Μαρία Τσομπανάκου: “Δεν είναι απαραίτητα η πράξη πάντα αυτή που σε κάνει ένοχο, αλλά και η απραξία”

Μαρία ΤσομπανάκουΗ ομάδα EX.ANIMA παρουσιάζει το «Leopold ή κόβοντας τα δάχτυλα του κοινού». Είναι η πρώτη φορά που ενήλικες ηθοποιοί αναλαμβάνουν να μεταφέρουν στη σκηνή το συγκλονιστικό κείμενο του Θανάση Τριαρίδη. Γραμμένο το 2016, βασίζεται στην ιστορία του Λεοπόλδου του Β’, Βασιλιά του Βελγίου και εκούσια «ιδιοκτήτη» του Κονγκό για περισσότερο από δύο δεκαετίες. Μέσα από το έργο αποκαλύπτεται ένα από τα μεγαλύτερα- ίσως το πιο υποβαθμισμένο στη μνήμη, εγκλήματα της ευρωπαϊκής αποικιοκρατίας στη Μαύρη Ήπειρο. Στόχος του, να κάνει γνωστές τις πράξεις του «σφαγέα του Κονγκό», αλλά και να ταρακουνήσει το κοινό. Το «Leopold ή κόβοντας τα δάχτυλα του κοινού» δεν είναι μια συνηθισμένη παράσταση. Ο τέταρτος τοίχος σπάει και ο θεατής βρίσκεται προ των ευθυνών του. Δεν είναι καν μονόλογος, όπως φαίνεται, αλλά διάλογος, όπου η αφηγήτρια (Μαίρη Ξένου), μαζί με το κοινό θα αναζητήσουν τις όποιες απαντήσεις. Η σκηνοθέτης Μαρία Τσομπανάκου, μάς μίλησε για την μεταφορά του κειμένου  του Θανάση Τριαρίδη επί σκηνής, για την σκληρή παράσταση που αποδίδει την πραγματικότητα, καθώς και για την θεατρική  ομάδα ex. Anima.

Επιμέλεια συνέντευξης: Μαρία Στέλλα Τσάτση

 

1. Τι αφορά η παράσταση « Leopold ή κόβοντας τα δάχτυλα του κοινού»;

Το έργο μιλάει για ένα ιστορικό γεγονός πρωταγωνιστής του οποίου είναι ο Λεοπόλδος Β, βασιλιάς του Βελγίου. Αναφέρεται στα εγκλήματα αυτού του ανθρώπου στο Κονγκό που έγιναν για την παραγωγή του καουτσούκ.

Advertising

Advertisements
Διαβάστε επίσης  Βιβιάννα Γιαννούτσου: "Πάρ’ το και κάν’ το δικό σου"
Ad 14

2. Πιστεύετε ότι τα αμαρτήματα των προπατόρων μας παιδεύουν εμάς και στη συνέχεια τους απογόνους μας;

Δεν είναι τα αμαρτήματα τους που μας παιδεύουν αλλά η στάση μας απέναντι σε αυτά, καθώς και σε όσα συμβαίνουν μέχρι σήμερα. Εάν δεν αντιδράσουμε αυτό θα μάθουν και οι απόγονοι μας να κάνουν.

3.’Oταν αδιαφορούμε και δεν αντιδράμε συναινούμε σε εγκλήματα, ακόμα και αν δεν έχουμε καμία συμμετοχή;

Δεν είναι απαραίτητα η πράξη πάντα αυτή που σε κάνει ένοχο, αλλά και η απραξία. Όσο έχουμε την αντίληψη ότι δεν ενδιαφέρομαι για ό,τι προσωπικά δεν με αφορά, είμαστε σιωπηλά συνένοχοι.

Advertising

Μαρία Τσομπανάκου

4.H αφηγήτρια Μαίρη Ξένου προσπαθεί ουσιαστικά μέσω της αφήγησής της να κάνει διάλογο με το κοινό;

Ο υπέροχος αυτός ρόλος που δημιούργησε ο Τριαρίδης χρησιμοποιεί αυτό το γεγονός ως αφορμή για να ρωτήσει και να ερωτηθεί.  Μάς φέρνει όλους προ των ευθυνών μας και μάς ζητά να σκεφτούμε.

5.Ποιος είναι ο στόχος σας μεταφέροντας το συγκλονιστικό κείμενο του Θανάση Τριαρίδη στην σκηνή;

Advertising

Αυτό που ευχόμαστε ανεβάζοντας αυτό το έργο που τόσο μας συγκίνησε από την πρώτη κιόλας ανάγνωση είναι να υπάρξει έστω και ένας θεατής που θα συγκινηθεί και εάν είναι δυνατόν θα «κινηθεί».

