Οι King Garcia δημιουργήθηκαν στην ΑΘήνα στα τέλη του 2019. Μας συστήθηκαν με το πρώτο single τους με τίτλο Magnolia, πλαισιωμένο από ένα ατμοσφαιρικό βίντεο κλιπ. Οι Κώστας Κωνσταντινίδης (Mother of Millions), Κάμιλ Καμιενέτσκι (ex Poem), Κορνήλιος Κυριακίδης (Tardive Dyskinesia) και Αλέξανδρος Ορφανός (Bandallusia) αποτελούν ένα instrumental rock κουαρτέτο που εμπνέεται από παλιές ταινίες και τραγουδάει χωρίς στίχους.
Ξεχωρίζουν τόσο για τον ατμοσφαιρικό ήχο τους όσο και για την κοινωνικο-πολιτική χροιά των δημιουργιών τους. Το δεύτερο single τους: Closer (A Tale of All Cities) έκανε αίσθηση κατά τη διάρκεια της καραντίνας του Μαρτίου με το βίντεο κλιπ του να αποτελείται από βίντεο αποσπάσματα κατοίκων, 20 διαφορετικών χωρών εν μέσω πανδημίας, που συλλέχθηκαν από τους King Garcia και πλαισιώθηκαν με το κατάλληλο soundtrack.
Το τρίτο single τους We echo κυκλοφόρησε μόλις 10 μέρες πριν, με ισχυρό ηχητικό αλλά και κοινωνικό μήνυμα, θυμίζοντας σε όλους μας πως η τέχνη στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε μπορεί να σταθεί αγέρωχη και να αποτελέσει φωνή δυνατή και ικανή να ξυπνήσει συνειδήσεις και να εμπνεύσει.
Όπως οι ίδιοι αναφέρουν στο δελτίο τύπο τους:
Σε ένα πνιγηρό περιβάλλον, όπου αστυνομικοί δολοφονούν σε δημόσια θέα, όπου πρόσφυγες πνίγονται στο Αιγαίο ή στοιβάζονται σε στρατόπεδα συγκέντρωσης, όπου φασίστες δολοφονούν και περιφέρονται σε ένα καθεστώς ιδιότυπης ασυλίας, εμείς δεν μπορούμε να δημιουργούμε αμέτοχοι.
Στο ίδιο πνιγηρό περιβάλλον άρχισε να ακούγεται το I Can’t Breathe ως απάντηση, ως όριο, ως σύνθημα στα χείλη όλων των καταπιεσμένων.
Το We Echo γεννήθηκε υπό την επήρεια αυτής της απάντησης και το αφιερώνουμε σε όποιον δυσκολεύεται να αναπνεύσει όταν έρχεται αντιμέτωπος με την αδικία.”
Με αφορμή την κυκλοφορία του είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τον Kώστα Κωσταντινίδη, κιθαρίστα της μπάντας και να απαντήσει στις ερωτήσεις μας. Τον ευχαριστούμε πολύ.
Επιμέλεια συνέντευξης: Μαργαρίτα Κυανίδου

Μιας και είναι η πρώτη φορά που μιλάμε, ας αρχίσουμε με κάποιες γενικές ερωτήσεις για την μπάντα, ξεκινώντας από το όνομά σας. Ποια ήταν η ιδέα πίσω από την ονομασία σας ως “King Garcia”;
Ουσιαστικά είναι μια σύνθεση δύο ιδεών που κατατέθηκαν όταν ξεκίνησε η αναζήτηση ονόματος. Στην πορεία βρήκαμε πως ο King Garcia ήταν ένας κυνηγημένος ευγενής και που δεν έκατσε ποτέ του στο θρόνο κι εμείς τον φανταστήκαμε πιτσιρικά και ρακένδυτο να φτιάχνει δικούς του θρόνους, όπως στο παραμύθι Where the Wild Things Are του Maurice Sendak.
