Build advanced payment workflows with the Fusebox Elavon Portal and leverage Elavon’s enterprise infrastructure for global payment operations.

Βάκχες του Ευριπίδη στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΕΧΝΗΣ «Ars Aeterna»

ΕΥΡΙΠΙΔΗ

Βάκχες

Σκηνοθεσία: Νικαίτη Κοντούρη

Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

13, 14 & 15 Αυγούστου

βάκχες

Η Εταιρεία Τέχνης «Αrs Aeterna» και το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ παρουσιάζουν το καλοκαίρι του 2021 την τραγωδία του Ευριπίδη Βάκχες, ένα από τα κορυφαία κείμενα της αρχαίας ελληνικής γραμματείας. Η παράσταση, θα παρουσιαστεί στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου στις 13, 14 & 15 Αυγούστου σε σκηνοθεσία ΝΙΚΑΙΤΗΣ ΚΟΝΤΟΥΡΗ.

«Τελετουργία της συγκίνησης, του συναισθήματος, του μένους και του παραλόγου μπορούν να χαρακτηριστούν οι Βάκχες του Ευριπίδη». Έτσι ορίζει η Νικαίτη Κοντούρη την ανεξάντλητη τραγωδία του Ευριπίδη.

Στις Βάκχες, ο Θεός Διόνυσος είναι ο πρωταγωνιστής. Ο γνωστός αγαθός Θεός του κρασιού, της μέθης και του Θεάτρου, «ενδύεται» το αρχέγονο, και αινιγματικό του πρόσωπο, που είναι εξαιρετικά σύνθετο και σκοτεινό.

Διόνυσος σημαίνει δύο φορές γεννημένος. Είναι γιος του Δία και της Σεμέλης. Ο μύθος λέει, πως ενώ  τον γεννούσε πρόωρα  η μάνα του, ο Δίας τον διέσωσε φτιάχνοντας στο μηρό του μια δεύτερη μήτρα και τον έστειλε να δει το φως στη μακρινή Ασία. Οι ΒΑΚΧΕΣ γράφτηκαν το 406-405 π.Χ. ενώ ο Ευριπίδης βρισκόταν αυτοεξόριστος στο παλάτι του Αρχέλαου στη Μακεδονία.

 

Η υπόθεση.  Ο Διόνυσος καταφθάνει  στη Θήβα, την πατρίδα της μητέρας του,  έχοντας μαζί του τις πιστές του ακολούθους, για να επιβάλει τη δική του Θρησκεία και  να τιμωρήσει όλους όσοι είναι εμπόδιο στο δρόμο του , τολμώντας να τον αμφισβητήσουν. Διαβρώνει ακόμα και την ιερή σχέση μάνας-γιού, εμφυσώντας τη θεϊκή του Μανία στις γυναίκες της Θήβας. Με την βίαιη  επιβολή της νέας θρησκείας, επιφέρεται η  ισοπέδωση του Βασιλικού Οίκου της πόλης των Θηβών . Οι εναπομείναντες ήρωες της τραγωδίας αναγκάζονται  να πάρουν το δρόμο της εξορίας.

 

Ύβρις -Τιμωρία- Κάθαρση.  Ο Ευριπίδης συνθέτει τις Βάκχες, μία εμφανώς τελετουργική μιμητική διαδικασία, όπου χρησιμοποιούνται όλα τα μέσα της Θεατρικής πράξης:   μεταμόρφωση, παρενδυσία, δραματική ειρωνεία, ελευθεριότητα, ακραίες συμπεριφορές, αφήγηση, αθέατες  εγκληματικές  πράξεις κ.α. Μέσα από  μια ποικιλία ρυθμών, ήχων , συγκρούσεων και γεγονότων εντός και εκτός σκηνής, βιώνουμε την ένθεη τρέλα που έχει καταλάβει τις γυναίκες της Θήβας, τον σπαραγμό ζώων και ανθρώπων και τη διαταραχή της φύσης που συναινεί στην αγριότητα των πράξεων των κοινών θνητών. Οι άνθρωποι γίνονται αγέλη που θα κατασπαράξει τα ίδια της τα παιδιά, όταν διαταραχθεί η ισορροπία της κυρίαρχης Θεάς Φύσης, από την αλόγιστη συμπεριφορά τους.

Ο ισχυρός εκρηκτικός  μηχανισμός  του Δραματουργού, απαντά στην Ύβρη με Τιμωρία, αποδίδει Δικαιοσύνη και οδηγεί στην Κάθαρση.

