Η ομάδα Attact ξαναχτυπά με το «Άσε κάτω τις φράουλες»

Η ομάδα Attact ξαναδιαβάζει τον Ιονέσκο δημιουργώντας μια παράσταση με αντισυμβατική ματιά, καυστικό χιούμορ και ανατροπές που φέρνει το θέατρο του παραλόγου στο σήμερα.

Η περφόρμανς «Άσε κάτω τις φράουλες», σε σύνθεση κειμένων και σκηνοθεσία του Γιάννη Κουρκουμέλη, βασίζεται σε μια ελεύθερη απόδοση κειμένων του Ευγένιου Ιονέσκο ιδωμένη με μια αφαιρετικά συμπυκνωμένη ματιά: Τα λιγοστά σκηνικά, ο ασαφής χώρος και χρόνος, οι απροσδιόριστες ταυτότητες των ηρώων, ο λιτός επαναληπτικός λόγος έρχονται σε αντιπαράθεση -και συνάμα σε απόλυτη συμφωνία- με τα πυκνά νοήματα και τους διαχρονικούς προβληματισμούς που θέτει ο κυριότερος εκπρόσωπος του θεάτρου του παραλόγου.

Στόχος των συντελεστών είναι να φέρουν τα κείμενά του στο σήμερα, σχολιάζοντας, τρυφερά και αιχμηρά, τη δυσκολία της επικοινωνίας, ιδιαίτερα μεταξύ των ζευγαριών, αλλά και το πώς ο σύγχρονος δυτικός άνθρωπος μπορεί να γίνει ο στυγνότερος εκμεταλλευτής του ίδιου του εαυτού του. 

Advertising

Advertisements
Ad 14

Το «Άσε κάτω τις φράουλες» έκανε πρεμιέρα στις 27 Νοεμβρίου 2017 στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, στο πλαίσιο της πρώτης πλατφόρμας νέων δημιουργών «Ανοιχτές Πόρτες» του υπουργείου Πολιτισμού. Μετά την επιτυχία του, επαναλαμβάνεται για λίγες παραστάσεις (από 21 και 22, 28 και 29 Απριλίου) στον Πολυχώρο Πολιτισμού Αθηναΐς.

φράουλες

Ταυτότητα παράστασης
Πού: Πολυχώρος Πολιτισμού Αθηναΐς, Καστοριάς 34-36, Βοτανικός, τηλ.: 210 3480000.
Πότε: Σάββατο 21 και 28 Απριλίου και Κυριακή 22 και 29 Απριλίου
Ώρα έναρξης: 21:00
Διάρκεια: 70′
Εισιτήρια: 12 € (γενική είσοδος), 5 € (ατέλειες/ άνεργοι).
Κρατήσεις: Viva και στο ταμείο της Αθηναΐδας

 

Συντελεστές

Σύνθεση κειμένων – Σκηνοθεσία: Γιάννης Κουρκουμέλης
Δραματολόγος: Ναταλί Μηνιώτη
Κοστούμια: Μαρία Καραθάνου
Σκηνικά αντικείμενα: Σελήνη Μαρία Τριανταφύλλου
Μουσική: Αλέξανδρος Κοντογεώργος
Φωτισμοί: Θωμαΐς Τριανταφυλλίδου
Κίνηση: Άννα Αναστασιάδου
Παίζουν: Νικολέτα Αγγελή, Άννα Αναστασιάδου, Βασίλης Αφεντούλης Μανώλης Βαζαίος, Νικολέτα Κόκκορη.
Υπεύθυνη προβολής και επικοινωνίας: Βασω Σωτηρίου-We Will

Advertising

 

Σκηνοθετικό σημείωμα
Τα εκφραστικά εργαλεία αναζητήθηκαν απ’ την ομάδα μας με έναν ιδιότυπο τρόπο στον ευρύτερο χώρο του θεάτρου του παραλόγου. Χρησιμοποιήσαμε σκηνικά αντικείμενα προερχόμενα από τα έργα του Μπέκετ και λόγο από κείμενα του Ιονέσκο. Ενώσαμε τα σκορπισμένα λόγια με τους επαναλαμβανόμενους βασικούς προβληματισμούς – εμμονές του συγγραφέα και τα βάλαμε σιγά σιγά μέσα σε στόματα δικών μας ηρώων, τοποθετώντας τους στο δικό μας θεατρικό σύμπαν.
Το ερώτημα που προέκυψε είναι το εξής: Μπορεί, άραγε, σήμερα ο ίδιος λόγος να ηχήσει τόσο εντυπωσιακά «παράλογα» στα αυτιά μας, όσο εβδομήντα χρόνια πριν; Ή μήπως υπάρχει μια μετατόπιση της αντιληπτικής ικανότητας του σύγχρονου ανθρώπου, σε τέτοιο βαθμό που να τον εξοικειώνει με αυτόν τον λόγο; Και, άραγε, η μετατόπιση αυτή ενέχει ένα στοιχείο επικινδυνότητας, ψυχικής ανισορροπίας ή πρόκειται απλώς για ένα παιχνίδι εκτόνωσης, όπως τα σύγχρονα Escape rooms;

