Χρύσα Τσαλταμπάση: “Βρώμικα” φωνητικά δεν ακούμε μόνο στη metal”

Χρύσα Τσαλταμπάση
Πηγή: Facebook

Η Χρύσα Τσαλταμπάση με εντυπωσίασε από την πρώτη στιγμή που την ανακάλυψα. Άλλωστε, το ροζ μαλλί, το πλατύ χαμόγελο και η καλή καρδιά τραβάνε πάντα την προσοχή κάποιου. Πόσο μάλλον αν συνοδεύονται από βαριά, τραχιά φωνητικά. Την γνώρισα από τα screaming sessions, τα βίντεο φωνητικής που επιμελείται, καθώς αναζητούσα τραγούδια της metal μουσικής σκηνής. Ωστόσο, αυτό που με έκανε να θέλω να τη γνωρίσω ήταν η πληθωρική προσωπικότητα της. Η Χρύσα ατενίζει την τέχνη από διαφορετική σκοπιά από ότι ο αδερφός της και μάλιστα στρίβειν δια της μουσικής οδού. Έχει ασχοληθεί με ένα σωρό project που δείχνουν την πολυπραγμοσύνη της και μας μιλάει γι’ αυτά και άλλα πολλά.

  • Το όνομα Χρύσα Τσαλταμπάση το έχουμε δει σε πολλά project. Σε γνωρίσαμε από τους national pornografik και τους n3rse και μετά τους BellaFuzz. Τι πήρες μαζί σου φεύγοντας απ’ αυτά και κατευθυνόμενη προς το spineless;

Ναι, συμμετέχω σε πολλά μουσικά project και η αλήθεια είναι ότι δεν φεύγω ποτέ από κανένα. Υπάρχουν όλα είτε πρόκειται  να αναστηθούν είτε όχι! Το Spineless βάδιζε πάντα δίπλα σε αυτά μέχρι που ολοκληρώθηκε και βγήκε στην επιφάνεια.

  • Έχεις συνεργαστεί με Tim Besamusa, Agent Greg, DJ Spektor: Υπάρχει κάποια συνεργασία που ξεχωρίζεις;

Αν αναφέρεσαι συγκεκριμένα στον dance  ήχο, με την ευρεία έννοια, ασχολούμαι με το συγκεκριμένο ύφος το λιγότερο. Γι’ αυτό για μένα όλες οι συνεργασίες μου είναι ξεχωριστές. Παρόλα αυτά, θα έλεγα ότι το “Never” που έγινε σε συνεργασία με τον Agent Greg είναι από τα αγαπημένα μου.

  • Εμείς μπορεί να ξεχωρίζουμε τη Χρύσα Τσαλταμπάση μόνο αλλά θέλουμε να μάθουμε και ποιοι σε πλαισιώνουν. Ποιους έχεις μαζί σου στο νέο project? Πώς προέκυψε και τι σημαίνει spineless?

Μαζί μου έχω τους Κώστα Βερίγκα, Διονύση Μόρφη, Ηλία Καραχάλιο. Αυτά είναι τα ονόματα καλών και παλιών μου φίλων που με συνοδεύουν στα live. Ο Κώστας στην κιθάρα/synthesizer. Ο Διονύσης επίσης πίσω από την κιθάρα και ο Ηλίας στα ντραμς. Το Spineless σημαίνει ασπόνδυλο. Μου φάνηκε μια πολύ ωραία περιγραφή του πώς νιώθω πολλές φορές όταν προσπαθώ να βάλω σε ένα κομμάτι (και αργότερα σε έναν ολόκληρο δίσκο) 100 διαφορετικά πράγματα που μου αρέσουν.

Διαβάστε επίσης  H Everyday Life των Coldplay τα έχει όλα
Advertising

Advertisements
Ad 14

  • Μιλώντας για Chaos και Relative peace: Πες μας τι από τα δύο προτιμάς και προς τα πού κλίνεις είτε μουσικά είτε προσωπικά;

Ιδανικά προτιμώ την ηρεμία αλλά αυτή δεν έρχεται και πολύ συχνά! Όλες οι εναλλαγές στη μέχρι τώρα ζωή μου είναι ακραίες. Εξ ου και ο τίτλος καθώς και οι έντονες αλλαγές “διαθέσεων” στα κομμάτια. Βρίσκω χαρά και έμπνευση και στα δυο, εξαρτάται από το πώς θα ξυπνήσω.

