Build advanced payment workflows with the Fusebox Elavon Portal and leverage Elavon’s enterprise infrastructure for global payment operations.

CODA: Ένα εκπληκτικό crowd-pleaser για την αγάπη

Η ταινία CODA (Child Of Deaf Adult) είναι το νέο αριστούργημα της Sian Heder μετά την ταινία του 2016 Tallulah. Αποτελεί remake του γαλλικού δράματος La Famille Belier του Éric Lartigau που προβλήθηκε το 2014 με αρκετή επιτυχία. Στο φεστιβάλ Sundance κατέκτησε πέντε βραβεία, αριθμό ρεκόρ για τον θεσμό, όπως και δύο υποψηφιότητες για Χρυσές Σφαίρες. Η πανίσχυρη Apple δαπάνησε αρκετά εκατομμύρια δολάρια για να αγοράσει τα δικαιώματα της. Η σκηνοθέτης, μετά από την τεράστια επιτυχία, ελπίζει να ανοίξουν οι πόρτες για πρωταγωνιστές με διάφορες αναπηρίες. «Οι ευκαιρίες είναι τόσο σπάνιες για αυτούς τους ηθοποιούς», τόνισε.

Σενάριο

Τα γεγονότα στο CODA διαδραματίζονται σε μια μικρή ψαράδικη πόλη στην Αμερική. Η Ruby, που ανήκει σε μια οικογένεια κωφών ψαράδων, είναι το μόνο μέλος που δεν έχει χάσει την ακοή της. Σηκώνεται κάθε μέρα χαράματα για να βοηθήσει τους γονείς της στην αλιευτική επιχείρηση που έχουν, παράλληλα με το σχολείο. Έχει τον ρόλο του συνδετικού κρίκου για τις συναλλαγές της οικογένειας με τον υπόλοιπο κόσμο.

Τα πάντα θα αλλάξουν όταν η νεαρή Ruby θα εισέλθει στην χορωδία του σχολείου. Ο χοράρχης θα διαπιστώσει ότι διαθέτει απίστευτο ταλέντο και θα την ωθήσει να υποβάλει μία αίτηση σε ένα διάσημο μουσικό σχολείο. Ταυτόχρονα θα ερωτευτεί τον Miles, τον συντροφό της στο ντουέτο, παραμελώντας την οικογένεια της. Η Ruby θα βρεθεί σε ένα τεράστιο δίλημμα μεταξύ στην συνδρομή στις οικογενειακές ανάγκες και στο πάθος της για το τραγούδι.

Κριτική

Το καστ του CODA απαρτίζεται από μία ομάδα εξαιρετικών ηθοποιών. Η επιλογή των πρωταγωνιστών που έχουν χάσει την ακοή τους δίνει έναν τεράστιο ρεαλισμό στην ταινία. Χωρίς λέξεις αλλά μόνο με την γλώσσα του σώματος  και τις εκφράσεις τους, μεταδίδουν το συναίσθημα που απαιτείται στους θεατές. Η αποκάλυψη όμως είναι η Emilia Jones. Για αρχή πέρασε εννιά μήνες σε ειδικό σχολείο για να μάθει την αμερικανική νοηματική γλώσσα. Στην ταινία δεν μπορείς να πάρεις τα μάτια σου από πάνω της.  Η μαγευτική φωνή και το τεράστιο υποκριτικό ταλέντο που διαθέτει, την καθιστούν ικανή να διεκδικήσει το χρυσό αγαλματίδιο.

Η Sian Heder δεν μας παρουσιάζει μία κλασική coming-of-age ταινία όπως πολλοί θα πιστέψουν. Η Ruby δεν είναι ο εγωκεντρικός χαρακτήρας και όλα περιστρέφονται γύρω από αυτήν για την συνέχεια της πλοκής. Κάθε χαρακτήρας ξεχωριστά είναι ένα σημαντικό κομμάτι του παζλ για την εξέλιξη της υπόθεσης. Η σκηνοθέτης εντάσσει το κωμικό στοιχείο την κατάλληλη στιγμή, με αποτέλεσμα να υπάρχει η απαραίτητη ισορροπία μεταξύ δράματος και κωμωδίας. Η απουσία του ήχου σε μερικές σκηνές είναι καθοριστική, ώστε ο θεατής να μπορέσει να εισέλθει στην ψυχοσύνθεση των κωφών πρωταγωνιστών. Η μουσική επένδυση  από την αρχική σκηνή του CODA φαίνεται ότι θα έχει καταλυτικό ρόλο για την ιστορία της Ruby.

Αξίζει να την δω;

Το CODA είναι μία ταινία που διαθέτει τα πάντα. Έξοχη σεναριακή δομή, έντονη δημιουργία από τους ηθοποιούς και πολύ δυνατές σκηνές. Επίσης τα περιορισμένα κλισέ και ο μηδαμινός λαϊκισμός, δείχνουν ότι η δουλειά της Sian Heder είναι υποδειγματική. Κινηματογράφος δεν είναι μόνο mainstream ταινίες και υπερπαραγωγές. Υπάρχουν κρυμμένα διαμάντια του “αντισυμβατικού” σινεμά. Με τις δικές τους ταυτότητες καταφέρνουν να εντυπωσιάζουν το κοινό και να βλέπουν τα γεγονότα από μία άλλη οπτική. Ίσως και να μας μεταμορφώσουν σε καλύτερους ανθρώπους..

Ταινίες, ταινίες και πάλι ταινίες. Μόνος ή με παρέα. Από κωμωδία μέχρι σπλατεριά. Αγαπημένος ηθοποιός Denzel Washington. Αγαπημένη ταινία Μan on fire. Αγαπημένη ατάκα “What we do in life echoes in eternity.” – Maximus, “Gladiator”.

Περισσότερα από τη στήλη: Κινηματογράφος

Κινηματογράφος

Γυναίκες δημιουργοί λάμπουν στο 9ο Φεστιβάλ WIFT GR!

  Το 9ο Φεστιβάλ WIFT GR, με θέμα «50/50 Ισότητα και στον Κινηματογράφο», επιστρέφει για…

Κινηματογράφος

Bugonia – Ο Λάνθιμος είναι δικαίως αγανακτισμένος

Ο Λάνθιμος στήνει ένα σκοτεινό παραμύθι για τη συντέλεια του κόσμου και την αυτοκαταστροφική φύση…

Κινηματογράφος

Το Black Phone 2 πιο πολύ κουράζει…παρά τρομάζει

Το The Black Phone 2 μιμείται μάλλον αποτυχημένα τη στοιχειωτική ατμόσφαιρα της πρώτης ταινίας, δοκιμάζοντας…

Κινηματογράφος

5 σκηνές αυτοσχεδιασμού που παρέμειναν στη ταινία

Σινεμά χωρίς σενάριο γίνεται; Όχι ακριβώς, αλλά μερικές φορές οι πιο αξέχαστες στιγμές γεννήθηκαν από…

Κινηματογράφος

3 ελληνικά διαμαντάκια στο TIFF66

Το 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (TIFF66) είχε μια ενέργεια περίεργη, σχεδόν χαοτική. Ήταν μια γιορτή…

Κινηματογράφος

The Panic in Needle Park: Η καταθλιπτική πλευρά της ζωής

Το The Panic in Needle Park είναι μια αμερικανική δραματική ταινία του 1971, σε σκηνοθεσία…

Κινηματογράφος

La Chinoise: Όταν ο Godard συναντά Mao, Brecht και Dostoevsky

Το La Chinoise του Jean-Luc Godard αποτελεί μια από τις πιο αμφιλεγόμενες και απαιτητικές ταινίες…