Build advanced payment workflows with the Fusebox Elavon Portal and leverage Elavon’s enterprise infrastructure for global payment operations.

«What Have Τhey Done to Your Daughters?» – Μια επαναστατική ματιά στους φόνους των ιταλικών gialli

What Have They Done to Your Daughters?
Πηγή εικόνας: primevideo.com

Όπως πολλοί συνάδελφοί του, ο Massimo Dallamano πριν καταπιαστεί με το σινεμά μυστηρίου, έκανε το σκηνοθετικό του μπάσιμο σε μια ταινία western με τίτλο «Bandidos» στα τέλη της δεκαετίας του ‘60. Το ‘72 σκηνοθετεί και συνεισφέρει στο σενάριο του ανατριχιαστικού «What Have You Done to Solange?», που ακολουθεί τα βήματα του giallo κινηματογράφου ενώ ταυτόχρονα «σπάει», αν όχι τους κανόνες του, τα στερεότυπα που περικλείουν τον όρο του. Από το πρώτο του (και μόνο) έργο του είδους αυτού, αντιλαμβανόμαστε πως έχει βλέψεις για κάτι μεγάλο και διαφορετικό από ό,τι μας είχε συνηθίσει ο ιταλικός genre κινηματογράφος μέχρι τότε. Ο θάνατος δεν είναι πια τόσο ελκυστικός, τόσο λαμπερός και τα σκηνικά και οι γοητευτικές χρωματικές συνθέσεις, ποσώς έχουν σημασία, όσο το πηδάλιο παίρνει η εξέλιξη της πλοκής, οι χαρακτήρες και το σασπένς με έναν πιο… αμερικάνικο τρόπο!

What Have They Done to Your Daughters?
Πηγή εικόνας: imdb.com

Δυο χρόνια αργότερα, κυκλοφορεί το «What Have You Done to Solange?» ή αλλιώς «La polizia chiede aiuto» («Η αστυνομία ζητά βοήθεια») με τον ιταλικό τίτλο να επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά πως ο αμερικάνικος μεταφρασμένος τίτλος δεν έχει απολύτως τίποτα να προσφέρει στην υπόσταση του φιλμ. Η «αβοήθητη» αστυνομία λοιπόν, ερευνά τον θάνατο μιας μαθήτριας σχολείου θηλέων, εισχωρώντας ολοένα και βαθύτερα στον κόσμο των εφήβων συμμαθητριών της και τα μυστικά τους που δεν αρμόζουν σε παιδιά της ηλικίας τους. Όσο ο φόνος φαντάζει τερατώδης για ένα τόσο νεαρό κορίτσι με μια τόσο απλή ζωή, αυτά που κρύβουν όταν βγάζουν τη σχολική στολή και τη μάσκα της αθωότητας, αποδεικνύουν πως το πρόβλημα είναι πολύ μεγαλύτερο απ’ ότι νόμιζαν οι αρχές. Σε μια εκ βαθέων έρευνα, αποκαλύπτεται πως κάποιος από το περιβάλλον τους εξέδιδε τα κορίτσια και πλέον ο φόβος των ντετέκτιβ που έχουν αναλάβει την υπόθεση έγκειται στο αν πρόκειται για πάνω από έναν άνθρωπο που εμπλέκεται στην ιστορία και αν μπορεί να εντοπιστεί λόγω της υψηλής του θέσης. Έπειτα, γιατί όλοι διστάζουν να μιλήσουν; Ποιος είναι αυτός που πραγματικά φοβούνται; Παράλληλα, ο φονιάς (όποιος κι αν είναι) περιφέρεται ελεύθερος και σπέρνει τον τρόμο κάνοντας κι άλλα εγκλήματα στο διάβα του.

