Build advanced payment workflows with the Fusebox Elavon Portal and leverage Elavon’s enterprise infrastructure for global payment operations.

Η θεατρική ομάδα Minus+ παρουσιάζει τη «Βεγγέρα»

 

Η θεατρική ομάδα Minus+  σε συνεργασία με την Εταιρία Θεάτρου ΟΜΑΖ παρουσιάζει τη θεατρική παράσταση
«Η Βεγγέρα»

του Ηλία Καπετανάκη

σε διασκευή και σκηνοθεσία του Πέτρου Παπαζήση

Ηλίας Καπετανάκης (1859- 1922)

Γεννήθηκε στην Τρικότσοβα της επαρχίας Οιτύλου της Πελοποννήσου, με καταγωγή από αρχοντική οικογένεια της Μάνης. Φοίτησε στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και ως το 1890 εργάστηκε στο Υπουργείο Εσωτερικών και σε άλλες δημόσιες θέσεις. Το 1913 διορίστηκε στη νομαρχιακή διοίκηση Κρήτης και από το 1916 ως το 1920 διετέλεσε νομάρχης της επαρχίας Ρεθύμνης. Στο θέατρο πρωτοεμφανίστηκε το 1893 με την κωμωδία Ο γενικός γραμματεύς που παραστάθηκε με επιτυχία από το θίασο Αλεξιάδη – Παντόπουλου. Αυτό το έργο εντάσσεται στην παράδοση του κωμειδυλλίου και τοποθετείται ανάμεσα στα καλύτερα έργα αυτής της περιόδου της ελληνικής δραματουργίας, την οποία ωστόσο ο ίδιος ο Καπετανάκης επέκρινε.  Η Βεγγέρα  ανέβηκε από το θίασο του Δημητρίου Κοτοπούλη και η επιθεώρηση Αι υπαίθριοι Αθήναι σε συνεργασία με το Νικόλαο Λάσκαρη, που ανέβασε ο θίασος Ταβουλάρη – Παντόπουλου το 1894. Βασικά χαρακτηριστικά της γραφής του είναι το έντονα δηκτικό ύφος και η ανελέητη σάτιρα των ελληνικών κοινωνικών και πολιτικών ηθών.

 

Η παράσταση

Βρισκόμαστε κάπου στην Αθήνα. Η οικογένεια Νερουλού περιμένει την επίσκεψη της κυρίας Στενού με τον  ανιψιό της, ο οποίος επιθυμεί να παντρευτεί μια κοπέλα από την οικογένεια. Η λεγόμενη “βεγγέρα” συμβαίνει για το προξενιό. Μέσα στη βεγγέρα παρακολουθούμε μια τυπική, νυχτερινή επίσκεψη, που περιλαμβάνει απεριτίφ, μουσική, τραγούδι, χορό, παιχνίδια, πολιτικές συζητήσεις  κ.α.  Μέσα στην συνάντηση αυτή παρίσταται και ο Πίπης, ο νεαρός Νερουλός, που κάνει συνέχεια αταξίες.

Τι συζητούν αυτοί οι άνθρωποι;

Τι μπορεί να λένε μπροστά στους ξένους  και τι όταν λείπουν; Βαριούνται;

Γιατί μπροστά στους επισκέπτες οι οικοδεσπότες παριστάνουν κάτι άλλο από αυτό που είναι;

Η παράσταση, με στοιχεία παραλόγου και ταυτόχρονα ρεαλισμού, με αναφορές σε καλτ στοιχεία της νεοελληνικής πραγματικότητας  προσπαθεί να σχολιάσει αλλά και ταυτόχρονα να στηλιτεύσει την σημερινή κοινωνία, μέσα από μια προσωπική ματιά.

 

Ταυτότητα παράστασης
Συγγραφέας Ηλίας Καπετανάκης

Διασκευή- Σκηνοθεσία: Πέτρος Παπαζήσης

Βοηθός Σκηνοθέτη- Τεχνική υποστήριξη: Ηλίας Σαχινίδης

Χορογραφία: Μάγδα Βουκελάτου

Επιμέλεια σκηνικών: Πέτρος Παπαζήσης

Επιμέλεια κοστουμιών: Μαρία Μπακαλούδη

Φωτογραφίες, τρέιλερ: Λευτέρης Τραχανίδης

Διάρκεια: 65 λεπτά

 

 

Ηθοποιοί:

Μαρία Μπακαλούδη

Νικολέτα Μπαμπάτσικου

Αχιλλεία Παπαϊωάννου

Πάνος Σιδεράς

Εύα Στρουμπή

Δημήτρης Τζιαμπάσης

 

Γενική είσοδος: 6 ευρώ

Απο 12 Ιανουαρίου και για κάποια Σαββατοκύριακα στις 21:15

Στο Studio 29A, Πτολεμαίων 29Α, εντός της στοάς,

Τηλέφωνο κρατήσεων- Επικοινωνία: 6984812372

Περισσότερα από τη στήλη: Θέατρο

Θέατρο

Νεοελληνικό Θέατρο και Ευρωπαϊκά Ρεύματα

Εισαγωγή Το Νεοελληνικό Θέατρο αποτελεί καθρέφτη της ιστορίας, της γλώσσας και της κοινωνίας μας. Από…

Θέατρο

Μένανδρος – Μολιέρος – Παπαδοπούλου

Εισαγωγή Ο Μένανδρος, ο Μολιέρος και η Δήμητρα Παπαδοπούλου ανήκουν σε διαφορετικές εποχές. Ωστόσο, τους…

Θέατρο

«Νησί των σκλάβων»: Ο Μαριβώ έρχεται στο σήμερα

Αν αναζητείς καινούργιες θεατρικές παραστάσεις, με φρέσκους ανθρώπους και πρωτότυπη ματιά, σου έχω την ιδανική…

Θέατρο

«Ορέστεια» του Τερζόπουλου: Σύγχρονη πολιτική διαμαρτυρία

Η «Ορέστεια» του Τερζόπουλου ως πνευματική και πολιτική εμπειρία Παρακολουθήσαμε την «Ορέστεια» του Τερζόπουλου στο…

Θέατρο

Τα διακείμενα κλασικών έργων: Ανασύνθεση

Τα διακείμενα κλασικών έργων Όλοι έχουμε ακουστά κάποια από τα κλασικά θεατρικά αριστουργήματα και τα…

Θέατρο

Αγαμέμνων στο Επίκεντρο: Ο κύκλος του αίματος

Ο Αγαμέμνων στο Επίκεντρο της Πάτρας. Είδαμε την παράσταση της Ραφίκας Σαουίς πάνω σε μία πρωτοπόρα…

Θέατρο

Το κοινωνικό θέατρο: χαρακτηριστικά, εκπρόσωποι και η πρωτοποριακή φιλοσοφία του

Πηγή εικόνας: athinorama.gr Το κοινωνικό θέατρο, ως όρος αρχίζει να χρησιμοποιείται κατά τον 20ο αιώνα.…