  • Growling, distortion, rattle: Νομίζω πως είσαι η πλέον κατάλληλη να μας εξηγήσεις τι είναι αυτές οι τεχνικές της metal σκηνής.

 Μεγάλο θέμα ανοίγεις και πολύ ενδιαφέρον. Θα προσπαθήσω να είμαι σύντομη. Αρχικά, δεν μιλάμε για τεχνικές που θα συναντήσουμε μόνο στη metal μουσική. Μπορούμε να ακούσουμε έναν πιο “βρώμικο” ήχο φωνής σχεδόν σε όλα τα μουσικά στυλ. Γιατί ουσιαστικά όλες αυτές οι έννοιες που αναφέρεις αλλά και μερικές ακόμη (όπως fry screaming,throat singing, tunnel throat,vocal fry) έχουν να κάνουν με την προσθήκη θορύβου/noise στη φωνή. Εξαρτάται πάντα από το στυλ. Μπορούμε να βάλουμε πολύ noise στη φωνή, Μπορούμε, ωστόσο, απλά να βάλουμε κάποια γρέζια στις καταλήξεις ή σε μεμονωμένα σημεία, διατηρώντας τα μελωδικά μας φωνητικά.

Advertising

Από κει και πέρα, χονδρικά, growling και distortion έχουν να κάνουν με τη δόνηση των ψευδοχορδών. Εκτός από ένα σετ αληθινών χορδών έχουμε και ένα σετ “ψεύτικων”. Το rattle έχει να κάνει με τη δόνηση των αρυταινοειδών χόνδρων/σταφυλής/πίσω μέρος γλώσσας/μαλακό ουρανίσκο. Έχει και αυτό τις κατηγορίες του αλλά είναι αδύνατο να τα εξηγήσω μέσα σε λίγες σειρές!

  • Τι όμορφο βρίσκεις πίσω από τα «βρώμικα» και ακραία φωνητικά;

Από όταν άρχισα να ακούω πιο σκληρά πράγματα ως έφηβη, μου προκαλούσε τεράστια ευχαρίστηση το να ακούω φωνές πλήρως distorted. Το θεωρώ ακόμη τρομερά ενδιαφέρον να εκφράζεις συναισθήματα με αυτό τον τρόπο. Και είναι τρομερά δύσκολο να το κάνεις με σωστή τεχνική. Για μένα παίζει πολύ σημαντικό ρόλο και ο βαθμός δυσκολίας στο να πορωθώ με κάτι ή να μου φανεί τρομερά ωραίο και εύηχο. Γενικά οτιδήποτε σε βρώμικο φωνητικό με εξιτάρει ειδικά αν έχει να κάνει με γυναικεία φωνή.

  • Σε αυτό επικεντρώνονται φαντάζομαι και τα screaming sessions. Ποια είναι η κεντρική ιδέα και ο σκοπός αυτής της σειράς βίντεο στο Youtube?

Η ιδέα πίσω από αυτά τα επεισόδια είναι να έρχονται άνθρωποι που χρησιμοποιούν τη φωνή τους για επαγγελματικό σκοπό (ηθοποιοί, δάσκαλοι φωνητικής) με καλή τεχνική. Απλώς δεν έχουν δοκιμάσει ποτέ να χρησιμοποιήσουν τη φωνή τους για να τραγουδήσουν. Τελευταία έχω προσθέσει και κάποιες άλλες ενότητες. Σε αυτές εμπίπτουν έμπειροι τραγουδιστές εντελώς διαφορετικοί μεταξύ τους που χρησιμοποιούν distorted φωνητικά. Μέσα από τα βίντεο εξηγούν πώς κάνουν αυτά που κάνουν και “διδάσκουν” ο ένας τον άλλο (Γιάννης Νάκος & Γιώργος Προκοπίου). Συμπεριλαμβάνονται, ακόμα, μουσικοί που δεν είναι τραγουδιστές, αλλά προσπαθούν να κάνουν βρώμικα φωνητικά (Ειρήνη Κετικίδη). Στο μέλλον θα το εμπλουτίσω κι άλλο.

