Build advanced payment workflows with the Fusebox Elavon Portal and leverage Elavon’s enterprise infrastructure for global payment operations.

Στα ξένα Έλληνας και στην Ελλάδα “ξένος” από 21 Απριλίου

Στα ξένα Έλληνας και στην Ελλάδα “ξένος”

 

Του Θανάση Σκρουμπέλου

Σκηνοθεσία: Γιώργος Σουξές

Από 21 Απριλίου

 στο Θέατρο Αθηνών

Μια συναρπαστική παράσταση που αφηγείται την ιστορία ενός μετανάστη και αποτελεί αναφορά στην Ελληνική κοινωνία και στην ξενιτιά, στις σχέσεις των λαών, στην ίδια την ζωή! Η δράση τοποθετείται στη Γερμανία τη δεκαετία του ’60, αλλά δεν ξεκινά από εκεί…

Η Ελλάδα εκείνη την εποχή είχε τις πληγές του εμφυλίου ακόμη ανοιχτές. Η ύπαιθρος κατεστραμμένη από τον πόλεμο, εγκαταλειμμένη στην φτωχή της μοίρα, ερημώνεται. Στις πόλεις ο φόβος του χαφιέ, η αναδουλειά, δύσκολη η επιβίωση. Πολλοί στις φυλακές και στην εξορία και πιο πολλοί κυνηγημένοι, αυτοεξόριστοι και φυγάδες. Η οικογένεια κάποιου φυλακισμένου, εκτοπισμένου ή πρόσφυγα, δεν είχε περιθώρια προόδου ή έστω κάποια χαραμάδα αισιοδοξίας.

Η περίοδος αυτή ήταν το αποκορύφωμα της μετανάστευσης της ελληνικής νεολαίας στη Γερμανία, αφού χιλιάδες ήταν οι νέοι που έφευγαν με μια βαλίτσα αναζητώντας μια καλύτερη ζωή στο εξωτερικό.

Η ιστορία του Στάμου είναι η ιστορία ενός νέου, που κατατρεγμένος από το καθεστώς του κράτους και του παρακράτους που τον πιέζει να υπογράψει δήλωση μετανοίας, καθώς ο πατέρας του ήταν πολιτικός κρατούμενος, αρνείται και αποφασίζει να πάρει τον δρόμο της ξενιτιάς. Φεύγει στη Γερμανία, εργάτης σε ορυχείο. Δουλεύει, τρώει, κοιμάται. Δουλεύει. Η επικοινωνία με την μάνα του και την αδελφή του δύσκολη. Η μόνη άμεση επαφή με την πατρίδα είναι το ραδιόφωνο κι η εκπομπή για τους μετανάστες στα βραχέα, με αφιερώσεις και τραγούδια, κυρίως του Καζαντζίδη.

Καθώς ξεθεωμένος από τη βαριά δουλειά ζεσταίνει το φαί του, ανοίγει το ράδιο ν’ ακούσει τον Στέλιο, να “συνομιλήσει” μαζί του, να του πει τα δικά του σα να είναι παρών, γιατί νιώθει πως τα τραγούδια του Στέλιου μιλούν για το δικό του δράμα. Όμως στο σπίτι που μένει, μένουν κι άλλοι μετανάστες, ο καθένας με τον δικό του καημό, τη δική του ιστορία. Κι έτσι τα τραγούδια αυτά γίνονται και δικά τους, γίνονται η γέφυρα που θα τους συνδέσει, θα τους βοηθήσει να γνωριστούν, να μάθει ο ένας την ιστορία του άλλου και να δουν πόσο ίδιοι είναι τελικά, κάτω από την αντικειμενική διαφορετικότητά τους και τελικά να πάψουν να είναι «ΞΕΝΟΙ»!

