Η τέχνη από πάντα ακολουθούσε, τις τάσεις της κοινωνίας -αν το δούμε αναδρομικά- σχεδόν ανά γενιά, άλλαζε ύφος και υιοθετούσε διαφορετικά ”κινήματα” ,στον τρόπο που εκδηλωνόταν από τους εκάστοτε εκφραστές της. Κάποια από αυτά, μας είναι πολύ γνωστά ενώ κάποια άλλα, λόγω της σύντομης ”ζωής” τους όχι και τόσο.
Ένα από τα πιο γνωστά, είναι το δραματικό ”μπαρόκ”. Το ύφος αυτό στην τέχνη, ξεκίνησε γύρω στο 1600 στη Ρώμη,και στη συνέχεια εξαπλώθηκε στο μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης και που με την υπερβολή του, την κίνηση του ,αλλά και με τις θαυμαστές του λεπτομέρειες, παράγει δράμα, ένταση, αφθονία και μεγαλοπρέπεια σε όλες τις μορφές τέχνης από την γλυπτική, τη ζωγραφική, τη λογοτεχνία έως και τη μουσική.
Αυτό το ”νεκρό” πλέον κίνημα στην τέχνη, το ξανάφερε στην επιφάνεια, η Χαβανέζα καλλιτέχνης Christy Lee Rogers, με την φωτογραφική δημιουργία της συλλογής ”Muses”, μια δυναμική υποβρύχια σύνθεση που δεν μοιάζει με πραγματικότητα, αλλά με την ζωγραφική του 17ου αιώνα.
Συγκεκριμένα, οι ”Muses” της Christy Lee Rogers δανείζονται χαρακτηριστικά γνωρίσματα από τους μάστερ του μπαρόκ, συμπεριλαμβανομένων των αντιθέσεων στις φωτοσκιάσεις του Caravaggio, την εστίαση της Gentileschi στην κίνηση και την πλούσια παλέτα του Ρούμπενς. Σε αντίθεση με το έργο αυτών των καλλιτεχνών, οι σκηνές της Christy Lee Rogers δεν πραγματοποιούνται σε περίεργους εσωτερικούς χώρους ή μυθολογικά τοπία. Αντί αυτού, έχουν κυριολεκτικά βυθιστεί.
Κάθε υποβρύχια φωτογραφία που παρουσιάστηκε στην συλλογή αυτή, τραβήχτηκε τη νύχτα σε μια φωτιζόμενη πισίνα. Αυτή η μοναδική ρύθμιση δίνει στις φωτογραφίες τη ”soft” πινελιά τους και επιτρέπει στην Christy Lee Rogers να βουτήξει κυριολεκτικά τα θέματά της στο φως καθώς στρίβουν και πέφτουν μέσα στο νερό.
Αυτή η ιδέα του ”free-floating” είναι εμπνευσμένη από γεγονότα της ζωής, της Christy Lee Rogers. Αφού αντιμετώπισε πολλαπλές απώλειες σε σύντομο χρονικό διάστημα, αποφάσισε ότι έπρεπε να βουτήξει πλήρως στο μόνο πράγμα που την γέμιζε, την φωτογραφία. Μια απόφαση που τελικά πυροδότησε, αυτή την επιτυχημένη σειρά φωτογραφιών. “Οποιαδήποτε μέρα θα μπορούσε να είναι η τελευταία μου και ήξερα ότι δεν θα με συγχωρούσα αν δεν έκανα ο,τι ήμουν ικανή να κάνω τώρα”, είπε στην PHOTOFAIRS. ”Αυτή η σκέψη, ήταν το κίνητρό μου για την σειρά ”Muses”.