Hollow Knight: Silksong οι πρώτες εντυπώσεις

Αν είσαι gamer και έχεις σύνδεση στο internet σίγουρα έχεις πέσει πάνω σε εορτασμούς για το release του Hollow Knight: Silksong. Η αντίστροφη μέτρηση που ξεκίνησε μετά την Gamescom τελείωσε και το έχουμε επιτέλους στα χέρια μας. Έχοντας επιτρέψει λίγο χρόνο να περάσει, τον ενθουσιασμό να καταλαγιάσει και το fandom να εκφράσει τις απόψεις του μπορούμε να βουτήξουμε σε μια κριτική. Από την παραγωγή, στο gameplay και την υποδοχή θα δούμε τις επιτυχίες και αστοχίες του παιχνιδιού.

Παραγωγή 

Το Hollow Knight: Silksong είναι ένα παιχνίδι που οι περισσότεροι από εμάς περιμέναμε πολύ υπομονετικά. Το indie studio Team Cherry αποτελείται από τρία μόλις άτομα. Μετά από επτά χρόνια μας δίνει το sequel ενός από τα πιο αγαπημένα σύγχρονα Metroidvania. Όπως λέει η ομάδα ο λόγος που άργησε το development ήταν η αγάπη που είχαν στο project. Όπως αναφέρουν, συνέχισαν να δουλεύουν προς όλες τις κατευθύνσεις με σκοπό να «ανακαλύψουν» τη συνέχειά του αντί να τη σχεδιάσουν. Έτσι, γεννήθηκε το Hollow Knight: Silksong που αρχικά προοριζόταν για DLC. Μπορεί η αναμονή να ήταν απογοητευτική αλλά εκ πρώτης όψεως φαίνεται ότι την άξιζε. Πίσω από την αργοπορία της Team Cherry κρύβεται ο σεβασμός στο κοινό και το ίδιο το παιχνίδι. Σε μια εποχή που παρατηρούμε άνοδο σε βεβιασμένα sequel που εν τέλει δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες μας το Hollow Knight: Silksong μας (έστησε αλλά) κέρδισε.

Hollow Knight: Silksong
Πηγή: https://www.adelaidereview.com.au/latest/news/2018/09/25/adelaide-game-developers-team-cherry-on-top-with-hollow-knight/

Gameplay 

 

Στο Hollow Knight: Silksong παίζεις ως τη Hornet, πριγκιπέσα και προστάτιδα του Hollowsnest. Η δευτεραγωνίστρια του πρώτου παιχνιδιού έρχεται στο επίκεντρο κουβαλώντας μαζί της το pixel-perfect agility που θαυμάσαμε. Το αποτέλεσμα ένα platformer side scroller που χρειάζεται ακρίβεια, συγχρονισμό και στρατηγική για να σε επιβραβεύσει με ομορφιά, περιπέτεια και διασκέδαση.

Advertising

Advertisements
Ad 14

 

Navigation

 

Όπως και ο προκάτοχός του, το Hollow Knight: Silksong βασίζεται στην εξερεύνηση. Τα visuals, πέραν του αισθητικού, λένε την ιστορία του βασιλείου φωνάζοντάς σε να ψαχουλέψεις κάθε γωνία. Αυτό, σε συνδυασμό με τον σχεδιασμό του platforming δίνουν το suspense του να ανακαλύπτεις ένα νέο μέρος βήμα-βήμα. Παράλληλα, το game παίζει με την εκπαίδευσή σου σαν gamer, δοκιμάζοντας τις προσδοκίες σου. Οι λαβύρινθοι που ταξιδεύεις είναι σπαρμένοι με δυσπρόσιτα μέρη που μπορεί να κρύβουν θησαυρούς. Το αν καταλήξεις σε boss ή currency θα το μάθεις μόνο αφού καταφέρεις να βρεις την τέλεια αλληλουχία κινήσεων για να φτάσεις εκεί. Το βασίλειο του Pharloom (αριστερά) είναι μάλιστα πολύ μεγαλύτερο του Hollownest (δεξια).