 

Συντελεστές

Σκηνοθεσία & Θεατρική Προσαρμογή: Γιώργος Σουξές

Κείμενο: Θανάσης Σκρουμπέλος

Σκηνικά – Κουστούμια: Άννα Μαχαιριανάκη

Κινησιολογία: Βάσια Αγγελίδου

Σχεδιασμός φωτισμών: Γιώργος Χαραλάμπους

Ηχητικά εφέ: Γιώργος Ζιώτας

Βοηθός Σκηνοθέτη: Ίρις Τσιμπρή

Φωτογραφίες: Γιούλη Γεωργαντίδου

Σχεδιασμός αφίσας: Νίκος Γουζιλόπουλος

Επικοινωνία – Δημόσιες σχέσεις: Χρύσα Ματσαγκάνη

Οργάνωση Παραγωγής: Χρυσάνθη Γεωργαντίδου

 

Παίζουν: Λευτέρης Ελευθερίου, Γιώργος Σουξές

Συμμετέχουν: Φωνή Εκφωνητή: Νίκος Μενεμένογλου

Φωνή Φράου Γκρίτε: Ίρις Τσιμπρή

 

Πληροφορίες Παράστασης

Θέατρο Αθηνών
Βουκουρεστίου 10, Αθήνα

 

Παραστάσεις

Από 21 έως 29 Απριλίου

 

Ημέρες & ώρες παραστάσεων

Σάββατο στις 21.15

Κυριακή στις 20.00

 

Τιμές εισιτηρίων

Γενική Είσοδος: 15 ευρώ

Μειωμένο: 12 ευρώ (άνεργοι, φοιτητές, άνω των 65)

 

Διάρκεια παράστασης:

80 λεπτά χωρίς διάλειμμα

 

Προπώληση εισιτηρίων :

Στα ταμεία του Θεάτρου Αθηνών & στο δίκτυο του www.viva.gr

 

Πληροφορίες: 2103312313, 2121050020, www.entertain.gr

 

Περισσότερα από τη στήλη: Θέατρο

Θέατρο

Νεοελληνικό Θέατρο και Ευρωπαϊκά Ρεύματα

Εισαγωγή Το Νεοελληνικό Θέατρο αποτελεί καθρέφτη της ιστορίας, της γλώσσας και της κοινωνίας μας. Από…

Θέατρο

Μένανδρος – Μολιέρος – Παπαδοπούλου

Εισαγωγή Ο Μένανδρος, ο Μολιέρος και η Δήμητρα Παπαδοπούλου ανήκουν σε διαφορετικές εποχές. Ωστόσο, τους…

Θέατρο

«Νησί των σκλάβων»: Ο Μαριβώ έρχεται στο σήμερα

Αν αναζητείς καινούργιες θεατρικές παραστάσεις, με φρέσκους ανθρώπους και πρωτότυπη ματιά, σου έχω την ιδανική…

Θέατρο

«Ορέστεια» του Τερζόπουλου: Σύγχρονη πολιτική διαμαρτυρία

Η «Ορέστεια» του Τερζόπουλου ως πνευματική και πολιτική εμπειρία Παρακολουθήσαμε την «Ορέστεια» του Τερζόπουλου στο…

Θέατρο

Τα διακείμενα κλασικών έργων: Ανασύνθεση

Τα διακείμενα κλασικών έργων Όλοι έχουμε ακουστά κάποια από τα κλασικά θεατρικά αριστουργήματα και τα…

Θέατρο

Αγαμέμνων στο Επίκεντρο: Ο κύκλος του αίματος

Ο Αγαμέμνων στο Επίκεντρο της Πάτρας. Είδαμε την παράσταση της Ραφίκας Σαουίς πάνω σε μία πρωτοπόρα…

Θέατρο

Το κοινωνικό θέατρο: χαρακτηριστικά, εκπρόσωποι και η πρωτοποριακή φιλοσοφία του

Πηγή εικόνας: athinorama.gr Το κοινωνικό θέατρο, ως όρος αρχίζει να χρησιμοποιείται κατά τον 20ο αιώνα.…