Αφού είστε μια καινούρια μπάντα, μπορείς να μας πεις την ιστορία σας ως τώρα;
Η ιστορία μας ξεκίνησε ένα βράδυ λίγο πριν το τέλος του 2019, σαν ένα one-off jam session χωρίς σχέδιο και προαπαιτούμενα. Η χημεία ήταν παρούσα σε όλη τη διάρκεια της πρόβας, πρακτικά δεν μιλούσαμε, μόνο παίζαμε. Ηχογραφήσαμε την πρόβα και διαπιστώσαμε πως είχαμε ιδέες και υλικό για δίσκο. Οπότε τα συσσωρευμένα απωθημένα μας έγιναν τελικά συγκρότημα.
Ξεκινήσατε ώς μπάντα το 2020. Αναμφίβολα μία χρονιά αναταράξεων τοσο για την Ελλάδα όσο και για όλη την υφήλιο. Μοιάζει να βιώνουμε μια περίοδο μεγάλων αναταράξεων. Ποια από τα γεγονότα γύρω μας θα έλεγες ότι σας ενέπνευσαν περισσότερο, πυροδοτώντας την τέχνη σας;
Η μουσική μας είναι ορχηστρική και δεν μπορεί να φωνάξει τις κοινωνικές της επιρροές, αλλά όχι μόνο δεν είμαστε ανεπηρέαστοι από τις εξελίξεις, αλλά θεωρούμε πως, ειδικά σήμερα, πρέπει να παίρνουμε θέση και σαν μονάδες και σαν συγκρότημα. Στην μουσική άλλωστε καταθέτουμε βιώματα που, μέσα από τη ματιά μας, μετουσιώνονται. Εκτός από τα συνταρακτικά γεγονότα, που κάποιες φορές εμφανίζονται ως φυσικά φαινόμενα που πρέπει μοιρολατρικά να αποδεχτούμε, εμπνεόμαστε από τους κοινωνικούς αγώνες, από τις συντονισμένες απαντήσεις. Μέσα στα βιώματα μας δεν είναι μόνο η παρατήρηση της πραγματικότητας αλλά και η προσπάθειά μας να την αλλάξουμε.
«Οι καιροί θα γεννήσουν σίγουρα και νέους τρόπους επικοινωνίας και έκφρασης, και αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, αλλά ένα θέμα ουσιαστικό είναι και το ποιός θα έχει μείνει μετά από όλα αυτά για να υπηρετήσει την τέχνη, αν δεν διεκδικήσει από τώρα μέτρα για τη ζωή του.»
Κάνατε ντεμπούτο με το ατμοσφαιρικό και δυναμικό κομμάτι και video clip “Magnolia”. Πρώτα απ’ όλα, πες μας για τον τίτλο του, πως διαλέξατε αυτήν τη λέξη και τι αναπαριστά για εσάς;
Το Magnolia είναι από τα πρώτα κομμάτια που δουλέψαμε και το είδαμε ως το πιο απλό σαν λογική, για να συστηθούμε. Με το λουλούδι στο μυαλό, μπορούμε να πούμε πως συμβολίζει την ομορφιά της απλότητας.