Hollow Knight: Silksong
Πηγή: https://www.ign.com/articles/hollow-knight-silksong-interactive-map

Ακόμα, οι χάρτες είναι items που πρέπει να αγοράσεις και ανανεώνεται μόνο στα save points. Αν θέλεις να βλέπεις ακριβώς που βρίσκεσαι χρειάζεται επίσης να αγοράσεις ένα pin. Η ικανότητα σου να θυμάσαι το δρόμο σου είναι πολύτιμη και η περιέργεια για το τι βρίσκεται παρακάτω επικίνδυνη. Επιπλέον, πέρα από πάνω-κάτω, δεξιά-αριστερά μπορείς να κινηθείς σε διαγώνιο πράγμα που φυσικά αντανακλάται στον κόσμο με ακόμα πιο σύνθετα περάσματα. Συμπληρωματικά, υπάρχουν σημεία του χάρτη που δεν είναι προσβάσιμα μέχρι να πάρεις κάποιο ability ή να αναλάβεις ένα side quest άρα θα χρειαστεί να κάνεις μπρος πίσω αρκετές φορές χτίζοντας τα controls που χρειάζεσαι για το combat.

 

Combat 

 

Δε θα μπορούσες να παίζεις σαν την προστάτιδα του Hollownest χωρίς να έχεις combat. Στο Hollow Knight: Silksong, όπως μπορεί να έχετε ήδη ακούσει, βλέπουμε bosses που ανταγωνίζονται σε δυσκολία το Dark Souls. Ήδη από την αρχή του παιχνιδιού παίζεις ως μια «αποδυναμωμένη» version της Hornet συνεπώς η καμπύλη για να μάθεις τα mechanics του game είναι απότομη. Το όπλο σου, μια «βελόνα» λειτουργεί ως σπαθί και η «κλωστή» της που δημιουργεί ένα κουβάρι of damage γύρω σου. Μπορείς να κάνεις parry με τη «βελόνα» σου σε projectiles αλλά χωρίς ασπίδα οι αποφυγές αποτελούν την κύρια άμυνά σου. Ο χώρος αφορούν τεράστιο μέρος του combat. Ταυτόχρονα, δεν έχεις τη δυνατότητα να κάνεις grind και το να «ντυθείς» είναι ακριβό.

Hollow Knight: Silksong
Πηγή: https://www.teamcherry.com.au/games

Επίσης, αξίζει να σημειώσουμε πως η ζωή σου είναι πιο περιορισμένη από το πρώτο παιχνίδι. Στο Silksong ένα hit στοιχίζει ⅖ της ζωής σου ενώ το heal σου δεν έχει καλή αναλογία mana-restoration. Αυτό σημαίνει ότι πρακτικά έχεις 3 hits και είσαι εκτός, ακόμα και τις φορές που κάνεις heal. Τέλος, αφού πεθάνεις κάνεις respawn στο τελευταίο save point. Τις περισσότερες φορές λοιπόν, έχεις μια μεγάλη και δύσκολη διαδρομή, βάζοντας το navigation ως παράγοντα στο combat, μέχρι να επιστρέψεις στο σημείο ενδιαφέροντός σου, συνήθως ήδη λαβωμένη.

Advertising

 

Resources 

 

Όπως είδαμε πιο πάνω, η δυσκολία στο combat και το navigation σε κάνει να σκέφτεσαι τη ζωή και το silk/soul (mana) που χρησιμοποιείς για heals σαν resource. Το Hollow Knight: Silksong δοκιμάζει την ικανότητα σου σε resource management με πολλούς τρόπους. Αρχικά, έχουμε το ίδιο mechanic με το πρώτο game όπου αφού φύγεις για τόπο χλοερό ξυπνάς εν τόπο αναπαύσεως, δηλαδή στο τελευταίο save point σου. Τα Rosarie Beads, δηλαδή το in game currency που έχεις συλλέξει, μένουν με το «φάντασμά» σου στο σημείο που έχασες. Αν δεν καταφέρεις να φτάσεις εκεί και να πάρεις τα υπάρχοντά σου από το «φάντασμά» σου χωρίς να χάσεις κάνουν reset.

Hollow Knight: Silksong
Πηγή: https://www.teamcherry.com.au/games

Ενδιαφέρον είναι πως, μπορείς να πληρώσεις πωλητές να «δέσουν» τις χάντρες σε ένα Rosarie, το καθολικό κομποσκοίνι, μετατρέποντας τες σε item ώστε να μην τις χάνεις, mechanic που δεν υπήρχε στο προηγούμενο παιχνίδι. Η οικονομία του game είναι δύσκολη αφού δεν αφήνουν όλοι οι εχθροί Rosarie Beads και τα πάντα είναι πανάκριβα. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι, ότι τα Rosarie Beads χρησιμεύουν πέραν από τα upgrades στο να ξεκλειδώνεις, χάρτες, fast travel και save points κλείνοντας έτσι έναν κύκλο που διατρέχει και τα τρία aspects του development ορίζοντας τον βαθμό δυσκολίας του game.

