Τα 3/4 των παιδιών θα έχουν χαμηλή γλωσσική ικανότητα στα 11 χρόνια

Πηγή εικόνας: Τα 3/4 των παιδιών θα έχουν χαμηλή γλωσσική ικανότητα στα 11 χρόνια

Το παρόν άρθρο, με τίτλο Τα 3/4 των παιδιών θα έχουν χαμηλή γλωσσική ικανότητα στα 11 χρόνια, αποτελεί μετάφραση και προσαρμογή από την αγγλική στην ελληνική γλώσσα του πρωτότυπου άρθρου το οποίο μπορεί να βρεθεί εδώ. Η έρευνα μπορεί να βρεθεί εδώ.

Μία έρευνα ενός λεπτού προβλέπει ότι τα 3/4 των παιδιών θα έχουν χαμηλή γλωσσική ικανότητα στα 11 τους χρόνια.

Τι αφορά αυτή η έρευνα

Περίπου 1 στα 10 παιδιά έχουν διαταραχές στη μάθηση και τη χρήση της γλώσσας. Αυτό μπορεί να δυσκολέψει την κοινωνική τους ένταξη, την καλή τους απόδοση στο σχολείο και αργότερα στην εργασία, και το να ζήσουν την καλύτερη δυνατή ζωή.

Μερικά μικρά παιδιά με γλωσσικές δυσκολίες θα καλύψουν την καθυστέρηση χωρίς να χρειάζονται επιπλέον βοήθεια. Δεν χρειάζεται να ανησυχούμε για την παροχή σε αυτά τα παιδιά επιπλέον γλωσσικής υποστήριξης. Άλλα παιδιά θα συνεχίσουν να έχουν γλωσσικές δυσκολίες. Θα βοηθούσε αυτά τα παιδιά να λάβουν επιπλέον υποστήριξη στο σχολείο ή από έναν θεραπευτή. Αλλά, είναι δύσκολο για εμάς να εντοπίσουμε τα μικρά παιδιά που χρειάζονται επιπλέον γλωσσική υποστήριξη.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Σε αυτή τη μελέτη, προσπαθήσαμε να βρούμε ερωτήσεις που μπορούμε να κάνουμε στους γονείς, οι οποίες θα εντοπίσουν καλύτερα τα μικρά παιδιά που θα έχουν μακροχρόνιες γλωσσικές δυσκολίες.

Τι έκαναν οι ερευνητές

  • Χρησιμοποιήσαμε δεδομένα από 839 παιδιά που συμμετείχαν σε μια γλωσσική μελέτη από όταν ήταν 8 μηνών μέχρις ότου έγιναν έφηβοι.
  • Όταν τα παιδιά ήταν μεταξύ 8 μηνών και 3 ετών, οι γονείς τους απάντησαν σε 2,000 ερωτήσεις σχετικά με το παιδί και την οικογένειά του.
  • Όταν τα παιδιά ήταν 11 ετών, έκαναν ένα τεστ γλωσσικών δεξιοτήτων. Τα παιδιά τα οποία έλαβαν χαμηλή βαθμολογία είναι τα παιδιά που θέλουμε να εντοπίσουμε, ώστε να μπορέσουμε να τους παρέχουμε επιπλέον υποστήριξη. Τα παιδιά που έλαβαν υψηλή βαθμολογία δεν χρειάζονται επιπλέον γλωσσική υποστήριξη.
  • Χρησιμοποιήσαμε μαθηματικές μεθόδους για να διαπιστώσουμε ποια από τις 2,000 ερωτήσεις μας βοήθησε καλύτερα να προβλέψουμε εάν ένα παιδί θα είχε υψηλή ή χαμηλή βαθμολογία στο τεστ γλωσσικών δεξιοτήτων στα 11 έτη.
Διαβάστε επίσης  Τί είναι η μέθοδος ABA;

Τι βρήκαν οι ερευνητές

  • Βρήκαμε 7 ερωτήσεις που μπορούμε να κάνουμε στους γονείς όταν το παιδί τους γίνει 2 ετών. Με αυτές τις ερωτήσεις εντοπίσαμε το 73% των παιδιών με χαμηλές βαθμολογίες στη γλώσσα στα 11 έτη. Εντοπίσαμε το 77% των παιδιών με υψηλές βαθμολογίες στη γλώσσα.
  • Αυτές οι ερωτήσεις αφορούν λέξεις που λέει ή καταλαβαίνει το παιδί, αν χρησιμοποιεί ήχους ή λέξεις για να τραβήξει την προσοχή, πόσο καλά μπορεί να χρησιμοποιήσει καθημερινά αντικείμενα (όπως ένα φλιτζάνι ή μια βούρτσα) και πώς συμπεριφέρεται.
  • Βρήκαμε επίσης 7 ερωτήσεις που μπορούμε να κάνουμε στους γονείς όταν το παιδί τους γίνει 3 ετών. Με αυτές τις ερωτήσεις εντοπίσαμε το 75% των παιδιών με χαμηλές βαθμολογίες στη γλώσσα στα 11 έτη. Εντοπίσαμε το 85% των παιδιών με υψηλές βαθμολογίες στη γλώσσα.
  • Αυτές οι ερωτήσεις αφορούν την ικανότητα του παιδιού να σχηματίζει προτάσεις, λέξεις που λέει το παιδί, πόσο πολύ παίζει ο γονέας με το παιδί και πόσο καλά τα βγάζει πέρα.