Κατά τη διάρκεια της καραντίνας δημοσιεύτηκε το δεύτερο βίντεο κλιπ και κομμάτι σας με τίτλο “Closer (A Tale of All Cities)”. Το βίντεο έκανε αίσθηση και τράβηξε την προσοχή μας καθώς αποτελείται από στιγμιότυπα 20 διαφορετικών χωρών κατά τη διάρκεια της καραντίνας. Η κατάσταση σχετικά με τον COVID-19 και την παγκόσμια αναταραχή που έχει προκαλέσει, έχει επηρεάσει τις ζωές όλων μας. Ωστόσο, πώς βλέπεις να αντιμετωπίζουν την κατάσταση οι επαγγελματίες μουσικοί και όλες αυτές οι μπάντες που πλέον δεν μπορούν να παίξουν μπροστά στο κοινό; Πιστεύεις πως ίσως θα μπορούσε να αξιοποιηθεί αυτή η περιοδος ως ευκαιρία ώστε οι μπάντες να γίνουν πιο δημιουργικές και παραγωγικές στα υπόλοιπα κομμάτια τους εκτός των λάιβ εμφανίσεων;
Η κατάσταση για τους μουσικούς που βιοπορίζονται αποκλειστικά από την τέχνη τους και για όλους τους εργαζόμενους στην τέχνη, είναι τραγική και προβλέπεται ακόμη χειρότερη όσο εξελίσσεται η πανδημία. Οι καιροί θα γεννήσουν σίγουρα και νέους τρόπους επικοινωνίας και έκφρασης, και αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, αλλά ένα θέμα ουσιαστικό είναι και το ποιός θα έχει μείνει μετά από όλα αυτά για να υπηρετήσει την τέχνη, αν δεν διεκδικήσει από τώρα μέτρα για τη ζωή του.
Η περίοδος του lockdown είχε μαζί με το πρώτο σοκ, μια έντονη αβεβαιότητα για το τι θα επακολουθήσει. Παρόλο λοιπόν που θεωρητικά ήταν ευκαιρία για δημιουργία, οδήγησε και εμάς αλλά και πολύ κόσμο, σε πρώτη φάση σε μια κατάσταση αδράνειας. Το Closer λειτούργησε σαν ένα στοίχημα, κι ενώ όλη η δουλειά βγήκε από τα σπίτια μας, ενώσαμε τις φωνές μας με πολύ κόσμο και βγήκαμε από αυτό το προσωρινό έστω βάλτωμα με τρόπο δημιουργικό.
Σε μια εποχή που το διαφορετικό στη μουσική έλκει τους ακροατές εσείς συνθέσατε ένα instrumental rock κουαρτέτο που εμπνέεται από παλιές ταινίες και τραγουδάει χωρίς στίχους. Με τόσο ενδιαφέρον μουσικό στυλ, θα θέλαμε να μάθουμε ποιες είναι οι κυριότερες σας επιρροές!
Επειδή στις πρόβες πολλές φορές ακουγόμαστε σαν μοτίβα του Morricone on steroids, λέμε χαριτολογώντας πως το είδος μας θα πρέπει να λέγεται spaghetti rock. Ή τι θα γινόταν αν ο Ibrahim Maalouf πρότεινε στους Russian Circles να ξαναγράψουν το soundtrack για κλασικά spaghetti western.
Έχοντας την ευκαιρία να σας ακούσω και να σας γνωρίσω από κοντά διέκρινα την ξεχωριστή χημεία μεταξύ σας. Όντας μια μπάντα που είναι ξεκάθαρο πως απολαμβάνετε να τζαμάρετε στο studio,πώς συνθέτετε τα κομμάτια σας; Προκύπτουν πάνω στο παίξιμο, έχετε έτοιμα σημεία από πριν; Υπάρχει κάποιος κεντρικός συνθετικός πυρήνας / διαδικασία;
Οι περισσότερες ιδέες προκύπτουν όντως κατά το τζαμάρισμα. Ακούμε τις ηχογραφημένες πρόβες και κρατάμε κάποια θέματα, πάνω στα οποία μετά χτίζουμε ένα κορμό. Κατά τη διαδικασία αυτή έχουμε κάποια εργαλεία αλλά όχι κάποιο έτοιμο οδηγό για την εξέλιξη του κομματιού.
Προέρχεστε από διαφορετικά μουσικά σχήματα (Poem, Mother of Millions, Tardive Dyskinesia, Bandallusia), με διαφορετικό περιεχόμενο σε σχέση με τους King Garcia.Σε ποιο βαθμό επηρεάζουν το ύφος του νεοσύστατου σας γκρουπ; Ποια είναι τα κοινά και οι αντιθεσεις μεταξύ σας;
Στο βαθμό που το κάθε μας μέλος επιδρά και στη μουσική του άλλου σχήματός του. Ο τρόπος έκφρασης, το αισθητικό κριτήριο, οι επιλογές κλπ μας ακολουθούν και εξελίσσονται μέσα από ό,τι κάνουμε. Έχουμε μεταξύ μας αρκετά κοινή φαντασία στην εξέλιξη ενός κομματιού. Οι αντιθέσεις μπορεί να προκύπτουν από τις στιγμές που αυτή δεν ταυτίζεται, αλλά πάντα επιλύονται δημιουργικά.