 

Κριτική 

 

Αντικειμενικά, έχουμε να κάνουμε με ένα εντυπωσιακά καλοδουλεμένο παιχνίδι, μια μοναδική περίπτωση ενός Metroidvania game που δε θα μπορούσε να υπάρχει αν δεν είχαν τρία nerds εφτά χρόνια να δουλέψουν κάθε λεπτομέρεια του. Ωστόσο, πέρα από τα facts του σχεδιασμού του Hollow Knight: Silksong χρειάζεται να δούμε την υποδοχή του κοινού. Είναι αναμενόμενο η κυκλοφορία του sequel ενός game σταθμού τη βιομηχανία να προκαλέσει πολλές συζητήσεις. Στην περίπτωση του Silksong βλέπουμε ήδη από την πρώτη εβδομάδα της κυκλοφορίας, πολλές αποκλίνουσες απόψεις.

Hollow Knight: Silksong
Πηγή: https://www.teamcherry.com.au/games

Η συζήτηση για τη δυσκολία

 

Τι λέει η κοινότητα;

 

Το πιο πολυσυζητημένο σημείο για το Hollow Knight: Silksong είναι η δυσκολία του. Όπως είδαμε παραπάνω, είναι ένα Souls-Like punishing game που απαιτεί μια πολύ τεχνική αντιμετώπιση. Μπορεί να έχει μείνει πιστό στην κληρονομία που άφησε το πρώτο παιχνίδι όμως, πολλοί fans πιστεύουν πως οι developers το παράκαναν αυτή τη φορά. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι το game δεν αποτελεί πλέον μια διασκεδαστική εμπειρία αλλά έχει αίσθηση σαν «δουλειά». Στον αντίποδα, έχουμε άτομα που εκτιμούν ιδιαίτερα αυτή την ποιότητα του game. Αυτή τη στιγμή στο Steam έχει ένα θετικό μεν αλλά όχι ακριβώς αντιπροσωπευτικό rating, 77.50% εν αντιθέσει με το πρώτο που έχει 96.03%.

Advertising

Hollow Knight: Silksong
Πηγή: https://steamdb.info/charts/ τελευταία ανανέωση 11.09.25

Η δυσκολία έχει αποτελέσει εν μέρει το λόγο για τη βαθμολογία αυτή. Είναι μια πραγματικότητα πως χρειάζεται πολύ υπομονή για προχωρήσεις στο παιχνίδι. Σίγουρα είναι προορισμένο για μια συγκεκριμένη στόφα που εκτιμά τα challenging games στα οποία το νευρικό σου σύστημα χρειάζεται να καλωδιωθεί στα controls. Παρά τις διαφωνίες βλέπουμε το Silksong έχει ήδη σχεδόν 26 εκατομύρια ώρες που πιθανώς να εκτοξευθούν ψηλώτερα με την κυκλοφορία mods που μειώνουν τη δυσκολία. Το τελευταίο είναι παράληλα δείκτης της δυσκολίας του game και της επιθυμίας της κοινότητας να το παίξει.

 

Τι αφήνουμε απ’ έξω;

 

Το Silksong ένα meditative game το οποίο έχει την ικανότητα να κρατήσει την προσοχή σου για πολλές ώρες. Η εξερεύνηση δεν είναι εύκολο πράγμα στην πραγματική ζωή και η δυσκολία του game το αντανακλά εξυπηρετώντας τόσο το immersion όσο το storytelling. Πιο σημαντικά, ένα από τα challenges είναι ο ίδιος σου ο εαυτός αφού το πιο σημαντικό είναι να μένεις coolheaded, σαν τη Hornet. Τις περισσότερες φορές η ίδια τιμωρούσα τον εαυτό μου βουτώντας κατακούτελα σε αγκάθια από τα νεύρα μου. Όντως, αν το hobby σου είναι τα games δεν είναι λύση να μην παίζεις άμα δεν είσαι απολύτως ζεν. Η δυσκολία όμως του παιχνιδιού δεν είναι fault είναι feature που σχεδιάστηκε με συγκεκριμένο (υπομονετικό) κοινό κατά νου.

Hollow Knight: Silksong
Πηγή: https://www.teamcherry.com.au/games

Τί απαιτήσεις έχει η αγορά;

 

Κοιτώντας το ζήτημα της δυσκολίας στο πλαίσιο του game development η πρώτη σκέψη που έρχεται είναι η εξής: Το δυνατό μέρος του πρώτου game ήταν το gameplay. Στο Hollow Knight: Silksong τα NPCs είναι χαρισματικά, η αφήγηση είναι ποιητική, το art είναι πανέμορφο και το audio είναι γεμάτο bops. Η Team Cherry έπιασε τον πήχη του πρώτου game, χωρίς να αλλάζει πολλά πράγματα. Εκεί που προχώρησε το franchise είναι το gameplay κάνοντας το ακόμα πιο τεχνικό.

