Μετά από το πρώτο άρθρο του ίδιου θέματος, το δεύτερο part με ακόμη περισσότερα don’t για τους νέους φωτογράφους και όχι μόνο ακολουθεί. Ακόμη 4 συχνά λάθη λοιπόν που πρέπει να αφήσουμε στο παρελθόν.
1.Over edit φωτογραφίες
Για έναν νέο φωτογράφο που έρχεται σε πρώτη επαφή με το photoshop και το edit των φωτογραφιών, η ιδέα της μεταμόρφωσης μιας εικόνας του σε κάτι «τέλειο» σίγουρα φαντάζει φανταστικό. Τι όμως καθορίζει μια εικόνα τελεια, η απάντηση είναι οι ατέλειες της. Ένα επιτηδευμένο σκηνικό, με ένα στημένο μοντέλο και 4 διαφορετικά φίλτρα σίγουρα δεν αντικατοπτρίζει μια φυσική προσπάθεια αλλά την υπερπροσπάθεια του φωτογράφου. Μια λήψη με δυνατό μήνυμα είναι κρίμα να χαθεί πίσω από τα εφέ και το over editing.
2.Do not say cheese.
Αν προσπαθήσω να θυμηθώ πόσες φορές έχω ακούσει αυτή την λέξη από τον φωτογράφο πίσω από την κάμερα, το άρθρο ίσως δεν ανεβεί ποτέ. <<Cheese>> και μηχανικά δημιουργείτε το στημένο χαμόγελο που έχεις προετοιμάσει. Ίσως και τελειοποιήσει στο άκουσμα αυτή την λέξης για 103 φορά μέχρι στιγμής. Ποσά ψεύτικα χαμόγελα σε κάθε ομαδική φωτογραφία από το σχολείο ή παιδικών πάρτυ. Το θέμα είναι πως σίγουρα πέρασες πολύ καλύτερα στην πραγματικότητα και ίσως η λήψη έχει αποτυπώσει μόνο αμήχανα χαμόγελα. Εύκολα μπορεί ένας φωτογράφος να το διορθώσει αυτό, ένα ανέκδοτο είναι η λύση. Δεν χρειάζεστε δεξιότητες διασκεδαστή, ένα αστείο πριν το κλικ αρκεί.
3.Observation is the key
Συχνά παρατηρώ κάτι κοιτάζοντας φωτογραφίες και εύχομαι να το είχε παρατηρήσει και ο φωτογράφος. Κλαδιά δέντρων, κολώνες και γενικά αντικείμενα που εμφανίζονται πίσω το κεφάλι/σώμα του μοντέλου μας σίγουρα δεν είναι ότι καλύτερο για την λήψη μας. Όλα ξεκινούν από την παρατηρητικότητα του φωτογράφου, ελέγχουμε πάντα το background του κάδρου μας και του μοντέλου. Αν το αντικείμενο αυτό δεν μπορεί να μεταφερθεί (π.χ. δέντρο) τότε καλύτερα να το κάνουμε εμείς.
4.Take a lot photos
Τις πρώτες φορές οι λήψεις θα είναι αρκετές και από όλες τις οπτικές γωνιές. Αυτό εκτός από χρονοβόρο είναι και κουραστικό, όσο on set, όσο και για την επιλογή της φωτογραφίας μετά. Δεν χρειάζεται να τραβάμε 500 φωτογραφίες από το ίδιο αντικείμενο και να ευχόμαστε να έχει βγει μια καλή. Το πιο πιθανό είναι να έχουμε λήψης χωρίς δυναμική και εστίαση. Προσπαθήστε να βγάλατε περισσότερες δοκιμαστικές φωτογραφίες περιμετρικά από το αντικείμενο. Έτσι θα καταλάβετε νωρίτερα ποια πλευρά σας εξυπηρετεί και να εστιάσετε εκεί.
Ένα ακόμη άρθρο προστέθηκε σε αυτή την σειρά που υπόσχεται να κάνει όποιον αγαπάει την φωτογραφία να αναθεωρήσει και σίγουρα να βελτιώσει όλα τα παραπάνω λάθη.