Συνήθως οι στίχοι στα κομμάτια παίζουν σημαντικό ρόλο στην ιστορία που αντιπροσωπεύουν. Στο “πέρασμα” στον ακροατή. Ως instrumental rock μπάντα με ποιον τρόπο καλύπτετε αυτό το “κενό”;
Η μουσική από μόνη της είναι μια αισθητική πρόταση και η απουσία των στίχων στην προκειμένη μπορεί και να βοηθάει τη δημιουργία εικόνων στον ακροατή.
Ας μιλήσουμε για την αναμενόμενη νέα κυκλοφορία σας εντός του μήνα. “We echo”. Ποια είναι η ιστορία πίσω του; Τι είχατε στο μυαλό σας όταν το συνθέτατε;
Με το We Echo ενώνουμε τις φωνές μας με τα κινήματα των καταπιεσμένων σε όλο τον κόσμο και δίνουμε μια μουσική απάντηση στην κρατική καταστολή και τη φασιστική βία. Το αφιερώνουμε σε όποιον και όποια αισθάνεται πως δεν μπορεί να αναπνεύσει όταν αντικρίζει την αδικία και δωρίζουμε όποια έσοδα έχουμε από τις πωλήσεις του κομματιού στο Bandcamp στο Κέντρο Γυναικείων Μελετών και Ερευνών Διοτίμα.
Ποιες είναι λοιπόν οι καλλιτεχνικές σας φιλοδοξίες για το μέλλον;
Ίσως αρκετά άμεσα να προσπαθήσουμε να συγκροτήσουμε όλες μας τις ιδέες σε ένα δίσκο. Η μόνη μας, και ενδεχομένως υπεραισιόδοξη φιλοδοξία, μετά από αυτό είναι να μπορέσουμε να κάνουμε ένα live.
Θέλω να σ’ ευχαριστήσω θερμά γι’ αυτήν την κουβέντα και να ευχηθώ τα καλύτερα, προσωπικά και καλλιτεχνικά!
Ευχαριστούμε πολύ!
We Echo video:
Το We Echo, το νέο single των King Garcia ηχογραφήθηκε στο Bombtrack Studio με τον Γιώργο Προκοπίου να αναλαμβάνει το mix/master, το εξώφυλλο φιλοτέχνησε ο Χρήστος Κασιμίδης, ενώ την καλλιτεχνική επιμέλεια είχε το NAΠAN Visual Arts Studio.
. Τα συνοδευτικά χάλκινα πνευστά ηχογραφήθηκαν και ενορχηστρώθηκαν από τον Mark Nieuwenhuis στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας και το sample που χρησιμοποιήθηκε είναι μέρος της ομιλίας που έδωσε ο Killer Mike των Run the Jewels μετά τις αναταραχές στην Atlanta.
***Το ποσό που θα συγκεντρωθεί στο Bandcamp από τις πωλήσεις του single, θα δωρηθεί στο Κέντρο Διοτίμα για την υποστήριξη δράσεων πρόληψης και αντιμετώπισης έμφυλης βίας, που απευθύνονται σε μια ιδιαίτερα ευάλωτη και αποκλεισμένη ομάδα, τις γυναίκες και κορίτσια πρόσφυγες. : http://diotima.org.gr/
Περισσότερα για τους King Garcia:
Official Website : www.kinggarcia.rocks
Facebook: https://www.facebook.com/public/King-Garcia
Bandcamp: https://kinggarcia.bandcamp.com/
Spotify: https://spoti.fi/3mMjabw