Είναι σημαντικό να σημειώσουμε ότι οι gamers γινόμαστε κάθε μέρα πιο εξειδικευμένοι. H κοινότητα είναι πολύ μεγαλύτερη, χρόνια εμπειρίας έχουν χτίσει τα αντανακλαστικά μας και υπάρχουν πολλοί περισσότεροι επαγγελματίες. Είμαστε σε ένα σημείο που ανεξάρτητα με την επιτυχία ενός παιχνιδιού, αυτό που θα μας κρατήσει πριν πάμε στο επόμενο είναι συχνά η δυσκολία. Μπορούμε λοιπόν να υποθέσουμε πως, πέραν των άλλων, η Team Cherry θέλησε να σχεδιάσει κάτι που θα σου μείνει για καιρό και θα γίνει αντικείμενο συζήτησης. Ίσως, όμως να υπερτίμησαν το επίπεδο του κοινού στόχου τους.

Advertising

 

Το ζήτημα της μετάφρασης

 

Πέραν των παραπάνω, το Hollow Knight: Silksong αντιμετώπισε ζητήματα που προέκυψαν από τη διανομή του. Η βαθμολογία του επηρεάστηκε μεν από τις διαφωνίες για τη δυσκολία του διαμορφώθηκε δε κυρίως από το κοινό που μιλά κινέζικα. Η κινεζική μετάφραση (σε απλοποιημένα κινέζικα, δηλαδή γραπτά μανδαρινικά) φαίνεται να είναι τόσο απαρχαιωμένη που κάποια από τα reviews αναφέρουν ότι χρειάστηκε να γυρίσουν το παιχνίδι στα αγγλικά για να καταλάβουν. Η μετάφραση ενός τόσο ποιητικού παιχνιδιού μπορεί να είναι δύσκολη ωστόσο δε μιλάμε απλά για μια αστοχία στο ύφος.

Προσωπικά, βρίσκω την κακή μετάφραση μεγάλη ήττα αφού αυτά τα λίγα ποιήματα και interactions με NPCs εξισορροπούν την κούραση που προκύπτει από τη δυσκολία. Δεδομένου επίσης του χρόνου που είχε η ομάδα να δουλέψει το παιχνιδι, μια τόσο κακή μετάφραση σε μια γλώσσα που μιλάνε 800 εκατομύρια άνθρωποι αφήνει μια άσχημη γευση. Η Team Cherry έχει ανακοινώσει πως θα φτιάξουν τη μετάφραση μέσα στις επόμενες εβδομάδες χωρίς να δώσουν ακριβές πλαίσιο.

 

Οι πωλήσεις

 

Πέρα από την κριτική στο feel του Hollow Knight: Silksong είναι σημαντικό να δούμε πως τα πήγε στην αγορά. Αρχικά, κυκλοφόρησε με τιμή €19.50 και δεν έχει πέσει από τις πρώτες 5 θέσεις του Weekly Top Selling του Steam πράγμα που θα ζήλευε κάθε AAA studio. Μάλιστα, βλέπουμε το fandom να δείχνει μεγάλη εκτίμηση στην αναλογία κόστους – ποιότητας. Στο r/Silksong αρκετά ιδιόκτητα accounts έκαναν δώρο copies του game γιορτάζοντας το release του.

Hollow Knight: Silksong
Πηγή: https://store.steampowered.com/charts

Παράλληλα, βλέπουμε ανοιχτές συζητήσεις ενάντια της πειρατείας οι περισσότερες εκ των οποίων καταλήγουν στο ότι «δεν αξίζει καν να μπεις στον κόπο». Από τα παραπάνω, καταλαβαίνουμε πως η Team Cherry έχει κερδίσει τον σεβασμό της κοινότητας που με τη σειρά της αναγνωρίζει τόσο τις δυσκολίες που έχει να αντιμετωπίσει ένα indie studio όσο τη δύναμη που αντλεί από το πορτοφόλι της.

