Η θεατρική ομάδα Minus+ παρουσιάζει τη «Βεγγέρα»

 

Η θεατρική ομάδα Minus+  σε συνεργασία με την Εταιρία Θεάτρου ΟΜΑΖ παρουσιάζει τη θεατρική παράσταση
«Η Βεγγέρα»

του Ηλία Καπετανάκη

σε διασκευή και σκηνοθεσία του Πέτρου Παπαζήση

Ηλίας Καπετανάκης (1859- 1922)

Advertising

Advertisements
Ad 14

Γεννήθηκε στην Τρικότσοβα της επαρχίας Οιτύλου της Πελοποννήσου, με καταγωγή από αρχοντική οικογένεια της Μάνης. Φοίτησε στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και ως το 1890 εργάστηκε στο Υπουργείο Εσωτερικών και σε άλλες δημόσιες θέσεις. Το 1913 διορίστηκε στη νομαρχιακή διοίκηση Κρήτης και από το 1916 ως το 1920 διετέλεσε νομάρχης της επαρχίας Ρεθύμνης. Στο θέατρο πρωτοεμφανίστηκε το 1893 με την κωμωδία Ο γενικός γραμματεύς που παραστάθηκε με επιτυχία από το θίασο Αλεξιάδη – Παντόπουλου. Αυτό το έργο εντάσσεται στην παράδοση του κωμειδυλλίου και τοποθετείται ανάμεσα στα καλύτερα έργα αυτής της περιόδου της ελληνικής δραματουργίας, την οποία ωστόσο ο ίδιος ο Καπετανάκης επέκρινε.  Η Βεγγέρα  ανέβηκε από το θίασο του Δημητρίου Κοτοπούλη και η επιθεώρηση Αι υπαίθριοι Αθήναι σε συνεργασία με το Νικόλαο Λάσκαρη, που ανέβασε ο θίασος Ταβουλάρη – Παντόπουλου το 1894. Βασικά χαρακτηριστικά της γραφής του είναι το έντονα δηκτικό ύφος και η ανελέητη σάτιρα των ελληνικών κοινωνικών και πολιτικών ηθών.

 

Η παράσταση

Βρισκόμαστε κάπου στην Αθήνα. Η οικογένεια Νερουλού περιμένει την επίσκεψη της κυρίας Στενού με τον  ανιψιό της, ο οποίος επιθυμεί να παντρευτεί μια κοπέλα από την οικογένεια. Η λεγόμενη “βεγγέρα” συμβαίνει για το προξενιό. Μέσα στη βεγγέρα παρακολουθούμε μια τυπική, νυχτερινή επίσκεψη, που περιλαμβάνει απεριτίφ, μουσική, τραγούδι, χορό, παιχνίδια, πολιτικές συζητήσεις  κ.α.  Μέσα στην συνάντηση αυτή παρίσταται και ο Πίπης, ο νεαρός Νερουλός, που κάνει συνέχεια αταξίες.

Advertising

Τι συζητούν αυτοί οι άνθρωποι;

Τι μπορεί να λένε μπροστά στους ξένους  και τι όταν λείπουν; Βαριούνται;

Γιατί μπροστά στους επισκέπτες οι οικοδεσπότες παριστάνουν κάτι άλλο από αυτό που είναι;

Η παράσταση, με στοιχεία παραλόγου και ταυτόχρονα ρεαλισμού, με αναφορές σε καλτ στοιχεία της νεοελληνικής πραγματικότητας  προσπαθεί να σχολιάσει αλλά και ταυτόχρονα να στηλιτεύσει την σημερινή κοινωνία, μέσα από μια προσωπική ματιά.

Advertising

 

Ταυτότητα παράστασης
Συγγραφέας Ηλίας Καπετανάκης

Διασκευή- Σκηνοθεσία: Πέτρος Παπαζήσης

Βοηθός Σκηνοθέτη- Τεχνική υποστήριξη: Ηλίας Σαχινίδης

Advertising

Χορογραφία: Μάγδα Βουκελάτου

Επιμέλεια σκηνικών: Πέτρος Παπαζήσης

Επιμέλεια κοστουμιών: Μαρία Μπακαλούδη

Φωτογραφίες, τρέιλερ: Λευτέρης Τραχανίδης

Advertising

Διάρκεια: 65 λεπτά

 

 

Ηθοποιοί:

Μαρία Μπακαλούδη

Νικολέτα Μπαμπάτσικου

Advertising

Αχιλλεία Παπαϊωάννου

Πάνος Σιδεράς

Εύα Στρουμπή

Δημήτρης Τζιαμπάσης

Advertising

 

Γενική είσοδος: 6 ευρώ

Απο 12 Ιανουαρίου και για κάποια Σαββατοκύριακα στις 21:15

Στο Studio 29A, Πτολεμαίων 29Α, εντός της στοάς,

Τηλέφωνο κρατήσεων- Επικοινωνία: 6984812372

Advertising

Περισσότερα από τη στήλη: Θέατρο

Θέατρο

Αγαμέμνων στο Επίκεντρο: Ο κύκλος του αίματος

Ο Αγαμέμνων στο Επίκεντρο της Πάτρας. Είδαμε την παράσταση της Ραφίκας Σαουίς πάνω σε μία πρωτοπόρα…

Θέατρο

Το κοινωνικό θέατρο: χαρακτηριστικά, εκπρόσωποι και η πρωτοποριακή φιλοσοφία του

Πηγή εικόνας: athinorama.gr Το κοινωνικό θέατρο, ως όρος αρχίζει να χρησιμοποιείται κατά τον 20ο αιώνα.…

Θέατρο

Ο κύκλος των χαμένων ποιητών στο Αριστοτέλειον

“Carpe Diem παιδιά.  Αδράξτε τη μέρα!” Αυτά είναι τα λόγια του καθηγητή Κήτινγκ, που μας…

Θέατρο

Οιδίποδας Τύραννος: Μοίρα ή προσωπική ευθύνη;

Είναι ο άνθρωπος κύριος της μοίρας του ή η πορεία της ζωής του εκπληρώνει ένα…

Θέατρο

Ο ηθοποιός Διονύσης Παπανδρέου θέλει να ζει, όχι απλά να επιβιώνει. Αλλιώς, όλα είναι φακντ-απ!

Από την «Γη της Ελιάς» ως Φίλιππος στην επιβλητική σκηνή του Θεάτρου Άλφα και την…

Θέατρο

Ανδρομέδα – Τέσσερις γυναίκες μιλούν για τις γυναίκες

Η θεατρική ομάδα Ανδρομέδα τολμά να φέρει στη σκηνή θέματα που το μαζικό θέατρο ίσως…

Θέατρο

Ο Γιώργος Σκανδάλης κερνάει διπλό ελληνικό στο Τορόντο

Ο συγγραφέας, σκηνοθέτης και θεατρικός παραγωγός Γιώργος Σκανδάλης, ανήκει στους ανθρώπους που εύχεσαι να γνωρίσεις…

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Η Ιστορία του Μαυρίσματος: Από την Αρχαιότητα στη Σύγχρονη Εποχή

Η Ιστορία του Μαυρίσματος: Από την Αρχαιότητα στο Σήμερα

Η επιθυμία για ένα χρυσαφί μαύρισμα δεν είναι καινούριο φαινόμενο,

Η τέχνη ως εργαλείο για την κατανόηση ψυχικών διαταραχών

Η τέχνη λειτουργεί ως εξερευνητής της ψυχής—ειδικά σε διαταραχές όπως