Το World of Crafters, είναι η πρώτη ημερίδα για μόδα και επιχειρηματικότητα σε συνεργασία με τους ιδρυτές του ftiaxto.gr που στηρίζει σχεδιαστές χειροποίητων προϊόντων. Το Maxmag ήταν εκεί και ξεχώρισε 5 ονόματα.
MBJK: Mας τραγουδάει πως you got to…pop it up
Λέγεται Joy, όπως Roy. Είναι ξεχωριστή, είναι αυθεντική, είναι όνομα και πράγμα. Η J. Κουμεντάκου θεωρείται ο θηλυκός R. Lichtenstein της σύγχρονης ελληνικής μόδας και έρχεται να γεμίσει χαρά τον κόσμο μας τόσο με το χαμόγελό της όσο και με τo brand της που ακούει στο όνομα MBJK (Made By Joy Koumentakou). Την εντοπίζει κανείς από το δυναμικό παρουσιαστικό της, που θυμίζει Julianne Moore, βγαλμένη από άλλη δεκαετία. Κοκκινομάλλα με χαρακτηριστικό retro χτένισμα 60s επιρροών και πλατύ χαμόγελο. Την λατρεύεις, ωστόσο, για τις pop art δημιουργίες της. Αν κάποιος τόσα χρόνια δεν πείστηκε, από το τραγούδι του Eric Idle, να δει την φωτεινή πλευρά της ζωής, η Χαρά ήταν στο World of Crafters για να πλανέψει ακόμα και τους πιο μεγάλους υποστηρικτές της «σκοτεινής πλευράς».
Motley Eyewear: Μας εκμυστηρεύεται τι γυαλιά φορούσε ο Gaudi
Η Φανή Γαβαλά αποδεικνύει πως ισούται με δύο – τρεις εικοσάρες, αφού το 2015 πριν τα δεύτερα της «-ήντα» βρέθηκε μπροστά στο πρώτο μοδάτο ζευγάρι premium χειροποίητων διόπτρων. Τα Motley Eyewear γυαλιά ηλίου, με τα τσαχπίνικα σχέδια και τα ιδιαίτερα υλικά, ακολουθούν τις επιταγές της παγκόσμιας μόδας και μας κάνουν να αισθανόμαστε άκρως μοναδικοί και σύγχρονοι. Τόσο οι φακοί υψηλής ποιότητας όσο και ο ζωγραφισμένος στο χέρι, acetate σκελετός από χαρτί, μέταλλο ή ύφασμα, δείχνουν πως ήρθαν για να μείνουν χωρίς να επηρεάζονται από παροδικές και τοπικές συνθήκες παρά μόνο από την οροφογραφία διατηρητέων κτηρίων της κυκλαδίτικης πρωτεύουσας. Αν κάποιος στα δεύτερα του «-άντα» σκέφτεται να κάνει νέο επιχειρηματικό ξεκίνημα ας ακολουθήσει το παράδειγμα της Φανής γιατί όπως είπε και η ίδια στο World of Crafters τι τριάντα, τι σαράντα, τι πενήντα.
3Quarters: Μας καθησυχάζουν αναφωνώντας «I’ve got your… bag»
Τρία τέταρτα χρειάζονται για να λατρέψει κάποιος της upcycled τσάντες του ζεύγους Πιτσάκη. Η ρομαντική πλευρά της Αθήνας είναι στο χέρι και στον ώμο όποιου αγαπάει την βαβούρα, την sevenτίλα και την κιτς πλευρά του πρωτευουσιάνικου ουρανού. Άρτι αφιχθείσες από το μπαλκόνι της διπλανής πόρτας ήρθαν για να μας αλλάξουν γνώμη για όλα τα τεντόπανα που αποκαθηλώσαμε έπειτα από απόφαση της μηνιαίας συνεύλεσης ενοίκων της πολυκατοικίας μας. Η νοσταλγική διάθεση της Γαρυφαλιάς για τη γιαγιά της, που δεν άφηνε τίποτα να πάει χαμένο, και το φωτογραφικό μάτι του Γιάννη δημιούργησαν τσάντες ανθεκτικές, αδιάβροχες και χρωματιστές και αποτελούν τη σκανταλιά κάθε ενήλικα, όπως παρουσιάστηκαν στο World of Crafters.
Savopoulos: Μας αποδεικνύουν πως όλα βασίζονται σε σχέσεις από καλό χαρμάνι
Από τον πατέρα στο γιο και από την παράδοση στη φρεσκάδα περνάνε τα δερμάτινα υποδήματα της οικογενειακής επιχείρησης Savopoulos. Το 2015 η εταιρεία αλλάζει ύφος και επενδύει στο γυναικείο σανδάλι. Boem διάθεση, κυκλαδίτικη αύρα και προσεγμένη ποιότητα χαρακτηρίζουν τη σχεδιαστική γραμμή τους. Δεν σταμάτησαν, όμως, εκεί, μιας και πρόσφατα, επεκτάθηκαν και στα αξεσουάρ όπως δερμάτινες τσάντες και ζώνες. Με 80% των πελατών τους να είναι επαναληπτικοί οι Σαβόπουλοι ήρθαν στο World of Crafters να μας διδάξουν πως το κλασικό είναι αξεπέραστο και ότι το μυστικό κρύβεται στα απλά πράγματα.