Advertising

 

Last thoughts

 

Καταρχάς, δεν είναι υπερβολή να μιλήσουμε για το Hollow Knight: Silksong ως επιτυχία αφού οι πωλήσεις, οι ενεργοί παίκτες και το relevancy του στα media είναι όλα ανοδικά. Μάλιστα, οι developers του Aeterna Lucis, καθυστέρησαν το release τους ώστε να μην ανταγωνιστούν για δημοσιότητα το Silksong. Ύστερα, αν εξαιρέσουμε την κινέζικη μετάφραση, δεν έχει ασκηθεί άλλη κριτική στα aspects του development αφού έχουμε στα χέρια μας ένα πανέμορφο, bug free game. Tέλος, μπορεί η κοινότητα γύρω από το παιχνίδι να έχει μας έχει φοβερίσει λίγο με τις διαφωνίες πάνω στη δυσκολία αλλά αυτό δεν αντανακλάται ακριβώς στους ενεργούς παίκτες.

 

Hollow Knight: Silksong
Πηγή: https://www.thegamer.com/hollow-knight-silksong-more-difficult-player-complaints/

 

Χωρίς να έχω τελειώσει το Silksong η ίδια, θα προσκαλούσα όλους τους gamers ανεξαρτήτως της ικανότητας τους να δώσουν μια ευκαιρία στο game. Μπορεί να μη σου δίνει άμεση επιβράβευση αλλά πάντα αποτελεί τον τέλειο προορισμό για να δραπετεύσεις την καθημερινότητα. Δεν είναι λίγες η φορές που το σκέφτομαι μέσα στη μέρα μου ανυπομονώντας να γυρίσω σπίτι για να εξερευνήσω το βασίλειο του Pharloom. Εν κατακλείδι, περί ορέξεως κολοκυθόπιτα αλλά η συγκεκριμένη πίτα είναι πολύ καλή αν ξέρεις να ανοίγεις φύλλο.

 

https://store.steampowered.com/app/1030300/Hollow_Knight_Silksong/

https://www.teamcherry.com.au/about

Advertising

https://steamdb.info/stats/gameratings/?min_reviews=500

https://www.ign.com/articles/chinese-players-use-steam-reviews-to-complain-about-hollow-knight-silksong-translation-team-cherry-promises-improvements

https://www.gamesindustry.biz/team-cherry-is-working-to-improve-hollow-knight-silksongs-chinese-translation-following-player-complaints

https://www.polygon.com/hollow-knight-silksong-dlc-expansion-team-cherry-development-time/

Advertising

https://www.rockpapershotgun.com/hollow-knight-silksong-review

https://www.gamesradar.com/games/action/silksong-is-way-harder-than-hollow-knight-and-my-theory-is-that-team-cherry-became-evil-game-designers-without-even-realizing-it/

https://www.ign.com/articles/hollow-knight-silksong-review

https://www.pcgamer.com/games/action/silksong-players-are-wrestling-with-the-games-stabs-you-and-kicks-you-for-crying-about-it-difficulty/

Advertising

https://www.thegamer.com/hollow-knight-silksong-difficulty-causing-negative-steam-reviews/

https://store.steampowered.com/charts/topselling/global

 

Περισσότερα από τη στήλη: Gaming

Gaming

ΕΝΑ: Dream BBQ Game Review

Έχεις ανοίξει κάποιο store, μπροστά από τα μάτια σου περνάνε δεκάδες τίτλοι. Το καλάθι σου,…

Gaming

LEGO Batman: Legacy of the Dark Knight

  Η Κυκλοφορία Η TT Games ανακοίνωσε το νέο παιχνίδι LEGO Batman: Legacy of the…

Gaming

Η μεταθανάτια ζωή των Massively Multiplayer Online Games (MMO)

Massively Multiplayer Online Games (MMO): Η πόλις εάλω Οι «κρυφοί» κόσμοι των MMO (Massively Multiplayer…

Gaming

Gamescom 2025 όσα έγιναν και παραπάνω

Η Gamescom ολοκληρώθηκε και για φέτος στις 24 Αυγούστου. Άλλη μια χρονιά που βλέπουμε το…

Gaming

Gaming χωρίς όρια: Alternate Reality Games (ARGs)

ARGs: Τα παιχνίδια που θολώνουν τα όρια Τα Alternate Reality Games (ARGs) ήρθαν για να…

Gaming

Το μεγάλο στοίχημα της Σαουδικής Αραβίας για τα Esports

Πώς το Ριάντ χτίζει αρένες Η Σαουδική Αραβία δεν μένει απλώς στις κερκίδες· αναμορφώνει το…

Gaming

Το Y2K όπως το βλεπουμε στο Emily is away

  Πολλοί μιλάνε τελευταία για την επανεμφάνιση της αισθητικής του Y2K. Μπορεί να ξεκίνησε από…