Build advanced payment workflows with the Fusebox Elavon Portal and leverage Elavon’s enterprise infrastructure for global payment operations.

Στο δάσος της Tana French, από τις εκδόσεις Μεταίχμιο

Στο δάσος

Όλα ξεκινούν το καλοκαίρι του 1984, τότε που τα παιδιά αποφασίζουν να κάνουν το παιχνίδι πραγματικότητα και να ξεφύγουν απ’ όλα, στα βάθη του δάσους. Δύο παιδιά αγνοούνται και το Δουβλίνο πνίγεται απ’ την είδηση την εξαφάνισής τους. Ο τρίτος «της παρέας του δάσους», ο Άνταμ, επιστρέφει σώος, με νύχια σπασμένα, παπούτσια γεμάτα αίμα και με τη μνήμη του κενή. Ποτέ δεν μπόρεσε να θυμηθεί τι ακριβώς τους συνέβη.

Είκοσι και πλέον χρόνια μετά και ο μικρός Άνταμ είναι πλέον μέλος του Τμήματος Ανθρωποκτονιών του Δουβλίνου, με νέα ζωή, το παρελθόν κάπου βαθιά στην ανάμνηση και μια νέα ταυτότητα: ντετέκτιβ, Ρομπ Ράιν.

Είναι όμως που η ζωή τα φέρνει όλα στην επιφάνεια και ο μυστηριώδης φόνος της νεαρής μπαλαρίνας Κέιτ –παραμορφωμένη στην ίδια περιφέρεια του δάσους– μοιάζει να ξυπνά όλα εκείνα που για τόσα χρόνια ήταν καλά θαμμένα στην αμνησία, αλλά και στο γεγονός ότι όλοι οι υπόλοιποι είχαν πλέον ξεχάσει. Ο ντετέκτιβ Ράιν αναλαμβάνει την υπόθεση, αποσιωπά την πραγματική του ταυτότητα και μαζί με τη συνεργάτιδά του, Κάσι, παλεύει να επιλύσει το παρόν, αλλά και όσα αναπηδούν απ’ το παρελθόν του.

Εσωτερικές μάχες, ασυνείδητες και συνειδητές σκέψεις, παραλληλισμοί και ταύτιση, είναι τα στοιχεία που κάνουν ακόμα πιο σκοτεινή την ατμόσφαιρα, σ’ ένα κείμενο πρωτοπρόσωπης αφήγησης, θυμίζοντας έντονη «αυτοβιογραφική» αίσθηση και εν μέρει αποτύπωση ημερολογιακής καταγραφής.

Η έκταση του βιβλίου σε αρκετά σημεία δεν δικαιολογείται για τη ροή της πλοκής και υποστηρίζει με δυσκολία την κειμενική υπόσταση, ενώ οι ενδότερες αφηγηματικές αναφορές –απόλυτα συνδεδεμένες με την επιλογή του α’ προσώπου αφήγησης– είναι ένα ακόμα στοιχείο που σε αποσπά απ’ την αντικειμενική υπόσταση της πλοκής και τη δυνατότητα ταύτισης ή και της όποιας «καχύποπτης» αίσθησης ως αναγνώστης.

Σε κάθε περίπτωση, ο συνδυασμός στοιχείων όπως η πολιτική συμφεροντολογία, τα μυστήρια του παρελθόντος, βιασμοί, πολύπλοκες δολοφονίες, αντικρουόμενα συμφέροντα πρωταγωνιστών και η προσπάθεια σύνδεσης του παρελθόντος με το παρόν –άλλοτε μέσα απ’ την πλοκή κι άλλοτε στο πλαίσιο των ενδόμυχων αποκαλύψεων του ήρωα– το καθιστούν ένα ακόμα βιβλίο που στέκει στο όριο του είδους του.

