Σιδηροδομικός Σταθμός Ομόνοιας: Όταν ο Ελ. Βενιζέλος τον εγκαινίαζε

Σιδηρδομικός Σταθμός Ομόνοιας

Σιδηρδομικός Σταθμός Ομόνοιας: «Ορίστε ένα γεγονός που θα άξιζε να πανηγυρισθή και με κωδωνοκρουσίας. Η Ομόνοια, ο πρώτος σταθμός των επαρχιωτών στην Αθήνα, ο ομφαλός εν κυριολεξία της Αθήνας, απηλευθερώθη επί τέλους σήμερα το πρωί» έγραψε ο Τύπος την 21η Ιουλίου του 1930. Μία είδηση που προκάλεσε μεγάλο ενθουσιασμό σε ολόκληρη την πρωτεύουσα.

Την ημέρα εκείνη, η πλατεία Ομονοίας με τους μεγαλοπρεπείς κίονες, υποδέχθηκε το πλήθος Αθηναίων, μεταξύ των οποίων παρευρισκόταν και ο τότε Πρωθυπουργός της Ελλάδας, Ελευθέριος Βενιζέλος. Επιτέλους, πραγματοποιούνταν τα εγκαίνια του σιδηροδρομικού σταθμού της περιοχής. Μετά από 3 χρόνια εντατικών εργασιών, ολοκληρωνόταν ο νέος Σιδηρδομικός Σταθμός Ομόνοιας, που εξυπηρετούσε τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο. Ήταν ο ίδιος σταθμός, που χρησιμοποιείται μέχρι και σήμερα.

Σιδηρδομικός Σταθμός Ομόνοιας

Παλαιότερα, κατά τη δημιουργία των πρώτων σιδηροδρόμων στη χώρα, πρωταγωνιστές των εγκαινίων ήταν πάντα τα μέλη της βασιλικής οικογένειας. Συγκεκριμένα, στα εγκαίνια του σταθμού της Χαλκίδας συμμετείχε, εκτός από τους βασιλείς, ακόμα και ο στόλος, που σφύριζε και έριχνε κανονιοβολισμούς. Κατά κανόνα, τα εγκαίνια σημαντικών έργων στην Ελλάδα αποτελούσαν μεγάλες διοργανώσεις, που συγκέντρωναν πολύ κόσμο και άλλα σημαντικά πρόσωπα της χώρας. Οι Έλληνες επιθυμούσαν να βλέπουν την πατρίδα τους να προοδεύει και να εκσυγχρονίζεται σε όλους τους τομείς. Έτσι, δεν παρέλειπαν να δείχνουν τον ενθουσιασμό τους, με μεγαλειώδεις εορτασμούς.

Σιδηρδομικός Σταθμός Ομόνοιας

Αντίστοιχα, και στην περίπτωση της Ομόνοιας, η γιορτή για τον πρώτο σταθμό της περιοχής ήταν λαμπρή. Ο σταθμός κατασκευάστηκε στη συμβολή των οδών Αθηνάς και Λυκούργου. Τα έργα του σταθμού είχαν ολοκληρωθεί ήδη από το 1985 και ο πρώτος σιδηρόδρομος ήταν ατμοκίνητος. Το γεγονός αυτό, αποτελούσε μεγάλη πρωτοπορία για την Ελλάδα, μιας και στις μεγάλες πρωτεύουσες της Ευρώπης, όπως το Παρίσι της Γαλλίας, ο αστικός σιδηρόδρομος κατασκευάστηκε αργότερα, το 1900.

Διαβάστε επίσης  Πλατεία Ομονοίας: ένας κύκλος μεταμορφώνεται σε παραλληλόγραμμο αλλά παραμένει κύκλος
Advertising

Advertisements
Ad 14

Κατασκευασμένος στα πρότυπα των σταθμών του Βερολίνου και του Αμβούργου, ο κεντρικός σταθμός των Αθηνών είχε ύψος 4 μέτρων και πλάτος 32 μέτρων. Περιελάμβανε δύο εισόδους, η μία προς την οδό Αγίου Κωνσταντίνου και η άλλη προς την οδό Πανεπιστημίου. Το χαρακτηριστικό του υπογείου ήταν τα ανοικτά καφέ γερμανικά πλακίδια, με τα οποία ντύθηκαν οι τοίχοι. Επρόκειτο, για ένα σημαντικότατο έργο, που ανέβαζε τη στάθμη του πολιτισμού των Αθηνών και συνεισέφερε στην μορφή της ως ευρωπαϊκής μεγαλούπολης.

Σιδηρδομικός Σταθμός Ομόνοιας

Σιδηρδομικός Σταθμός Ομόνοιας: Για να καλωσορίσουν τον νέο σταθμό της Ομόνοιας, κατασκευάστηκαν τρία περίπτερα στην ομώνυμη πλατεία. Το ένα πουλούσε εφημερίδες, το άλλο αναψυκτικά και το τρίτο είδη ζαχαροπλαστικής.

Η ανακούφιση όλων των πολιτών αποτυπώθηκε σε ρεπορτάζ της εποχής που ανέφερε, πως «η χιλιοκομματιασθείσα Ομόνοια ανέκυψεν καλλωπισμένη και ωραία όσο ποτέ».


Πηγές:

Advertising

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Ειδικές μαθησιακές διαταραχές και ΣΑΕΒΑ

Το παρόν άρθρο Συνδέονται οι ειδικές μαθησιακές διαταραχές με την

Έθνικ Γεύσεις : 6 γαστρονομικά ταξίδια στο κέντρο της Αθήνας

Ένας αγαπημένος τρόπος να έρθουμε κοντά στην κουλτούρα ενός τόπου