“The Great Tamer” του Δημήτρη Παπαϊωάννου, 24 Μαΐου στην Κεντρική Σκηνή Στέγης Ιδρύματος Ωνάση

Δημήτρης Παπαιωάννου <<The Great Tamer>>

The Great Tamer

του Δημήτρη Παπαϊωάννου

24 ΜΑΪ 2017 – 11 ΙΟΥΝ 2017

Κεντρική Σκηνή Στέγης Ιδρύματος Ωνάση

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου εργάζεται σιωπηλά για να εκπλήξει και πάλι το κοινό του, με τη δεύτερη παραγωγή που θα παρουσιάσει στη Στέγη το 2017.

 Tο νέο εγχείρημα του Δημήτρη Παπαϊωάννου είναι «υπό κατασκευή». Με τη συμμετοχή 11 συντελεστών επί σκηνής, το έργο καταπιάνεται με το ερώτημα κατά πόσο η ανθρώπινη ζωή μπορεί να ιδωθεί ως ένα εξερευνητικό ταξίδι, ένα κυνήγι κρυμμένου θησαυρού, μια εσωτερική ανασκαφή που υπόσχεται να φέρει στην επιφάνεια βαθύτερα νοήματα.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Στα τριάντα χρόνια της καριέρας του, ο Παπαϊωάννου αγωνίζεται να δημιουργήσει ένα σκηνικό σύμπαν που θα μπορούσε να περιγραφεί ως ένα ονειρόπλαστο τσίρκο του παραλόγου. Τα ανθρώπινα σώματα μετατρέπονται σε πεδία μάχης, αλληλεπιδρούν με πρώτες ύλες και μετασχηματίζονται σε υβριδικές μορφές, με σκοπό τη δημιουργία οπτικών ψευδαισθήσεων. Οι βαθιές ρίζες του στις εικαστικές τέχνες προσδίδουν στις παραστάσεις του μια ισχυρή οπτική αίσθηση, καθώς ο ίδιος ενσωματώνει με περιπαικτική διάθεση αναφορές από την Ιστορία της Τέχνης, ποικίλες εκφραστικές και παραστασιακές πρακτικές, αλλά και ερωτήματα γύρω από την καταγωγή μας.

 Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου αποσκοπεί στην απόλυτη απλότητα της εμφάνισης, που δεν είναι όμως διόλου απλή στην υλοποίησή της. Πρόθεσή του είναι να αναδείξει την ιερότητα που ενυπάρχει σε καθετί πεζό και άχαρο.

Δημήτρης Παπαιωάννου <<The Great Tamer>>

Ζωγράφος, ερμηνευτής, δημιουργός κόμιξ, χορογράφος, σκηνοθέτης αλλά και επιμελητής εκθέσεων, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου βρίσκεται πάντα ένα βήμα μπροστά. Ίδρυσε και δημιούργησε το μύθο της Ομάδας Εδάφους, μαζί με την Αγγελική Στελλάτου, ταράζοντας τα νερά της σκηνής του χορού στην Ελλάδα στις δεκαετίες του ’80 και του ’90, με παραστάσεις που εισήγαγαν τους θεατές σε ένα προσωπικό εικαστικό σύμπαν.

Μετά τις τελετές έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, κέρδισε το στοίχημα της καλλιτεχνικής δημιουργίας, με παραστάσεις που προσέλκυσαν ένα κοινό το οποίο δεν ήταν το αναμενόμενο για το χορό. Χρησιμοποίησε τα πιο εξελιγμένα τεχνολογικά μέσα για να πλαισιώσει το προσωπικό του καλλιτεχνικό σύμπαν, σε παραγωγές όπως το Δύο και το ΜΕΣΑ. Το άνοιγμα στις διεθνείς σκηνές ήρθε τη στιγμή της επιστροφής σε λιτά καλλιτεχνικά μέσα, με την Πρώτη Ύλη και το Still Life. Πηγαινοέρχεται με ευκολία ανάμεσα στα υπερθεάματα των τελετών έναρξης και στα προσωπικά καλλιτεχνικά του έργα που επικεντρώνονται στη ματιά του στον κόσμο.
Σημειώνεται ότι μετά την ολοκλήρωση των παραστάσεών της στη Στέγη, η παραγωγή θα ταξιδέψει στο Φεστιβάλ της Αβινιόν (19-26 Ιουλίου 2017).
 Παραγωγή: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση
Συμπαραγωγή: CULTURESCAPES Greece 2017 (Ελβετία), Dansens Hus Sweden (Σουηδία), EdM Productions, Festival d’Avignon (Γαλλία), Fondazione Campania dei Festival – Napoli Teatro Festival Italia (Ιταλία), Les Théâtres de la Ville de Luxembourg (Λουξεμβούργο), National Performing Arts Center-National Theater & Concert Hall | NPAC-NTCH (Ταϊβάν), Seoul Performing Arts Festival | SPAF (Κορέα), Théâtre de la Ville-Paris/La Villette-Paris (Γαλλία)

Διαβάστε επίσης  «Ο τραπεζίτης κερδίζει πάντα δυο φορές; »: Η απάντηση στην σκηνή του ΚΘΒΕ

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Υποκατάσταση νικοτίνης: Ελαττώνει το κάπνισμα;

Το παρόν άρθρο Το παρόν άρθρο, με τίτλο Υποκατάσταση νικοτίνης:

Μπορεί το AI να γράψει σενάριο που αξίζει Όσκαρ;

Τα τελευταία χρόνια ακούμε συνεχώς για την τεχνητή νοημοσύνη –