Μαριάννα Τσιολπίδου: Πρωταρχικός στόχος υπήρξε η ανάγκη μου να βοηθήσω όσους περισσότερους μαθητές

Τσιολπίδου
Πηγή Εικόνας: facebook.com

Η κυρία Τσιολπίδου κατοικεί στην όμορφη πόλη των Σερρών. Είναι φιλόλογος και τη τελευταία δεκαετία δραστηριοποιείται στον ιδιωτικό τομέα. Με αφορμή τις αλλαγές στην εξέταση του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών στις πανελλαδικές εξετάσεις κυκλοφόρησε πρόσφατα 33 Κριτήρια Αξιολόγησης, σύμφωνα με τον νέο τρόπο αξιολόγησης. Σήμερα, λοιπόν, φιλοξενούμε στο MAXMAG την κυρία Τσιολπίδου  για να μας μιλήσει, όχι μόνο για το πρώτο της βιβλίο, αλλά για το επάγγελμα του φιλολόγου, για την ιστοσελίδα της www.arxaia-latinika.gr, καθώς και για τα επόμενα βήματά της.

Κυρία Τσιολπίδου σας ευχαριστούμε για την ενδιαφέρουσα συζήτηση.

Τσιολπίδου
Πηγή Εικόνας: ser-free

Kυρία Τσιολπίδου πρόσφατα κυκλοφόρησε το πρώτο σας βιβλίο, το οποίο και παρουσιάσατε στo Φεστιβάλ Βιβλίου Θεσσαλονίκης, που περιέχει 33 Κριτήρια Αξιολόγησης για τα Αρχαία Ελληνικά της Γ’ Λυκείου. Θα θέλατε να μας δώσετε κάποιες πληροφορίες για εσάς και για τη σχέση σας με τα Αρχαία Ελληνικά, ώστε να σας γνωρίσουμε καλύτερα;
Ολοκλήρωσα τις σπουδές μου το 2012 στο τμήμα Ιστορίας-Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής σχολικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Έκτοτε δραστηριοποιούμαι επαγγελματικά στον ιδιωτικό τομέα αναλαμβάνοντας την προετοιμασία μαθητών από την Α΄ γυμνασίου μέχρι το τέλος της σχολικής τους διαδρομής, τις πανελλήνιες εξετάσεις.

Επιπλέον διατηρείτε εδώ και κάποια χρόνια την ιστοσελίδα www.arxaia-latinika.gr, ποιο ήταν το κίνητρό σας για να δημιουργήσετε αυτό το site και ποιοι οι στόχοι σας;
Πρωταρχικός μου στόχος υπήρξε η ανάγκη μου να κοινοποιήσω μέρος του υλικού μου στο μάθημα των αρχαίων ελληνικών και των λατινικών ώστε να βοηθήσω όσους περισσότερους μαθητές μπορούσα. Επιπλέον, θεωρώ ότι είναι και ένα πολύτιμο εργαλείο για τους συναδέλφους μου, διότι η ιστοσελίδα περιέχει πληθώρα θεωριών, ασκήσεων, διαγωνισμάτων σε μορφή pdf και quiz κάτι που τους λύνει τα χέρια αξιοποιώντας το εντελώς δωρεάν στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Διαβάστε επίσης  Έλενα Δεκάζου:"Σε έναν τόσο θορυβώδη κόσμο, ας δημιουργήσουμε κόσμους φανταστικούς"
Advertising

Advertisements
Ad 14

Τα Αρχαία Ελληνικά, αντικειμενικά, θεωρούνται ένα από τα πιο απαιτητικά μαθήματα των πανελλαδικών εξετάσεων. Τι συμβουλές θα θέλατε να δώσετε σε κάποιο μαθητή της Γ΄ Λυκείου, τώρα που είναι αρχή της χρονιάς, σε σχέση με τα Αρχαία Ελληνικά;
Είναι αλήθεια ότι το μάθημα των αρχαίων ελληνικών γενικά είναι απαιτητικό, πολύ περισσότερο σε επίπεδο πανελλήνιας εξέτασης. Δεν υπάρχει μυστικό. Υπάρχει μελέτη, μέθοδος, συνέπεια και προγραμματισμός. Προσωπικά, πιστεύω ότι το κλειδί της επιτυχίας για όλα τα μαθήματα εν γένει είναι τα χαρακτηριστικά που προανέφερα.

Τσιολπίδου
Μαριάννα Τσιολπίδου, 33 Κριτήρια Αξιολόγησης για τα Αρχαία Ελληνικά

Στο βιβλίο αναφέρετε ότι τα Κριτήρια Αξιολόγησης είναι «Σύμφωνα με τον νέο τρόπο αξιολόγησης». Θα μπορούσατε να μας πείτε, συνοπτικά, ποιες είναι οι αλλαγές στον τρόπο αξιολόγησης των Αρχαίων Ελληνικών;
Αρχικά, δεν εξετάζεται η μετάφραση του διδαγμένου κειμένου. Αυτό, όμως, δε σημαίνει ότι οι μαθητές απαλλάσσονται από την ευθύνη της εκμάθησης της. Η άσκηση αυτή αντικαταστάθηκε από ασκήσεις κλειστού και ανοιχτού τύπου και εφόσον ο μαθητής θέλει να συγκεντρώσει το σύνολο των μονάδων απαιτείται να γνωρίζει τη μετάφραση. Μία εξίσου σημαντική αλλαγή είναι η υποχρεωτική εξέταση πλέον ενός άγνωστου παράλληλου νεοελληνικού κειμένου από την αρχαία ή νεότερη γραμματεία, ελληνική και παγκόσμια. Ο μαθητής καλείται να συσχετίσει τα δύο κείμενα –διδαγμένο και παράλληλο- και να απαντήσει σε ένα ερώτημα που αφορά το περιεχόμενο τους.

