O Γυάλινος Κόσμος σε σκηνοθεσία Γιώργου Νανούρη από 29/10 στο Θέατρο Αλκυονίς

O Γυάλινος Κόσμος του Τενεσί Ουίλιαμς, σε σκηνοθεσία Γιώργου Νανούρη, που έκανε πρεμιέρα στο Εθνικό Θέατρο στη Σκηνή – Νίκος Κούρκουλος και  ξεπέρασε τις 8.000 διαδικτυακές θεάσεις, επαναλαμβάνεται στη σκηνή του Θεάτρου  Αλκυονίς. Το έργο θα παρουσιαστεί όπως ακριβώς φτιάχτηκε, με τους περιορισμούς του COVID_19, όπου οι ηθοποιοί δεν μπορούν να αγγίξουν ο ένας τον άλλο. Οι εξαιρετικοί  Λένα Παπαληγούρα,  Άννα Μάσχα,  Κωνσταντίνος Μπιμπής και  Αναστάσης Ροϊλός ζωντανεύουν τους ήρωες ενός από τα σημαντικότερα έργα της παγκόσμιας δραματουργίας.

Ο Γυάλινος Κόσμος –ίσως το αντιπροσωπευτικότερο έργο του συγγραφέα που με τη δραματουργία του σημάδεψε τη μεταπολεμική Αμερική–, γράφτηκε το 1944. Πρόκειται για έργο ποιητικής πνοής και βαθιάς ανθρώπινης ευαισθησίας, όπου ο κόσμος της σκληρής πραγματικότητας συμπλέκεται με την εύθραυστη ομορφιά της φαντασίας και του ονείρου. Το έργο είναι μια ανάμνηση.

Ο Τομ θυμάται στιγμές  της οικογενειακής του ζωής.  Η πληκτική δουλειά του σε μια αποθήκη υποδηματοποιίας, έχει συνθλίψει τα  όνειρά του.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Η Λόρα, η αδερφή του,  αντιμετωπίζει τις δυσκολίες της ζωής βρίσκοντας καταφύγιο σε έναν μικρόκοσμο από  γυάλινα ζωάκια.

Η  Αμάντα, η μητέρα τους, ελπίζει πως τα παιδιά της θα ζήσουν όπως η ίδια δεν κατάφερε ποτέ.

Ο Τζίμ, ένας επισκέπτης στον οποίο στηρίζουν όλες τις ελπίδες τους,  θα τους απογοητεύσει.

 

Σημείωμα του σκηνοθέτη

Advertising

«Δυο χρόνια σχεδόν τώρα, η ζωή μας έδειξε πόσο εύκολα μπορούν να ανατραπούν όλα.
Να ραγίσουν, ακόμα και να σπάσουν – σαν να είναι φτιαγμένα από γυαλί.
Πώς ανεβάζεις λοιπόν αυτό το τεράστιο έργο μέσα στη δίνη των γεγονότων που μαστίζουν όλο τον πλανήτη;
Πώς φτιάχνεις μια παράσταση φορώντας μάσκες στην πρόβα, και σε ενάμιση μέτρο απόσταση;
Πώς φτιάχνεις μια σκηνή φιλιού στην οποία δεν επιτρέπεται να πλησιάσουν κοντά οι ηθοποιοί;
Πώς κάνεις το αντίστοιχο με μια σκηνή χορού;
Οι ήρωες του έργου όμως, αυτό δεν προσπαθούν και εκείνοι; Να πλησιάσουν ο ένας τον άλλον· κυριολεκτικά και μεταφορικά. Να έρθουν απεγνωσμένα κοντά. Μήπως τελικά η ίδια δυσκολία της συνθήκης είναι ταυτόχρονα και η απάντηση στα τόσα ερωτήματα; Μήπως ο καθένας μας δεν ζει πια κλεισμένος στον δικό του «γυάλινο» κόσμο, όπως ακριβώς και οι πρωταγωνιστές της ιστορίας; Είμαι σίγουρος ότι κάθε θεατής θα βρει έστω μια στιγμή του έργου, που θα του θυμίσει μια στιγμή της δικής του ζωής

 

Tαυτότητα παράστασης

Μετάφραση: Στέλιος Βαφέας

Advertising

Σκηνοθεσία-Φωτισμοί: Γιώργος Νανούρης

Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου

Σκηνικά: Μαίρη Τσαγκάρη

Κοστούμια: DeuxHommes

Advertising

Βοηθός ενδυματολόγων: Δέσποινα Ιγνάτογλου

Φωτογραφίες: ΜαριλέναΒαϊνανίδου

 

Διανομή (αλφαβητικά)

Advertising

Άννα Μάσχα: η μητέρα ΑμάνταΟυίνγκφιλντ

Κωνσταντίνος Μπιμπής: ο γιος ΤομΟυίνγκφιλντ

Λένα Παπαληγούρα: η κόρη, ΛώραΟυίνγκφιλντ

Αναστάσης Ροϊλός: ο επισκέπτης, ΤζιμΟκόνορ

Advertising

 

