Ποια είναι τα 10 καλύτερα video games παγκοσμίως; Σίγουρα η απάντηση που προκύπτει είναι τελείως υποκειμενική, καθώς οι απόψεις διίστανται, ανάλογα με τα προσωπικά γούστα του καθενός. Σε αυτό το άρθρο όμως, θα παρουσιάσουμε μία λίστα με τα πιο ενδιαφέροντα, τα πιο τρομαχτικά και τα πιο αξιαγάπητα σκηνικά στον κόσμο των video games.
1) Alpha Halo (Halo: Combat Evolved)
Το Alpha Halo ή αλλιώς Installation 04, είναι μια κατασκευή σε σχήμα δακτυλίου, με διάμετρο 10.000 μίλια. Το μεγαλύτερο μέρος του Halo καταλαμβάνει το Combat Evolved. Η μεταλλική πρόσοψη των σπιτιών, η ατμόσφαιρα, το νερό, η χλωρίδα και η περιστροφή του δακτυλίου, δημιουργούν μια εικόνα παρόμοια με αυτή της Γης. Χτισμένο από μια εξαφανισμένη φυλή που ονομάζεται Forerunners, το Halo δεν είναι ακριβώς το μέρος όπου θα αγωνιστεί η πλειοψηφία του Master Chief battles ενάντια του Covenant. Πρόκειται για ένα βασικό “κλειδί” της πλοκής, η σημασία του οποίου γίνεται σαφής καθώς ανακαλύπτονται τα μυστικά της.
2) Hyrule (The Legend of Zelda: Ocarina of Time)
Το Hyrule αποτελεί το σκηνικό για πολλά παιχνίδια των Zelda series. Παρ’ όλα αυτά η πρώτη ολοκληρωμένη 3D έκδοση από το Nintendo του ’64, «Ocarina of Time» είναι αναμφισβήτητα η καλύτερη όλων, τουλάχιστον μέχρι την πρόσφατη κυκλοφορία του Legend of Zelda. Με το τεράστιο Hyrule Field στο επίκεντρο,το Hyrule ανέδειξε πολλούς εμβληματικούς χώρους για να επισκεφθεί ο ήρωας Link. Η ανατροπή είναι ότι βλέπουμε τον κόσμο σε δύο διαφορετικές περιόδους: αυτή με τον Link ως παιδί και επτά χρόνια αργότερα, ως ενήλικο άντρα.
3) City 17 (Half-life 2)
Το αυθεντικό Half-life’s Black Mesa ήταν ένα αξέχαστο σκηνικό, αλλά το sequel του παιχνιδιού παρείχε κάτι εξ ολοκλήρου μεγαλοπρεπές. Η Γη είναι πλέον μια Οργουελιανή δυστοπία, όπου η εξωγήινη εταιρία Combine τα έχει όλα, αλλά έχει υποτάξει την ανθρώπινη φυλή. Θα βιώσετε αυτή τη ζοφερή πραγματικότητα και μόνοι σας κατά την έναρξη του παιχνιδιού. Καθώς μπαίνετε στο City 17 με το τρένο, αδύναμοι στην αρχή, γίνεστε μάρτυρες της βιαιότητας του Combine από πρώτο χέρι.
4) Gaia (Final Fantasy VII)
Κατά την περίοδο της πρώτης κυκλοφορίας του Final Fantasy VII το 1997, αρκετά παιχνίδια χαρακτηρίζονταν από έναν τεράστιο, καλά ανεπτυγμένο κόσμο. Η Gaia είναι ένας κόσμος σε διαρκή εξέλιξη. Ενώ η Shinra διαφθείρει και κυβερνά μέσα από το χρήμα και τη στρατιωτική δύναμη, μια υπόγεια ομάδα μαχητών της αντίστασης, επιδιώκει να επιστρέψει τον πλανήτη στην προ-βιομηχανική ισορροπία. Ο κόσμος είναι πλήρως εξερευνήσιμος, από την απέραντη πρωτεύουσα της Midgar, μέχρι το Gold Saucer, ένα καζίνο/λούνα παρκ στη μέση μιας ερήμου.
5) Liberty City (Grand Theft Auto IV)
Το Grand Theft Auto IV είναι πολλά πράγματα, αλλά πάνω από όλα είναι μία ερωτική εξομολόγηση προς τη Νέα Υόρκη. Σίγουρα, το αστικό κέντρο που φιλοξενεί τις περιπέτειες του Niko Bellic έχει διαφορετικό όνομα, αλλά είναι η εκλεπτυσμένη αναδημιουργία του Big Apple στα video games. Ξεσκεπάζει όχι μόνο την εμφάνιση της πόλης, αλλά και την αίσθησή της. Βρώμικη, αγενής, αλλά πάνω από όλα ένα μέρος όπου ο καθένας μπορεί να κάνει το οτιδήποτε.
