“Ο Γλάρος” του Αντόν Τσέχοφ στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ο Γλάρος

Κάθε Σεπτέμβρη βλέπω τα “θεατρικά προσεχώς” και θέτω στόχους ως προς τις πολλές παραστάσεις που θέλω να παρακολουθήσω. Γνωρίζω από τώρα ότι, και φέτος, θα δω τις μισές, ωστόσο “Ο Γλάρος” του Τσέχοφ θα είναι σίγουρα μια από αυτές. Το έργο -κωμωδία σε τέσσερις πράξεις- του Ρώσου συγγραφέα θα παρουσιάζεται από τις 15/11/2017 στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, σε σκηνοθεσία του Γιάννη Χουβαρδά.

“Ο Γλάρος” ανεβαίνει από ένα κάστ γνωστών ηθοποιών (Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Νίκος Κουρής, Ακύλλας Καραζήσης, Νίκος Χατζόπουλος, Δημήτρης Ήμελλος, Άλκηστις Πουλοπούλου κ.ά) και τον σκηνοθέτη να εξαπλώνει τη δράση του έργου στην αίθουσα, στα καθίσματα των θεατών, στους διαδρόμους του, στις εισόδους και στις εξόδους του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά. Έχοντας ως εξοπλισμό τα φώτα, την αυλαία και τους μηχανισμούς του θεάτρου, ο Γιάννης Χουβαρδάς ασπάζεται την άποψη του Τσέχοφ ότι όλα στη ζωή είναι θέατρο και όλα στο θέατρο είναι ζωή.

“I am a sea-gull—no—no, I am an actress.” – Anton Chekhov, The Sea-Gull

Στην όχθη μιας λίμνης ζει από τα παιδικά της χρόνια μια κοπέλα. Αγαπάει τη λίμνη σαν γλάρος κι είναι ευτυχισμένη κι ελεύθερη σαν γλάρος. Αλλά κάποιος περνάει τυχαία, την βλέπει και, μην έχοντας κάτι καλύτερο να κάνει, της καταστρέφει τη ζωή, όπως σκότωσαν αυτόν εδώ τον γλάρο.

Advertising

Advertisements
Ad 14

H Αρκάντινα είναι μια καταξιωμένη και δημοφιλής ηθοποιός του κατεστημένου θεάτρου, συνδέεται με τον Τριγκόριν, έναν επιτυχημένο συγγραφέα. Ο Τρέπλιεφ, ο γιος της Αρκάντινα, αναζητά, κάτω από την “σκιά” της μητέρας του, νέους τρόπους έκφρασης στην ποίηση και στο θέατρο. Παρουσιάζει το πρώτο του θεατρικό έργο στους ανθρώπους που βρίσκονται στο κτήμα, με πρωταγωνίστρια την αγαπημένη του, τη Νίνα. Η παράσταση όμως θα τελειώσει άδοξα.

Η Νίνα θέλει να γίνει ηθοποιός και αποφασίζει να εγκαταλείψει το σπίτι και να ακολουθήσει τον Τριγκόριν.

Δύο χρόνια αργότερα, ο Τρέπλιεφ εξακολουθεί να ζει στο κτήμα του Σόριν και να παρακολουθεί από μακριά την προσωπική ζωή και την καριέρα της Νίνας. Η επιδείνωση της υγείας του Σόριν θα φέρει πάλι στο κτήμα την Αρκάντινα και τον Τριγκόριν. Στο ίδιο μέρος, θα επιστρέψει “τσακισμένη”, σαν τον νεκρό γλάρο που κάποτε είχε αποθέσει στα πόδια της ο Τρέπλιεφ, και η Νίνα. Η συνάντηση της με τον Τρέπλιεφ θα συμβάλει στο να δώσει τέρμα στη ζωή του.

“In all the universe nothing remains permanent and unchanged but the spirit.” – Anton Chekhov, The Sea-Gull

“Ο Γλάρος” μιλάει… για καθημερινούς, απλούς ανθρώπους. Οι ήρωες ερωτεύονται, επαναστατούν, ονειρεύονται, απογοητεύονται, ελπίζουν. Και όλα αυτά γύρω από το βασικό πυλώνα της τέχνης, του θεάτρου, της λογοτεχνίας.