Το «Άσε κάτω τις φράουλες», αν δεν ήταν παράσταση θα μπορούσε να είναι ένα όνειρο. Έτσι θα θέλαμε να το δει και το κοινό. Σαν όνειρο που δεν χρειάζεται να επιχειρήσεις να το ερμηνεύσεις γιατί είναι πολύ πιθανό να ξυπνήσεις. Και είναι πολύ όμορφο για να ξυπνήσεις.
Γιάννης Κουρκουμέλης

Βιογραφικό σκηνοθέτη
Ο Γιάννης Κουρκουμέλης αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή Θεάτρου Τέχνης – Καρόλου Κουν. Συμμετείχε σαν μαθητής της σχολής σε παραστάσεις αρχαίου δράματος σε σκηνοθεσία Καρόλου Κουν.
Έχει σκηνοθετήσει πολλές παραστάσεις, μεταξύ των οποίων «Η κυρία με τη στρυχνίνη» (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών) και “Breakfast in America” (Θέατρο Φούρνος).
Ως ηθοποιός έχει παίξει σε πληθώρα θεατρικών παραστάσεων ( «Κοινό ταμείο» του Ε. Λαμπίς, σε σκηνοθεσία Β. Παπαβασιλείου, «Μικρός Πρίγκιπας» του Α. ντε Σαιντ Εξυπερύ, σε σκηνοθεσία Μ. Κουγιουμτζή, «Πελεκάνος» του Α. Στρίντμπεργκ, σε σκηνοθεσία Ρ. Πατεράκη) καθώς και στην τηλεόραση ( «Ουράνιο Τόξο», «Η εξαφάνιση του Τζον Αυλακιώτη», «Κόκκινο Φεγγάρι» κ.ά).
Στο ραδιόφωνο συνεργάστηκε με τους Θ. Τερζόπουλο και Γ. Εμιρζά.
Δίδασκε στον Θεατρικό Όμιλο των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού, και σκηνοθετούσε τις παραστάσεις του ομίλου από το 2002 μέχρι το 2017.

Περισσότερα από τη στήλη: Θέατρο

Θέατρο

Αγαμέμνων στο Επίκεντρο: Ο κύκλος του αίματος

Ο Αγαμέμνων στο Επίκεντρο της Πάτρας. Είδαμε την παράσταση της Ραφίκας Σαουίς πάνω σε μία πρωτοπόρα…

Θέατρο

Το κοινωνικό θέατρο: χαρακτηριστικά, εκπρόσωποι και η πρωτοποριακή φιλοσοφία του

Πηγή εικόνας: athinorama.gr Το κοινωνικό θέατρο, ως όρος αρχίζει να χρησιμοποιείται κατά τον 20ο αιώνα.…

Θέατρο

Ο κύκλος των χαμένων ποιητών στο Αριστοτέλειον

“Carpe Diem παιδιά.  Αδράξτε τη μέρα!” Αυτά είναι τα λόγια του καθηγητή Κήτινγκ, που μας…

Θέατρο

Οιδίποδας Τύραννος: Μοίρα ή προσωπική ευθύνη;

Είναι ο άνθρωπος κύριος της μοίρας του ή η πορεία της ζωής του εκπληρώνει ένα…

Θέατρο

Ο ηθοποιός Διονύσης Παπανδρέου θέλει να ζει, όχι απλά να επιβιώνει. Αλλιώς, όλα είναι φακντ-απ!

Από την «Γη της Ελιάς» ως Φίλιππος στην επιβλητική σκηνή του Θεάτρου Άλφα και την…

Θέατρο

Ανδρομέδα – Τέσσερις γυναίκες μιλούν για τις γυναίκες

Η θεατρική ομάδα Ανδρομέδα τολμά να φέρει στη σκηνή θέματα που το μαζικό θέατρο ίσως…

Θέατρο

Ο Γιώργος Σκανδάλης κερνάει διπλό ελληνικό στο Τορόντο

Ο συγγραφέας, σκηνοθέτης και θεατρικός παραγωγός Γιώργος Σκανδάλης, ανήκει στους ανθρώπους που εύχεσαι να γνωρίσεις…

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Vintage διακόσμηση: Η μοναδικότητα των αντικών

Πολλές φορές, στην διακόσμηση εσωτερικών χώρων συναντάμε, στοιχεία και έπιπλα
Καύσωνας 1987

Καύσωνας 1987: Το φονικό καλοκαίρι που σημάδεψε την Ελλάδα

Ο καύσωνας του 1987 αποτελεί ένα από τα πιο