PioniGames: Με το παιχνίδι το παιδί μαθαίνει αβίαστα

Στη σημερινή μας συνέντευξη έχουμε δύο νέα κορίτσια με πολύ μεράκι και όνειρα, την Κλαίρη και την Ραφαέλα, οι οποίες συνεργάζονται στην PioniGames, μια νεοιδρυθείσα ελληνική εταιρία με εκπαιδευτικά παιχνίδια. Είχαμε μια πολύ όμορφη συζήτηση για το πώς ξεκίνησε αυτή η ιδέα, πώς φτιάχνονται τελικά τα παιχνίδια και τα άτομα που συμμετέχουν στη δημιουργία τους, για την οικονομική κρίση και την καραντίνα και πώς επηρέασαν τις επιχειρήσεις, καθώς και για τους επόμενους στόχους της PioniGames. Όσες έχετε παιδιά, ανήψια, μαθητές… μείνετε συντονισμένοι… η PioniGames είναι εδώ και τα εκπαιδευτικά παιχνίδια της εταιρείας εξαιρετικά.

Θα θέλατε, αρχικά, μας δώσετε κάποιες περισσότερες πληροφορίες για εσάς; Ποιος είναι ο ρόλος σας στην PioniGames, τη νεοϊδρυθείσα ελληνική εταιρεία με εκπαιδευτικά παιχνίδια;

Κλαίρη: Γειά! Είμαι η Κλαίρη, είμαι δασκάλα και έχω αναλάβει τον σχεδιασμό των παιχνιδιών. Από τη σύλληψη της ιδέας μέχρι το τελικό αποτέλεσμα υπάρχουν πολλά βήματα. Κυρίως μου αρέσει να σκέφτομαι ένα νέο παιχνίδι και να το συζητάω αυτό πρώτα με την γραφίστρια και ύστερα με άλλα άτομα που συμμετέχουν στην ομάδα όπως τη Μαρία, την Αναστασία και την Κωνσταντίνα.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Rafaela: Hej, ονομάζομαι Rafaella Svensson και είμαι στο δημιουργικό κομμάτι της εταιρίας PioniGames. Γενικά έχω έρωτα με την εικονογράφηση και το παιδικό design οπότε είπα να κυνηγήσω το όνειρο και να φτιάξω κόσμους για τους μικρούς μας φίλους.

Άρα, πρώτα «έρχεται» η σύλληψη της ιδέας και έπειτα το συζητάτε με την γραφίστρια; Ποια ακριβώς είναι η διαδικασία κατασκευής ενός τέτοιου είδους παιχνιδιού, όπως για παράδειγμα το παζλ «ΟΜΟΙΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ΓΥΡΩ ΜΟΥ»;

Rafaela: Για την ακρίβεια κάνουμε αρκετά brainstorming

Advertising

Κλαίρη: Η Ραφαέλα είναι το καλύτερο άτομο για έναν καταιγισμό ιδεών ή αλλιώς brainstorming. Λέμε πολλές ιδέες, κάποιες απορρίπτονται και κάποιες εξελίσσονται καθώς σκεφτόμαστε και μιλάμε. Είναι βασικό να καταλάβει τι ζητάς ο εικονογράφος ώστε όχι μόνο να ανταποκριθεί σχεδιαστικά αλλά και να πει αυτό δεν θα σου βγει με αυτόν τον τρόπο, αλλά μπορούμε να κάνουμε κάτι άλλο. Η Ραφαέλα έχει εμπειρία με παιδικό σχέδιο και παιδιά και η γνώμη της μετράει και στην διαμόρφωση του παιχνιδιού.

Σχετικά με τη δημιουργία ενός νέου παιχνιδιού, πρώτα πρώτα έχει γεννηθεί η ανάγκη να καλυφθεί ένα σύνολο γνωστικών στόχων και δεξιοτήτων για το παιδί, μέσα από το παιχνίδι. Ύστερα, έρχεται η ιδέα ότι δηλαδή αυτό το παιχνίδι μπορεί να ανταπεξέλθει στην ανάγκη. Για παράδειγμα, το παζλ «Όμοια Σχήματα γύρω μου» δημιουργήθηκε με σκοπό αρχικά να μάθουν τα παιδιά να παρατηρούν ότι δεν είναι όλα γύρω τους ένας κύκλος, ένα τρίγωνο αλλά μπορεί να έχουν αρκετές μορφές που όλες με κάτι άλλο μοιάζουν. Άρα έχουμε τους γνωστικούς στόχους, την ιδέα και μετά περνάμε στην εικονογράφηση, στην δοκιμή και στην παραγωγή.