Woodicrafts: Οι “τρυποκάρυδοι” μας μαθαίνουν πως να ακούγεται το γέλιο μας στην άλλη πλευρά του Αιγαίου
Ο Γιώργος Κωτσιώρης και η Φιλία Γλύκα, είναι οι τρυποκάρυδοι του μαστιχόδενδρου και δημιουργοί της Woodicrafts. Η εταιρεία δημιουργήθηκε το 2016 στη Χίο με αντικείμενο την κατασκευή ξύλινων προϊόντων από ξύλο μαστιχοφόρου σχίνου, κερί και λάδι. Έγιναν trend, χαράχτηκαν με πυρογράφο και έκαναν τους κατόχους τους να αναπολούν τις διακοπές τους στο νησί των Δωδεκανήσων. Τόσο η πείρα του Γ. Κωτσιώρη όσο και οι απλές, καθαρές σχεδιαστικές γραμμές πλάθουν αντικείμενα βασισμένα στη φρέσκια ελληνικότητα.
Εκτός βέβαια από έμπνευση, το World of Crafters πρόσφερε στο κοινό τους πρακτικές συμβουλές για να στήσει και να αναδείξει το brand του.
Ο δεκάλογος του branding περιλαμβάνει συνοπτικά τα εξής:
- Αγάπη: Ένα brand ξεκινάει με όρεξη για δημιουργία. Θέλει υπομονή και εξάσκηση για την βελτίωση του ταλέντου, χωρίς όμως να χάνεται σταλιά από τον αρχικό ενθουσιασμό. Ο ενθουσιασμός είναι αυτός που θα μεταδοθεί στο κοινό και θα προσελκύσει υποστηρικτές
- Αφοσίωση: Όχι απλώς στην ιδέα, αλλά σε ένα μόνο concept που στηρίζεται στην συμπλήρωση της ετικέτας: “φτιάχνω (υλικό) και πουλάω (αντικείμενο) ή ασχολούμαι με (υπηρεσία)”. Έτσι, το brand θα αποκτήσει χαρακτήρα και θα είναι εύκολα αναγνωρίσιμο.
- Carpe diem: Τα πάντα και οι πάντες γύρω είναι ευκαιρία αρκεί να την αναγνωρίσουμε.
- Έρευνα: Το στάδιο αυτό δομεί ένα brand χαρίζοντας του πρωτοτυπία βασισμένη σε ιδέες και υλικά που δεν έχουν αξιοποιηθεί πουθενά αλλού
- Ρίσκο: Είναι σημαντικό το προσωπικό όραμα συμπεριλαμβανομένων των ωρών που θέλει κάποιος να διαθέσει, την ευελιξία και τις ανάγκες του να συγκλίνει με το επιχειρηματικό όραμα, δηλαδή το lifestyle, τις δεξιότητες, το comfort zone και τις προτιμήσεις του
- Πρώτη ύλη: Βασικό στοιχείο ενός brand είναι να έχει διαθέσιμα υλικά ανά πάσα στιγμή και από κοντινή πηγή
- Κοινό: Μια εταιρεία δεν μπορεί να απευθύνεται σε όλους και ο επιχειρηματίας πρέπει να ξέρει σε ποιους ανθρώπους στοχεύει
- Συνεργασίες: Η σωστή επιλογή ειδικών τόσο ως βοηθούς στην παραγωγή όσο και ως διαφημιστές είναι άλλο ένα σημαντικό βήμα
- Κοστολόγηση: Τα έσοδα που πηγάζουν από την άρτια τιμολόγηση του προϊόντος πρέπει να καλύπτει τα έξοδα δημιουργίας και συντήρησης ψηφιακού, ή μη, μαγαζιού.
- Επικοινωνία: Το προϊόν πρέπει να γίνει γνωστό και προσιτό στον κόσμο με κάθε τρόπο εκμεταλλευόμενοι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αυξάνοντας τις online πωλήσεις, φωτογραφίζοντας τα προϊόντα και μαρκετάροντας το αντικείμενο με βίντεο και λογότυπο
Τα μυστικά τους σχετικά με το fashion marketing μοιράζονται η Joy Κουμεντάκου και ο best-seller author μέντορας της Constantino Rosseli στα σεμινάρια του business of fashion academy (BFA) σε συνεργασία με την Ελληνοαμερικάνικη Ένωση από τη Δευτέρα 22 Οκτωβρίου.