What Have They Done to Your Daughters?
Πηγή εικόνας: imdb.com

Τον ρόλο των ερευνητών της υπόθεσης της αδικοχαμένης μαθήτριας στο «What Have Τhey Done to Your Daughters?» παίρνουν ο Silvestri και η Vittoria, χαρακτήρες που υποδύονται δύο φρέσκα και ενδιαφέροντα πρόσωπα στο είδος, ο αέρινος Claudio Cassinelli και η αινιγματική Giovanna Ralli. Η υπόθεση -σύμφωνα με τα περισσότερα αρσενικά του χώρου- δεν αρμόζει σε μια γυναίκα. Είναι φρικτή, απάνθρωπη και ιδιαίτερα σοκαριστική καθώς σχετίζεται με ένα έφηβο κορίτσι. Όμως λίγο το μητρικό της ένστικτο, παρ’ ότι δεν έχει δικά της παιδιά, λίγο η στήριξη του Silvestri, που δεν αμφέβαλλε λεπτό για εκείνη και πολύ από την υποβόσκουσα δύναμη που τη βοηθούν να κάνει αυτό το επάγγελμα και να υποστηρίξει τη θέση και τον εαυτό της ανάμεσα σε δυναμικούς άντρες που επιχειρούν με κάθε τρόπο να την βγάλουν από το προσκήνιο, ωθούν την Vittoria να ασχοληθεί περαιτέρω και τώρα πιο δυναμικά με την διερεύνηση της δολοφονίας. Στο φόντο, ηρωικές σκηνές με επική μουσική υπόκρουση κυνηγητού και έρευνας από την αστυνομία, δείχνοντας πως όλη η πόλη πλέον έχει πάρει αυτό τον θάνατο προσωπικά.

Πηγή εικόνας: imdb.com

Με αυτήν ακριβώς τη στάση και την προσήλωση χειρίζεται και ο Dallamano το σενάριο (σε συνεργασία με τον Ettore Sanzò) και τη σκηνοθεσία του «What Have Τhey Done to Your Daughters?». Με τον πρέποντα σεβασμό και σοβαρότητα απέναντι στο θάνατο και την εγκληματικότητα, θέτει τη δεύτερη ως ένα βαρυσήμαντο πρόβλημα της κοινωνίας της τότε Ιταλίας. Εξαφανίσεις, πορνεία, φόνοι… Πρέπει επιτέλους να πάρουμε το ζήτημα στα σοβαρά και να μην κλείνουμε τα μάτια στην κατιούσα ενός κόσμου που έχει γαλουχηθεί να ζει μέσα στη φθορά και να στέκεται με σταυρωμένα τα χέρια. Κάτι τέτοιο θέλησε να πετύχει και το πρωταγωνιστικό δίδυμο μα και ο Dallamano, στο σύντομο αλλά με κύρος έργο του. Δυστυχώς όμως λόγω του απότομου θανάτου του από αυτοκινητιστικό δυστύχημα το ‘76, δεν του επετράπη να δείξει ό,τι ήθελε στο έπακρο. Ίσως να έφυγε νωρίς, μα αυτό συμβαίνει άλλωστε στους περισσότερους επαναστάτες. Και ο ίδιος, ήταν σίγουρα ένας από αυτούς!

Δείτε το trailer της ταινίας εδώ:

Περισσότερα από τη στήλη: Κινηματογράφος

Κινηματογράφος

Το Wicked και η «μαγική» προπαγάνδα στον Μάγο του Οζ

Το δεύτερο μέρος του Wicked συνεχίζει να μαγεύει με τον κόσμο του Οζ και αφήνει…

Κινηματογράφος

CINEMA+ και τριήμερο προβολών για την Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS

Το 4ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου CINEMA+ επιστρέφει φέτος με μια δυναμική και ουσιαστική παρουσία, αναδεικνύοντας τον…

Κινηματογράφος

Ράιαν Γκόσλινγκ – Ένας γοητευτικός χαμαιλέοντας

O Ράιαν Γκόσλινγκ θεωρείται επάξια ένας από τους καλύτερους ηθοποιούς της γενιάς του. Γεννημένος στις…

Κινηματογράφος

14ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου!

Το 14ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει δυναμικά από 3 έως 17 Δεκεμβρίου 2025, στις αίθουσες…

Κινηματογράφος

Γυναίκες δημιουργοί λάμπουν στο 9ο Φεστιβάλ WIFT GR!

  Το 9ο Φεστιβάλ WIFT GR, με θέμα «50/50 Ισότητα και στον Κινηματογράφο», επιστρέφει για…

Κινηματογράφος

Bugonia – Ο Λάνθιμος είναι δικαίως αγανακτισμένος

Ο Λάνθιμος στήνει ένα σκοτεινό παραμύθι για τη συντέλεια του κόσμου και την αυτοκαταστροφική φύση…

Κινηματογράφος

Το Black Phone 2 πιο πολύ κουράζει…παρά τρομάζει

Το The Black Phone 2 μιμείται μάλλον αποτυχημένα τη στοιχειωτική ατμόσφαιρα της πρώτης ταινίας, δοκιμάζοντας…