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ  ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Μετάφραση | ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ

Σκηνοθεσία | ΝΙΚΑΙΤΗ  ΚΟΝΤΟΥΡΗ

Σκηνικά – Κοστούμια | ΛΟΥΚΙΑ  ΜΙΝΕΤΟΥ  

Μουσική σύνθεση – διδασκαλία | ΘΡΑΞ – ΠΑΝΚC

Επιμέλεια κίνησης | ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ   ΜΑΡΑΘΑΚΗ

Φωτισμοί | ΝΙΚΟΣ  ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ  

Δραματουργία | ΜΑΝΟΣ  ΛΑΜΠΡΑΚΗΣΝΙΚΑΙΤΗ ΚΟΝΤΟΥΤΗ

Βοηθός σκηνοθέτη | ΘΑΛΕΙΑ  ΓΡΙΒΑ

Επιστημονική σύμβουλος | ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΔΙΑΚΟΥΜΟΠΟΥΛΟΥ

Διεύθυνση παραγωγής | ΣΤΑΜΑΤΗΣ  ΜΟΥΜΟΥΛΙΔΗΣ

Επικοινωνία | ΕΙΡΗΝΗ ΛΑΓΟΥΡΟΥ

Παραγωγή |  Ars  Aeterna, ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ, 5η  Εποχή Τέχνης

 

Ερμηνεύουν:

 

ΑΚΗΣ  ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ (Διόνυσος)

ΟΔΥΣΣΕΑΣ  ΠΑΠΑΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ (Πενθέας)

ΙΩΑΝΝΑ  ΠΑΠΠΑ (Τειρεσίας)

ΔΗΜΗΤΡΗΣ  ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ (Κάδμος)

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ  ΤΑΚΑΛΟΥ (Αγαύη)

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ  ΑΣΠΙΩΤΗΣ (Αγγελιοφόρος)

 

Χορός

( αλφαβητικά)

ΙΟΥΛΙΑ   ΓΕΩΡΓΙΟΥ

ΘΑΛΕΙΑ  ΓΡΙΒΑ

ΣΜΑΡΑΓΔΑ  ΚΑΚΚΙΝΟΥ

ΣΟΦΙΑ ΚΟΥΛΕΡΑ

ΦΡΑΓΚΙΣΚΗ  ΜΟΥΣΤΑΚΗ

ΕΛΕΝΗ  ΣΤΕΡΓΙΟΥ

ΙΩΑΝΝΑ  ΤΖΙΚΑ

 

Η παράσταση θα πραγματοποιήσει περιοδεία σε όλη την Ελλάδα.

 

Προπώληση εισιτηρίων:  

http://aefestival.gr/festival_events/vakches/

https://tickets.aefestival.gr/event/aef-vakches/?lang=el

https://www.ticketservices.gr/event/aef-vakches/?lang=el

 

Επικοινωνία: Ειρήνη Λαγουρού | 6977247725 | irini.lagourou@gmail.com

Περισσότερα από τη στήλη: Θέατρο

Θέατρο

Μένανδρος – Μολιέρος – Παπαδοπούλου

Εισαγωγή Ο Μένανδρος, ο Μολιέρος και η Δήμητρα Παπαδοπούλου ανήκουν σε διαφορετικές εποχές. Ωστόσο, τους…

Θέατρο

«Νησί των σκλάβων»: Ο Μαριβώ έρχεται στο σήμερα

Αν αναζητείς καινούργιες θεατρικές παραστάσεις, με φρέσκους ανθρώπους και πρωτότυπη ματιά, σου έχω την ιδανική…

Θέατρο

«Ορέστεια» του Τερζόπουλου: Σύγχρονη πολιτική διαμαρτυρία

Η «Ορέστεια» του Τερζόπουλου ως πνευματική και πολιτική εμπειρία Παρακολουθήσαμε την «Ορέστεια» του Τερζόπουλου στο…

Θέατρο

Τα διακείμενα κλασικών έργων: Ανασύνθεση

Τα διακείμενα κλασικών έργων Όλοι έχουμε ακουστά κάποια από τα κλασικά θεατρικά αριστουργήματα και τα…

Θέατρο

Αγαμέμνων στο Επίκεντρο: Ο κύκλος του αίματος

Ο Αγαμέμνων στο Επίκεντρο της Πάτρας. Είδαμε την παράσταση της Ραφίκας Σαουίς πάνω σε μία πρωτοπόρα…

Θέατρο

Το κοινωνικό θέατρο: χαρακτηριστικά, εκπρόσωποι και η πρωτοποριακή φιλοσοφία του

Πηγή εικόνας: athinorama.gr Το κοινωνικό θέατρο, ως όρος αρχίζει να χρησιμοποιείται κατά τον 20ο αιώνα.…

Θέατρο

Ο κύκλος των χαμένων ποιητών στο Αριστοτέλειον

“Carpe Diem παιδιά.  Αδράξτε τη μέρα!” Αυτά είναι τα λόγια του καθηγητή Κήτινγκ, που μας…