Ερωτήσεις στην ηλικία των 24 μηνών

  • Περίπου πόσα από τα ακόλουθα αντικείμενα χρησιμοποιεί κατάλληλα το παιδί σας: φλιτζάνι, μπουκάλι, μπολ, κουτάλι, χτένα ή βούρτσα, οδοντόβουρτσα, πετσέτα, μπάλα, παιχνίδι-οχηματάκι, παιχνίδι-τηλέφωνο; (Συμβολικό παιχνίδι)
  • Χρησιμοποιεί το παιδί σας ήχους ή λέξεις για να τραβήξει την προσοχή ή να βοηθήσει; (Πραγματολογία)
  • Έχετε ανησυχίες για το πώς συμπεριφέρεται το παιδί σας; 
  • Το παιδί λέει «κουτάλι» (Λεξιλόγιο)
  • Πόσες διαφορετικές λέξεις ή φράσεις καταλαβαίνει το παιδί σας χωρίς χειρονομίες; (Λεξιλόγιο)
  • Το παιδί σας λέει «πρόσωπο» (Λεξιλόγιο)
  • Το παιδί λέει «κουακ κκουακ» (Λεξιλόγιο).

Ερωτήσεις στην ηλικία των 36 μηνών

  • Σημειώστε την πρόταση που ακούγεται περισσότερο σαν τον τρόπο που μιλάει το παιδί σας: «Αυτή η κούκλα μεγάλη» ή «Αυτή η κούκλα μεγάλη και αυτή η κούκλα μικρή» (Μορφοσύνταξη)
  • Έχει ήδη αρχίσει το παιδί σας να συνδυάζει λέξεις; (Μορφοσύνταξη)
  • Το παιδί λέει «κύκλος» (Λεξιλόγιο)
  • Το παιδί λέει «ατύχημα» (Λεξιλόγιο)
  • Το παιδί λέει «ξεχνάω/ξέχασα» (Λεξιλόγιο)
  • Παίζω με το παιδί μου και του δείχνω πράγματα (Αλληλεπιδράσεις)
  • Πώς νομίζετε ότι τα πηγαίνετε; (Στρες του γονέα).
Διαβάστε επίσης  Δύο ψυχές σε ένα σώμα: Άμπιγκεϊλ και Μπρίτανι Χένσελ

Τι σημαίνει αυτό για τα άτομα με ΑΓΔ

  • Αυτές οι ερωτήσεις μπορούν να μας πουν εάν ένα παιδί 2 ή 3 ετών είναι πιθανό να έχει μακροχρόνιες γλωσσικές δυσκολίες. Αυτό μας δίνει μια ιδέα για το ποια παιδιά μπορεί να χρειάζονται επιπλέον γλωσσική υποστήριξη.
  • Αυτές οι ερωτήσεις είναι ατελείς: θα προσδιορίσουν σωστά εάν ένα παιδί θα έχει μακροχρόνιες γλωσσικές δυσκολίες –περίπου 3 στις 4 φορές. Θα κάνουν λάθος για περίπου το 1/4 των παιδιών.
  • Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτές τις ερωτήσεις για να πούμε εμπιστευτικά σε έναν γονέα εάν το παιδί του 2 ή 3 ετών θα έχει μακροχρόνιες γλωσσικές δυσκολίες.
  • Αλλά, οι ερωτήσεις μπορεί να είναι χρήσιμες για τους ερευνητές που θέλουν να εντοπίσουν παιδιά που είναι πιο πιθανό να έχουν μακροχρόνιες γλωσσικές δυσκολίες. Αυτό θα μας βοηθούσε να συνεχίσουμε να μαθαίνουμε περισσότερα για αυτά τα παιδιά και την υποστήριξη που χρειάζονται για να ζήσουν μια καλή ζωή.

Το παρόν άρθρο, με τίτλο Τα 3/4 των παιδιών θα έχουν χαμηλή γλωσσική ικανότητα στα 11 χρόνια, αποτελεί μετάφραση και προσαρμογή από την αγγλική στην ελληνική γλώσσα του πρωτότυπου άρθρου το οποίο μπορεί να βρεθεί εδώ. Η έρευνα μπορεί να βρεθεί εδώ.

Βιβλιογραφία

Gasparini, L., Shepherd, D. A., Bavin, E. L., Eadie, P., Reilly, S., Morgan, A. T., & Wake, M. (2023). Using machine-learning methods to identify early-life predictors of 11-year language outcome. Journal of child psychology and psychiatry, and allied disciplines64(8), 1242–1252. https://doi.org/10.1111/jcpp.13733

Σπούδασα Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο Κρήτης (2008) και ολοκλήρωσα μεταπτυχιακό πρόγραμμα ειδίκευσης στην Ανάπτυξη του Παιδιού στο Τμήμα Ψυχολογίας και Ανθρώπινης Ανάπτυξης του Πανεπιστημιακού Κολλεγίου του Λονδίνου (2012). Το 2014, ξεκίνησα διδακτορικές σπουδές στο Πανεπιστημιακό Κολλέγιο του Λονδίνου. Τον Δεκέμβριο του 2018, υπερασπίστηκα επιτυχώς τη διατριβή μου με τίτλο (στην ελληνική γλώσσα): Η διερεύνηση της οργάνωσης του λεξιλογίου σε παιδιά που μιλούν Ελληνικά με δυσκολίες στη γλώσσα και τον αλφαβητισμό. Η διδακτορική διατριβή μπορεί να βρεθεί εδώ: https://discovery-pp.ucl.ac.uk/id/eprint/10077333/

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Αρχαίες προφητείες που βγήκαν αληθινές

Ο αρχαίος κόσμος πίστευε πολύ στους οιωνούς και στις προφητείες.

Ποια είναι η σχέση της δυσλεξίας με την ΑΓΔ;

Το παρόν άρθρο, με τίτλο Ποια είναι η σχέση της