Διάρκεια παράστασης 120

Προπώληση: viva.gr

 

 

Το Θέατρο θα λειτουργήσει ως Αμιγής Χώρος

Οι θεατές εισέρχονται κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης κατά την είσοδο

Advertising

Πιστοποιητικού εμβολιασμού ή Πιστοποιητικού νόσησης (30) ημέρες μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο και η ισχύς του διαρκεί έως εκατόν ογδόντα (180) ημέρες μετά από αυτόν. Απαιτείται αστυνομική ταυτότητα ή δίπλωμα οδήγησης ή διαβατήριο προκειμένου να διενεργείται έλεγχος ταυτοπροσωπίας .

Τα ανωτέρω πιστοποιητικά επιδεικνύονται είτε σε έγχαρτη μορφή είτε ηλεκτρονικά μέσω κινητής συσκευής του θεατή.

Οι ανήλικοι από τεσσάρων 4 έως 11 ετών, δύνανται να προσκομίζουν, (self-test) τελευταίου εικοσιτετράωρου.

ΧΡΗΣΗ ΜΑΣΚΑΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ

Advertising

 

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ

ΤETAΡTH 19.30    ΛΑΙΚΗ 18, ΦΟΙΤΗΤΕΣ,ΑΝΕΡΓΟΙ ΑΜΕΑ 15

ΠΕΜΠΤΗ 21.00   20ΕΥΡΩ, ΦΟΙΤΗΤΕΣ,ΑΝΕΡΓΟΙ ΑΜΕΑ 15

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ   21.00   20ΕΥΡΩ, ΦΟΙΤΗΤΕΣ,ΑΝΕΡΓΟΙ ΑΜΕΑ 15

Advertising

ΣΑΒΒΑΤΟ 18.00 ΚΑΙ 21.00    20ΕΥΡΩ, ΦΟΙΤΗΤΕΣ,ΑΝΕΡΓΟΙ ΑΜΕΑ 15

ΚΥΡΙΑΚΗ 19.30   20ΕΥΡΩ, ΦΟΙΤΗΤΕΣ,ΑΝΕΡΓΟΙ ΑΜΕΑ 15

 

Μια συμπαραγωγή με το Εθνικό Θέατρο

Περισσότερα από τη στήλη: Θέατρο

Θέατρο

Αγαμέμνων στο Επίκεντρο: Ο κύκλος του αίματος

Ο Αγαμέμνων στο Επίκεντρο της Πάτρας. Είδαμε την παράσταση της Ραφίκας Σαουίς πάνω σε μία πρωτοπόρα…

Θέατρο

Το κοινωνικό θέατρο: χαρακτηριστικά, εκπρόσωποι και η πρωτοποριακή φιλοσοφία του

Πηγή εικόνας: athinorama.gr Το κοινωνικό θέατρο, ως όρος αρχίζει να χρησιμοποιείται κατά τον 20ο αιώνα.…

Θέατρο

Ο κύκλος των χαμένων ποιητών στο Αριστοτέλειον

“Carpe Diem παιδιά.  Αδράξτε τη μέρα!” Αυτά είναι τα λόγια του καθηγητή Κήτινγκ, που μας…

Θέατρο

Οιδίποδας Τύραννος: Μοίρα ή προσωπική ευθύνη;

Είναι ο άνθρωπος κύριος της μοίρας του ή η πορεία της ζωής του εκπληρώνει ένα…

Θέατρο

Ο ηθοποιός Διονύσης Παπανδρέου θέλει να ζει, όχι απλά να επιβιώνει. Αλλιώς, όλα είναι φακντ-απ!

Από την «Γη της Ελιάς» ως Φίλιππος στην επιβλητική σκηνή του Θεάτρου Άλφα και την…

Θέατρο

Ανδρομέδα – Τέσσερις γυναίκες μιλούν για τις γυναίκες

Η θεατρική ομάδα Ανδρομέδα τολμά να φέρει στη σκηνή θέματα που το μαζικό θέατρο ίσως…

Θέατρο

Ο Γιώργος Σκανδάλης κερνάει διπλό ελληνικό στο Τορόντο

Ο συγγραφέας, σκηνοθέτης και θεατρικός παραγωγός Γιώργος Σκανδάλης, ανήκει στους ανθρώπους που εύχεσαι να γνωρίσεις…

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Η τέχνη ως εργαλείο για την κατανόηση ψυχικών διαταραχών

Η τέχνη λειτουργεί ως εξερευνητής της ψυχής—ειδικά σε διαταραχές όπως

Διάγνωση αυτισμού: Περιορισμένα ενδιαφέροντα vs έλλειψη κοινωνικών δεξιοτήτων

Διάγνωση αυτισμού: Περιορισμένα ενδιαφέροντα vs έλλειψη κοινωνικών δεξιοτήτων Οι επαναλαμβανόμενες