Διαβάστε επίσης  Cayetano: «Kάποτε είχα στόχο να μένω όσο πιο μακριά μπορούσα από την Ελλάδα. Mέσα από τα ταξίδια ανακάλυψα, ότι καλύτερος συνδυασμός ανθρώπων, συμπεριφοράς, κλίματος δεν υπάρχει πουθενά!»

Advertising

Δεν ξεκίνησα κάτι με συγκεκριμένο σκοπό. Απλά χρειαζόμουν κόσμο για να τεστάρω όλα αυτά που διαβάζω/δοκιμάζω/ερευνώ. Άλλωστε, είχα αρκετά πρόθυμους φίλους και συγγενείς να βοηθούν όπως μπορούν.

  • Ως δασκάλα φωνητικής και μιας και έχεις περάσει και από το κλασικό, το pop και το jazz τραγούδι, ισχύει αυτό που λένε ότι τραγουδάς καλύτερα το είδος μουσικής που ακούς (περισσότερο);

Μεγάλη κουβέντα και αυτή!  Για μένα όλα εξαρτώνται από τη μελέτη που κάνει κάποιος. Όσο “λογικό” μπορεί να ακούγεται το να τραγουδάει κάποιος καλύτερα το είδος που ακούει, άλλο τόσο μπορεί στην πράξη να μην ισχύει. Ξέρω πολύ καλούς κλασικούς τραγουδιστές που δεν μπορούν να τραγουδήσουν metal, όπως και τραγουδιστές/στριες που τραγουδούν εξίσου καλά και τα 2 ή και περισσότερα είδη.

  • Χρύσα Τσαλταμπάση – Θανάσης Τσαλταμπάσης: Δύο αδέρφια με καλλιτεχνικές ανησυχίες. Ποιος επηρέασε πιο πολύ τον άλλον και τον τράβηξε προς αυτήν την κατεύθυνση; Βοηθάτε και συμβουλεύετε ο ένας τον άλλον;

Δεν επηρεάσαμε ο ένας τον άλλο, ήταν πολύ ξεκάθαρα τα πράγματα από πολύ μικρή ηλικία. Εκείνος είχε πόρωση με το θέατρο, εγώ με τη μουσική. Ουσιαστικά η μητέρα μας  μάς επηρέασε μιας και μας πήγαινε από μικρά σε συναυλίες και θεατρικές παραστάσεις.

Advertising

  • Αν θέλει κάποιος, πού μπορεί να σε βρει;

Σε facebook (https://www.facebook.com/chrysa.tsaltampasi) & instagram (https://www.instagram.com/chrysa_tsaltampasi/)καθώς και μέσω της σελίδας μου www.chrysat.com

 

 

Ονομάζομαι Ζαννίνα και είμαι φοιτήτρια φαρμακευτικής, ραδιοφωνική παραγωγός, αθλήτρια, ταξιδιάρα ψυχή, αρθρογράφος και... πολυμίξερ. Το motto μου είναι "Manners maketh man" και ατού μου η φαντασία και η αγάπη στο ξεχωριστό. Λατρεύω τα χρώματα του Eduardo Cobra, την μαγεία της Mary Poppins και την αγνότητα του Winnie the Pooh

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Προσχολική ψυχοκινητική ανάπτυξη: Διαφορές φύλου

Το παρόν άρθρο Υπάρχουν διαφορές μεταξύ αγοριών και κοριτσιών στην

Το πρώτο ψέμα κερδίζει: μία γυναίκα, πολλές προσωπικότητες

«Συναντάς μία άγνωστη γυναίκα σε ένα πάρτι… Σου μοιάζει.. και