Πόσα άτομα συμμετέχουν στην κατασκευή του;

Advertising

Κλαίρη:Είναι ο εικονογράφος, το άτομο που θα σκεφτεί το παιχνίδι με τους κανόνες, το άτομο που θα κάνει τις δοκιμές (στην περίπτωση μας τα παιδιά κυρίως), ο τυπογράφος ή το εργοστάσιο παραγωγής και φυσικά το άτομο που θα υποστηρίξει το marketing.

Διαβάστε επίσης  Νικολέττα Φιλιππάκη:Το μέλλον ανήκει σε αυτούς που πιστεύουν στην ομορφιά των ονείρων τους.

Στο σημείο αυτό θα ήθελα να ευχαριστήσω και τον τυπογράφο τον Γρήγορη Κληρονόμο που έχει πολλή υπομονή καθώς κάνει κι αυτός αρκετές δοκιμές ώστε να βγει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Rafaela: Εντάξει βέβαια λόγω κατάστασης covid τώρα είναι λίγο δύσκολο το κομμάτι της δοκιμής αλλά το προσπαθούμε.

Κλαίρη:Ναι είναι σωστό κι αυτό. Παρ όλο που δεν γίνονται οι δοκιμές που θα θέλαμε παίρνουμε ήδη αρκετό feedback από όσους ήδη τα προτίμησαν.

Advertising

Ποια είναι η διαδικασία δοκιμής του κάθε παιχνιδιού; Πραγματοποιείται κάποιες δράσεις για να τα δοκιμάσετε;

Κλαίρη: Πέρα από την εμπειρία που διαθέτει κάνεις μέσα από τα παιχνίδια που έχει παίξει, το κάθε παιχνίδι πρέπει να τυπωθεί έστω σε ένα απλό χαρτί, να δοκιμαστούν οι κανόνες, αν κι ακόμα δεν έχουμε βγάλει τα πιο σύνθετα παιχνίδια. Πέρα από αυτό, πρέπει να είναι τα υλικά που θα τυπωθούν ανθεκτικά και κατάλληλα.

Rafaela: Στην φανταστική χαρτογράφηση που κάναμε πχ τα εκτυπώσαμε εμείς οι ίδιες, ώστε να βρούμε λάθη και ατέλειες.

Advertising

Πώς ξεκίνησε η ιδέα της PioniGames;

Κλαίρη:Η ιδέα γεννήθηκε πριν αρκετά χρόνια όταν στα χέρια μου έπεσαν διάφορα παιχνίδια και τα κουβαλούσα από σχολείο σε σχολείο. Κάποια στιγμή είπα θα φτιάξουμε δικά μας. Τυχαία εκείνον τον καιρό επισκέφτηκα ένα μουσείο και αγόρασα ένα βιβλίο για το πως να φτιάξει κάνεις αυτοσχέδια παιχνίδια στην τάξη του. Ενθουσιάστηκα! Άρχισα ένα-ένα να τα κάνω πράξη. Φέτος ξεκίνησα γιατί με τη ιδέα των παιχνιδιών με επέλεξαν σε ένα σεμινάριο επιχειρηματικότητας, το οποίο έδρασε καταλυτικά ώστε να αισθανθώ ότι ήρθε ο καιρός να πάρω ένα δικό μου ρίσκο. Περισσότερο με απασχολεί το ρίσκο του να εκτεθείς στον κόσμο με τις ιδέες και την δουλειά σου. Αυτό είναι το ρίσκο μας!

Και γιατί PioniGames;

Rafaela: Αρχικά καταγράψαμε μια λίστα από λέξεις κλειδιά για την επωνυμία. Η Κλαίρη κατέληξε κατευθείαν στο Pioni.