Επίσης αναφέρετε ότι είναι ο Α’ τόμος, άρα να υποθέσουμε ότι σύντομα θα είναι έτοιμος και ο Β’ τόμος;
Ακριβώς. Αυτή τη στιγμή βρίσκομαι σε συγγραφική φάση και μέσα στο φθινόπωρο ο εκδοτικός οίκος 24 Γράμματα, με τον οποίο συνεργάζομαι, θα προβεί στην έκδοση του Β΄ τεύχους που αφορά το υπόλοιπο μισό κομμάτι της ύλης.

Διαβάστε επίσης  Κερδίστε δύο αντίτυπα του βιβλίου "ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΝΕΣ ΦΩΝΕΣ ΣΤΗΝ ΟΔΟ ΛΕΨΙΟΥΣ" της Πέρσας Κουμούτση, από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ
Τσιολπίδου
Πηγή Εικόνας: ser-free

Φιλόλογος. Ένα επάγγελμα που πολλοί μαθητές ονειρεύονται να ακολουθήσουν, αλλά δυστυχώς η αποκατάσταση τους αποθαρρύνει. Ποια η δική σας άποψη για το θέμα;
Το πρόβλημα που θίγετε πιστεύω ότι έχει και μία κοινωνική διάσταση. Έχει, κυρίως, να κάνει με την αντίληψη ότι ο φιλόλογος θα πρέπει να ασχοληθεί υποχρεωτικά με την διδασκαλία ανηλίκων είτε στο δημόσιο είτε στον ιδιωτικό τομέα. Τέτοιες πεποιθήσεις νομίζω είναι αρκετά αναχρονιστικές στη εποχή της τεχνολογίας. Η μετεκπαίδευση στις νέες τεχνολογίες και στην 3D απεικόνιση, στην ψηφιοποίηση ιστορικών αρχείων, στη διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων, στη μουσειολογία και τον πολιτισμό είναι μόνο μερικές από τις επιλογές που έχει ένας απόφοιτος φιλοσοφικής σχολής. Η ενασχόληση με το αρχαίο ελληνικό πνεύμα και τον πολιτισμό αφορά πολλές εκφάνσεις της ζωής μας και της κοινωνίας. Δεν πρέπει να περιορίζεται στη διδασκαλία. Για όλα τα παραπάνω, όμως, βασική προϋπόθεση είναι η ένταξη του επαγγελματικού προσανατολισμού στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Advertising

Πιστεύετε ότι ένας φιλόλογος που μόλις ορκίστηκε είναι έτοιμος να διδάξει σε μαθητές που ετοιμάζονται να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις ή θα πρέπει να ξεκινήσει από μικρότερες τάξεις;
Σε όλα τα επαγγέλματα χρειάζεται μια στοιχειώδης εμπειρία για να φτάσεις στην κορυφή μιας διαδικασίας. Ασφαλώς και υπάρχει η γνώση. Είναι αδιαμφισβήτητο ότι ένας απόφοιτος φιλοσοφικής γνωρίζει αρχαία, λατινικά και ιστορία. Αυτό που δε γνωρίζει, όπως και κανένας άλλος άπειρος σε οποιονδήποτε κλάδο, είναι η μέθοδος και η προσέγγιση. Πιο συγκεκριμένα, σχετικά με τον δικό μας κλάδο, αναφέρομαι στην προσέγγιση του μαθήματος, στην προετοιμασία επαρκούς και κατάλληλου υλικού, στη διαχείριση μαθητών διαφορετικού μαθητικού επιπέδου, στην καλλιέργεια της υπομονής και στην εφευρετικότητα. Επομένως, αντιλαμβάνεστε, ότι η εκπαιδευτική διαδικασία δεν προϋποθέτει μόνο τη γνωστική κατάρτιση, αλλά και μία πληθώρα άλλων δεξιοτήτων, που γίνεται κτήμα μόνο μέσα από την διαρκή τριβή και εμπειρία.

Διαβάστε επίσης  10 "τρομακτικά" βιβλία των εκδόσεων ΟΞΥ

Ποια είναι τα επόμενα επαγγελματικά σας βήματα;
Σε αυτή την φάση θέλω να ολοκληρώσω το συντομότερο το Β΄ τεύχος του βιβλίου μου και να ενισχύσω με περισσότερο διαδραστικό υλικό την ιστοσελίδα μου. Πάντα αρωγός σε όλα αυτά οι μαθητές μου, οι οποίοι με βοηθούν συνεχώς να γίνομαι καλύτερη.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Σχολική ετοιμότητα παιδιών με χαμηλό βάρος γέννησης

Το παρόν άρθρο Το παρόν άρθρο, με τίτλο Σχολική ετοιμότητα

Ανατροφή παιδιών με ΑΓΔ: Ανταμοιβές και προκλήσεις

Το παρόν άρθρο Περίπου 7,6% των παιδιών (~ δύο παιδιά