«The Pizza Triangle»: Μια ιστορία αγάπης για τρεις

The Pizza Triangle
Πηγή εικόνας: imdb.com

Οι Mastroianni, Vitti και Giannini σχηματίζουν το τρίγωνο της «πίτσας» («Pizza Triangle»)… ένα γκουρμέ ρομαντικό, κωμικό μελόδραμα με ιταλιάνικη, νοσταλγική αύρα από τα ερωτικά 70’s και αρχιμάγειρα, τον χρόνια γνώστη, Ettore Scola. Η Adelaide (Monica Vitti) εστιάζει με τον φακό των γατήσιων ματιών της και αιχμαλωτίζει στα δίχτυα της τον τόσο χαριτωμένα αφελή, Oreste (Marcello Mastroianni), έναν επαγγελματία «πολυμίξερ», χτίστη, σακάτη καθώς και το αγαπημένο της από τα θηράματά της. Ένα τυπικό, θεότρελο πρωινό στους δρόμους της πόλης η γοητευτική ανθοπώλισσα ερωτεύεται παράφορα. Κάτι σαν «κεραυνός», ένα συναίσθημα που δεν πίστευε ποτέ πως θα της «χτυπήσει» την πόρτα τόσο απότομα. Επιπόλαια, εισχωρεί στον προηγούμενο γάμο του ανίδεου Oreste κι έκτοτε τον κλέβει για την πάρτη της. Ο έρωτάς τους, πιο δροσερός κι από το παγωτό, πιο γλυκός κι από την σοκολάτα, πιο παραμυθένιος από τα παραμύθια, σε σημείο που μοιάζει με ψέμα. Ίσως να είναι ένα από τα τόσο παραστατικά όνειρα του Oreste την ώρα που κοιμάται πάνω στα παραπεταμένα τούβλα της γειτονιάς. Κι όμως, παρ’ ότι αληθινός, ο έρωτάς τους θα περέλθει σε ένα πελώριο τέλμα, ένα σύννεφο που θα δημιουργήσει μια μόνιμη σκιά στο πρόσωπο της Adelaide και θα απομακρύνει το ονειρεμένο ζευγάρι, που με τόσο κόπο κατάφερε να ξεφύγει από την ζώνη του απαγορευμένου έρωτα.

Πηγή εικόνας: blogspot.com

Η Adelaide δεν σταματά να δίνει ρεσιτάλ στον αγαπημένο της ρόλο στο δικό της μελόδραμα που λέγεται ζωή, επαναλαμβάνει σε λούπα το αγαπημένο της κεφάλαιο με τίτλο: «Έρωτας». Απλώς στο δικό της έργο, οι πρωταγωνιστές είναι τρεις και αργά ή γρήγορα την εμφάνισή του θα κάνει και ο δεύτερος παρτενέρ της, ο Nello (Giancarlo Giannini). Κατά την συνηθισμένη τους έξοδο με τον αγαπημένο της Oreste, πάνω στην ώρα που την σκέψη της ταλανίζει ένα δυσάρεστο προαίσθημα, ο Nello, ο μάγειρας της πιτσαρίας όπου δειπνεί, της σερβίρει μια πίτσα σε σχήμα καρδιάς όπως και το τελειωτικό «χτύπημα» στην σχέση της. Και κάπου εδώ ξεκινά και η επίδραση του «Pizza Triangle» ή αλλιώς… το «βασανιστήριο της πίτσας»! Ο νεαρός σεφ, κάνει με τρόπο την είσοδό του στο ευτυχισμένο ζεύγος, διατηρώντας φιλικές σχέσεις με τον Oreste και ερωτικές με την Adelaide και ό,τι άλλο το καταστροφικό συνεπάγεται αυτό.

Ο Scola, σε συνεργασία με το συγγραφικό δίδυμο, Age & Scarpelli, καλύπτει την αιχμηρή του σάτιρα με μια ανάλαφρη κωμική διάθεση. Παίζει με την λούπα και τα αέρινα, ονειρικά περάσματα με συνδετικούς κρίκους τους πρωταγωνιστές να εξιστορούν τα γεγονότα σαν να απολογούνται σε ένα αόρατο δικαστήριο, καταδικάζωντας στερεότυπα, κοινωνικά κατασκευάσματα, την Ιταλία, τον κινηματογράφο, την ίδια την ζωή, υπό το πέπλο μιας τραγωδίας σε μορφή κλαυσίγελου. Μια σχέση σε fast-forward, με τις καλύτερες και τις χειρότερες στιγμές της να γίνονται μια ενιαία ανάμνηση πριν την ώρα τους. Σε μια ανύπαρκτη θεατρική σκηνή, η Vitti απαγγέλλει τις ατάκες της σαν ηρωίδα σε αρχαία τραγωδία, θέτοντας τον εαυτό της στην χειρότερη πιθανή θέση, εκείνη του να επιλέξει άναμεσα σε δύο ανθρώπους που αγαπά εξίσου. Μάχεται επί ματαίω με τα πάντα και αδημονεί για έναν από μηχανή Θεό να της δώσει την επιφοίτηση, με αποτέλεσμα να πάθει ένα διανοητικό βραχυκύκλωμα και έναν συναισθηματικό κλυδωνισμό, αναπολώντας τον σύζυγό της, ενώ έχει βαλτώσει στην ρουτίνα με τον εραστή της.

