…et moralité του Οκτάβ Μιρμπώ Β’ Σκηνή του Θεάτρου Οδού Κεφαλληνίας

 

…et moralité

et moralité

 του Οκτάβ Μιρμπώ

Β’ Σκηνή  του Θεάτρου Οδού Κεφαλληνίας

 

 

Δεν πιστεύω πως υπάρχει ηθική στη φύση ,

στα ορυκτά, στα φυτά , στα ζώα.

Η ηθική είναι ένα ζήτημα που μόνο τον άνθρωπο απασχολεί.

Υπό τον τίτλο «…et moralité» παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα τα μονόπρακτα του Οκτάβ Μιρμπώ «Φάρσες και Ηθική (Farces et moralités)» στη Β’ Σκηνή του Θεάτρου Οδού Κεφαλληνίας από τις 23 Απριλίου και κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00, σε σκηνοθεσία Σταυρούλας Κοντοπούλου και Ζωής Μυλωνά.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Πρόκειται για μονόπρακτα που δημοσιεύτηκαν το 1904 και μεταφράστηκαν στα ελληνικά με αφορμή την παράσταση.

Αναρχικός του 19ου αιώνα  ο Οκτάβιος Μιρμπώ, συγγραφέας του «Torture Garden» και του έργου «Το Ημερολόγιο μίας καμαριέρας» υπερασπίζεται ιδέες που έρχονται σε αντίθεση με τις παραδοσιακές αρχές και τις ηθικές αξίες της κάθε εποχής.

Η αγάπη είναι μία κοροϊδία και ο γάμος ένα τέλμα. Η πεποίθηση πως η πολιτεία παράγει κοινωνικό έργο έχει καταρρεύσει. Η εμπιστοσύνη  του πολίτη στο κράτους έχει κλονιστεί ή μάλλον ποτέ δεν υπήρξε. Οι καταπιεστικοί νόμοι ανοίγουν δρόμους  στην παραβατικότητα. Η τρομοκρατία είναι ένας πετυχημένος μηχανισμός της εξουσίας που δημιουργεί κατά κύριο λόγο αποδιοπομπαίους τράγους.

Μοιραία δημιουργείται μια κοινωνία με πολίτες είτε παθητικούς είτε ψωροπερήφανους, που μας κάνουν να γελάμε ενώ απελπιζόμαστε. Το δηκτικό χιούμορ και η ευαισθησία του συγγραφέα μας υπενθυμίζει πως «είμαστε στο βούρκο μέχρι τα μπατζάκια κι ακόμα αυτάρεσκα χτενιζόμαστε».

Advertising

 

Συντελεστές

Μετάφραση: K. Αλέξης Αλάτσης

Σκηνοθεσία: Σταυρούλα Κοντοπούλου, Ζωή Μυλωνά

Σκηνογραφία/Κοστούμια: Δήμος Κλημενώφ

Advertising

Μάσκες: Μάρθα Φωκά

Φωτισμοί: Βαλεντίνα Ταμιωλάκη

Trailer Παράστασης/Φωτογραφίες: Παντελής Αναστασιάδης

Αφίσα: Kim Suchy

Advertising

Παραγωγή: KART Productions

Παίζουν: Σταυρούλα Κοντοπούλου, Ζωή Μυλωνά, Γιάννης Παναγόπουλος, Γιώργος Φριντζήλας

 

 

INFO:

Advertising

Β’ Σκηνή  του Θεάτρου Οδού Κεφαλληνίας

Κεφαλληνίας 18 Κυψέλη

Πληροφορίες – κρατήσεις: 2114117878

 

Ημέρες και ώρες παραστάσεων:

Advertising

23 Απριλίου – 15 Μαΐου

Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00

 

Διάρκεια:

90 λεπτά

Advertising

 

Τιμές εισιτηρίων:

Κανονικό: 12 ευρώ

Μειωμένο: 10 ευρώ

Ατέλειες: 5 ευρώ

Advertising

 

Προπώληση:

Viva.gr, 11876, Seven Spots, Reload, Media Markt, Ευριπίδης, Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων, Αθηνόραμα.gr, Viva Kiosk Σύνταγμα

 

 

Σύντομα βιογραφικά

Η ​​Σταυρούλα Κοντοπούλου​​  γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε στη Δραματική Σχολή  του Κώστα Καζάκου. Έχει συνεργαστεί με τις ομάδες Δρόμος με Δέντρα-Μάρθα Φριντζήλα, Ομάδα Ασίπκα-Δημήτρης Μπίτος, F2 Performance Unit και τους σκηνοθέτες: Μάρθα Φριντζήλα, Σοφία Σπυράτου, Σωτήρη Χατζάκη, Κερασία Σαμαρά, Διαγόρα Χρονόπουλο, Σοφοκλή Πέππα κ.α. Στον κινηματογράφο συμμετείχε στις ταινίες μεγάλου μήκους SMAC του Ηλία Δημητρίου, Ο Ξεναγός του Ζαχαρία Μαυροειδή, Υποβρύχιος Έρωτας του Γιάννη Σολδάτου.

