Αν και είμαι σίγουρη ότι κάπου θα το έχεις πετύχει, τους τελευταίους μήνες, ”κυκλοφορεί” μια πρόκληση (Trending challenge) για κάθε δημιουργικό φωτογράφο που επιθυμεί να ξεδιπλώσει το ταλέντο του, στην οποία, πρέπει να επιλέξει έναν φαινομενικά ”κακό” χώρο για φωτογράφηση και να ενσωματώσει το μοντέλο του μέσα σε αυτόν, ώστε να δημιουργήσει κόνσεπτ και ατμόσφαιρα και φυσικά, να έχει ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα. Το τρεντ αυτό, ξεκίνησε και έγινε γνωστό κυρίως μέσα από youtubers, σε συνεργασία με τους προσωπικούς τους φωτογράφους, δείχνοντας μας, πως μπορεί κανείς να μετατρέψει οτιδήποτε ”ακατάλληλο” σε δημιουργική και καλλιτεχνική άποψη.
Πράγματι, ένα από τα κυριότερα στοιχεία μιας πετυχημένης φωτογράφησης πορταίτου, ίσως και το δεύτερο στην σειρά μετά τον φωτισμό, είναι η τοποθεσία. Το μέρος, ακριβώς λόγω της σημασίας του στο φωτογραφικό αποτέλεσμα, συνήθως επιλέγεται από πριν και ανάλογα με τα χρώματα, τον φωτισμό αλλά και τις υφές που υπάρχουν σε αυτό, ”στήνουμε” και επιμελούμαστε στυλιστικά το μοντέλο.
Με την πάροδο των δεκαετιών, η υπερβολική ωραιοποίηση στην μόδα αρχίζει να κουράζει και να δίνει την θέση της, στην εναλλακτικότητα. Πλέον, υμνείται η διαφορετικότητα και η ελευθερία έκφρασης, με όποιο τρόπο. Για τι λόγο αυτό, τέτοιες ”εναλλακτικές” επιλογές βρίσκουν εφαρμογή και στις φωτογραφήσεις μόδας. Αυτή η απελευθέρωση, προκάλεσε μια αλυσίδα θετικών αντιδράσεων αλλά και την απάντηση πολλών δημιουργών και φωτογράφων. Όπως αυτή, που αναφέραμε νωρίτερα. Το γνωστό στο youtube κοινό ως: ugly photoshoot challenge.
Αν και στις περισσότερες περιπτώσεις, η απάντηση στην συγκεκριμένη πρόκληση, είναι κυρίως φωτογραφήσεις πορταίτου και όχι τόσο μόδας, η τρομερά έξυπνη αξιοποίηση του χώρου, η τοποθέτηση του μοντέλου μέσα σε αυτόν, οι στυλιστικές επιλογές καθώς και η τελική επεξεργασία, θυμίζουν αρκετά, ένα ”editorial” αποτέλεσμα. Αλλά ας κάνουμε αυτή την αναφορά, λίγο πιο συγκεκριμένη και ας την δούμε μέσα από ένα παράδειγμα.
Θέλεις να κάνεις φωτογράφηση πορταίτου. Αν υποθέσουμε ότι έχεις βρει το μοντέλο σου και σου λείπει η τοποθεσία. Σκέφτεσαι να μην την κάνεις στουντιακά αλλά σε κάποιο εξωτερικό χώρο. Ποια θα σου ερχόταν στο μυαλό ως καλύτερη τοποθεσία για πορταίτο; Είμαι σίγουρη, ότι ένας χώρος όπως είναι το σουπερμάρκετ, δεν θα σου ερχόταν ως κατάλληλος για τον συγκεκριμένο σκοπό. Σε αυτή λοιπόν την πρόκληση, τέτοιοι χώροι, θεωρούνται ως οι καταλληλότεροι για να αναδείξουν οι φωτογράφοι το δημιουργικό τους ταλέντο. Χρησιμοποιώντας βοηθητικά εφέ μπροστά στην κάμερα, τοποθετώντας το μοντέλο τους κοντά σε χρώματα που ταιριάζουν με το ντύσιμό τους, κάνοντας κοντινά πλάνα ώστε να αφαιρέσουν τις περιττές πληροφορίες από το κάδρο και να απομωνόσουν το θέμα τους, πάντα βρίσκοντας την σωστή γωνία όπου πέφτει καλύτερα ο φωτισμός στο μοντέλο, κολακεύοντας το και βέβαια, κάνοντας όλα αυτά με διακριτικότητα -αφού οι περισσότερες φωτογραφήσησεις ως απάντηση αυτού του challenge γίνονται σε μεγάλα καταστήματα- , δημιουγούν ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα που ξεγελάει τον θεατή.
Αν λοιπόν, πιστεύεις ότι και μπορείς να εκμεταλλευτείς ακόμα και ένα πολύ άσχημο μέρος και να το μετατρέψεις σε καλλιτεχνική άποψη, join the challenge! Βρες την πιο άσχημη τοποθεσία και δημιούργησε όμορφες εικόνες. Αν θέλεις να πάρεις περισσότερες ιδέες, δες και τα παρακάτω βίντεο με δημιουργούς περιεχομένου, που περιγράφουν την δική τους εμπειρία, συμμετέχοντας σε αυτή την πρόκληση.