
Στην εποχή της παντοδυναμίας των social media και της ανόδου της τεχνητής νοημοσύνης, το digital marketing και η διαφήμιση αλλάζει μορφή. Οι computer generated influencers ή CGI influencers (computer generated imagery), δηλαδή influencers σχεδιασμένοι από υπολογιστή, ουσιαστικά αποτελούν λογαριασμούς Instagram, οι οποίοι δεν ανήκουν σε υπαρκτά πρόσωπα, αλλά σε «τεχνητές» προσωπικότητες.
Ενώ η διαφήμιση μέσω social media στοχεύει στην προσωποκεντρική προώθηση των προϊόντων και τις ρεαλιστικές αντιδράσεις έπειτα από την χρήση τους, φαίνεται οι CGI influencers να τα πηγαίνουν πολύ καλά, μιας και έχουν αποκτήσει πολλούς followers. Οι μη ανθρώπινοι αυτοί influencers, έχουν κάνει την εμφάνισή τους στη μόδα, στο χώρο των τηλεπικοινωνιών και της τεχνολογίας καθώς και σε εταιρείες που απευθύνονται σε μικρότερα κοινά. Δεν μπορούν να αισθανθούν, καθώς δεν έχουν συναισθήματα, όμως προκαλούν αποτελεσματικά τα σχόλια των ανθρώπων, κερδίζοντας την προσοχή τους.
Αρχικά, φαίνεται ότι μόνο η Generation Z, φαίνεται να συμβαδίζει με τους CGI influencers. Η συνεχής παρουσία τους στα social media θα επηρεάσει και τους πιο μεγάλους σε ηλικία. Σε πολλά posts οι πραγματικοί influencers δεν διαφέρουν από τους CGI και δεν μπορεί κάποιος εύκολα να τους διαχωρίσει. Σύμφωνα με την συνταξιοδοτημένη κοινωνιολόγο Diane Pacom του πανεπιστημίου του Καναδά, κάτι τέτοιο θα μπορούσε να δημιουργήσει μεγάλη σύγχυση και να έχει κοινωνιολογικές επιπλοκές.
Ο λογαριασμός των computer generated influencers μπορεί να τρέχει ασταμάτητα και η διαφήμιση μπορεί να γίνεται με χαμηλότερα κόστη, αφού δεν πρόκειται για υπαρκτά πρόσωπα. Θα φαίνεται φυσικό μετά από κάποια χρόνια να χρησιμοποιούνται τεχνητά μοντέλα για την προώθηση προϊόντων αντί για αληθινά πρόσωπα. Όσο αυτή η τακτική συνεχίζει να έχει απήχηση, τόσο θα αυξάνονται και οι εταιρείες που επιλέγουν αυτή τη μέθοδο. Η έκταση και η επιθετικότητα της εξάπλωσης των CGI influencers, θα επηρεάσει οικονομικά πολλούς επαγγελματικούς κλάδους και πολλοί επαγγελματίες θα προσπαθούν να συναγωνίζονται λογισμικά.
Ακόμα κι αν ο σκεπτικισμός γύρω από την οικονομική επιρροή των CGI influencers είναι ακόμα άγουρος, ο προβληματισμός σχετικά με την ποιοτική συνεισφορά τους είναι μία πραγματικότητα. Η διαφήμιση μέσω των social media στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στην εμπιστοσύνη και την αλληλεπίδραση. Το χτίσιμο αυτών των σχέσεων αποτελεί χαρακτηριστικό της ανθρώπινης διάδρασης.
Ακόμη κι αν οι computer generate influencers είναι μία μόδα που θα σβήσει, η ορθή χρησιμοποίηση τους στη διαφήμιση είναι αναγκαία. Το ίδιο επιτακτική καθίσταται και η σωστή αποδοχή νέων τάσεων που δείχνουν να έχουν οικονομικά οφέλη, αλλά δεν έχουν μελετηθεί επαρκώς.
Πηγές που χρησιμοποιήθηκαν σε αυτό το άρθρο:
«These Influencers Are Computer-Generated: The Future of Marketing, or Untrustworthy Advertising?». Ανακτήθηκε από: https://blog.hubspot.com/marketing/virtual-influencers?fbclid=IwAR2IWfFaZIlRQ4zBwTgW0JhSImExxapd2oCiIx5F4EQHJ5jz6LGMMwxUuiI
«The robot invasion has begun: Meet the computer-generated influencers taking over Instagram». Ανακτήθηκε από: https://eu.usatoday.com/story/life/2019/10/16/cgi-influencers-blur-line-between-reality-and-fantasy-instagram-advertising/3790471002/