρακτηριστικά, εκπρόσωποι και η πρωτοποριακή φιλοσοφία του

Πηγή εικόνας: athinorama.gr Το κοινωνικό θέατρο, ως όρος αρχίζει να χρησιμοποιείται κατά τον 20ο αιώνα.…

Θέατρο

Ο κύκλος των χαμένων ποιητών στο Αριστοτέλειον

“Carpe Diem παιδιά.  Αδράξτε τη μέρα!” Αυτά είναι τα λόγια του καθηγητή Κήτινγκ, που μας…