Advertising

Κλαίρη: Ναι το όνομα μου άρεσε, σε μια κοινή συνομιλία παρακαλούσα να συμφωνήσουν και τα άλλα μέλη!

Τα τελευταία χρόνια, όπως όλοι γνωρίζουμε, στην Ελλάδα οι περισσότερες επιχειρήσεις στην Ελλάδα φυτοζωούν. Πώς αποφασίσατε να ξεκινήσετε τώρα τη συγκεκριμένη επιχείρηση; Η καραντίνα σας επηρέασε θετικά ή αρνητικά;

Κλαίρη: Η καραντίνα σίγουρα θα ευνοούσε οικονομικά τα παιχνίδια μιας και όλοι είχαν κλειστεί ξαφνικά με τα παιδιά τους σπίτι. Αν βέβαια είχαμε ξεκινήσει νωρίτερα. Ξεκινώντας Απρίλιο πέσαμε στο τέλος της. Αυτό που άρχισε στην καραντίνα ήταν οι συνομιλίες, οι τηλεδιασκέψεις, οι συμφωνίες και ο, τι προηγείται της έναρξης μιας νέας επιχείρησης. Υπήρχε χρόνος για αυτό. Με αυτόν τον τρόπο επισπευσθήκαν οι διαδικασίες αυτές.

Advertising

Rafaela: Δυστυχώς οι συνθήκες δεν είναι ευνοϊκές, αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι χάνουμε και τις ελπίδες μας. Μέσω του design μπορούμε να ξεπεράσουμε αρκετά δύσβατα μονοπάτια. Θεωρώ ότι η καραντίνα βοήθησε ως ένα σημείο ναι. Ίσως με το να μένουμε συνεχώς μέσα παίζαμε και περισσότερα επιτραπέζια. Τι όχι μόνο εγώ?

Διαβάστε επίσης  Γιώργος Κωνσταντίνου: "Ξεκίνησα τη σελίδα 'Ψυχο-λόγος' με σκοπό να εξωτερικεύω τις σκέψεις μου"

Κλαίρη: Δεν ξέρω τελικά ποιες επιχειρήσεις φυτοζωούν σε μια καραντίνα. Σίγουρα τα βιβλία και τα παιχνίδια ανέβηκαν. Σίγουρα πολλές αλυσίδες που είχαν e-shop πήγαν καλά.

Το εικαστικό σχέδιο κάνει την διαφορά σε εμάς. Επιλέγω με πολλή προσοχή τις συνεργασίες. Η Ραφαέλα πάντως δίνει αυτό που ζητάω και κάτι παραπάνω.

Advertising

«Μέσω του design μπορούμε να ξεπεράσουμε αρκετά δύσβατα μονοπάτια.» Θα ήθελες να μας το εξηγήσεις περισσότερο;

Rafaela: Φυσικά! Ζούμε σε δύσκολες εποχές γεμάτες προβλήματα και μαύρους τόνους. Σε κάτι τέτοιες εποχές λοιπόν συμβαίνουν οι μεγαλύτερες δημιουργίες. Μέσα από το σκοτάδι πάντα βγαίνει το πιο τρελό χρώμα! Το μόνο που χρειάζεται είναι φαντασία και καλή διάθεση, ε και αν δεν υπάρχει καλή διάθεση δημιουργείται. Εμένα όταν δεν μου αρέσει κάτι σε αυτόν τον κόσμο που βρισκόμαστε κοιτάω να το αλλάξω μέσω της τέχνης. Κάνω κόσμους και διαστάσεις όπου το κάθε πλάσμα μπορεί να χάνεται και να ταξιδεύει. Τώρα κατά τη συνεργασία μου με την Κλαίρη μπήκε και το κομμάτι της εκμάθησης, κάτι υπέροχο μπορώ να πω.

