Έλλη Ιγγλίζ: «Η σχέση μου με τη γραφή είναι βαθιά και πολυετής»

Έλλη Ιγγλίζ
Έλλη Ιγγλίζ / Πηγή εικόνας: kedros.gr

Συναντήσαμε την ταλαντούχα ηθοποιό, μουσικό και ποιήτρια Έλλη Ιγγλίζ και μας μίλησε για το θέατρο, την ποίηση και την ομάδα Σημείο μηδέν στην οποία συμμετέχει.

Η Έλλη Ιγγλίζ είναι ένας χαμηλών τόνων άνθρωπος, ο οποίος άνθρωπος μεταμορφώνεται σε ένα παθιασμένο πλάσμα γεμάτο φως όταν μας μιλάει για την τέχνη της κι εκείνα που αγαπά να ασχολείται.


Πώς ήταν τα παιδικά σας χρόνια;

Από μικρή ξεκίνησα πιάνο. Οι περισσότερες ώρες μοιράζονταν μεταξύ σχολείου και μουσικής. Το καλό ήταν ότι από αρκετά νωρίς είχα ξεκάθαρη κατεύθυνση όσον αφορά τη μουσική, σπουδάζοντας την αργότερα.

Έλλη Ιγγλίζ
Έλλη Ιγγλίζ / Πηγή εικόνας: catisart.gr

Πως προέκυψε η ενασχόλησή σας με την ηθοποιία;

Το θέατρο άρχισε να υπάρχει μέσα μου σαν επιθυμία, από την εφηβεία. Έτσι, όταν οι σπουδές της μουσικής έφταναν προς το τέλος τους, αποφάσισα να ασχοληθώ με την ηθοποιία.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Που έχετε σπουδάσει;

Πήρα το δίπλωμα κλασσικού πιάνου με δασκάλα την Αλεξάνδρα Παπαστεφάνου και σπούδασα Ανώτερα Θεωρητικά της μουσικής με τον Μπάμπη Κανά. Αποφοίτησα από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και από την δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου.

Θέλετε να μας πείτε δυο λόγια για το βιογραφικό σας;

Μετά το πέρας των σπουδών στη δραματική σχολή, συμμετείχα στην παράσταση «Insenso» του Δ. Δημητριάδη σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού (2013), στη «Γειτονιά των Αγγέλων» του Ι. Καμπανέλλη σε σκηνοθεσία Κώστα Τσιάνου (2013-2014), στις «Τρωάδες» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου (2019).
Από το 2015 είμαι μέλος της Ομάδας Σημείο Μηδέν με σκηνοθέτη το Σάββα Στρούμπο. Παραστάσεις της Ομάδας στις οποίες συμμετείχα: «Εμείς», Γ. Ζαμιάτιν (2015), «Η Αποστολή: Ανάμνηση από μιαν Επανάστασης», Χ. Μύλλερ (2016), « Υπάρχει Επίσης»,
Θ. Συμεωνίδη, «Τρωάς», Δ. Δημητριάδη (2017), «Περιμένοντας τον Γκοντό», Σ. Μπέκετ, (2017- 2018), «Θραύσματα από τον Κάφκα», Γκ. Κούρταγκ (2018), «Αντιγόνη», του Σοφοκλή (2018- 2019, έκτοτε έως το 2023 η παράσταση παίχτηκε σε πολλά αρχαία θέατρα), «Ευτυχισμένες Μέρες», Σ. Μπέκετ (2020), «Αναφορά σε μια Ακαδημία», Φρ. Κάφκα (2021- 2022), «Πέρσες», του Αισχύλου (2022- 2023), «Not I» Σ. Μπέκετ (2023), «Για να τελειώνουμε με τη σφαγή του σώματος», Φ. Γκουατταρί (2023), «Άγαλμα», Θ. Συμεωνίδη (2023).

Διαβάστε επίσης  Κορίνα Θεοδωρίδου:" Οι ήρωες του έργου 'Ο Παίκτης' επιζητούν αγάπη και αναγνώριση"

Έλλη Ιγγλίζ
Έλλη Ιγγλίζ / Πηγή εικόνας: culturenow.gr

Θέλετε να μας μιλήσετε για την ομάδα με την οποία συνεργάζεστε;

Ο Σάββας Στρούμπος σκηνοθέτης της Ομάδας Σημείο Μηδέν, με την οποία συνεργάζομαι , είναι στενός συνεργάτης του σκηνοθέτη Θεόδωρου Τερζόπουλου, πολλά χρόνια. Ο τρόπος εργασίας της ομάδας εκκινεί από τη μέθοδο του Θ. Τερζόπουλου επιδιώκοντας μέσα από μια διαδικασία προετοιμασίας του/της ηθοποιού μέσα από ασκήσεις ενεργοποίησης του σώματος και της φωνής με όχημα την αναπνοή, να ενοποιήσει το σώμα, τη φωνή,  την ενέργεια, το λόγο. Αυτή η διαδικασία είναι ζωντανή και άρα εν εξελίξει.