Advertising

 

Η Ζωή Μυλωνά γεννήθηκε και σπούδασε θέατρο στην Νέα Υόρκη. Έπειτα σπούδασε σκηνοθεσία κινηματογράφο στο Emerson College της Βοστόνης. Έχει συνεργαστεί με τους σκηνοθέτες Δηήτρη Λιγνάδη, Σοφία Σπυράτου, Σωτήρη Χατζάκη, Μίμη Κουγιούμτζη, Γιάννη Κορρέ, Μαρία Ξανθοπουλίδου, Maria Cataldo κ.α. σε θέατρα όπως το Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, το Εθνικό Θέατρο, το Θέατρο Τέχνης, το Θέατρο Πορεία κ.α.

 

Ο Γιάννης Παναγόπουλος είναι Απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου και του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει εργαστεί ως ηθοποιός και ως σκηνοθέτης στο Εθνικό Θέατρο, στο Φεστιβάλ Επιδαύρου και Αθηνών, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών και στο θέατρο Θησείον. Διετέλεσε καλλιτεχνικός επιμελητής στις Τελετές Έναρξης και Λήξης των Special Olympics 2011 στην Αθήνα και αναπληρωτής καλλιτεχνικός διευθυντής για τη διεκδίκηση του Μεσολογγίου της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας Ευρώπης 2021.

 

Ο Γιώργος Φριντζήλας είναι απόφοιτος της Δραματικής Σχολής Ωδείου Αθηνών. Έχει συνεργαστεί με αναγνωρισμένους σκηνοθέτες στο πλαίσιο θεσμών όπως το Εθνικό Θέατρο, την Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου και με θεατρικούς οργανισμούς όπως το Θέατρο Τέχνης, Το Θέατρο Πολιτεία, Το Θέατρο του Νέου Κόσμου, Το Θέατρο Δωματίου κ.α.

 

 

Γεννήθηκα και μένω στην Θεσσαλονίκη. Από την νεαρή μου ηλικία αγάπησα το θέατρο, τον κινηματογράφο και τα βιβλία κάτι που με οδήγησε λίγα χρόνια μετά στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ. Η βαθιά και συστηματική ενασχόληση με το θέατρο αποτελεί πηγή ζωής και τρόπο έκφρασης για μένα. Η δημιουργικότητα και η έμπνευση μου βρίσκουν διέξοδο και στην διακόσμηση.

Περισσότερα από τη στήλη: Θέατρο

Θέατρο

Αγαμέμνων στο Επίκεντρο: Ο κύκλος του αίματος

Ο Αγαμέμνων στο Επίκεντρο της Πάτρας. Είδαμε την παράσταση της Ραφίκας Σαουίς πάνω σε μία πρωτοπόρα…

Θέατρο

Το κοινωνικό θέατρο: χαρακτηριστικά, εκπρόσωποι και η πρωτοποριακή φιλοσοφία του

Πηγή εικόνας: athinorama.gr Το κοινωνικό θέατρο, ως όρος αρχίζει να χρησιμοποιείται κατά τον 20ο αιώνα.…

Θέατρο

Ο κύκλος των χαμένων ποιητών στο Αριστοτέλειον

“Carpe Diem παιδιά.  Αδράξτε τη μέρα!” Αυτά είναι τα λόγια του καθηγητή Κήτινγκ, που μας…

Θέατρο

Οιδίποδας Τύραννος: Μοίρα ή προσωπική ευθύνη;

Είναι ο άνθρωπος κύριος της μοίρας του ή η πορεία της ζωής του εκπληρώνει ένα…

Θέατρο

Ο ηθοποιός Διονύσης Παπανδρέου θέλει να ζει, όχι απλά να επιβιώνει. Αλλιώς, όλα είναι φακντ-απ!

Από την «Γη της Ελιάς» ως Φίλιππος στην επιβλητική σκηνή του Θεάτρου Άλφα και την…

Θέατρο

Ανδρομέδα – Τέσσερις γυναίκες μιλούν για τις γυναίκες

Η θεατρική ομάδα Ανδρομέδα τολμά να φέρει στη σκηνή θέματα που το μαζικό θέατρο ίσως…

Θέατρο

Ο Γιώργος Σκανδάλης κερνάει διπλό ελληνικό στο Τορόντο

Ο συγγραφέας, σκηνοθέτης και θεατρικός παραγωγός Γιώργος Σκανδάλης, ανήκει στους ανθρώπους που εύχεσαι να γνωρίσεις…

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

The House with Laughing Windows

«The House with Laughing Windows»: Η πιο νοσηρή ταινία giallo που γυρίστηκε ποτέ

Συχνά συναντά κανείς το magnum opus του Pupi Avati, ενός
Η Ιστορία του Μαυρίσματος: Από την Αρχαιότητα στη Σύγχρονη Εποχή

Η Ιστορία του Μαυρίσματος: Από την Αρχαιότητα στο Σήμερα

Η επιθυμία για ένα χρυσαφί μαύρισμα δεν είναι καινούριο φαινόμενο,