6) The Wasteland (Fallout)
Το αφιλόξενο περιβάλλον του Fallout δεν ήταν απλά ένας μετα-αποκαλυπτικός εφιάλτης. Ήταν ένας μετα-μοντέρνος, μετα-αποκαλυπτικός εφιάλτης, που βασιζόταν σε μια εναλλακτική ιστορία, όπου οι ΗΠΑ παρέμεναν βυθισμένες στη λαϊκή κουλτούρα του 1950. Η ραδιενεργής απεικόνιση της Αμερικής του Fallout είναι υποβλητική, αναφορική και βίαιη. Σύρθηκε βίαια στον 21ο αιώνα, με τα 2 First person games της Bethesda να είναι εκπληκτικά όμορφα. Αν μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε τη λέξη “όμορφα” για αυτή τη ραδιενεργή καταστροφή.
7) The Dinosaur Land (Super Mario World)
Η πρώτη κυκλοφορία του Mario στο SNES, δεν άλλαξε ριζικά τη φόρμουλα της πλατφόρμας, αλλά πρόσθεσε ένα επιπλέον στοιχείο: ένα χάρτη με ολόκληρο τον κόσμο του παιχνιδιού. Αυτό επέτρεπε στο Mario να ακολουθήσει διαφορετικές διαδρομές μέσα από το Βασίλειο των δεινοσαύρων και να φτάσει έτσι στο τελικό boss, ταξιδεύοντας μέσα από μία ποικιλία τύπων επιπέδων.
8) 1947 Los Angeles (L.A. Noire)
Περιπέτεια, δράση και έγκλημα, το L.A. Noire δεν είναι τίποτα χωρίς τους επικριτές του. Λίγοι θα μπορούσαν όμως να το κάνουν θέμα, με την αναδημιουργία του παιχνιδιού του Los Angeles στον απόηχο του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου. Η εταιρία Team Bondi που σχεδίασε τον τίτλο, χρησιμοποίησε πάνω από 110.000 εναέρια πλάνα της πόλης, για να πετύχει ένα εντυπωσιακό επίπεδο ακρίβειας. Βέβαια, πιο εντυπωσιακός είναι ο τρόπος που αποδίδει την αίσθηση μιας πόλης που είναι λαμπερή, αλλά σχεδόν απελπιστικά διεφθαρμένη.
9) VVardenfell (The Elder Scrolls III: Morrowind)
Το Oblivion ή το Skyrim μπορεί να είναι προφανείς επιλογές για το μέγεθός τους, την ομορφιά και τον εντυπωσιακό μηχανισμό τους, που δίνουν στους κατοίκους τους θέσεις εργασίας και σπίτια. Αλλά για τα λεφτά μας, το Vvardenfell, από το Morrowind του 2002, είναι το πιο αξέχαστο μέρος. Μία εχθρική γη με βάλτους, στάχτες και παράξενη αρχιτεκτονική, κυριαρχείται από το τεράστιο ηφαίστειο Red Mountain και ως επί το πλείστον κατοικείται από τους εχθρικούς, ξενοφοβικούς Dark Elves. Το Vvardenfell έμοιαζε περισσότερο άγνωστο και ξένο, παρά σαν ένα αναμάσημα των στερεοτυπικών φανταστικών κόσμων.
10) Rapture (BioShock)
Μία αχανής, μοντέρνου στυλ υποβρύχια πόλη που χτίστηκε από την Ayn Rand, το Rapture προορίστηκε να είναι ένας αντικειμενικός παράδεισος. Εντελώς ανεξάρτητο από θρησκεία, μοναρχία και την παρέμβαση της κυβέρνησης, ήταν ένα μέρος όπου κάθε άνδρας ή γυναίκα θα μπορούσε επιτύχει μέσα από σκληρή δουλειά. Αλλά το όνειρο βγήκε ξινό, όταν η συνένωση των γονιδίων οδήγησε το ήμισυ του πληθυσμού να αποκτήσει δολοφονικές τάσεις. Από εκείνη τη στιγμή το BioShock Rapture είναι μια τεράστια τρομακτική καταστροφή και μια υπενθύμιση του πώς τα μεγαλεπήβολα όνειρα μπορεί να μετατραπούν στους χειρότερους εφιάλτες.