Για κάθε παράσταση της Ομάδας, προηγείται ένα πολύμηνο εργαστήριο έρευνας του έργου και των ρόλων συλλογικά και ατομικά. Βασικός στόχος είναι μέσα από τη διαδικασία έρευνας και αυτοσχεδιασμού ο/η ηθοποιός να εξορύξει το υλικό του ρόλου, και με αυτή την έννοια να γίνει ηθοποιός – δημιουργός.

Advertising

Κυρία Έλλη Ιγγλίζ πρόσφατα έγινε η παρουσίαση της νέας σας ποιητικής συλλογής. Πείτε μας λίγα λόγια γι’ αυτήν.

Η σχέση μου με τη γραφή είναι βαθιά και πολυετής. Σε σχέση με το θέατρο και τη μουσική, θεωρώ ότι το υλικό της τέχνης είναι ενιαίο, απλώς εκφράζεται με διαφορετικούς τρόπους, μέσα από χρώματα, ήχους, λέξεις, μελωδίες… Έφτασε ο καιρός, το υλικό συγκεντρώθηκε και πρόσφατα εκδόθηκε η πρώτη μου ποιητική συλλογή «Θρυαλλίς» από τις εκδόσεις Κέδρος. Μέσα στη συλλογή περιλαμβάνονται και εικαστικά μου έργα, όπως και αυτό του εξωφύλλου, που αναφέρονται σε συγκεκριμένα ποιήματα της συλλογής.

Υπάρχει κάποια ηρωίδα που θα θέλατε να ενσαρκώσετε  στο μέλλον και γιατί;

Για ‘μένα ένα πολύ σημαντικό στοιχείο στο θέατρο είναι η μελέτη του ανθρώπου. Το υλικό του κάθε ρόλου είναι υλικό μελέτης της ανθρώπινης ύπαρξης στις διάφορες εκφάνσεις της. Με αυτήν την έννοια δεν υπάρχει ένας ρόλος ξεχωριστός, γιατί κάθε ρόλος είναι μοναδικός. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι όλοι οι ρόλοι είναι μέσα μας κι εμείς σε κάθε ρόλο.

Διαβάστε επίσης  Ιωάννα Λιούτσια: Ανοιχτά φωνήεντα και δαγκώμενα σύμφωνα

Τι είναι για εσάς πηγή έμπνευσης και δημιουργίας;

Με εμπνέει η ίδια η ζωή, με όλα της τα χρώματα...

Θα θέλατε να παίρνατε μέρος σε ένα τηλεοπτικό σήριαλ;

Ναι θα το ήθελα. Αν με ενδιέφερε το θέμα του έργου.

Advertising

Ποιες δυσκολίες έχετε αντιμετωπίσει ως τώρα;

Δυσκολίες υπάρχουν πολλές φορές είτε εσωτερικά είτε εξωτερικά, ίσως δεν έχει σημασία το ποιες, γιατί αυτό αλλάζει ανάλογα με τις περιστάσεις, το θέμα είναι η αντιμετώπιση. Οι λύσεις κάθε φορά ποικίλλουν, το κοινό όμως στοιχείο είναι η κίνηση, η δραστηριοποίηση, και το σημαντικό, η εξέλιξη μέσα από τις δυσκολίες.

Με ποιον τρόπο χαλαρώνετε;

Μου αρέσει να διαβάζω στον ελεύθερο χρόνο μου κι επίσης το να ακούω μουσική.

Τι σας φέρνουν στο νου τα Χριστούγεννα;

Μου φέρνουν στο νου μια αίσθηση ζεστασιάς και μια διάθεση να έχουμε καλύτερη σχέση με τον εαυτό μας και με τους ανθρώπους γύρω μας.


Ακολουθεί απόσπασμα από την Ομάδα Σημείο Μηδέν και την Αντιγόνη του Σοφοκλή:

Έχω σπουδάσει νοσηλευτική,έχω ασχοληθεί με τη συγγραφή βιβλίων και ποιητικών συλλογών και στίχων.Έχω αδυναμία στις επιστήμες, τη μουσική,το τραγούδι ,τα ταξίδια και τις τέχνες.Μου αρέσει να γράφω και να μοιράζομαι τις ιδέες μου με τον κόσμο συνεχώς.Είναι κάτι που το έκανα από παιδί και το αγαπώ.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Ιστορίες προδοσίας στην αρχαιότητα

Ιστορίες προδοσίας στην αρχαιότητα

Όπως λέει και το λαϊκό απόφθεγμα «την προδοσία πολλοί αγάπησαν,
Τρίστραμ Σάντι

Τρίστραμ Σάντι: σουρεαλισμός στα χρόνια της λογικής

Η “αρχή του αποχρώντος λόγου” -η ολοένα υποχώρηση κι εμβάθυνση