Κρίστοφερ Μάρλοου ο πρόδρομος του Ο. Σαίξπηρ

Μάρλοου

Ο Κρίστοφερ Μάρλοου ήταν θεατρικός συγγραφέας της αγγλικής Αναγέννησης, γεννήθηκε στις 6 Φεβρουαρίου του 1564 στη πόλη Καντέρμπερι της νοτιοανατολικής Αγγλίας. Ο Μάρλοου θεωρείται πρόδρομος του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, για πολλούς ο Μάρλοου και ο Σαίξπηρ ήταν το ίδιο πρόσωπο, η θεωρία αυτή βέβαια σήμερα δεν ευσταθεί. Ο Κρίστοφερ Μάρλοου υπήρξε σημαντική μορφή για την ανάπτυξη της ελισαβετιανής σκηνής, βοήθησε να απελευθερωθεί από την επιρροή του μεσαιωνικού δράματος και των ιντερλουδίων που κυριαρχούσαν στο θέατρο.

Το πρώτο θεατρικό έργο του Κρίστοφερ Μάρλοου ήταν ο Ταμερλάνος το οποίο ανέβηκε γύρω στο 1587. Την επόμενη χρονιά παρουσιάστηκε το δεύτερο μέρος του έργου, γραμμένο σε ανομοιοκατάληκτο στίχο όμως με μεγάλη ποιητική ομορφιά. Αυτά τα δύο έργα αναμφίβολα επηρέασαν τον Σαίξπηρ και έπαιξαν ρόλο στη ”γέννηση” του θρυλικού συγγραφέα. Από τα μεγαλύτερα θεατρικά έργα του Κρίστοφερ Μάρλοου είναι Η τραγική ιστορία του Δόκτορα Φάουστους  που βασίζεται στο γνωστό γερμανικό θρύλο Φάουστ, ανέβηκε περίπου το 1589. Άλλα γνωστά του έργα είναι Η σφαγή των Παρισίων, Ο Εβραίος της Μάλτας και Εδουάρδος Β΄. Ο Μάρλοου δολοφονήθηκε σε μια συμπλοκή σε καπηλειό λόγω της ανάμιξής του σε μυστικές υπηρεσίες. Συχνά κινδύνευε να συλληφθεί για τις απροκάλυπτες αθεϊστικές απόψεις του. Απεβίωσε στις 30 Μαΐου 1593 σε ηλικία 29 ετών.

Στη συνέχεια επέλεξα μερικά από τα σημαντικότερα αποφθέγματα του Κρίστοφερ Μάρλοου μέσα από τα έργα & τον βίο του

Advertising

Advertisements
Ad 14
  • «Η κόλαση είναι όπου είμαι εγώ»
  • «Καταραμένος να ‘ναι αυτός που πρώτος ανακάλυψε τον πόλεμο»
  • «Τα λεφτά δεν μπορούν να αγοράσουν την αγάπη, βελτιώνουν όμως τη διαπραγματευτική σου θέση»
  • «Λογαριάζω τη θρησκεία σαν ένα παιδικό παιχνίδι και θεωρώ πως δεν υπάρχει αμαρτία σαν την άγνοια»
  • «Να ζεις και να πεθαίνεις μέσα στα έργα του Αριστοτέλη»
  • «Ότι με τρέφει [ή με ταΐζει] με καταστρέφει»
  • «Κάνε με αθάνατο με ένα φιλί σου»

Μάρλοου

Περισσότερα από τη στήλη: Θέατρο

Θέατρο

Αγαμέμνων στο Επίκεντρο: Ο κύκλος του αίματος

Ο Αγαμέμνων στο Επίκεντρο της Πάτρας. Είδαμε την παράσταση της Ραφίκας Σαουίς πάνω σε μία πρωτοπόρα…

Θέατρο

Το κοινωνικό θέατρο: χαρακτηριστικά, εκπρόσωποι και η πρωτοποριακή φιλοσοφία του

Πηγή εικόνας: athinorama.gr Το κοινωνικό θέατρο, ως όρος αρχίζει να χρησιμοποιείται κατά τον 20ο αιώνα.…

Θέατρο

Ο κύκλος των χαμένων ποιητών στο Αριστοτέλειον

“Carpe Diem παιδιά.  Αδράξτε τη μέρα!” Αυτά είναι τα λόγια του καθηγητή Κήτινγκ, που μας…

Θέατρο

Οιδίποδας Τύραννος: Μοίρα ή προσωπική ευθύνη;

Είναι ο άνθρωπος κύριος της μοίρας του ή η πορεία της ζωής του εκπληρώνει ένα…

Θέατρο

Ο ηθοποιός Διονύσης Παπανδρέου θέλει να ζει, όχι απλά να επιβιώνει. Αλλιώς, όλα είναι φακντ-απ!

Από την «Γη της Ελιάς» ως Φίλιππος στην επιβλητική σκηνή του Θεάτρου Άλφα και την…

Θέατρο

Ανδρομέδα – Τέσσερις γυναίκες μιλούν για τις γυναίκες

Η θεατρική ομάδα Ανδρομέδα τολμά να φέρει στη σκηνή θέματα που το μαζικό θέατρο ίσως…

Θέατρο

Ο Γιώργος Σκανδάλης κερνάει διπλό ελληνικό στο Τορόντο

Ο συγγραφέας, σκηνοθέτης και θεατρικός παραγωγός Γιώργος Σκανδάλης, ανήκει στους ανθρώπους που εύχεσαι να γνωρίσεις…

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Διάγνωση αυτισμού: Περιορισμένα ενδιαφέροντα vs έλλειψη κοινωνικών δεξιοτήτων

Διάγνωση αυτισμού: Περιορισμένα ενδιαφέροντα vs έλλειψη κοινωνικών δεξιοτήτων Οι επαναλαμβανόμενες

Misericordia: Μια βόμβα κάτω από το τραπέζι

Ο Alain Guiraudie δεν είναι ένας τυχαίος σκηνοθέτης στη σύγχρονη