Το μυαλό ενός παιδιού «εκπαιδεύεται» μέσω του παιχνιδιού και με ποιον τρόπο;Πως η τέχνη μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη ενός παιδιού;

Κλαίρη: Με το παιχνίδι το παιδί μαθαίνει αβίαστα. Δεν είναι αυτοσκοπός η γνώση αλλά έρχεται παράλληλα με τη διασκέδαση. Είτε πρόκειται για δεξιότητες είτε γνώσεις. Η Ραφαέλα έδωσε το παράδειγμα. Μέσω της τέχνης να αλλάξει τον κόσμο, έστω τον δικό της εσωτερικό κόσμο.
Η μάθηση δεν είναι πάντα πάντα παιχνίδι. Θέλει προσοχή τι θα δώσεις για να πάρεις.

Advertising

Rafaela: Νομίζω η αγαπημένη μου ερώτηση ως τώρα! Η τέχνη αρχικά βοηθάει στην ανάπτυξη των πάντων. Συνδυάζεται με την απόλυτη έκφραση της ελευθερίας, αγγίζει κάθε συναίσθημα και ανοίγει εσωτερικούς δρόμους κατανόησης. Η τέχνη και οι μούσες της αφυπνίζουν τον εγκέφαλο ενός ανθρώπου, αλλάζουν ολόκληρη την οπτική του.
Έτσι και με τα γλυκά πλασματάκια, είναι το εισιτήριο για τη ζωή θα λέγαμε.

Το παιχνίδι αγγίζει την φαντασία του παιδιού κάνοντας ευκολότερη την εκπαίδευση. Αλλιώς είναι να μαθαίνει κάτι από ένα απλό βιβλίο και αλλιώς να μπαίνει σε διαδικασία να παίξει, να σχεδιάσει και να δώσει ένα δικό του κομμάτι. Εκεί γίνεται η αλλαγή.

Τι σας κάνει εσάς να επιλέξετε ένα παιχνίδι ανάμεσα στα πάρα πολλά που κυκλοφορούν;

Advertising

Κλαίρη: Επιλέγω παιχνίδια κυριώς με βάση το τι θέλω να δώσω στους μαθητές αλλά και στον γιο μου εκείνη τη χρονική περίοδο. Για παράδειγμα θα επιλέξουμε ένα παιχνίδι για να μάθουμε κάτι παραπάνω; Για να μάθουν τα παιδιά να συνεργάζονται; Ή για να διασκεδάσουν στην Ευέλικτη Ζώνη; Συνήθως με ελκύουν παιχνίδια χωρίς υπερβολική δόση γνώσης, με στρατηγική, με απλουστευμένους κανόνες και όμορφη εικονογράφηση!

Rafaela: Τα επιλέγω απο το design και έπειτα από τον τρόπο παιξίματος. Αν και τα περισσότερα τα αγοράζω για δική μου έμπνευση πλέον. Πχ το φιδάκι είναι ένα από τα πιο διάσημα παιχνίδια. Μπορεί να σχεδιαστεί με τέτοιον τρόπο που να μετατρέπεται σε κάτι άλλο.

Διαβάστε επίσης  Έλενα Γκόση: «Στο tango ο χορευτής μαθαίνει να συνομιλεί με το σώμα, να ταξιδεύει μέσα σε μια αγκαλιά με υπέροχες μελωδίες!»

Στα παιχνίδια σας αναφέρεστε στην “διαφοροποιημένη αγωγή”. Τι ακριβώς εννοείτε με αυτό τον όρο;

Κλαίρη: Τα παιχνίδια είναι ένα υλικό από μόνα τους ώστε κάθε παιδί να πετύχει! Τα παιχνίδια που έχουμε και που πρόκειται να κυκλοφορήσουν προσεγγίζουν τα παιδιά με τέτοιον τρόπο ώστε να τα καταφέρουν.

Advertising

Ποιοι είναι οι στόχοι σας για την PioniGames;

Κλαίρη: Ο στόχος είναι να εμπλουτιστούν και τα Δημοτικά σχολεία με παιχνίδια. Αν και στα νηπιαγωγεία και στις ειδικές δομές το παιδί προσεγγίζεται πιο συχνά με το παιχνίδι, τα Δημοτικά έχουν ξεχάσει σχεδόν το επιτραπέζιο, τις κάρτες, τα παζλ. Σπάνια χρησιμοποιούνται. Υπάρχουν μόνο βιβλία και υπολογιστές. Δεν ξέρω αν θα μπορέσω να δημιουργήσω την ανάγκη στα Σχολεία, ενώ δεν υπάρχει. Γνωρίζω όμως ότι υπάρχει η ανάγκη των παιδιών για παιχνίδι.

