«Το Τάβλι» του Δημήτρη Κεχαΐδη περιοδεύει στη Μεσσηνία με ελεύθερη είσοδο

«Το Τάβλι»

του Δημήτρη Κεχαΐδη

                                        

από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καλαμάτας

 σε σκηνοθεσία του Πέρη Μιχαηλίδη

Advertising

Advertisements
Ad 14

με τον Φίλιππο Σοφιανό και τον Πέρη Μιχαηλίδη

 Τάβλι

Περιοδεία – Καλοκαίρι 2018

 

Το κλασικό αριστούργημα του Δημήτρη Κεχαΐδη «Το Τάβλι», παρουσιάζει το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καλαμάτας, σε σκηνοθεσία του Πέρη Μιχαηλίδη. Τους δύο εμβληματικούς ήρωες του έργου ερμηνεύουν ο Φίλιππος Σοφιανός και ο Πέρης Μιχαηλίδης. Το έργο έκανε πρεμιέρα στις 16 Ιουλίου 2018 στο προαύλιο της Κεντρικής Σκηνής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καλαμάτας και κάνει περιοδεία έως τα τέλη Αυγούστου 2018 σε 30 χωριά της Μεσσηνίας, Ήδη δόθηκαν οι παραστάσεις στα χωριά Θουρία, Σπερχογεία, Πλατύ, Λαδά, Αριοχώρι, με συγκινητική ανταπόκριση του κοινού.

 

Λίγα λόγια για το έργο

Advertising

Το έργο του Κεχαΐδη παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Θέατρο Τέχνης το 1972 μαζί με «Τη Βέρα» σε σκηνοθεσία του Καρόλου Κουν και είναι το κλασικό δίπτυχο που καθόρισε το νεοελληνικό θέατρο. Το έργο λατρεύεται και συγκινεί μέχρι και σήμερα τους ηθοποιούς που το παρουσιάζουν αλλά και το κοινό. Όπως έγραψε ο κριτικός θεάτρου Κώστας Γεωργουσόπουλος, με αφορμή αυτό το έργο, « αν θέλουμε να δημιουργήσουμε νεοελληνικό θέατρο πρέπει να ξεκινήσουμε από κει που έφτασε ο Κεχαΐδης ».

 

Υπόθεση

Η ιστορία είναι απλή. Δύο μεσήλικες αντιπροσωπευτικοί τύποι της νεοελληνικής πραγματικότητας προσπαθούν να σκαρώσουν ένα « σχέδιο » που θα τους βγάλει από το οικονομικό αδιέξοδο και θα τους δώσει τα φόντα για μια καλύτερη ζωή. Η συζήτηση για το περιβόητο « σχέδιο » διαδραματίζεται στη διάρκεια μιας παρτίδας τάβλι με ξεκαρδιστικούς διαλόγους από πρόσωπα οικεία, αναγνωρίσιμα, που πασχίζουν να « πιάσουν την καλή » για να βγουν από την καθημερινή μιζέρια. Οι ήρωες του Κεχαΐδη, Φώντας και Κόλιας, είναι πρόσωπα της μεταπολεμικής Ελλάδας που ζουν μέσα στις αυταπάτες του παρελθόντος τρέφοντας μάταιες ελπίδες για ένα καλύτερο μέλλον. Άνθρωποι που πασχίζουν να βγουν από το περιθώριο, ζουν και ονειρεύονται το μεγάλο « κόλπο » που θα τους οδηγήσει στην οικονομική και κοινωνική καταξίωση. Ένα έργο με αναφορές στη σημερινή Ελλάδα και πάντα επίκαιρο.

Διαβάστε επίσης  Η Πρόταση της Εβδομάδας: ''When the dogs assailed their masters'' στην Αθήνα & ''Ρόουζ Μπερντ'' στη Θεσσαλονίκη

 

Σκηνοθετικό σημείωμα

Advertising

Το κλασικό αυτό έργο με τη ρεαλιστική γραφή και την εξαιρετική πλοκή αποτελεί πάντα μια μεγάλη πρόκληση. Ο Κεχαΐδης γράφει: “αισθάνομαι την ανάγκη να γράψω για τον λαϊκό Έλληνα γενικά. Για τις χαρές και τις πίκρες του, για τα προβλήματά του καθώς και την προσπάθειά του να βγει από το κοινωνικό και οικονομικό αδιέξοδο. Και πιο πέρα για τη σπαραχτική αισιοδοξία του πως, αν πάρει τον δρόμο της πρωτεύουσας ή της ξενιτιάς, θα δημιουργήσει μια καλύτερη ζωή. Για τον Έλληνα που δεν έχει συνειδητοποιήσει την κατάστασή του και τη θέση του μέσα στον κοινωνικό του περίγυρο και προσπαθεί να δώσει λύση στα προβλήματά του με τη « φυγή » ”.

Τα λόγια αυτά του συγγραφέα συναντούν και τη σκηνοθεσία που θα αφήσει απλά το έργο να αναπνεύσει σκηνικά, χωρίς πρόσθετες παρεμβάσεις, τόσο στο κείμενο όσο και στο ύφος των ηρώων. Η παράσταση με δύο ήρωες ανάμεσα στο κωμικό και το τραγικό μοιάζει με τη γελοιογραφία της σημερινής Ελλάδας. Είναι σημαντικό ότι η παράσταση θα πάει να συναντήσει τους πραγματικούς « παραλήπτες » αυτού του έργου και θα παιχτεί σε καφενεία, αυλές σπιτιών, πλατείες του χωριού και γενικά σε χώρους μη θεατρικούς. Ένα έργο που απευθύνεται σε όλο τον κόσμο.

 

Ταυτότητα της παράστασης

Σκηνοθεσία: Πέρης Μιχαηλίδης

Advertising

Παίζουν:

Κόλιας: Φίλιππος Σοφιανός

Φώντας: Πέρης Μιχαηλίδης

 

Φωτογράφιση: Κατερίνα Αρβανίτη

Advertising

 

Διαβάστε επίσης  Το Τάβλι από τη Θεατρική Ομάδα Enigma

Είσοδος ελεύθερη

 

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Ιστορίες προδοσίας στην αρχαιότητα

Ιστορίες προδοσίας στην αρχαιότητα

Όπως λέει και το λαϊκό απόφθεγμα «την προδοσία πολλοί αγάπησαν,
Τρίστραμ Σάντι

Τρίστραμ Σάντι: σουρεαλισμός στα χρόνια της λογικής

Η “αρχή του αποχρώντος λόγου” -η ολοένα υποχώρηση κι εμβάθυνση