Στο δάσος

Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου

Ο ΦΟΝΟΣ ΞΥΠΝΑ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ…
Είσαι δώδεκα. Παίζεις στο δάσος με τους δύο καλύτερούς σου φίλους. Συμβαίνει κάτι τρομερό. Και δεν τους ξαναβλέπεις ποτέ.
Είκοσι χρόνια μετά ο Ρομπ Ράιαν –το παιδί που γύρισε απ’ το δάσος– είναι ντετέκτιβ στην αστυνομία του Δουβλίνου. Έχει αλλάξει τ’ όνομά του. Κανείς δεν ξέρει για το παρελθόν του. Ούτε και ο ίδιος έχει την παραμικρή ανάμνηση απ’ όσα συνέβησαν εκείνη τη μέρα. Και τότε ανακαλύπτεται το πτώμα ενός μικρού κοριτσιού στο σημείο της παλιάς τραγωδίας, και ο Ρομπ μπλέκεται ξανά στο μυστήριο. Για τον ίδιο, αλλά και για τη συνεργάτιδά του την Κάσι, κάθε στοιχείο κρύβει δυσοίωνα μυστικά. Οι ιδιωτικές έρευνές του δοκιμάζουν την πνευματική του ισορροπία. Και τα ίχνη οδηγούν ανελέητα, το ένα μετά το άλλο, πίσω… στο δάσος.

Ο Γιώργος Σπυράκης είναι απόφοιτος του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Δημιουργικής Γραφής» του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και εργάζεται ως δικηγόρος στην Αθήνα.
Γράφει διηγήματα και μυθιστορήματα, αρθρογραφεί σε sites και blogs, αναζητώντας κάτι απ’ τα παιχνίδια του νου μας.

Είναι ο επιστημονικά υπεύθυνος και συντονιστής για το τμήμα δημιουργικής γραφής στο ΣΔΕ φυλακών Κορυδαλλού, όπου και διδάσκει στους μαθητές-κρατούμενους δημιουργική γραφή.

Η πρώτη του συλλογή διηγημάτων κυκλοφορεί με τίτλο: «Pequeñas Fobias – Μικρές Φοβίες». Από τη LIBRON Εκδοτική κυκλοφορεί και το μυθιστόρημα με τίτλο «ε.σύ» [2016] και η συλλογή αφηγημάτων με τίτλο «Δεκαεπτά φορές» [2017].

Περισσότερα από τη στήλη: Βιβλίο

Βιβλίο

Η τέχνη του να ζεις χωρίς να κυνηγάς την τελειότητα: Μαρκ Μάνσον

Το βιβλίο του Μαρκ Μάνσον «The subtle art of not giving a f$ck» ή αλλιώς…

Βιβλίο

«Αδέσποτες Σκύλες»: Η γυναικεία εμπειρία στο μικροσκόπιο της Ντάλια δε λα Σέρδα

Το βιβλίο «Αδέσποτες Σκύλες» της Μεξικανής Ντάλια δε λα Σέρδα, αν και πρωτόλειο, κατάφερε να…

Βιβλίο

Πώς διαλέγω το επόμενο βιβλίο μου: το αιώνιο δίλημμα κάθε αναγνώστη

Το πώς διαλέγω το επόμενο βιβλίο μου είναι το αιώνιο δίλημμα κάθε αναγνώστη και αυτό…

Βιβλίο

Το κορίτσι του ημερολογίου: Η πρώτη επαφή με τον Sebastian Fitzek

Το νέο βιβλίο Το κορίτσι του ημερολογίου, του συγγραφέα φαινόμενο Sebastian Fitzek κυκλοφόρησε πρόσφατα από…

Βιβλίο

Αναγνωρίζοντας τα “Στ’χειά και τις Στοίχαινες”

Μια πρωτότυπη ιδέα από την ομάδα Δημιουργικής Γραφής Λιμεναρίων Θάσου, έλαβε σάρκα και οστά με…

Βιβλίο

Ruth Ware: Η σύγχρονη βασίλισσα του ψυχολογικού θρίλερ

Όταν σκέφτεσαι σκοτεινά μυστικά, απομονωμένα σπίτια και ιστορίες που σε κάνουν να κρατάς την ανάσα…

Βιβλίο

H στιγμή του θανάτου μου

Η στιγμή του θανάτου δεν είναι κάτι δεδομένο, κι ας τον αποκαλούν “μόνη βεβαιότητα”. Δεν…