Ο “Κρητικός” στο Μέγαρο Δουκίσσης Πλακεντίας

Κρητικός

Για μία μόνο βραδιά, το Σάββατο 24 Ιουνίου, θα παρουσιαστεί στο Μέγαρο Δουκίσσης Πλακεντίας το αριστουργηματικό λυρικό ποίημα του Διονυσίου Σολωμού, “Ο Κρητικός”, σε σκηνοθεσία Μάριου Ιορδάνου.

Η παράσταση έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στον Καθεδρικό Ναό της Ζυρίχης, ενώ στη συνέχεια, ανέβηκε στο Μόναχο, στην ιδιαίτερη πατρίδα του ποιητή, τη Ζάκυνθο, όπου εμπνεύστηκε και έγραψε τον Ύμνο εις την Ελευθερία και τους Ελεύθερους Πολιορκημένους, καθώς και στο Διεθνές Φεστιβάλ των Αισχυλείων. Τον περασμένο Οκτώβριο αποτέλεσε το κεντρικό γεγονός του Φεστιβάλ μνήμης και τιμής στον Διονύσιο Σολωμό και στις 18 Μαρτίου παρουσιάστηκε στο Λονδίνο με αφορμή τη συμπλήρωση 160 χρόνων από το θάνατο του ποιητή.

Η παράσταση “Ο Κρητικός (Ύμνος εις τον Έρωτα)” και οι δημιουργοί της, Μάριος Ιορδάνου και Σοφία Καζαντζιάν βραβεύτηκαν από την Unesco για την προώθηση του ελληνικού πολιτισμού εντός και εκτός συνόρων μέσω των παραστάσεών τους για μεγάλους Έλληνες, όπως ο Νίκος Καζαντζάκης, ο Διονύσιος Σολωμός και ο Γιάννης Ρίτσος.
Το έργο τους έχει παρουσιαστεί σε πόλεις της Ελλάδας αλλά και του εξωτερικού.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Ο Μάριος Ιορδάνου δημιουργεί μία παράσταση φόρο τιμής στον Διονύσιο Σολωμό συνδυάζοντας επί σκηνής θέατρο, ποίηση, χορό, μουσική και εικαστικές παρεμβάσεις. Το έργο “Ο Κρητικός” συναντά επί σκηνής και άλλα αριστουργήματα της ελληνικής και παγκόσμιας λογοτεχνίας, όπως ο Ερωτόκριτος, η Οδύσσεια, ο Φάουστ και ο Ματωμένος Γάμος.

Μέσα από τον “Κρητικό”, ο σκηνοθέτης επιθυμεί να μας δώσει μία αλληγορία για το ταξίδι της ζωής, το ανυπέρβλητο του έρωτα, τη μη αποδοχή της απώλειας. Η παράσταση αποτελεί ένα μεταφυσικό ύμνο στον έρωτα διατηρώντας τα ιστορικά στοιχεία αλλά και την ιδιαίτερη τεχνική του Δ. Σολωμού να μεταβαίνει στα χρονικά επίπεδα, ρεαλιστικά και μη.


Λίγα λόγια για το έργο

Ο Κρητικός είναι το αρχέτυπο της ελληνικής ηρωικής ψυχής. Ένας πολέμαρχος που δε φοβάται να τα βάλει ακόμα και με τον ίδιο τον θάνατο προκειμένου να σώσει την αγαπημένη του. Λίγο πριν το γάμο του στην Κρήτη ξεσπάει η Κρητική Επανάσταση. Όσοι επιβιώνουν από τον πόλεμο, τρέχουν να επιβιβαστούν στα πλοία για να σωθούν. Μαζί τους και ο Κρητικός, που προσπαθεί να σώσει τη λαβωμένη αρραβωνιαστικιά του. Τα πλοία όμως πυρπολούνται και πάνω από 10.000 άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους. Ο Κρητικός βρίσκεται ναυαγός στη μέση του πελάγους, κρατώντας στα χέρια την αγαπημένη του και προσπαθώντας να βρει στεριά για να μπορέσει να τη σώσει. Θα αντιμετωπίσει φυσικά και μεταφυσικά φαινόμενα, την αγριεμένη φύση, τον Άδη, τη Φεγγαροντυμένη που έρχεται με τη μορφή της αγαπημένης του ως παραίσθηση μέσα από τα κύματα, και τέλος τον ίδιο του τον εαυτό.

Advertising

Σκηνοθεσία: Μάριος Ιορδάνου

Θεατρική διασκευή/Χορογραφίες: Σοφία Καζαντζιάν

Ερμηνεύουν οι ηθοποιοί: Μάριος Ιορδάνου, Σοφία Καζαντζιάν, Βαλεντίνο Βαλάσης

Πληροφορίες:

Advertising

Σάββατο 24 Ιουνίου, ώρα 21:00

Μέγαρο Δουκίσσης Πλακεντίας,

Τέρμα Λόρδου Βύρωνος, Πεντέλη

Εισιτήρια από 10 ευρώ

Advertising

Φιλόλογος που αγαπά τα βιβλία (προφανές!), τη μουσική και τα ταξίδια. Αυτό συμβαίνει γιατί και τα τρία έχουν τη δυνατότητα να την μεταφέρουν κυριολεκτικά και μεταφορικά σε νέους κόσμους. "Κυνηγάει" τις θεατρικές παραστάσεις και προσπαθεί να πηγαίνει σε όσο περισσότερες γίνεται.

Περισσότερα από τη στήλη: Θέατρο

Θέατρο

«Ορέστεια» του Τερζόπουλου: Σύγχρονη πολιτική διαμαρτυρία

Η «Ορέστεια» του Τερζόπουλου ως πνευματική και πολιτική εμπειρία Παρακολουθήσαμε την «Ορέστεια» του Τερζόπουλου στο…

Θέατρο

Θέατρο και θεραπεία πάνε μαζί…

 Το θεατρικό παιχνίδι δεν είναι απλώς μια δραστηριότητα για όσους αγαπούν τη σκηνή. Είναι ένας…

Θέατρο

Τα διακείμενα κλασικών έργων: Ανασύνθεση

Τα διακείμενα κλασικών έργων Όλοι έχουμε ακουστά κάποια από τα κλασικά θεατρικά αριστουργήματα και τα…

Θέατρο

Αγαμέμνων στο Επίκεντρο: Ο κύκλος του αίματος

Ο Αγαμέμνων στο Επίκεντρο της Πάτρας. Είδαμε την παράσταση της Ραφίκας Σαουίς πάνω σε μία πρωτοπόρα…

Θέατρο

Το κοινωνικό θέατρο: χαρακτηριστικά, εκπρόσωποι και η πρωτοποριακή φιλοσοφία του

Πηγή εικόνας: athinorama.gr Το κοινωνικό θέατρο, ως όρος αρχίζει να χρησιμοποιείται κατά τον 20ο αιώνα.…

Θέατρο

Ο κύκλος των χαμένων ποιητών στο Αριστοτέλειον

“Carpe Diem παιδιά.  Αδράξτε τη μέρα!” Αυτά είναι τα λόγια του καθηγητή Κήτινγκ, που μας…

Θέατρο

Οιδίποδας Τύραννος: Μοίρα ή προσωπική ευθύνη;

Είναι ο άνθρωπος κύριος της μοίρας του ή η πορεία της ζωής του εκπληρώνει ένα…