Είδαμε την παράσταση «Τα κορίτσια δεν πρέπει να παίζουν ποδόσφαιρο» της Marta Buchaca στο «Θέατρο 104»

 

Marta Buchaca
«Τα κορίτσια δεν πρέπει να παίζουν ποδόσφαιρο» πηγή : www.viva.gr

Στο Θέατρο 104 βρεθήκαμε στην υπέροχη παράσταση «Τα κορίτσια δεν πρέπει να παίζουν ποδόσφαιρο» της Marta Buchaca σε μετάφραση των Μαρία Χατζηεμμανουήλ και Δημήτρη Ψαθά και σκηνοθεσία Θοδωρή Βουρνά. Το έργο «Τα κορίτσια δεν πρέπει να παίζουν ποδόσφαιρο» της Marta Buchaca είναι ένα σύγχρονο ρεαλιστικό έργο με έντονες κοινωνικές και ψυχολογικές προεκτάσεις.  Μέσα από το έργο καταστάσεις και συναισθήματα όπως η μοναξιά, η απώλεια, ο χωρισμός, η ανασφάλεια,  η ανεπάρκεια, ο φόβος, η χαμηλή αυτοεκτίμηση και πολλά αλλά αποστασιοποιούν τους ανθρώπους από την λογική οδηγώντας τους σε ανάρμοστες συμπεριφορές και συχνά σε ιδεοψυχαναγκαστικό τρόπο σκέψης.

Τρεις άνθρωποι, ένα κορίτσι 12 χρονών, μια κοπέλα 30 χρονών και ένας άντρας 56 χρονών βρίσκονται στην εντατική μονάδα ενός νοσοκομείου μετά από ένα τροχαίο ατύχημα που είχαν καθώς επέβαιναν στο ίδιο αυτοκίνητο. Στο θάλαμο αναμονής του νοσοκομείου εμφανίζονται η μητέρα του κοριτσιού, η κόρη του άντρα και ο αρραβωνιαστικός της νεαρής κοπέλας. Όλοι μαζί και ο καθένας ξεχωριστά προσπαθούν να ανακαλύψουν πως βρέθηκαν στο ίδιο αμάξι και τι είναι αυτό που τους συνδέει. Πολλά τα ερωτήματα και τα “υποτιθέμενα”σενάρια που αναδύονται, η αδρεναλίνη ανεβαίνει στα ύψη  στο θάλαμο αναμονής και όλα μαζί καταλήγουν σε ανατρεπτικές αποκαλύψεις.

Το σκηνικό φτιαγμένο σε αίθουσα αναμονής νοσοκομείο είναι  ιδιαίτερα ρεαλιστικό και μεταφέρει στο θεατή όλη την εύθραυστη συναισθηματική κατάσταση που επιφέρει μια επίσκεψη στο νοσοκομείο: αγωνία, λύπη, φόβο, χαμένες ελπίδες, αποδιοργανωμένη σκέψη, έλλειψη προσοχής.

Στο έργο «Τα κορίτσια δεν πρέπει να παίζουν ποδόσφαιρο» της Marta Buchaca υπάρχει ισορροπημένη και αυξανομένη ροή που καθηλώνει τους θεατές χωρίς να τους κουράζει.  Οι ερμηνείες των ηθοποιών συνδράμουν αρμονικά σε όλο αυτό το σκηνικό δίνοντας το μέγιστο καλύτερο αποτέλεσμα υποκριτικά πείθοντας το κοινό για τους χαρακτήρες που υποδύονται. Η Βάγια Ματαφτσή ερμηνεύει εξαιρετικά το ρόλο της μητέρας του 12χρονου κοριτσιού πνιγμένη στα κοινωνικά στερεότυπα, τον φόβο, το θυμό, την ανασφάλεια αλλά και έναν ιδεοψυχαναγκαστικό τρόπο σκέψης που μπορεί να αναπτυχθεί σε μια μονογονεϊκή οικογένεια στη σημερινή εποχή. Αντίστοιχα, η Νίνα Λαμπριανίδη αποτελεσματική και εύστοχη υποκριτικά αποδίδει ρεαλιστικά την γλυκιά, ήρεμη και σχεδόν ανέκφραστη κόρη που δημιουργεί η έλλειψη επικοινωνίας, θαλπωρής, αγάπης σε μια οικογένεια δημιουργώντας στην πραγματικότητά ένα ηφαίστειο έτοιμο να εκραγεί. Τέλος, ο Αντώνης Γιαννακός εξίσου εξαιρετικός υποκριτικά πείθει για τον αθώο και εν αγνοία αρραβωνιαστικό παρουσιάζοντας ένα συνονθύλευμα συναισθημάτων: άγχους, θυμού, φόβου, απελπισίας, λύπης, ενθουσιασμού που σαν σκοπό έχει να βγάλει στην φόρα τον ψυχολογικά διαταραγμένο κόσμο του.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Ο Θοδωρής Βουρνάς σκηνοθετικά για μια άλλη φορά καταφέρνει με ιδιαίτερα ευφυή και ρεαλιστικό τρόπο να προσεγγίσει το έργο της  Marta Buchaca δημιουργώντας ένα άψογο  ψυχολογικό θρίλερ επί  σκηνής.

