Αν και οι πρώτες του σπουδές,αφορούσαν τις Μαθηματικές Επιστήμες, ο Βρετανός Michael Lee, σύντομα ανακάλυψε ότι το πάθος του για την τέχνη ήταν ανεξέλεγκτο. Για αυτό ολοκλήρωσε, και τις δεύτερες σπουδές του, παίρνοντας δίπλωμα στον τομέα του Art and Design στο UCE, ακολουθούμενο από το δίπλωμα PGCE στο Goldsmiths. Με αποτέλεσμα, σήμερα να είναι ένας πρωτοπόρος visual artist, δημιουργώντας εξαιρετικές αφηρημένες συνθέσεις δρόμου, χρησιμοποιώντας τεχνικές πολλαπλής έκθεσης, αλλά και ένας αξιόλογος δάσκαλος τέχνης και φωτογραφίας.
Η ζοφερή του αγάπη για την ζωγραφική, ενέπνευσε αυτές τις αφηρημένες φωτογραφίες δρόμου, που δεν μοιάζουν με εικόνες τραβηγμένες από κάμερα.
Όπως μας λέει και ο καλλιτέχνης,
”Παρόλο που οι φωτογραφίες μου φαίνεται να έχουν υποστεί επεξεργασία με υπολογιστή, δημιουργούνται εξ ολοκλήρου μέσα στην κάμερα μου.
Η φωτογραφική μηχανή πρέπει να παραμείνει σταθερή, κατά προτίμηση σε τρίποδο και το θέμα να είναι ακίνητο για να αποφευχθεί η παραμόρφωση και το φαινόμενο του ghosting. Είναι οι δυνατότητες μέσα σε αυτές τις στρεβλώσεις που με ενδιαφέρουν.
Απορρίπτοντας την ακινησία και εισάγοντας την στιγμή και την performance σε όλη αυτή την διαδικασία, μου επέτρεψε να δημιουργήσω, μια μοναδική μορφή τέχνης.
Η τεχνική μου χρησιμοποιεί μια λειτουργία για τη δημιουργία σύνθετων εικόνων τριών διαφορετικών εκθέσεων. Ωστόσο, αντί να κρατήσω τη φωτογραφική μηχανή σε ασφαλή σταθερή θέση, στρίβω τον φακό μου, σύρω την κάμερα και αλλάζω την εστίαση μεταξύ και κατά τη διάρκεια της κάθε έκθεσης.
Είναι ζωτικής σημασίας για μένα να μην γίνει επεξεργασία της εικόνας. Μόνο οι ρυθμίσεις στον φωτισμό και η περικοπή γίνονται στον υπολογιστή. Κάθε μία, γίνεται χρησιμοποιώντας μια τεχνική που αντικρούει τις σωστές απαιτήσεις λειτουργικότητας για εικόνες υψηλής δυναμικής εμβέλειας. “
”Η έμφαση μου για τον παράλογο Εξπρεσιονισμό είναι μια απόκλιση από την προδιαγεγραμμένη λειτουργικότητα της κάμερας, για να δημιουργήσει κάτι ανεξέλεγκτο και απροσδόκητο, περιπλανώμενο, ενθουσιασμένο, ανάμεσα σε οπτικά πλούσια μέρη του πλανήτη, επιτρέποντας σε όλες τις καιρικές συνθήκες και τις μεταβλητές, να εισάγονται στις φωτογραφίες.
Προσπαθώ να περιγράψω στιγμές που δημιουργούνται σε συμπαιγνία μεταξύ του εαυτού μου, της κάμερας και του αντικειμένου. Το αποτέλεσμα είναι μια σειρά από προσωπικές, ζωγραφικές απαντήσεις σε έναν κόσμο που δημιουργούν μια δυναμική αλληλεπίδραση μεταξύ αφαίρεσης και διαμόρφωσης”.
Και σε περίπτωση που αναρωτιέσαι τι εξοπλισμό χρησιμοποιεί ο Michael Lee για να δημιουργήσει αυτές τις συνθέσεις που μας περιγράφει, χρησιμοποιεί την Canon 5D III με φακό EF28-300mm f/3.5-5.6L IS USM.
Αν λοιπόν θες και εσύ να πειραματιστείς, να πρωτοπορήσεις, να φτιάξεις κάτι διαφορετικό και να μετατρέψεις την ψηφιακή σου κάμερα σε εργαλείο τέχνης, ανακάλυψε και εσύ τον κόσμο της αφηρημένης φωτογραφίας, αξιοποιώντας τις επιλογές χαμηλής ταχύτητας, zoom-in & zoom-out, και της πολλαπλής έκθεσης.