«Όμορφη Πόλη» – μια νοσταλγική πόλη στο χώρο του θεάματος

Όμορφη Πόλη
Όμορφη Πόλη πηγή : www.pancreta.gr

«Όμορφη Πόλη» του Μέντη Μποσταντζόγλου (Μποστ), σε σκηνοθεσία Μιχάλη Κακογιάννη, σκηνικά του Βασίλη Φωτόπουλου, χορογραφίες του Βαγγέλη Σειληνού και φυσικά μουσική Μίκη Θεοδωράκη. Μια ιδιαίτερα υποσχόμενη μουσικοθεατρική παράσταση σε μια εποχή όπου σπουδαίοι καλλιτέχνες όπως  ο Μάνος Χατζηδάκης , Σταυρός Ξαρχάκος μαζί με τον Θεοδωράκη άφησαν το διαχρονικό μουσικό τους στίγμα με τις δημιουργίες τους κατακτώντας παράλληλα και το θέατρο.

Η «Όμορφη Πόλη» έκανε το ντεμπούτο της στις αρχές του καλοκαιριού το 1962 στο ιστορικό καλοκαιρινό θέατρο «Παρκ» όπου άνοιξε τις πύλες του για να την υποδεχτεί με ένα πλήθος μεγάλων, λαμπερών, ταλαντούχων ηθοποιών και τραγουδιστών όπως: ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης, ο Γιάννης Βογιατζής, η Γιοβάννα, η Ντόρα Γιαννακόπουλου, η Σμάρω Στεφανίδου, ο Ανδρέας Ντούζος, η Ταϋγέτη, η Μίρκα Καλατζοπούλου και οι περίφημες οι αδελφές Καλουτά. Οι θεατές παρακολουθούσαν την παράσταση σε δύο μέρη: στο πρώτο ο Γιάννης Βογιατζής και η Γιοβάννα ερμήνευαν ελαφρολαϊκά τραγούδια σε στίχους του Μποστ μαζί με τους υπόλοιπους  πρωταγωνιστές ενώ στο δεύτερο ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης και η Ντόρα Γιαννακόπουλου ερμήνευαν τις νέες μουσικές δημιουργίες του πολυτάλαντου Θεοδωράκη σε στίχους των Δημήτρη Χριστοδούλου κι Ερρίκου Θαλασσινού.

Μερικοί τίτλοι από την «Όμορφη Πόλη» μαρτυρούν το μεγαλείο της παράστασης : «Μέσα στα μαύρα σου μαλλιά», «Της ξενιτιάς» («Φεγγάρι μάγια μου ‘κανες»), «Όταν με δείτε να μιλώ», «Εκείνος που μας χάθηκε», «Καημός» που είχε πρωτοτραγουδήσει ο αείμνηστος Στέλιος Καζαντζίδης ένα χρόνο πριν την παράσταση  κι όπου ερμηνεύονταν εξίσου μοναδικά  από τον Μπιθικώτση στην παράσταση.  Τα τραγούδια επίσης κυκλοφορήσαν στις 45 και στις 33 στροφές και έγιναν μεγάλες επιτυχίες εξαιρώντας όμως όλα εκείνα τα τραγούδια που είχανε στίχους του Μποστ (εκτός από τη «Σερενάτα») διότι τα έκοψε η λογοκρισία της εποχής και τέθηκαν ακατάλληλα για δισκογραφική εκμετάλλευση.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Αυτό που είναι αξιοσημείωτο εκείνη την χρονιά για την «Όμορφη Πόλη» είναι ότι ανέβηκε παράλληλα με την παράσταση «Οδός ονείρων» του Μάνου Χατζιδάκι στο θέατρο «Μετροπόλιταν» επί της λεωφόρου Αλεξάνδρας (δίπλα στο «Παρκ»)  κάτω από την διεύθυνση του ίδιου επιχειρηματία Θεόδωρου Κρίτα, πυροδοτώντας την φήμη ότι Θεοδωράκης και Χατζιδάκις βρίσκονταν σε διαρκή κόντρα. Αυτή η φήμη μεγάλωσε όταν ο Μίκης Θεοδωράκης αρρώστησε και μεταφέρθηκε  στο νοσοκομείο «Εδουάρδος Ζ΄» του Λονδίνου για μια χρόνια αρρώστια που τον βασάνιζε από το 1947 έγραφε ο τύπος της εποχής.  Λόγο της απουσίας του από την σκηνή  ο κόσμος δεν έτμησε την παράσταση διότι ήθελε να δει τον ίδιο  να διευθύνει την ορχήστρα. Τότε ήταν που  ο Μίκης Θεοδωράκης μέσω του επιχειρηματία Κρίτα ζήτησε την στήριξη από τα «δίδυμα» Καζαντζίδη-Μαρινέλλας και Χιώτη-Λίντα που όμως αν και έλαβαν μέρος αφιλοκερδώς η παράσταση στερήθηκε την αναμενόμενη επιτυχία.

Ωστόσο, μετά από 57 χρόνια είχαμε την δυνατότητα να παρακολουθήσουμε την ιστορική αυτή παράσταση τόσο στο Μέγαρο Μουσικής όσο και στο Ηρώδειο. Στην θρυλική αυτή παράσταση, η οποία ανέβηκε το 2019, έπαιξαν μεταξύ άλλων Λήδα Πρωτοψάλτη, Κώστας Καζάκος, Ελισάβετ Μουτάφη κ.α. Η παράσταση γνώρισε μεγάλη επιτυχία.

 

Πήγες:

www.musiccorner.gr

Advertising

https://stelioskazantzidis.blogspot.com/

www.ogdoo.gr

Περισσότερα από τη στήλη: Θέατρο

Θέατρο

Τα διακείμενα κλασικών έργων: Ανασύνθεση

Τα διακείμενα κλασικών έργων Όλοι έχουμε ακουστά κάποια από τα κλασικά θεατρικά αριστουργήματα και τα…

Θέατρο

Αγαμέμνων στο Επίκεντρο: Ο κύκλος του αίματος

Ο Αγαμέμνων στο Επίκεντρο της Πάτρας. Είδαμε την παράσταση της Ραφίκας Σαουίς πάνω σε μία πρωτοπόρα…

Θέατρο

Το κοινωνικό θέατρο: χαρακτηριστικά, εκπρόσωποι και η πρωτοποριακή φιλοσοφία του

Πηγή εικόνας: athinorama.gr Το κοινωνικό θέατρο, ως όρος αρχίζει να χρησιμοποιείται κατά τον 20ο αιώνα.…

Θέατρο

Ο κύκλος των χαμένων ποιητών στο Αριστοτέλειον

“Carpe Diem παιδιά.  Αδράξτε τη μέρα!” Αυτά είναι τα λόγια του καθηγητή Κήτινγκ, που μας…

Θέατρο

Οιδίποδας Τύραννος: Μοίρα ή προσωπική ευθύνη;

Είναι ο άνθρωπος κύριος της μοίρας του ή η πορεία της ζωής του εκπληρώνει ένα…

Θέατρο

Ο ηθοποιός Διονύσης Παπανδρέου θέλει να ζει, όχι απλά να επιβιώνει. Αλλιώς, όλα είναι φακντ-απ!

Από την «Γη της Ελιάς» ως Φίλιππος στην επιβλητική σκηνή του Θεάτρου Άλφα και την…

Θέατρο

Ανδρομέδα – Τέσσερις γυναίκες μιλούν για τις γυναίκες

Η θεατρική ομάδα Ανδρομέδα τολμά να φέρει στη σκηνή θέματα που το μαζικό θέατρο ίσως…