Rafaela: Πολλοί ποοοολλοι χάρτες έτοιμοι για σχεδιασμό! Και πολλά άλλα…

Advertising

Rafaela: Ίσως με το να μπει το παιχνίδι στα σχολεία να ανεβεί και η όρεξη των παιδιών!

Κλαίρη: Στόχος είναι το ευτυχισμένο παιδί! Αν αυτό δεν συμβαίνει, σημαίνει αποτυχία της εκπαίδευσης, της οικογένειας και της πολιτείας.

Rafaela: Θα ήταν υπέροχο σε κάθε θρανίο η αίθουσα να υπήρχε και κάτι σε παιχνίδι καρτών η επιτραπέζιο, να μην υπήρχε αυτό το μουντό μοτίβο. Φανταστείτε μια μέρα να υπήρχε και η ώρα του επιτραπέζιου! Ε νομίζω θαγινόταν χαμός

Κλαίρη: Είμαστε στην αρχή, ξεκινήσαμε από τις μικρές ηλικίες στόχος είναι να “πιάσουμε” και τις ηλικίες Δημοτικού ώστε να μην υπάρχει παιδί που να μην υπάρχει τρόπος να μάθει!

Advertising

Νομίζω ότι είμαστε πολύ μακριά, δυστυχώς, από κάτι τέτοιο.

Rafaela: Ναι αλλά αρκεί να γίνει η πρώτη κίνηση, ποτέ δε ξες. Εγώ πάντως είμαι μέσα για κάτι τέτοιο το δηλώνω από τώρα

Κλαίρη: Ναι δυστυχώς η πραγματικότητα μας προσγειωθεί απότομα. Άλλο τι κοινό στοχεύουμε άλλο τι είναι ο στόχος μας, δηλαδή το όνειρο μας!

Advertising

pioni games

Υπήρξε κάποια παιδική αντίδραση, σε κάποιο παιχνίδι της PioniGames είτε που κυκλοφόρησε ήδη είτε που βρίσκεται σε δοκιμαστικό στάδιο, η οποία σας εξέπληξε ευχάριστα ή σας εντυπωσίασε;

Rafaela:Ναι, πολλά ενήλικα άτομα ξετρελάθηκαν σε μεγαλύτερο βαθμό από τα ίδια τα παιδιά. Με άγγιξε πολύ η αντίδραση μιας μητέρας, για το πόσο θα βοηθήσουν οι χάρτες μας στο να ξεκολλήσουν τα παιδιά από τις οθόνες και να παράγουν κάτι πρωτοτυπο.

Κλαίρη:Στο παιχνίδι με τα Όμοια Σχήματα, ο γιος μου έβαλε μια μπανάνα πάνω στο εικονίδιο μπανάνας! Επίσης ένα παιδί στα Αινίγματα, άρχισε να βρίσκει δικά του!

Advertising

Για το τέλος, που μπορούμε να βρούμε τα παιχνίδια της PioniGames; Ποια είναι διαθέσιμα;

Κλαίρη: Διαθέτουμε eshop στο www.pioni.gr και την αντίστοιχη σελίδα στο Facebook. Διαθέσιμα παιχνίδια υπάρχουν στο eshop μας, μόνο που στη σελίδα μπορείτε να βρείτε περισσότερες παραλλαγές των παιχνιδιών που υπάρχουν. Εκεί θα βρείτε επίσης το δωρεάν εκπαιδευτικό υλικο μας που σιγά σιγά θα ανανεώνεται.

pioni games

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Σχολική ετοιμότητα παιδιών με χαμηλό βάρος γέννησης

Το παρόν άρθρο Το παρόν άρθρο, με τίτλο Σχολική ετοιμότητα

Ανατροφή παιδιών με ΑΓΔ: Ανταμοιβές και προκλήσεις

Το παρόν άρθρο Περίπου 7,6% των παιδιών (~ δύο παιδιά