«Τα κορίτσια δεν πρέπει να παίζουν ποδόσφαιρο» σίγουρα είναι μια παράσταση που δεν πρέπει να χάσετε.

Ταυτότητα παράστασης.

  • Συγγραφέας: Μάρτα Μπουτσάκα
  • Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ- Δημήτρης Ψαρράς
  • Σκηνοθεσία: Θοδωρής Βουρνάς
  • Βοηθός Σκηνοθέτη: Στέλλα Καράπτη
  • Πρωταγωνιστούν(αλφαβητικά): Αντώνης Γιαννακός, Νίνα Λαμπριανίδη, Βάγια Ματαφτσή
  • Σκηνογράφος: Ελεονώρα Καραβάνη
  • Σχεδιασμός Φώτων: Σεμίνα Παπαλεξανδροπούλου
  • Φωτογραφίες: Γιώργος Γιαννίμπας

Πληροφορίες παράστασης

Advertising

  • Τοποθεσία: ΘΕΑΤΡΟ 104 – Σκηνή BLACKBOX
  • Διεύθυνση: Ευμολπιδών 41, Αθήνα, πλησίον ΜΕΤΡΟ Κεραμεικού
  • Πρεμιέρα: Δευτέρα 31 Ιανουαρίου
  • Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Δευτέρα και Τρίτη στις 21.15
  • Τιμές Εισιτηρίων: Γενική Είσοδος: 12 ευρώ, Φοιτητικό: 10 ευρώ
  • Τηλέφωνο κρατήσεων: 6951269828
  • Προπώληση εισιτηρίων: http://www.viva.gr

Περισσότερα από τη στήλη: Θέατρο

Θέατρο

Αγαμέμνων στο Επίκεντρο: Ο κύκλος του αίματος

Ο Αγαμέμνων στο Επίκεντρο της Πάτρας. Είδαμε την παράσταση της Ραφίκας Σαουίς πάνω σε μία πρωτοπόρα…

Θέατρο

Το κοινωνικό θέατρο: χαρακτηριστικά, εκπρόσωποι και η πρωτοποριακή φιλοσοφία του

Πηγή εικόνας: athinorama.gr Το κοινωνικό θέατρο, ως όρος αρχίζει να χρησιμοποιείται κατά τον 20ο αιώνα.…

Θέατρο

Ο κύκλος των χαμένων ποιητών στο Αριστοτέλειον

“Carpe Diem παιδιά.  Αδράξτε τη μέρα!” Αυτά είναι τα λόγια του καθηγητή Κήτινγκ, που μας…

Θέατρο

Οιδίποδας Τύραννος: Μοίρα ή προσωπική ευθύνη;

Είναι ο άνθρωπος κύριος της μοίρας του ή η πορεία της ζωής του εκπληρώνει ένα…

Θέατρο

Ο ηθοποιός Διονύσης Παπανδρέου θέλει να ζει, όχι απλά να επιβιώνει. Αλλιώς, όλα είναι φακντ-απ!

Από την «Γη της Ελιάς» ως Φίλιππος στην επιβλητική σκηνή του Θεάτρου Άλφα και την…

Θέατρο

Ανδρομέδα – Τέσσερις γυναίκες μιλούν για τις γυναίκες

Η θεατρική ομάδα Ανδρομέδα τολμά να φέρει στη σκηνή θέματα που το μαζικό θέατρο ίσως…

Θέατρο

Ο Γιώργος Σκανδάλης κερνάει διπλό ελληνικό στο Τορόντο

Ο συγγραφέας, σκηνοθέτης και θεατρικός παραγωγός Γιώργος Σκανδάλης, ανήκει στους ανθρώπους που εύχεσαι να γνωρίσεις…

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

The House with Laughing Windows

«The House with Laughing Windows»: Η πιο νοσηρή ταινία giallo που γυρίστηκε ποτέ

Συχνά συναντά κανείς το magnum opus του Pupi Avati, ενός
Η Ιστορία του Μαυρίσματος: Από την Αρχαιότητα στη Σύγχρονη Εποχή

Η Ιστορία του Μαυρίσματος: Από την Αρχαιότητα στο Σήμερα

Η επιθυμία για ένα χρυσαφί μαύρισμα δεν είναι καινούριο φαινόμενο,