Κορίνα Θεοδωρίδου:” Οι ήρωες του έργου ‘Ο Παίκτης’ επιζητούν αγάπη και αναγνώριση”

Ο Παίκτης γράφτηκε σε μια πολύ δύσκολη περίοδο της ζωής του συγγραφέα Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι και εκδόθηκε το 1866. Το 1863 στο καζίνο του Βισμπάντεν, ο Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι χάνει όλα του τα χρήματα. Δέχεται να εξοφλήσει τα χρέη του, παραδίδοντας σε σύντομο χρονικό διάστημα ένα καινούργιο βιβλίο. Τα καταφέρνει, υπαγορεύοντας το κείμενο στη στενογράφο Άννα Σνίτκινα την οποία παντρεύεται λίγο αργότερα. Έτσι , μέσα σε 26 μέρες, γράφτηκε ο Παίκτης, ένα έργο βαθιά ψυχολογικό με έντονα αυτοβιογραφικά στοιχεία, και ένα από τα πιο σημαντικά έργα του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι. Μετά την περσινή επιτυχία, “Ο Παίκτης“, σε σκηνοθεσία Σοφίας Καραγιάννη,  συνεχίζει δυναμικά για δεύτερη χρονιά στο θέατρο 104.

Η Κορίνα Θεοδωρίδου γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη, και είναι ηθοποιός. Σπούδασε υποκριτική στην Δραματική Σχολή Ωδείου Αθηνών. Επίσης, σπούδασε στο Τμήμα Πολιτικών Επιστημών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Έκανε το τηλεοπτικό της ντεμπούτο το 2015, όταν συμμετείχε στη κωμική σειρά του Mega “Εθνική Ελλάδος (2015-), σε σκηνοθεσία Αντώνη Αγγελόπουλου.

Επιμέλεια συνέντευξης: Άννυ Σκεντέρη

 

Σας βρίσκουμε στην παράσταση «Ο Παίκτης» στο θέατρο 104. Ποιος είναι ο ρόλος σας;

Υποδύομαι την Πωλίνα Αλεξάντροβνα, την προγονή ενός στρατηγού, που βρίσκεται εγκλωβισμένη, μόνη και χωρίς χρήματα σε ένα σπίτι όπου η παρουσία της είναι περιττή και βάρος για τους συγγενείς της.

Ποιες ήταν οι σκηνοθετικές οδηγίες και τι διαφορετικό θα δει ο θεατής ερχόμενος στην παράσταση;

Οι σκηνοθετικές οδηγίες είχαν ως κύριο άξονα την «κοινή ανάσα». Την κοινή έκρηξη και τους διαφορετικούς τρόπους που θα μεταφέρουν οι ήρωες την εμμονική τους σχέση με το χρήμα. Με οδηγό πολλαπλούς αυτοσχεδιασμούς, φτιάχτηκε ένα γαιτανάκι διαφορετικών συμπεριφορών πάνω στο ίδιο θέμα- το παράφορο του χρήματος- και πώς αυτό λειτουργεί διαφορετικά σε κάθε χαρακτήρα.

Διαβάστε επίσης  «...Για να ψοφήσουν οι πρωταγωνιστές», μια αέναη ιστορία του κόσμου
Ο Παίκτης
Σκηνές από την παράσταση ” Ο Παίκτης”

Ποια είναι η αγαπημένη σας σκηνή στην παράσταση;

Η αγαπημένη μου σκηνή είναι διαφορετική σε κάθε παράσταση. Αφορά την στιγμή. Η παράσταση έχει την ιδιαιτερότητα της χρήσης μασκών και στις στιγμές ομαδικής αντίδρασης όπου οι μισοί φοράμε μάσκες και οι άλλοι μισοί όχι, η σχέση με το χώρο, το χρόνο και τον συμπαίκτη συμπυκνώνονται και η ακρίβεια είναι το μεγάλο στοίχημα. Ε.. όταν αυτό κερδίζεται, ουρλιάζω- εσωτερικά- από χαρά.