Advertising


Πληροφορίες:Ο Γλάρος

Απόδοση, Σκηνοθεσία: Γιάννης Χουβαρδάς
Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Μουσική: Δημοσθένης Γρίβας
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτη: Σύλβια Λιούλιου
Διεύθυνση παραγωγής: Ρένα Ανδρεαδάκη
Β’ Βοηθοί σκηνοθέτη: Ασημίνα Ξυλά, Ιωάννα Πιταούλη
Βοηθός σκηνογράφου: Θάλεια Μέλισσα
Βοηθός ενδυματολόγου: Ιφιγένεια Νταουντάκη

Παίζουν οι ηθοποιοί:
Καρυοφυλλιά Καραμπέτη (Αρκάντινα)
Νίκος Κουρής (Τρέπλιεφ)
Ακύλλας Καραζήσης (Τριγκόριν)
Νίκος Χατζόπουλος (Σόριν)
Δημήτρης Ήμελλος (Ντορν)
Άλκηστις Πουλοπούλου (Νίνα)
Δημήτρης Παπανικολάου (Μεντβεντένκο)
Άννα Καλαϊτζίδου (Μάσα)
Δημήτρης Μπίτος (Σαμράγιεφ)
Σύρμω Κεκέ (Πολίνα)

Τετάρτη 15 Νοεμβρίου 2017 στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.

Advertising

Ημέρες και Ώρες παραστάσεων: Τετ – Πεμ – Παρ: 20.30, Σαβ: 17.00 & 21.00, Κυρ: 19.00.

Τιμές Εισιτηρίων: Διακεκριμένη Ζώνη: 30 €. Α’  Ζώνη: 25 €. Β’ Ζώνη: 20 €
Γ’ Ζώνη: 15 € & €10 (Φοιτητικό-Ανέργων).

 

 Υ.Γ.: Το παρακάτω τραγούδι είναι γραμμένο για την παράσταση “Ο γλάρος” του Άντον Τσέχοφ. Εθνικό Θέατρο, 1987. Σκηνοθεσία: Ζυλ Ντασσέν.

Μια wanna-be-ηθοποιός νομικάρια. Λατρεύω, επίσης, [Λίγα πράγματα.] το χορό, το διάβασμα, τη φωτογραφία, τα ταξίδια, το φαγητό και τις βόλτες με φίλους σε όμορφα σημεία της πόλης [Υπάρχουν κι αυτά.].
Τώρα τελευταία δηλώνω συχνά: Τελικά, δε θα γίνω δικηγόρος...πριγκίπισσα θα γίνω.

Περισσότερα από τη στήλη: Θέατρο

Θέατρο

Αγαμέμνων στο Επίκεντρο: Ο κύκλος του αίματος

Ο Αγαμέμνων στο Επίκεντρο της Πάτρας. Είδαμε την παράσταση της Ραφίκας Σαουίς πάνω σε μία πρωτοπόρα…

Θέατρο

Το κοινωνικό θέατρο: χαρακτηριστικά, εκπρόσωποι και η πρωτοποριακή φιλοσοφία του

Πηγή εικόνας: athinorama.gr Το κοινωνικό θέατρο, ως όρος αρχίζει να χρησιμοποιείται κατά τον 20ο αιώνα.…

Θέατρο

Ο κύκλος των χαμένων ποιητών στο Αριστοτέλειον

“Carpe Diem παιδιά.  Αδράξτε τη μέρα!” Αυτά είναι τα λόγια του καθηγητή Κήτινγκ, που μας…

Θέατρο

Οιδίποδας Τύραννος: Μοίρα ή προσωπική ευθύνη;

Είναι ο άνθρωπος κύριος της μοίρας του ή η πορεία της ζωής του εκπληρώνει ένα…

Θέατρο

Ο ηθοποιός Διονύσης Παπανδρέου θέλει να ζει, όχι απλά να επιβιώνει. Αλλιώς, όλα είναι φακντ-απ!

Από την «Γη της Ελιάς» ως Φίλιππος στην επιβλητική σκηνή του Θεάτρου Άλφα και την…

Θέατρο

Ανδρομέδα – Τέσσερις γυναίκες μιλούν για τις γυναίκες

Η θεατρική ομάδα Ανδρομέδα τολμά να φέρει στη σκηνή θέματα που το μαζικό θέατρο ίσως…

Θέατρο

Ο Γιώργος Σκανδάλης κερνάει διπλό ελληνικό στο Τορόντο

Ο συγγραφέας, σκηνοθέτης και θεατρικός παραγωγός Γιώργος Σκανδάλης, ανήκει στους ανθρώπους που εύχεσαι να γνωρίσεις…

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Η Ιστορία του Μαυρίσματος: Από την Αρχαιότητα στη Σύγχρονη Εποχή

Η Ιστορία του Μαυρίσματος: Από την Αρχαιότητα στο Σήμερα

Η επιθυμία για ένα χρυσαφί μαύρισμα δεν είναι καινούριο φαινόμενο,

Η τέχνη ως εργαλείο για την κατανόηση ψυχικών διαταραχών

Η τέχνη λειτουργεί ως εξερευνητής της ψυχής—ειδικά σε διαταραχές όπως