The Pizza Triangle
Πηγή εικόνας: imdb.com

Στο «Pizza Triangle», ο Ettore Scola, διεισδύει στην ψυχοσύνθεση του δράματος και με διακριτικότητα, αγάπη και σεβασμό για εκείνο, προπορεύεται στην Ιταλική version της 70’s κωμωδίας και δίχως χιουμοριστικές υπερβολές, δημιουργεί ένα αξιοπρεπέστατο αφιέρωμα στο μελόδραμα, που τελικά δεν πηγάζει από τίποτα άλλο παρά απ’ τον απλό άνθρωπo κι εν προκειμένω, έναν ο οποίος όπως είθισται να λέμε, δεν ξέρει τι θέλει. Μια γυναίκα συνεχώς δυστυχισμένη και δυσαρεστημένη με τις επιλογές της, παρ’ ότι μοιάζει εντυπωσιακά άνετη, αυθόρμητη και γεμάτη αυτοπεποίθηση να τις κάνει και δη, όπως ακριβώς επιθυμεί. Όμως, το τι είναι αυτό που επιθυμεί είναι σχεδόν αδύνατο να μεταφραστεί με λόγια και να αποκωδικοποιηθεί με τις πράξεις της. Μια ασταθής ψυχή, ένας άντρας που στηρίζει την ευτυχία του στην ίδια την ύπαρξη της Adelaide και ένας δεύτερος, που έρχεται να «σπάσει» τις… ανισόρροπες ισορροπίες, είναι η συνταγή για το τέλειο τρίδυμο!

Advertising

Advertisements
Ad 14

 

Δείτε το trailer της ταινίας εδώ:

Η Μαρία Δήμου έχει σπουδάσει Σκηνοθεσία Κινηματογράφου και Τηλεόρασης και ασχολείται με τη σκηνοθεσία και την αρθρογραφία. Είναι μέλος της Ένωσης Ευρωπαίων Δημοσιογράφων για την Ανεξαρτησία και τη Διαφάνεια των ΜΜΕ.

Περισσότερα από τη στήλη: Κινηματογράφος

Κινηματογράφος

«Spielberg in the ’70s–’80s» στα Ιωάννινα!

  «Spielberg in the ’70s–’80s» στον υπαίθριο χώρο του Μουσείου Αργυροτεχνίας στα Ιωάννινα! Το Πολιτιστικό…

Κινηματογράφος

Από το Βιβλίο στην Οθόνη!

Στον ειδυλλιακό κήπο του ΕΛΙΒΙΠ στο Παλαιό Ψυχικό, το Athens Open Air Film Festival υπογράφει…

Κινηματογράφος

«The Descent»: Τι έχει απομείνει να σε τρομάξει όταν έχεις δει την κόλαση;

Το «Descent» του 2005, είναι η δεύτερη ταινία του Άγγλου Neil Marshall (σκηνοθέτης των «Doomsday»,…

Κινηματογράφος

Run – Ένα θρίλερ για την σκοτεινή πλευρά της μητρικής αγάπης

Μητρική αγάπη ή έλεγχος; Η μητρική αγάπη αποτελεί ένα από τα πιο αγνά και προστατευτικά…

Κινηματογράφος

Sophia Loren: Τι να δεις μετά το «Παιδί και το Δελφίνι»

Σίγουρα έχεις ακούσει το όνομα της, αλλά, αν δεν είσαι φαν του «παλιού καλού κινηματογράφου»,…

Κινηματογράφος

Το 4ο Ευβοϊκό Φεστιβάλ Κινηματογράφου ολοκληρώθηκε!

Το Ευβοϊκό Φεστιβάλ Κινηματογράφου ολοκληρώθηκε με επιτυχία φέτος, αφήνοντας το στίγμα του στον πολιτιστικό χάρτη…

Κινηματογράφος

Crimson Peak – Μια ιστορία με φαντάσματα, όχι για φαντάσματα

Η αναγέννηση της γοτθικής αισθητικής και τεχνικής αφήγησης, που αναδύεται στον κινηματογραφικό τρόμο τα τελευταία…