Το θέμα της παράστασης « Ο Παίκτης» είναι κατά κύριο λόγο το χρήμα και η εξουσία . Πόσο σημαντικά είναι στην ζωή μας τελικά ;

Το χρήμα φέρνει εξουσία και η εξουσία χρήμα. Το βλέπουμε παντού γύρω μας. Στην δουλειά, στις προσωπικές σχέσεις… παντού. Η δομή της κοινωνίας παγκοσμίως λειτουργεί με νούμερα. Δεν είναι τυχαίο ότι, δεν έχουμε πρόβλημα με τους πρόσφυγες, έχουμε πρόβλημα με τους φτωχούς πρόσφυγες. Ο «έχων», είναι και «κατέχων». Στην παράσταση, αυτό θίγεται με πολλούς τρόπους. Βλέπουμε την εμμονή, την εξάρτηση, τον εκφυλισμό, την κατάρρευση που προκαλεί η λέξη «χρήμα» μόνο στο άκουσμά της.

Στο έργο του ο Ντοστογιέφσκι θίγεται επίσης ο εθισμός στον τζόγο, γιατί πιστεύετε ο άνθρωπος γίνεται έρμαιο των παθών του ;

Ο κάθε ήρωας γίνεται έρμαιο για διαφορετικούς λόγους, που όμως τέμνονται στο σημείο της απόκτησης «δύναμης». Λέει ο Αλεξέι σε ένα σημείο: « με τα χρήματα θα αποκτούσα ΥΠΟΣΤΑΣΗ». Σε αυτήν την λέξη θεωρώ ότι συνοψίζεται στο έργο όλη η παραφορά του εθισμού στον τζόγο. Επιζητούν υπόσταση σε κάτι που έχει θεμελιωθεί ως κινητήριος μοχλός της ζωής μας: το χρήμα. Ταυτόχρονα η στιγμή που κερδίζεις τζογάροντας έχει μια απίστευτη αδρεναλίνη εθιστική, ύπουλη και επικίνδυνη.

Διαβάστε επίσης  Η αγάπη έρχεται.. 'Κάθε χρόνο, ίδια μέρα!'

Τους ήρωες του Ντοστογιέφσκι μπορούμε να τους βρούμε και σήμερα;

Οι ήρωες του έργου επιζητούν αγάπη και αναγνώριση. Θέλουν να ξεφυγούν από το κοινωνικό και οικογενειακό τους πλαίσιο, να βγουν από την αφάνεια, να αγαπηθούν, να καταξιωθούν. Νομίζω ότι γύρω μας , δίπλα μας, μέσα μας έχουμε άφθονες τέτοιες συμπεριφορές που καθιστούν τους ήρωες του Ντοστογιέφσκι σημερινούς.

Ο Παίκτης
Σκηνές από την παράσταση ” Ο Παίκτης”

Έχετε κοινά στοιχεία με την ηρωίδα που υποδύεστε;

Η μοναχικότητα της Πωλίνας ήταν το κλειδί για μένα, ώστε να αρχίσω να βρίσκω κοινά στοιχεία. Η Πωλίνα βρίσκεται σε ένα πλαίσιο που δεν μπορεί να μιλήσει, να εκφραστεί, νιώθει ότι στην πραγματικότητα δεν την θέλουν και προσπαθεί, επι ματαίω, να γίνει αρεστή. Είτε μέσω της σχέσης της με τον Μαρκήσιο ντε Γκριε , είτε με το να είναι υποδειγματική «κόρη», είτε με το να δίνει στους άλλους αυτό που νομίζει ότι ζητούν από εκείνη. Όλα αυτά την καθιστούν επιφανειακά τρομερά δυναμική και ταυτόχρονα μαλακή εσωτερικά. Δεν είναι τυχαίο που καταρρέει ολοκληρωτικά, όταν έρχεται αντιμέτωπη με την απόλυτη μοναξιά, την οποία με νύχια και με δόντια πολεμούσε.

Ο Παίκτης
Σκηνές από την παράσταση ” Ο Παίκτης”

Ας εστιάσουμε λίγο περισσότερο στην Κορίνα . Έχετε αποφοιτήσει από το Τμήμα Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ .

Πώς προέκυψε η υποκριτική στη ζωή σας; Ήταν κάτι που το ήθελα πάντα. Σπούδασα Πολιτικές Επιστήμες και είμαι πολύ χαρούμενη που το τελείωσα γιατί μου έδωσε ιστορικές και κοινωνικοπολιτικές γνώσεις απολύτως χρήσιμες στη δουλειά μας. Στη Θεσσαλονίκη, απ΄όπου κατάγομαι, παρακολούθησα το διετές πρόγραμμα του Κέντρου Θεατρικής έρευνας, ένα εργαστήρι που μου ξεκαθάρισε τί θέλω να κάνω στη ζωή μου. Αργότερα, στη δραματική σχολή του Ωδείου Αθηνών έμαθα πώς θέλω να ζω, να αναπνέω, να σκέφτομαι, να αγαπώ.

Διαβάστε επίσης  Μαριτίνα Πάσσαρη: «Η κομμώτρια είναι κάτι σαν  ψυχαναλυτής της καθημερινότητας»

Διδάσκετε θεατρικό παιχνίδι σε μικρά παιδιά, τι σας προσφέρει;

Μου υπενθυμίζουν τα αρχικά, απλά, ζωογόνα ερωτήματα που δίνουν λύσεις: «γιατί δεν φτιάχνουμε ένα αερόστατο, αφού θέλουμε να πετάξουμε;», «αφού αυτοί πεινάνε, γιατί δεν τους δίνουμε φαγητό;», «γιατί αφού αυτός την αγαπάει, δεν της το λέει;» ΓΙΑΤΙ;

Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας;
«Παίχτης» μέχρι τελικής ρουλέτας και μια μικρού μήκους ταινία γύρω στο Γενάρη.

 

Ο Παίκτης
Σκηνές από την παράσταση ” Ο Παίκτης”

 

“Ο Παίκτης”

του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι

στο θέατρο 104

Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Σοφία Καραγιάννη
Μετάφραση (από τα γαλλικά): Μιλτιάδης Σαλβαρλής
Προσαρμογή κειμένου: Σοφία Καραγιάννη, Ιωσήφ Ιωσηφίδης, Βάσια Mίχα
Σκηνικά-Κοστούμια: Κωνσταντίνα Κρίγκου
Μουσική: Στάθης Δρογώσης
Επιμέλεια κίνησης: Μαργαρίτα Τρίκκα
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Βοηθός Σκηνοθέτη: Βάσια Μίχα
Φωτογραφίες: Χριστίνα Φυλακτοπούλου
Trailer: Στέφανος Κοσμίδης
Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη
Παραγωγή: GAFF

Ερμηνεία (με αλφαβητική σειρά): Βασιλική Διαλυνά, Κορίνα Θεοδωρίδου, Ιωσήφ Ιωσηφίδης, Αλέξανδρος Τούντας

Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Ινστιτούτου Πούσκιν

Πληροφορίες Παράστασης
Παραστάσεις Από Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου
Ημέρες & ώρες παραστάσεων
Δευτέρα & Τρίτη στις 21:15

Τιμές εισιτηρίων
Γενική Είσοδος: 12€
Μειωμένο: 10€
Ατέλειες: 5€

Διάρκεια παράστασης
90 λεπτά χωρίς διάλειμμα

Προπώληση εισιτηρίων
Viva.gr

Δημόσιες σχέσεις & Επικοινωνία Παράστασης
Χρύσα Ματσαγκάνη
Τ: 6982344130
E: chrysamtg@gmail.com

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Η πορνεία στην Αρχαία Ελλάδα

Η πορνεία στην Αρχαία Ελλάδα: εταίρες και παλλακίδες

Η πορνεία στην Αρχαία Ελλάδα Η πορνεία στην Αρχαία Ελλάδα
Plein Soleil

Plein Soleil: Ένας εμβληματικός Delon

Μετά την τραγική έιδηση της απώλειας του τεράστιου και αμενόητου