Μαρία Τσομπανάκου

6.Είναι μια παράσταση αρκετά σκληρή και ακατάλληλη για ανηλίκους;

Ναι, έχει ακατάλληλη φρασεολογία και σκληρές εικόνες, αλλά δυστυχώς είναι η πραγματικότητα και αυτό ακριβώς καλείται να κάνεις το θέατρο: να φωτίσει την αλήθεια με τέχνη.

Διαβάστε επίσης  Κατερίνα Γιατζόγλου: "Το γέλιο είναι φυσικό ναρκωτικό"
Advertising

7.Ποιες θα είναι πιστεύετε οι αντιδράσεις του κοινού;

Θεωρώ  ότι το κοινό είναι υποψιασμένο για το τι θα δει. Αρχικά από τον τίτλο που είναι ακραίος, όπως και τα «έργα» του Λεοπόλδου.  Αλλά εάν ο κόσμος παρόλα αυτά αντιδράσει ένα είναι το σίγουρο: Ότι κάναμε καλά τη δουλειά μας.

Μαρία Τσομπανάκου

8.Πείτε μας λίγα λόγια για τη δράση της θεατρικής ομάδας ex.anima.

Advertising

Η ex. Anima (από  ψυχής)  αποτελείται από τη Βασιλική  Κούλη, τη  Μαίρη Ξένου και εμένα.  Το «LEOPOLD ή Κόβοντας τα δάχτυλα του κοινού» είναι  η δεύτερη δουλειά μας. Η πρώτη  ήταν πέρυσι με το «Ζητείται  κλόουν ηλικιωμένος» του Ματέι Βίζνιεκ. Εύχομαι να συνεχίσουμε για αρκετά χρόνια να ανακαλύπτουμε όμορφα έργα και να δουλεύουμε μαζί.

9.Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

Δουλεύω ήδη κάποια έργα, αλλά χωρίς να είναι ακόμα ανακοινώσιμο κάτι.

Ευχαριστούμε πολύ την κυρία Μαρία Τσομπανάκου για την παροχή του φωτογραφικού υλικού.

Advertising

Μαρία Τσομπανάκου

Ταυτότητα παράστασης 
Leopold ή κόβοντας τα δάχτυλα του κοινού

Κείμενο: Θανάσης Τριαρίδης
Σκηνοθεσία: Μαρία Τσομπανάκου
Ερμηνεία: Μαίρη Ξένου
Βοηθός σκηνοθέτη: Βασιλική Κούλη
Σπέσιαλ εφέ: Αλέξανδρος Λόγγος
Φωτισμοί: Γιώργος Ψυχράμης
Φωτογραφίες-Βίντεο: Νίκος Πανταζάρας
Μοντάζ βίντεο: Αγάπη Καλογιάννη
Σχεδιασμός αφίσας: Ελένη Θαλασσινού
Οργάνωση παραγωγής: Νάντια Δαλκυριάδου
Προβολή και Επικοινωνία: Βάσω Σωτηρίου-We Will
Παραγωγή: ΕΝΕΛΠΑ

Πρεμιέρα: Σάββατο 2 Μαρτίου
Πού: Θέατρο Άβατον, Ευπατριδών 3, Γκάζι.
Πότε: Κάθε Σάββατο στις 21:00 και για δέκα μόνο παραστάσεις (έως 11/5)
Διάρκεια: 100 λεπτά
Εισιτήρια: 12 € (γενική είσοδος), 10 € (μειωμένο)
Κρατήσεις: Μέσω viva.gr και τηλεφωνικά στο 210 3412689 και στο 6942703702

Διαβάστε επίσης  Στέλλα Κονιτοπούλου: Η φωνή των νησιών μας στο MaxMag
Advertising

Είμαι δημοσιογράφος, λατρέυω να αρθογραφώ, τι πιο όμορφο να αποτυπώνεις οτιδήποτε γύρω σου και να αποδίδεις περισσότερο την ομορφιά αυτού του κόσμου σε ένα άψυχο κομμάτι χαρτι και να του δίνεις ψυχη! Το να αρθογραφώ μου δίνει οξυγόνο και πνοή, εκφράζομαι, αγαπώ ζω!

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Σχολική ετοιμότητα παιδιών με χαμηλό βάρος γέννησης

Το παρόν άρθρο Το παρόν άρθρο, με τίτλο Σχολική ετοιμότητα

Ανατροφή παιδιών με ΑΓΔ: Ανταμοιβές και προκλήσεις

Το παρόν άρθρο Περίπου 7,6% των παιδιών (~ δύο παιδιά